En osaa päättää: Nikon d7200 vai d7500? Kumpi järkevämpi valinta?

Anonyymi

Olen lukenut netistä, että d7500 olisi huonompi koska siinä on vain yksi muistikortin paikka.
Olen ihan aloittelija, joten voisiko täältä saada apuja=)

31

1681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on 5 kpl järkkäreitä( peilillisiä ja peilittömiä) eikä niissä missään ole 2 korttipaikka enkä ole niitä kaivannut. Joku lehtikuvaaja on asia erikseen joka kuvaa työkseen paljon. Kameran muut ominaisuudet ovat ratkaisevia minulle.

    • Anonyymi

      Kumman valitsisitte, kameraharrastelijat? Ja perustelut?
      Tällä palstalla on myös pohdittu olisiko d750 sittenkin parempi
      valinta tai supernopea mutta kallis d500? Kameranvalinta on vaikeaa

      • Tiuo D7500 on kansan versio D500 rungosta. Niillä ei kuvauksellisesti ole isoakaan eroa, itselläni on D500 koska D7500 oli kannaltani myöhässä.

        Kun hankit taskuun toisen kortin niin se ajaa saman asian. Harvoin sinne toiselle kortille mitään tulee laitettua. Jotkut laittavat toiselle jpg ta toiselle nef version samasta kuvasta, minä ajan ne samalle.

        Kun laitat 32G tai 64G kortit niin saat kropilla (D7200, D7500 ja D500) napsia roimasti kuvia, varsinkin jos tyydyt jpg laatuun mutta useita satoja parhaalla laadulla vaikka tallennat jpg nef versiot molemmat.

        Jos aloittelet niin mikä tahansa noista kolmesta on OK mielestäni. D750 on täyskennoinen ja muutaman vuoden ikäinen kuten D7200:kin. Arvelen sen toimivan silti, muutamalla tutulla on moinen käytössä, eivätkä ole valittaneet.

        Täyskennoiseen on, varsinkin tipukuvauksissa, hankittava pidempää putkea. Kun kropissa kuvakulma 300mm lasilla vastaa täyskennoisen 450 mm kuvakulmaa niin voit arvella.