Nissan Primera 2006 1,6 pelkääjän puolella konetta hihna pitää vikinää. Alkuun se vinkui käynnistettäessä ja hävisi moottorin lämmetessä, nyt vinkuu pidempään. Mikä hihna ja voiko itse vaihtaa?
P12 hihna vinkuu kylmänä
11
1796
Vastaukset
- Anonyymi
Jos on alkuperäiset hihnat ei ihme jos vikisevät. Jos on huollon aika lähellä kannattaa vaihtaa huollossa.
- Anonyymi
Lähinnä mietityttää mikä hihna siinä Primeran pelkääjän puolen reunassa on (konehuoneeseen edestä katsottuna vasemmalla koneen reunalla), ja ettei se ole jakopään ketju, jonka vaihto on kuulemma sen verran kallis operaatio, että jos se kitisee niin saa olla noin vanhassa autossa. Mutta jos se on joku kohtuu edullisesti vaihdettava niin olisi tuo kitinä kiva saada pois, se kun tuntuu jatkuvan aina vaan pidempään kun autolla lähtee ajamaan.
P12 kitisevä hihna
https://aijaa.com/MtJ61Q
Toi hieman kiiltävä hihna kuvassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähinnä mietityttää mikä hihna siinä Primeran pelkääjän puolen reunassa on (konehuoneeseen edestä katsottuna vasemmalla koneen reunalla), ja ettei se ole jakopään ketju, jonka vaihto on kuulemma sen verran kallis operaatio, että jos se kitisee niin saa olla noin vanhassa autossa. Mutta jos se on joku kohtuu edullisesti vaihdettava niin olisi tuo kitinä kiva saada pois, se kun tuntuu jatkuvan aina vaan pidempään kun autolla lähtee ajamaan.
P12 kitisevä hihna
https://aijaa.com/MtJ61Q
Toi hieman kiiltävä hihna kuvassaNäyttää suht samanlaiselta kuin P11, pyörittää muistaakseni ohjaustehostinta ja vesipumppua, laturille taitaa olla oma. Minulla vinkunut hetken aikaa kylmänä käynnistyksessä jo ostaessa n. 15 vuotta sitten. Alkuperäinen hihna ja lähes 300 000 ajettu, nyt vinkuu vähän enemmän ja näkyy kulumia, pitäisi kai vähitellen vaihtaa. Ulkomailta ei viitsi tilata kun ei ole varma mikä siihen kuuluu, kahta eri pituutta löytyy. Tuskinpa se vaihto liikkeessäkään kovin kallis on, aika hankalassa paikassa itse vaihtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttää suht samanlaiselta kuin P11, pyörittää muistaakseni ohjaustehostinta ja vesipumppua, laturille taitaa olla oma. Minulla vinkunut hetken aikaa kylmänä käynnistyksessä jo ostaessa n. 15 vuotta sitten. Alkuperäinen hihna ja lähes 300 000 ajettu, nyt vinkuu vähän enemmän ja näkyy kulumia, pitäisi kai vähitellen vaihtaa. Ulkomailta ei viitsi tilata kun ei ole varma mikä siihen kuuluu, kahta eri pituutta löytyy. Tuskinpa se vaihto liikkeessäkään kovin kallis on, aika hankalassa paikassa itse vaihtaa.
Saako äänen jollain öljyllä ym. väliaikaisesti hiljaiseksi harmittomasti, ennen kuin saa Primeran huoltoon?
- Anonyymi
Motonet myy passelit hihnat jos peukalo ei ole keskellä kämmentä!
- Anonyymi
Eipä tuota kannattaisi miettiä, vaan vaihtaa uudet hihnat. Taitaa olla laturi, joka tuossa päällimmäisenä.
- Anonyymi
Vanha konsti, loraus cocakolaa hihnalle ja sokeri estää hihnan luistamista
- Anonyymi
Laitoin tyttären pimpsakarvojen poistoon tarkoitettua sokeria. Nyt ei hihna vikise.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoin tyttären pimpsakarvojen poistoon tarkoitettua sokeria. Nyt ei hihna vikise.
Kuinka usein poistat tyttäreltä karvat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka usein poistat tyttäreltä karvat?
Kerran viikossa. Kyseessä tytärpuoli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran viikossa. Kyseessä tytärpuoli.
Posliini on parasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882