en osaa sitoutua

Anonyymi

Moi oon 15 vuotias tyttö,minulla on ollut aika rankka lapsuus äiti ja isä riitelivät joka päivä ja ei perheessä ollut ketään jolla oli minulle aikaa,ketään ketä minun hyvinvointi kiinnosti.Äitini on aina ollut todella etäinen ja ei ole rakastanut minua samalla tavalla kun muut äidit jos ymmärrätte mitä tarkoitan,niin minulla nytten on ollut todella vaikeaa olla suhteessa,

Aina kun menee hyvin jonkun pojan kanssa minä torjun hänet heti kun se sanoo tykkäävänsä minusta enkä voi sitoutua keneenkään
minulla tulee jonkinlainen paniikki ja en pysty rakastamaan ketään muuta en pysty sitoutua


minulla ja yhdellä pojalla oli mennyt todella hyvin ollaan puhuttu nyt noin 4 kuukautta ja eilen kertoi minulle hänen tunteistaan minua kohti ja vaikka mä myös tykkäsin siitä niin mä kuitenkin torjuin sen tuli niin paniikki ja aloin itkeä

niin en tiedä jos ongelmana on että minua ei koskaan oo rakastettu kunnolla eikä edes omat vanhemmat oo välittäny musta paskaakaan. niin voisiko se olla syy

minulla ei ole mikään paniikki seurustella juuri nytten mutta olisi se kivaa pystyä tehdä sitä!

10

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saatat olla oikeassa että lapsuudenkokemuksesi vaikuttavat sitoutumisen pelkoosi.
      Voisi olla hyvä jutella asiasta esim. koulukuraattorille. Hän osaa neuvoa tietä eteenpäin.

    • Anonyymi

      kättä housuun ja uuteen nousuun

    • Jos paniikissa torkut ihmisiä pyydä aikaa miettiä asiaa ja mieti mitä oikeasti haluat ja antaako tämä ihminen sen jos ei torju jos kyllä ota asiat hitaasti ja katso minne asiat menee

      • Torjut* (vitun auto correct)


    • 15-vuotiaana sinun ei vielä tarvitse - eikä edes kannata - sitoutua mihinkään suhteentapaiseen.

      • Anonyymi

        Sinäkö sen osaat sanoa että kenen kuuluisi ja kenen ei kuuluisi sitoutua suhteisiin. Jos et tunne ihmistä, et voi tietää mitä se merkkaa hänelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö sen osaat sanoa että kenen kuuluisi ja kenen ei kuuluisi sitoutua suhteisiin. Jos et tunne ihmistä, et voi tietää mitä se merkkaa hänelle.

        Kyllä! Minä todellakin osaan sanoa sen. Olen elämäni aikana joutunut setvimään ja näkemään niin monta palasiksi mennyttä teinisuhdetta ja itsetuntoa, että tiedän tasan tarkkaan, miten järjetöntä liian aikaisin aloitettu parisuhdepelleily on. Katso ympärillesi ja kerro, montako pitkäkestoista teinisuhdetta ympärilläsi näet!

        Toki poikkeuksia on. Ne ovat äärimmäisen harvinaisia. Jotkut harvat löytävät elämänsä rakkauden jo hyvin nuorena. Todennäköisyys tällaiseen on kuitenkin häviävän pieni. Sellaista peliä ei kannattaisi pelata, jossa ei todennäköisesti voita ja jossa on todennäköistä hävitä siten, että häviämisestä joutuu kärsimään.

        Nuori ei menetä elämässään yhtään mitään sillä, että hän malttaa odottaa vähän sitä, että elämä ehtii vakiintua edes hieman.

        Esimerkiksi 15-vuotiaana monesti aivan nurkan takana odottava koulun loppuminen ja vaihtuminen pistää usein koko elinpiirin uusiksi. Se mutkistaa monia asioita. Samoin käy toisen asteen koulutuksen loputtua, kun vaihdetaan usein paikkakuntaa opiskelu- tai työpaikan perässä.


      • Anonyymi
        Oldie kirjoitti:

        Kyllä! Minä todellakin osaan sanoa sen. Olen elämäni aikana joutunut setvimään ja näkemään niin monta palasiksi mennyttä teinisuhdetta ja itsetuntoa, että tiedän tasan tarkkaan, miten järjetöntä liian aikaisin aloitettu parisuhdepelleily on. Katso ympärillesi ja kerro, montako pitkäkestoista teinisuhdetta ympärilläsi näet!

        Toki poikkeuksia on. Ne ovat äärimmäisen harvinaisia. Jotkut harvat löytävät elämänsä rakkauden jo hyvin nuorena. Todennäköisyys tällaiseen on kuitenkin häviävän pieni. Sellaista peliä ei kannattaisi pelata, jossa ei todennäköisesti voita ja jossa on todennäköistä hävitä siten, että häviämisestä joutuu kärsimään.

        Nuori ei menetä elämässään yhtään mitään sillä, että hän malttaa odottaa vähän sitä, että elämä ehtii vakiintua edes hieman.

        Esimerkiksi 15-vuotiaana monesti aivan nurkan takana odottava koulun loppuminen ja vaihtuminen pistää usein koko elinpiirin uusiksi. Se mutkistaa monia asioita. Samoin käy toisen asteen koulutuksen loputtua, kun vaihdetaan usein paikkakuntaa opiskelu- tai työpaikan perässä.

        Sitä se nuoruus on. Anna nuorten olla nuoria.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä se nuoruus on. Anna nuorten olla nuoria.

        Niin, nykyään nuoruus todella näyttää olevan tuollaista ja se on saamattomien aikuisten - ja tietysti myös internetin - ansioita.

        Pitääkö teinipoikienkin antaa rauhassa virittää mopoistaan satasta kulkevia puolijarruttomia kulkupelejä, jolla on hyvä kietoa itsensä lyhtypylvään ympäriöle, vaan koska se nyt kuuluu nuoruuteen ja pojat on poikia?

        Sitä, että nuorten ei vaan anneta olla nuoria, kutsutaan kasvattamiseksi. Aikuisten tehtävä on kertoa nuorelle, jos hän on tekemässä jotain harkitsematonta.


      • Anonyymi

        15v on nirmaalia,ja ok että alkaa seurustelemaan. Moni silti joskus aikuisena oysyy kavereina, vaikkeivat silleen enää olekkaan. Tai jopa voivat hyväl onnel mennä yhteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe