en osaa sitoutua

Anonyymi

Moi oon 15 vuotias tyttö,minulla on ollut aika rankka lapsuus äiti ja isä riitelivät joka päivä ja ei perheessä ollut ketään jolla oli minulle aikaa,ketään ketä minun hyvinvointi kiinnosti.Äitini on aina ollut todella etäinen ja ei ole rakastanut minua samalla tavalla kun muut äidit jos ymmärrätte mitä tarkoitan,niin minulla nytten on ollut todella vaikeaa olla suhteessa,

Aina kun menee hyvin jonkun pojan kanssa minä torjun hänet heti kun se sanoo tykkäävänsä minusta enkä voi sitoutua keneenkään
minulla tulee jonkinlainen paniikki ja en pysty rakastamaan ketään muuta en pysty sitoutua


minulla ja yhdellä pojalla oli mennyt todella hyvin ollaan puhuttu nyt noin 4 kuukautta ja eilen kertoi minulle hänen tunteistaan minua kohti ja vaikka mä myös tykkäsin siitä niin mä kuitenkin torjuin sen tuli niin paniikki ja aloin itkeä

niin en tiedä jos ongelmana on että minua ei koskaan oo rakastettu kunnolla eikä edes omat vanhemmat oo välittäny musta paskaakaan. niin voisiko se olla syy

minulla ei ole mikään paniikki seurustella juuri nytten mutta olisi se kivaa pystyä tehdä sitä!

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saatat olla oikeassa että lapsuudenkokemuksesi vaikuttavat sitoutumisen pelkoosi.
      Voisi olla hyvä jutella asiasta esim. koulukuraattorille. Hän osaa neuvoa tietä eteenpäin.

    • Anonyymi

      kättä housuun ja uuteen nousuun

    • Jos paniikissa torkut ihmisiä pyydä aikaa miettiä asiaa ja mieti mitä oikeasti haluat ja antaako tämä ihminen sen jos ei torju jos kyllä ota asiat hitaasti ja katso minne asiat menee

      • Torjut* (vitun auto correct)


    • 15-vuotiaana sinun ei vielä tarvitse - eikä edes kannata - sitoutua mihinkään suhteentapaiseen.

      • Anonyymi

        Sinäkö sen osaat sanoa että kenen kuuluisi ja kenen ei kuuluisi sitoutua suhteisiin. Jos et tunne ihmistä, et voi tietää mitä se merkkaa hänelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö sen osaat sanoa että kenen kuuluisi ja kenen ei kuuluisi sitoutua suhteisiin. Jos et tunne ihmistä, et voi tietää mitä se merkkaa hänelle.

        Kyllä! Minä todellakin osaan sanoa sen. Olen elämäni aikana joutunut setvimään ja näkemään niin monta palasiksi mennyttä teinisuhdetta ja itsetuntoa, että tiedän tasan tarkkaan, miten järjetöntä liian aikaisin aloitettu parisuhdepelleily on. Katso ympärillesi ja kerro, montako pitkäkestoista teinisuhdetta ympärilläsi näet!

        Toki poikkeuksia on. Ne ovat äärimmäisen harvinaisia. Jotkut harvat löytävät elämänsä rakkauden jo hyvin nuorena. Todennäköisyys tällaiseen on kuitenkin häviävän pieni. Sellaista peliä ei kannattaisi pelata, jossa ei todennäköisesti voita ja jossa on todennäköistä hävitä siten, että häviämisestä joutuu kärsimään.

        Nuori ei menetä elämässään yhtään mitään sillä, että hän malttaa odottaa vähän sitä, että elämä ehtii vakiintua edes hieman.

        Esimerkiksi 15-vuotiaana monesti aivan nurkan takana odottava koulun loppuminen ja vaihtuminen pistää usein koko elinpiirin uusiksi. Se mutkistaa monia asioita. Samoin käy toisen asteen koulutuksen loputtua, kun vaihdetaan usein paikkakuntaa opiskelu- tai työpaikan perässä.


      • Anonyymi
        Oldie kirjoitti:

        Kyllä! Minä todellakin osaan sanoa sen. Olen elämäni aikana joutunut setvimään ja näkemään niin monta palasiksi mennyttä teinisuhdetta ja itsetuntoa, että tiedän tasan tarkkaan, miten järjetöntä liian aikaisin aloitettu parisuhdepelleily on. Katso ympärillesi ja kerro, montako pitkäkestoista teinisuhdetta ympärilläsi näet!

        Toki poikkeuksia on. Ne ovat äärimmäisen harvinaisia. Jotkut harvat löytävät elämänsä rakkauden jo hyvin nuorena. Todennäköisyys tällaiseen on kuitenkin häviävän pieni. Sellaista peliä ei kannattaisi pelata, jossa ei todennäköisesti voita ja jossa on todennäköistä hävitä siten, että häviämisestä joutuu kärsimään.

        Nuori ei menetä elämässään yhtään mitään sillä, että hän malttaa odottaa vähän sitä, että elämä ehtii vakiintua edes hieman.

        Esimerkiksi 15-vuotiaana monesti aivan nurkan takana odottava koulun loppuminen ja vaihtuminen pistää usein koko elinpiirin uusiksi. Se mutkistaa monia asioita. Samoin käy toisen asteen koulutuksen loputtua, kun vaihdetaan usein paikkakuntaa opiskelu- tai työpaikan perässä.

        Sitä se nuoruus on. Anna nuorten olla nuoria.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä se nuoruus on. Anna nuorten olla nuoria.

        Niin, nykyään nuoruus todella näyttää olevan tuollaista ja se on saamattomien aikuisten - ja tietysti myös internetin - ansioita.

        Pitääkö teinipoikienkin antaa rauhassa virittää mopoistaan satasta kulkevia puolijarruttomia kulkupelejä, jolla on hyvä kietoa itsensä lyhtypylvään ympäriöle, vaan koska se nyt kuuluu nuoruuteen ja pojat on poikia?

        Sitä, että nuorten ei vaan anneta olla nuoria, kutsutaan kasvattamiseksi. Aikuisten tehtävä on kertoa nuorelle, jos hän on tekemässä jotain harkitsematonta.


      • Anonyymi

        15v on nirmaalia,ja ok että alkaa seurustelemaan. Moni silti joskus aikuisena oysyy kavereina, vaikkeivat silleen enää olekkaan. Tai jopa voivat hyväl onnel mennä yhteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe