Upea lautta

3 päivää enää keski-ikää jäljellä tai mitä se on.
Sitten se iskee.
Vanhuus.
Ei ole todellista.
Mihin se 65 vuotta meni.

Nuoruuden toiveammateista, näyttelijä, lentoemäntä tai tutkija ei ole ollut tietoakaan.

Levoton luonne, kärsimättömyys ja heikko itsetunto pistivät nuorena pakan sekaisin.

Eilen kävelin koiran kanssa pitkin joenrantaa.

Ihailin yhtä asuntolauttaa joka oli rakennettu kahteen kerrokseen.
Kaikilla mukavuuksilla.

Silloin iski kateudenpoikanen sydänalaan.

Jos olisin elänyt toisenlaisen säntillisen elämän, olisinko saavuttanut jotain.
Tai omistaisinko jotain.
Esim tuollaisen upean lautan, jolla voisi seikkailla eri paikoissa.

Hoitokoira vetäisi hihnasta, että mennään jo.
Loppui haaveilut siihen ja kateuskin väistyi taka-alalle.

Olen näin tyytyväinen
Onhan minulla terveet jalat ja perusasiat kohdallaan
Mitä yhdestä lautasta.

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko sellainen määritelmä on että 65 vuoteen loppuu keski-ikä? Siis olen jo ollut jokin aikaa vanhus sitä tietämättä. Olisihan sitä joitain asioita voinut jättää tekemättä, mutta yhtään sellaista ei ole, jota olisi voinut tehdä lisää, sen verran tarmokas häärääjä olen ollut. Että vähän liikaakin.
      Ei nyt just ole mielen päällä muistissa mitään mitä pitäisi katua, mutta joskus yön tunteina niitä muistuu.
      Koko jutun kun summaan: Olen käyttänyt aivoistani kaikki kapasiteetit, mitä siellä on ollut, korvannut monesti älyn rohkeudella, ahkeruudella ja sitkeydellä. Kaikki olen pistänyt likoon itseni eteenpäin viemiseksi ja toisten auttamiseksi. Enempään en olisi ikinä pystynyt. Ei ole mullakaan lauttaa, mutta vielä on voimaa ja terveyttä. Katselin eilen tvstä Arja Samulinia, jotain samaa omaan vaikka tuskin ihan hänen tasolleen olen päässyt. Mutta näillä rahkeilla mitä on - kiitollisuus on päällimmäisenä.

      • Anonyymi

        Olisiko enempi oma määritelmäni.
        Jokin rajapyykki tulee vastaan.

        Tehostettuun ympärivuorokautiseen palvelukotiin omaiseni pääsi kun oli yli 65-vee

        Matka-ja hotellialennuksia myönnetään.

        Sain lahjaksi isältäni hyvän matikkapään ja yleensäkin menestyin kaikissa kouluaineissa.
        Olin aina luokkani parhaita.

        Mutta jotain tapahtui.
        Kauppiksessa romahdin totaalisesti.

        Menetin jo hyvin nuorena otteeni normielämään.

        En koskaan halunnut perhe-elämää, enkä mitään sitoumuksia mihinkään.

        Silti, herra paratkoon olen ollut neljä kertaa kihloissa ja kaksikertaa aviossa.
        Ei mitään järkeä.

        Tajusin kokoajan, että kaikki menee pieleen, mutta jatkoin sähläämistäni.

        Onneksi tapasin 90-luvulla miehen, josta oli tuleva toinen aviomieheni monen asian muuttaja.

        Tuo lautta symbolisoi sisimmässäni vapauden tunnetta.

        Ei mitkään talot tai mökit, hirvittävät työsavotat, hetkauta ollenkaan.

        Aira Samulin on minulle ilmaa.

        No niin
        Kirjautuminen 2lesken nikillä epäonnistui.
        Menee kalsarinikillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko enempi oma määritelmäni.
        Jokin rajapyykki tulee vastaan.

        Tehostettuun ympärivuorokautiseen palvelukotiin omaiseni pääsi kun oli yli 65-vee

        Matka-ja hotellialennuksia myönnetään.

        Sain lahjaksi isältäni hyvän matikkapään ja yleensäkin menestyin kaikissa kouluaineissa.
        Olin aina luokkani parhaita.

        Mutta jotain tapahtui.
        Kauppiksessa romahdin totaalisesti.

        Menetin jo hyvin nuorena otteeni normielämään.

        En koskaan halunnut perhe-elämää, enkä mitään sitoumuksia mihinkään.

        Silti, herra paratkoon olen ollut neljä kertaa kihloissa ja kaksikertaa aviossa.
        Ei mitään järkeä.

        Tajusin kokoajan, että kaikki menee pieleen, mutta jatkoin sähläämistäni.

        Onneksi tapasin 90-luvulla miehen, josta oli tuleva toinen aviomieheni monen asian muuttaja.

        Tuo lautta symbolisoi sisimmässäni vapauden tunnetta.

        Ei mitkään talot tai mökit, hirvittävät työsavotat, hetkauta ollenkaan.

        Aira Samulin on minulle ilmaa.

        No niin
        Kirjautuminen 2lesken nikillä epäonnistui.
        Menee kalsarinikillä

        Onnea tulevalle syntymäpäivällesi leski :)
        Eihän Sinulla ole mitään hätää, jos terveyttä riittää.

        Mitä niitä menneitä suret. usvaa putkeen ja eteenpäin.
        Tuo on jo varsinainen onni Sinulla, jos tuon alkoholin olet jättänyt.
        Yhdellä yhtä ja toisella toista, ollaan tyytyväisiä siitä mitä meillä itse kullakin on.
        Valoisa luonne olet ja sillä varmaan tulet pärjäilemään.


      • Anonyymi

        Älkää haaveilko enää. Se lautta tulee kun lautturin orsilla tavataan itse kukin. Nahkureilla lie oma taivas.
        Nähdä suomenlinnan lautta ja kuolta, eikö se riitä.
        Leskellä tuntuu edelleen pyörivän se ilmentämätön vapauden kaipuu jota ei saavuta ikuna - vapaus mistä? Sitä voi nähdä lautassa, veneessä, risteilyaluksessa, laivassa ylipäätään...
        Levottomuutta lie itse kullakin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älkää haaveilko enää. Se lautta tulee kun lautturin orsilla tavataan itse kukin. Nahkureilla lie oma taivas.
        Nähdä suomenlinnan lautta ja kuolta, eikö se riitä.
        Leskellä tuntuu edelleen pyörivän se ilmentämätön vapauden kaipuu jota ei saavuta ikuna - vapaus mistä? Sitä voi nähdä lautassa, veneessä, risteilyaluksessa, laivassa ylipäätään...
        Levottomuutta lie itse kullakin

        Ano
        Onko sinulla äiti ja veli palvelukodeissa?
        Jos on, käytkä heitä katsomassa, vietkö ulos.
        Tällaiset seikat ovat elämässäni mukana.
        Ei silloin voi olla täysin vapaa.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano
        Onko sinulla äiti ja veli palvelukodeissa?
        Jos on, käytkä heitä katsomassa, vietkö ulos.
        Tällaiset seikat ovat elämässäni mukana.
        Ei silloin voi olla täysin vapaa.

        Jonkinlaisen elämyksen saisit, jos matkustaisit Turkuun. Siellä on laivassa hotellimajoitus. Liekkö vanha Bore, jolla tuli matkustettua Tukholmaan nuorna tyttönä.

        Onnittelen myös ennakkoon. Meillä sanottiin aatto juhlista jaloin, aatonaatto vielä jalompi.

        Beng
        Amsterdamissa on useita asuntolaivoja ja ne näyttävät kodikkailta.
        En voidi asua keinuvassa kodissa, sillä joutuisin heittämään meripahoinvointinappeja suuhun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jonkinlaisen elämyksen saisit, jos matkustaisit Turkuun. Siellä on laivassa hotellimajoitus. Liekkö vanha Bore, jolla tuli matkustettua Tukholmaan nuorna tyttönä.

        Onnittelen myös ennakkoon. Meillä sanottiin aatto juhlista jaloin, aatonaatto vielä jalompi.

        Beng
        Amsterdamissa on useita asuntolaivoja ja ne näyttävät kodikkailta.
        En voidi asua keinuvassa kodissa, sillä joutuisin heittämään meripahoinvointinappeja suuhun.

        Ben
        Et ehkä ymmärtänyt pointtiani tai en kirjoittanut oikein.

        Lautta jota ihailin, tuli hyvin lähelle kotiani, joen rantaan.

        Käyn siellä päivittäin koiran kanssa lenkillä.
        Eikä täältä ole pitkä matka merelle.
        Yyteriin 20 km.

        Ei minun tarvitse matkata muuhun kaupunkiin nähdäkseni veneitä, lauttoja kaikkea veteen liittyvää.

        Tuo lautta nyt sattui olemaan juhannuksena tuossa lähellä parkissa ja sitä jäin ihastelemaan.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ben
        Et ehkä ymmärtänyt pointtiani tai en kirjoittanut oikein.

        Lautta jota ihailin, tuli hyvin lähelle kotiani, joen rantaan.

        Käyn siellä päivittäin koiran kanssa lenkillä.
        Eikä täältä ole pitkä matka merelle.
        Yyteriin 20 km.

        Ei minun tarvitse matkata muuhun kaupunkiin nähdäkseni veneitä, lauttoja kaikkea veteen liittyvää.

        Tuo lautta nyt sattui olemaan juhannuksena tuossa lähellä parkissa ja sitä jäin ihastelemaan.

        Toki ihan ymmärsin, mitä kerroit.
        Se, mitä ehdotin, oli korvike, kun toisen lautalle ei voi mennä, mielikuvitella vain.
        Olisin itse utelias näkemään Boren. Joitain muistikuvia ko. purkista on.

        Beng


    • Ikä ei ole peruste pääsylle tehostettuun palveluasumiseen vaan kunto selvitä itse omassa kodissa.

      Elämä ei aina mene niin kuin on suunnitellut ja vaikka millaisen käsikirjoituksen olisit sille kirjoittanut. Aina voi ihailla veneitä merellä, ihmisten luksusasuntoja tai kesämökkejä mutta sellaista kuitenkaan välttämättä ei olisi itselle halunnut. Kiva nähdä millaisia ratkaisuja ihmiset on elämässään tehneet.

      • Anonyymi

        Mutta saattaahan sitä päästä tehostettuun lautta-asumiseen joka sisältää airot ja perämoottorin. Vaipat voi viskata Kokemäen jokeen ja nauttia vapaudesta.
        No vitsi vitsi vitsi (pakko lisätä tosikoiden varalle).


      • Siili
        Veljeni oli alkuun kuntoutusosastolla.
        Siellä hän odotti paikkaa palvelukotiin.
        Ei enää kotiin.

        Hänen oli mentävä väistötilaan asumaan siksi aikaa, kun palvelukodin remppa oli valmis.

        Haluttiin hänet uudistettuun, remontoituun, ykköspaikkaan

        Ikä piti olla siihen paikkaa jostain syystä vähintäin 65-vee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta saattaahan sitä päästä tehostettuun lautta-asumiseen joka sisältää airot ja perämoottorin. Vaipat voi viskata Kokemäen jokeen ja nauttia vapaudesta.
        No vitsi vitsi vitsi (pakko lisätä tosikoiden varalle).

        Ano
        Mutta kuka vie mummun lautan kattoterassille.
        Tai saunaan ja uimaan.

        Kokemäenjokea ei missään tapaukessa likasteta vaipoilla.
        Mummo voi ottaa ilmakylpyjä ilman päntsejä.

        Aikoinaan Rosenlew ja Kemira tehtaat pilasivat joen.

        Nyt se on saatu jonkinlaiseen kuntoon.
        Siellä voi jopa uida.
        Mitä ei lapsena voinut tehdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta saattaahan sitä päästä tehostettuun lautta-asumiseen joka sisältää airot ja perämoottorin. Vaipat voi viskata Kokemäen jokeen ja nauttia vapaudesta.
        No vitsi vitsi vitsi (pakko lisätä tosikoiden varalle).

        Niivvai ylilevvee pyörätuoli ei välttämäti mahu :D. Vitsi vitsi :D.


      • 2lesken kirjoitti:

        Siili
        Veljeni oli alkuun kuntoutusosastolla.
        Siellä hän odotti paikkaa palvelukotiin.
        Ei enää kotiin.

        Hänen oli mentävä väistötilaan asumaan siksi aikaa, kun palvelukodin remppa oli valmis.

        Haluttiin hänet uudistettuun, remontoituun, ykköspaikkaan

        Ikä piti olla siihen paikkaa jostain syystä vähintäin 65-vee.

        Juu ymmärrän. Mutta kaikki 65-vuotiaat eivät pääse tehostettuun paveluasumiseen, kunto ratkaisee. Jos tuolla kirmailet itseksesi ja selviät päivittäisistä toimistasi et pääse tehostettuun ainakaan julkisilla variolla vaikka kuin oisit yli 65.


      • siilivain kirjoitti:

        Niivvai ylilevvee pyörätuoli ei välttämäti mahu :D. Vitsi vitsi :D.

        siili
        Paremmin lauttaan pääsee kun soutupaattiin.


      • siilivain kirjoitti:

        Juu ymmärrän. Mutta kaikki 65-vuotiaat eivät pääse tehostettuun paveluasumiseen, kunto ratkaisee. Jos tuolla kirmailet itseksesi ja selviät päivittäisistä toimistasi et pääse tehostettuun ainakaan julkisilla variolla vaikka kuin oisit yli 65.

        siili
        Joskus tuntuu sun vastauksista, että olet ihan pihalla.

        En ole kuullutkaan että terveet ihmiset hinkuvat mihinkään palvelukotiin.


      • 2lesken kirjoitti:

        siili
        Joskus tuntuu sun vastauksista, että olet ihan pihalla.

        En ole kuullutkaan että terveet ihmiset hinkuvat mihinkään palvelukotiin.

        Niivvai lesken kirjoitti näin:
        Anonyymi
        24.6.2019 8:18
        Tehostettuun ympärivuorokautiseen palvelukotiin omaiseni pääsi kun oli yli 65-vee.

        Ei se ikä vaan se kunto :D. Eli en ukso että lesken pääsee tehostettuun vaikka kuin täyttäis 65. Jo ei itse maksa asumistaan siellä. Ehhehe.


      • siilivain kirjoitti:

        Niivvai lesken kirjoitti näin:
        Anonyymi
        24.6.2019 8:18
        Tehostettuun ympärivuorokautiseen palvelukotiin omaiseni pääsi kun oli yli 65-vee.

        Ei se ikä vaan se kunto :D. Eli en ukso että lesken pääsee tehostettuun vaikka kuin täyttäis 65. Jo ei itse maksa asumistaan siellä. Ehhehe.

        Ja joskusko vain tuntuu et oot ihan mun vastauksista pihalla :D. En ihmettele mutta en sille voi mittään. Mutta ollaan jokkainen seemosia ku ollaan, eikö?


      • 2lesken kirjoitti:

        siili
        Paremmin lauttaan pääsee kun soutupaattiin.

        Joo, ymmärrän. Kunhan höpötin.


      • siilivain kirjoitti:

        Niivvai lesken kirjoitti näin:
        Anonyymi
        24.6.2019 8:18
        Tehostettuun ympärivuorokautiseen palvelukotiin omaiseni pääsi kun oli yli 65-vee.

        Ei se ikä vaan se kunto :D. Eli en ukso että lesken pääsee tehostettuun vaikka kuin täyttäis 65. Jo ei itse maksa asumistaan siellä. Ehhehe.

        siili
        Olen kertonut veljeni halvauksesta ja liikuntakyvyttömyydestä.

        Olet ainakin jaksanut irvailla hänen isosta koostaan ja leveästä pyörätuolistaan.

        Että olet ilmeisesti jotenkin kartalla ivallisine huomutuksinesi.

        Kävin vääntöä neuvotteluissa hänen palvelukotipaikastaan.
        Tiedän kriteerit.

        Hän pääsi asumaan, seitsemämiljoonaa maksaneen peruskorjatun tehostetun palvelukodin yksiöön.
        Muuta paikkaa en hänelle huolinut.

        Itselläni on jo paikka valittu.
        Menen palvelukoti Mesikämmeneen kun alkaa siltä tuntua.
        Ehkei vielä ole aika.


      • 2lesken kirjoitti:

        siili
        Olen kertonut veljeni halvauksesta ja liikuntakyvyttömyydestä.

        Olet ainakin jaksanut irvailla hänen isosta koostaan ja leveästä pyörätuolistaan.

        Että olet ilmeisesti jotenkin kartalla ivallisine huomutuksinesi.

        Kävin vääntöä neuvotteluissa hänen palvelukotipaikastaan.
        Tiedän kriteerit.

        Hän pääsi asumaan, seitsemämiljoonaa maksaneen peruskorjatun tehostetun palvelukodin yksiöön.
        Muuta paikkaa en hänelle huolinut.

        Itselläni on jo paikka valittu.
        Menen palvelukoti Mesikämmeneen kun alkaa siltä tuntua.
        Ehkei vielä ole aika.

        Minä en puhunut veljestäsi vaan siitä kun sanoit että veljesi oli 65-vuotias kun pääsi hoitokotiin. Sinua ja ei voi verrata veljeesi vaikka täytätkin 65v koska tilanteenne on ihan eri.

        Minä en irvaile sairailla enkä sairauksilla. Toisaalta kuitenkin tuo ylileveä pyörätuoli tuo mieleen aika humoristisen mielleyhtymän.

        Tarkoitatko palvelukodilla ympärivuorokaustista hoitoa. Pääseekö teilä ympärivuorokautiseen hoitoon silloin kun itsestä alkaa siltä tuntua?


      • siilivain kirjoitti:

        Minä en puhunut veljestäsi vaan siitä kun sanoit että veljesi oli 65-vuotias kun pääsi hoitokotiin. Sinua ja ei voi verrata veljeesi vaikka täytätkin 65v koska tilanteenne on ihan eri.

        Minä en irvaile sairailla enkä sairauksilla. Toisaalta kuitenkin tuo ylileveä pyörätuoli tuo mieleen aika humoristisen mielleyhtymän.

        Tarkoitatko palvelukodilla ympärivuorokaustista hoitoa. Pääseekö teilä ympärivuorokautiseen hoitoon silloin kun itsestä alkaa siltä tuntua?

        siili
        Outo huumorintaju jos pyörätuoli naurattaa.

        Tarkoitan mitä kirjoitan.
        Minulle petattiin paikka siinä vaiheessa, kun aloin omahoitajaksi.
        Otin suuren riskin
        hänen sairauksistaan johtuen ja altistuin.

        Jos saan samanlaisia oireita ym, ja sairastun vakavasti, minulla on paikka valmiina tehostetussa ympärivuorokautisessa palvelukodissa.


      • 2lesken kirjoitti:

        siili
        Outo huumorintaju jos pyörätuoli naurattaa.

        Tarkoitan mitä kirjoitan.
        Minulle petattiin paikka siinä vaiheessa, kun aloin omahoitajaksi.
        Otin suuren riskin
        hänen sairauksistaan johtuen ja altistuin.

        Jos saan samanlaisia oireita ym, ja sairastun vakavasti, minulla on paikka valmiina tehostetussa ympärivuorokautisessa palvelukodissa.

        Joo voipi olla outo huumorintaju kun ylileveä pyörätuoli hymyilyttää. Samoin kuin ylileveä vuode tai ylileveä suihkupaarit. Mutta sillai hyväntahtoisesti.

        Kertomuksesi altistuksesta ja siitä seuranneesta luvatusta paikasta tehostetusta palveluasumisessa ei kyllä kuulosta uskottavalta.


      • siilivain kirjoitti:

        Joo voipi olla outo huumorintaju kun ylileveä pyörätuoli hymyilyttää. Samoin kuin ylileveä vuode tai ylileveä suihkupaarit. Mutta sillai hyväntahtoisesti.

        Kertomuksesi altistuksesta ja siitä seuranneesta luvatusta paikasta tehostetusta palveluasumisessa ei kyllä kuulosta uskottavalta.

        siili
        Oletko koskaan käynyt hoitamassa, tapaamassa tai jotain muuta tällaista,
        eristyksessä olevaa potilasta.

        Silloin olet pukeutunut kiireestä kantapäähän suoja-asuun.

        Laitetaan huviksesi, että ylileveään suoja-asuun.


      • 2lesken kirjoitti:

        siili
        Oletko koskaan käynyt hoitamassa, tapaamassa tai jotain muuta tällaista,
        eristyksessä olevaa potilasta.

        Silloin olet pukeutunut kiireestä kantapäähän suoja-asuun.

        Laitetaan huviksesi, että ylileveään suoja-asuun.

        Muutaman kerran joo.


      • siilivain kirjoitti:

        Muutaman kerran joo.

        siili
        Miksi olet pukeutunut kaiken peittävään ylileveään suoja-asuun?


      • 2lesken kirjoitti:

        siili
        Miksi olet pukeutunut kaiken peittävään ylileveään suoja-asuun?

        Jos olen ylileveä😁


    • Töissä olisi mukava käydä vaikka satavuotiaaksi jos kuntoa riittäisi.
      Olen saanut enemmänkin mistä nuorena haaveilin.
      Voin elää haluamaani elämää loppu ajan.
      Riippuu tietenkin siitä kuinka korkeat vaatimukset on itselleen asettanut. On sellaisia joille ei mikään riitä.

      • liekko
        Tuskin olet hoitoalalla.

        Veikkaan kirjastoapulaista tai museovahtia.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        liekko
        Tuskin olet hoitoalalla.

        Veikkaan kirjastoapulaista tai museovahtia.

        Minä olen hautausmaan valvoja.
        Pidän huolta etteivät liian terveet tuppaudu tontille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen hautausmaan valvoja.
        Pidän huolta etteivät liian terveet tuppaudu tontille.

        Ano
        Terveellinen työ kun saa raitista ilmaa kaiket päivät.

        Kait sentään saa haudalle kukkia ja kynttilän tuoda, meinaan terveemmät.


    • Anonyymi

      Historiaansa ei voi muuttaa, joten ei sitä kannata hirveästi murehtiakaan. Itse olen piirun verran yli 60, vielä työelämässä. Vasta reippaasti yli 3-kymppisenä kouluttauduin toiveammattiini. Ja siitä sitten kahdenkymmenen vuoden päästä suoritin vielä yliopistotutkinnon toivealaltani. Eli aina voi toteuttaa unelmiaan, se tosin vaatii usein sitkeyttä ja sietokykyä. Ei ole helppoa opiskella esim. yliopistoruotsia monen kymmenen vuoden jälkeen ja varsinkaan kun se ei kiinnosta yhtään; tämä esimerkkinä.

      Olen tehnyt myös pari muuta todella radikaalia ratkaisua viime vuosina. Ne ovat vaatineet rohkeutta ja hieman "hyppy tuntemattomaan" ajatuksen sietämistä. Mutta nyt olen tyytyväinen tehtyihin ratkaisuihin.

    • Anonyymi

      On tutkittu, että mielenterveyspotilaat avohoidossa hakeutuvat linja-auto-, juna-, laivaterminaali- ja lentoasemille.

      • Anonyymi

        "On tutkittu, että mielenterveyspotilaat avohoidossa hakeutuvat linja-auto-, juna-, laivaterminaali- ja lentoasemille."

        Psst. Heitä sanotaan suomalaisiksi turisteiksi. He haluavat irti kaamos-pilleri kierteestä.


      • Anonyymi

        Lauttalla vaan Viroon hakemaan halpaa kaljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauttalla vaan Viroon hakemaan halpaa kaljaa.

        Ei sinne nyt vielä kannata lähteä. Heinäkuun alusta vasta halpenee juotavat.


      • Anonyymi

        " Lululla oli kolmas mieli, asematunnelin ovenpieli houkutti häntä ja viivytti kaipuun kuolemaa. Asiaton oleskelu asemilla, heikkojen siitä on hyvä olla, lähdön läheisyydestä he turvaa saa. " - Nm. Ehkä siksi


    • Anonyymi

      "Vanhuus" eikä mikään muukaan iske sillä siunaamalla kun numero vaihtuu seuraavaksi, Ikä on mielentila, ja mielen tilalla ei ole mitään tekemistä numeron kanssa. - Nm. Iätön

    • Anonyymi

      Miten näissä saunalautoissa on tuo jätevesien käsittely järjestetty, pesuvesiä eikä edes kuspissoja saati kikkareita ei ole lupa vesiin päästää? Kunnolliset septitankit tulee olla ja rannassa sitten tyhjennysmahdollisuus oikeisiin putkiin.

      • Anonyymi

        Ano
        Kuvaamani lautta oli rannassa, missä oli edellämainitut mahdollisuudet.

        Rannassa on vielä kyläsauna, kyläkahvila ja matopesupaikka.
        Talvella voi mennä avantoon
        Todella mahtava paikka kyläläisille.

        Otin kuvia lautasta ja miljööstä, joita näytin veljelleni palvelukodissa.
        Hän ihaili lauttaa ja paikkaa.

        Hän oli sairastunut pahaan flunssaan.
        eikä jaksanut nousta ylös syömään, eikä lähteä taxilla torille kaffeelle.

        Hän sanoi, että on kiitollinen hoivapaikallle.
        Hoito toimii täydellä teholla ja hänestä pidetään hyvää huolta.

        Jos tilanne pahenee, tulee kotisairaanhoito tippaletkuineen tai sitten kuljetetaan sairaalaan.

        Lääkäri tietty kutsutaan paikalle. Hoitajat konsultoivat myös netin kautta tarvittaessa lääkärille.

        Lähdin luottavaisin mielin kotiini.

        Ei rekisteröi nikkiäni.
        2lesken.
        Missähän vika


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe