Lorvaillaan?

Kaupunkireissuillani viihdyn kuppiloissa,
tänään sain ihanaa mustikkapiirakkaa kahvini kanssa.

Lempipaikkojani lorvailla ovat kirjakaupat ja kirjastot,

Joskus pahalla säällä teen kuntokävelyä tavarataloissa,
hypistelen jotain tarpeetonta, En osta mitään, katselen ja kuljeskelen.

Katselen ihmisiä, ihmettelen kiireettä kiireisiä vipeltäjiä
mitähän tuokin touhottaja tekee töikseen, onpas upea ilmestys jne

Metsä on toinen kelpo paikka lorvailla,
olla vaan, istua kivellä ja ihailla heiniä ja mittailla pilvenhattaroita.

Lorvailu on mukavaa joutenoloa, kesä on parasta aikaa lorvailuun.
Osaattekos lorvailla. missä ja milloin lorvailette,
nautitteko elämän ihmettelystä ja hiljaisista ahaa-elämyksistä

Pitääkö aina olla ahkera ja puuhakas tai joutenolon jotenkin ohjelmoitua oleilua.

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tarvitse enää leikkiä tehokasta tai kiireistä! Parvekkeella tykkään lorvailla, tuolissa istua tai ihmisiä ja kadun vilinää vaan katsella ja nauttia. Ratikalla on mukavaa myös kierrellä ja olla niinkuin elämässä mukana.

      • Onneksi ei tarvitse, saa vain olla.

        Vieläköhän se kolmosen ratikka ajaa sitä kahdeksikkoa, niin kuin muinoin, siinä istuessa saa mukavan kierroksen ja näkee elämänmenoa monelta hollilta kaupunkia,
        merellistä rantaa ja kukkuloiden kupeita


    • Anonyymi

      - minä tein kirjastonhoitajalle ehdotuksen ystäväni Merjan ehdottamasta kirjastokahvilasta . Virkeästi ja vireästi toimiva kirjastolaitos paikkakunnallamme onkin - erilaisine teemoineen.

      • Hyvä idea tuo kahvila,
        kävin viime talvena novellikoukussa,
        siellä oli tarjolla kahvia ja teetä, samalla kun jokainen teki omia käsitöitään ja kuunteli kun luettiin novelleja, tykkäsin niistä illoista.
        On niin rauhoittavaa kun saa kuunnella kun luetaan ääneen.
        Kirjastoon on palkattu kirjastopedagogi,
        kiva nähdä syksyllä mitä kaikkea kivaa hän keksii.


    • Anonyymi

      Kyllä vaan maissii, osaan lorvailla ja oikein kunnolla.
      Välillä ottaa takaraivoon, kun tuo saamattomuus saa yliotteen tästä lorvikatarrista.
      Ihana vain olla ja ihmetellä tätä maailmanmenoa. Kyllä nuo tekemättömät kotityöt ehtii tehdä myöhemminkin.
      Onneksi minulla lapsen lapsi asuu tuossa lähellä, niin saa vähän erilaisia virikkeitä tähän mummoarkeen.
      Mauno hoilottaa telkussa kaunis kotimaani laulua.
      Ja Lehtelän likka on kaunis. Nyt se varmaan pusaa sitä.
      Palataan asiaan.
      Heippa kaikille lorvaajille :)

      • Kiitos ja hyvä sinä,
        vanhat elokuvat ovat mitä parahin aihe lorvailuun,
        vaikka olisi nähnyt elokuvan ainakin viisi kertaa.
        Miten helposti siinä lorvaillessa tupsahtaa uni silmään.
        mutta ei haittaa kun suomalaisten elokuvien juonet ovat niin tuttuja, että hyvin saa taas juonesta napattua kiinni.
        Palaillaan.


    • Mää korvasikin tänään Hsparandan IKEAssa. Siellä saa lorvailtua kauankin😉.

      • Anonyymi

        Käyn Ikeassa pongailemassa pahvipäitä, jotka fiilistelevät tai ostavat Ikean pahvia, mitään kestämättömiä huonekalujäljennöksiä, sekunda soppakauhoja ja lusikoita, koin syömiä hajoavia lumppuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käyn Ikeassa pongailemassa pahvipäitä, jotka fiilistelevät tai ostavat Ikean pahvia, mitään kestämättömiä huonekalujäljennöksiä, sekunda soppakauhoja ja lusikoita, koin syömiä hajoavia lumppuja.

        Huvinsa lorvailla sullaki.
        Yksi mun tuttu on huonekaluliikkeessä töissä. Sanoi että kaikki muut huonekalut on Ikea vallannu myynnissä paitsi sohvat.

        Että pahvipäitä riittää 😂


      • Se taitaakin olla aikamoisen iso Ikea, kun sen aikoinaan piti hoitaa koko pohjois-suomen asiakkaat, Nythän niitä taitaa olla jo useampia täällä Suomenkin puolella.
        Maassa kuin maassa, niin Ikeaan on tuttua mennä, sama kaava ja samat tavarat tutussa järjestyksessä.

        ikeassa on aina hauska käydä, kolmevuotias lapsenlapseni tykkää myös siellä käydä, ei tarvitse kun sanoa, että lähdetäänkös katsomaan niitä nuolia, hänestä ne nuolet lattiassa on parasta koko kaupassa.


      • maissii kirjoitti:

        Se taitaakin olla aikamoisen iso Ikea, kun sen aikoinaan piti hoitaa koko pohjois-suomen asiakkaat, Nythän niitä taitaa olla jo useampia täällä Suomenkin puolella.
        Maassa kuin maassa, niin Ikeaan on tuttua mennä, sama kaava ja samat tavarat tutussa järjestyksessä.

        ikeassa on aina hauska käydä, kolmevuotias lapsenlapseni tykkää myös siellä käydä, ei tarvitse kun sanoa, että lähdetäänkös katsomaan niitä nuolia, hänestä ne nuolet lattiassa on parasta koko kaupassa.

        Juu. Paljon on tilaa ja paljon on tavaraa. Noin kerran vuodessa tulee käytyä.


    • Anonyymi

      "Pitääkö aina olla ahkera ja puuhakas tai joutenolon jotenkin ohjelmoitua oleilua."

      Tuohon tietenkin jokainen vastaa oman harkintansa mukaan. Kukaan ei pakota, muu kuin itse. Toisten "pitää" koko ajan tehdä jotain ja usein vielä luetellakin se tekeminen jollekin. Toiset lorvii päivät pitkät tekemättä mitään ja kumpikin on yhtä hyviä vaihtoehtoja jos itse on tyytyväinen.

      Minä kuulun lorvijoihin. Nautin kävelyistä, päiväunista, lukemisesta, herkuttelusta, ex-tempore tapahtumista ja illanistujaisista. Ja olen todella tyytyväinen koska stressiä ei ole, ei ole ollut vuosiin. TYökin maistuu paremmalta kun vapaa-aikana on vain ja nautiskelee!

    • Olen kuullut sanonnan "laiska töitään luettelee"
      siitä en tiedä pitääkö paikkansa vai ei.

    • Anonyymi

      Olen todella tyytyväinen, kun olen päässyt eläkkeelle. Jaksoin olla työssä eläkeikään asti, vaikka suomalaiseen työelämään kyllästyin jo kauan sitten, koska olin aikoinaan työpaikassa, jossa oli tohotus-ilmapiiri. Aina piti tohottaa ja olla kiireisen näköinen. Onneksi pääsin siitä työpaikasta pois, ja olin viimeiset vuosikymmenet asiallisessa työpaikassa. Tosin siinäkin työpaikassa oli liian tiukkaan vedetty ohjelma, mutta työpaikan ihmiset olivat reilua porukkaa. Terveisin: -Laiska

      • Laiskuus ja lorvailu sanojen väliin en mielelläni aseta yhtäläisyysmerkkiä.
        Lusmuilu on ihan oma lukunsa.

        Joutilas lorvailu on ansaittua joutenoloa ja eläkeläisillä sitä on hyvällä omalla tunnolla.


    • Voin mielelläni pysähtyä lorvailemaan melkein missä vaan, ja erityisen mielelläni mukavien tai muuten vaan kiinnostavien ihmisten kanssa. Tulee kuulluksi monenlaista tarinaa.

      Tänään juttelin kaupunkikanavan rannalla oman grillinsä ääressä istuskelevan veneilijäpariskunnan kanssa. Olivat jo syöneet ja palavat grillihiilet olivat vähenemässä. Otin pari kuvaakin heistä ja sain luvan julkaistakin ne. - Taidan laittaa ainakin facebook-sivulleni.

      Lintuja ja kukkasia katselin myös ja kuvasin muutamia kauniita tai muuten kiinnostavia yksilöitä.

      Kauniina päivänä on välillä myös mukava istuskella terassilla ja katsella ohi rientävää elämänmenoa. Kauppatorillekin voi poiketa välillä vähäksi aikaa ja, ja ...

      • Anonyymi

        Mitä terasseja suosittelet suomalaisille turisteille?

        Kertokaa kaikki hyviä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä terasseja suosittelet suomalaisille turisteille?

        Kertokaa kaikki hyviä

        Terassilauta eri rautakaupoissa on tarjouksessa useinkin kesän mittaan.
        Aivan halvinta ei kandee ostaa, tulee oksia ja tikkuja persuksiinkin, jos laudalle istuu.
        Suosittelen rakentamaan isohkon terassin 3 x 3 tai 5 x 5 metriä. Ne ovat mieluisia. Itsellä on tuo pienempi. >Siinä kelpaa kahvitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä terasseja suosittelet suomalaisille turisteille?

        Kertokaa kaikki hyviä

        Pohjois- ja Etelä-Esplanadilla sekä niitten välissä on useampia mukavia terasseja.
        Bulevardilla on myös.
        .
        .


    • Anonyymi

      Eilinen lorvailu: elokuva Eric Rohmerin mustavalkoinen "Yöni Maudin luona". Intensiivistä vuoropuhelua.
      Tänään lorvailin ystävän luo.
      Huomenna lorvailen pyöräilemällä. Saahan lorvailun suunnitella?

      Beng

      • Anonyymi

        Miten pyöräilemällä lorvaillaan?

        Kerro, miten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten pyöräilemällä lorvaillaan?

        Kerro, miten

        pitää olla sähkö-akku-polku-pyörä joka vie ja istuja vikisee, tai ketjut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten pyöräilemällä lorvaillaan?

        Kerro, miten

        Polkupyörällä voi mainiosti lorvailla,
        samoin kuin autolla,
        kaikki riippuu mielialasta millä liikkeelle polkaisee,
        uudet ennennäkemättömät kohteet,
        jo oman tutun kaupungin laitoja kierrellessä voi
        törmätä vaikka pieneen entisaikaiseen kioskiin jollaista ei luullut enää olevankaan, mutta olipas vaan.

        Jos sattuu omistamaan maastopyörän voi sukeltaa metsään
        mäntykankaiden poluille, jatkaa pitkin harjua tai sitten kompuroida ja palat takaisin tutuille väylille.

        Uteliaisuus on hyvä ominaisuus lorvailijalle.


      • Anonyymi
        maissii kirjoitti:

        Polkupyörällä voi mainiosti lorvailla,
        samoin kuin autolla,
        kaikki riippuu mielialasta millä liikkeelle polkaisee,
        uudet ennennäkemättömät kohteet,
        jo oman tutun kaupungin laitoja kierrellessä voi
        törmätä vaikka pieneen entisaikaiseen kioskiin jollaista ei luullut enää olevankaan, mutta olipas vaan.

        Jos sattuu omistamaan maastopyörän voi sukeltaa metsään
        mäntykankaiden poluille, jatkaa pitkin harjua tai sitten kompuroida ja palat takaisin tutuille väylille.

        Uteliaisuus on hyvä ominaisuus lorvailijalle.

        Eilen illalla katsoin Cecil Bentonista kertovan dokkarin.
        Mielenkiintoinen.
        Halusi päästä valokuvauksella piireihin.
        Hauskaa oli, että hän ns. opiskeli yliopistossa, muttei saanut juuri mitään suoritettua eikä sitten tutkintoakaan.
        Puvusti mm. My Fair Ladyn ja sai siitä Oscarin.
        (Rex Harrisoniin umpi-ihastuin, kun näin elokuvamusicalin.)

        Tänään siis lorvailin pyörällä. Nautin kahvin ja raakakakkua ziipaleen. Piti käydä leipomossa matkalla, mutta kakku oli niin täyteläinen, joten eipä leipomo enää kutsunutkaan.


        Sitten lorvailin lärpättämällä puhelimessa.
        Beng


    • Anonyymi

      En oikein ymmärrä tuota "lorvailu"-sanaa.
      Tarkoittaako se sitä, että jos ei hiki hatus tee koko aikaa jotakin, vaan olla möllöttää, niin se on lorvailua?
      Aamulla kun aamukahvia juon, niin katselen ulkona kaikenmoisia moisia, mutta en tunne lorvailevani. Aamukahvin juonti on mulle tommosta hiljaisuuden sisällä mojumista. Ajatusten lennättämistä. Sen semmosta. Ei lorvailua.

      Pieniä pausseja tulee väkisinkin päivän mittaan. Ok ok ok ne ovat.


      Lähdin kotoa tankkaamaan autoa.
      Menin auton tankkauksen jälkeen tänään mun kaverin luo. Terassilla hetken juteltiin. Ei sekään lorvailua. Sitten siirryimme sisälle ja annoin hänelle soittotunnin (50min. pituisen). Työskentelimme ja hauskaa oli.
      Sen jälkeen pieni takapihaterassi-istuminen ja lähdin pois. Ajoin suoraa kyytiä pojan luo. Hetkeksi häntä helssaamaan. Sekään ei lorvailua.
      Kotiin tulin, tiskikone päälle knaps, nyt varmaan on jo pessyt astiat?

      Äsken laitoin musiikkia kuulumaan.

      Että tämmöstä tänään.
      En koe lorvanneeni. Koen vaan sopivaa kesälomalaisen elelemistä.
      Huomenna, mikäli huvittaa, niin tyhjennän mun akvaarion kaikesta mullasta. Puts pois kaikki takapihalle. Olkoot tyhjänä, kunnes keksin mitä häh sillä sitten tekisin, vai lähenkö myymään tori.fi:ssä.
      Jos huomenna ei huvitakaan akvaarion tyhjennys ja jos joku soittaa, että et viittis tulla käymään tai voisko tulla käymään, niin oitis siirrän tyhjentämiset ja joko lähen sinne tai jään oottamaan vierasta tänne.

      Jos lorvimista aatellaan "vain olemisella", niin kauaa aikaa en jaksa vaan olla täälä yksin. Lähden mielelläni tapaamaan ihmisiä tai ees ajelemaan merenrannalle ja siellä tepsutella ketaroilla etiäpäin:)

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Mitä akvaariossasi on ollut sen mullan yläpuolella tai päällä?

        Ihan uusi juttu miul.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä akvaariossasi on ollut sen mullan yläpuolella tai päällä?

        Ihan uusi juttu miul.
        .

        Akvaario on 300 litrainen ja kaloja (isoja) siellä on ollut ties kuinka kauan aikaa.
        Joku vuosi sitten tyhjäsin akvaarion, kun viimeinenkin eläkeläiskala oli kuollut.
        Laitoin akvaarioon multaa ja istutin kukkia. Hain Plantagenista sellaisia kasveja, jotka eivät kasva isoiksi. Minipalmuja, mini-sitä ja mini-tätä. Huolimatta, että myyjä sanoi niiden olevan todellakin minejä, niin mun akvaariossa ne riemastuivat toden totta. Ehkä mainio kasvualusta ja mainio valaistus, kera oikeat hehkulamput? He riehuivat pitkiksi. Minä osan otin pois, koska ryntäsivät kohti loisteputkia. Lisäsin uutta tainta poistettujen tilalle. Sama juttu.
        Akvaarioni on näköjään "riemurasia" :)

        Melkein loput otin nyt vähän aikaa sitten pois (pari kasvia jäljellä ja ainakin 3 metriä pitkä muratti (vain yksi "vitsa") , tökkäsin kukkaruukkuun ja vein ulos. Tuola ne on terassilla. Ne itkee. Ne ruskistuu auringossa. Ne ei tykkää. Olen kyllä pahoillani.

        En enää tiedä, mitä sinne laittaisin.
        Nyt akvaario on lähes multamustainen tylsyys.
        Suunnittelin kyllä siihen kaikkea minimaisemaa, mutta kaikki on hakalaa ja en saanut puroa, jota olisin tarvinnut, että löin sitten hanskat tiskiin.

        Sen sanon, että akvaario oli kera kaikkine viherminineen alussa todella kaunis. Mutta kauneus näköjään on muuttuvaa, että nyt se on tommonen kun on.

        Jos huomenna tahi joku päivä saan sen tyhjennettyä, että on vaan pelkät "raamit", niin voi olla, saattanee??? tulla tilanne, että saan inspiraation ja keksin sinne "jotain-jotain" erikoista?
        Tai sitten myyn sen ja sen alustan.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akvaario on 300 litrainen ja kaloja (isoja) siellä on ollut ties kuinka kauan aikaa.
        Joku vuosi sitten tyhjäsin akvaarion, kun viimeinenkin eläkeläiskala oli kuollut.
        Laitoin akvaarioon multaa ja istutin kukkia. Hain Plantagenista sellaisia kasveja, jotka eivät kasva isoiksi. Minipalmuja, mini-sitä ja mini-tätä. Huolimatta, että myyjä sanoi niiden olevan todellakin minejä, niin mun akvaariossa ne riemastuivat toden totta. Ehkä mainio kasvualusta ja mainio valaistus, kera oikeat hehkulamput? He riehuivat pitkiksi. Minä osan otin pois, koska ryntäsivät kohti loisteputkia. Lisäsin uutta tainta poistettujen tilalle. Sama juttu.
        Akvaarioni on näköjään "riemurasia" :)

        Melkein loput otin nyt vähän aikaa sitten pois (pari kasvia jäljellä ja ainakin 3 metriä pitkä muratti (vain yksi "vitsa") , tökkäsin kukkaruukkuun ja vein ulos. Tuola ne on terassilla. Ne itkee. Ne ruskistuu auringossa. Ne ei tykkää. Olen kyllä pahoillani.

        En enää tiedä, mitä sinne laittaisin.
        Nyt akvaario on lähes multamustainen tylsyys.
        Suunnittelin kyllä siihen kaikkea minimaisemaa, mutta kaikki on hakalaa ja en saanut puroa, jota olisin tarvinnut, että löin sitten hanskat tiskiin.

        Sen sanon, että akvaario oli kera kaikkine viherminineen alussa todella kaunis. Mutta kauneus näköjään on muuttuvaa, että nyt se on tommonen kun on.

        Jos huomenna tahi joku päivä saan sen tyhjennettyä, että on vaan pelkät "raamit", niin voi olla, saattanee??? tulla tilanne, että saan inspiraation ja keksin sinne "jotain-jotain" erikoista?
        Tai sitten myyn sen ja sen alustan.

        Heikunkeikku

        Ideaa?
        Bonsai-kasveja, kiviä, hiekkaa, sammalta ts. Japanilainen puutarha, minikoossa.
        Korppis voisi tehdä japanilaisia hahmoja.

        Beng


    • korpikirjailija

      Minulla on säännölliset lorvailupäivät viikottain. Nyt olen maannut laiturilla kokopäivän

      Ihaillut kalalokkien kiitoja ja syöksyjä veteen. Kuunnellut lintujen laulua ja pulahtanut välillä järveen.

      Otan nyt kaiken irti auringissa lorvailusta. Huomenna luvattu sateita, silloin voi lorvailla vaikka paikallisissa juhannuksen jälkeisissä alennusmyynneissä.

      • Anonyymi

        Tietoisku:

        Kalalokit ei syöksyile veteen. Ne vaan uiskentelee siellä, korkeintaan, eivät sukella, eivät saalista kaloja vaan syövät kuolleita kaloja joita joskus mahat pystyssä vedessä killuu. Mutta enimmäkseen matosia nurmikoilta ja pelloilta.

        Jos valkea kalastajalintu syöksyilee veteen ja siis kalastaa, se on ehkä tiira. Ei ainakaan kalalokki.


    • Anonyymi

      Valitettavasti en osaa lorvia. Missä sitä opetetaan? - Nm. Ikiliikkuja

      • Anonyymi

        Et ole saanut viirusta: lorvikatarri.
        Terassilta?
        Rannoilta?
        Metsistä?
        Niityiltä?
        Kallioilta?
        Kun silmät jää väreihin ja kaikkeen kauniiseen, siitä se alkaa.
        Hoppuilematon mieli on ensioire.

        Beng


      • Anonyymi

        En ole saanut, muhun ei jotenkin virukset vain pysty, kykene. Näen kauniita asioita lorvikatarittakin. - Nm. Toivoton tapaus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe