Ancestry on suurin ja paras, silllä tuloksen voit siirtää noihin kaikkiin muihin. Hassua on tilata muualta, vaikka onkin ehkä jonkun euron halvempia. Siksi juuri ovat halvempia kun kilpailevat hinnalla laadun sijaan.
0Äänestä
Anonyymi
Ei kannata tuollaisiin Suomessa tuntemattomiin pikkupuljuihin kajota.
0Äänestä
Anonyymi
Katsoin eilen Youtubesta videon, jossa aikuiset identtiset kaksoset testasivat eri palvelut. Saivat eri tulokset eri firmoista, ja esim. My Heritagen testeistä myös keskenään eriävät tulokset (mikä siis aika älytöntä, kun ovat kaksosia?).
Olin tätä ennen harkinnut testaavani jotain palvelua, mutta rupesi epäilyttämään aika kunnolla...
MyHeritage olen tyytyväinen ja tukee myös sukutikusohjemaa ja samala voit siirtää johonkin omaan ohjelmaasi. Kokemusta on
0Äänestä
Anonyymi
MH -testi on sama kuin FTDNAn Family Finder. Rajoitetumpi vain. Järkevämpää ostaa FTDNAlta, voi myöh.tilata muita testejä ja tulos laajempi.
0Äänestä
Anonyymi
Olen tehnyt perinteistä sukututkimusta, jossa ihan kirkonkirjoja tutkimalla olen päässyt aika pitkälle. MyHeritagen etnisyystulos vastasi omaa tekemääni tutkimusta kun taas familytreen dna-testi ei päässyt ihan niin lähelle. Tiedä sitten.. Tein testit ihan huvin vuoksi saadakseni edes vähän vahvistusta omille tekemilleni löydöille.
Vastaukset 17
Vanhimmat
Ei eroa, käyttävät samaa labraa molemmat.
MH:sta+saa+vain+serkkutestin,+FTDNA:lta+lisäksi+(jos+haluaa+ja+innostuu+asiasta)+äiti-+ja+isälinjojen+haploryhmätestit.++Katso+kurrinsuku.net.+Tuloksia+voi+kopioida+ristiin+(nyt+on+ollut+jotain+vaikeuksia+sirujen+vaihdon+takia).+Jos+on+sukua+rapakon+takana,+niin+Ancestryn+testi,+jonka+tuloksen+voi+kopioida+muihin+(ei+voi+sinne).+HM:sta+saa+vähän+outoja+etnisyystuloksia+(kohinaa),+FTDNA:lla+on+erikseen+"tavallinen"+etnisyys+ja+"muinaisetnisyys".+HM+on+suomenkielinen.+FTDNA:ssa+on+enemmän+sukututkijoita+ja+käyttäjien+sukupuita.++FTDNAssa+on+keskustelusivu,++adminien+tuki+ja+erilaisia+alaprojekteja.+HM:sta+saa+kolminkertaisen+määrän+"serkkuja",+mutta+99%+näistä+on+hyvin+pienin+arvoin+ja+ties+kuinka+kaukaa+"sukua".
Ancestry on suurin ja paras, silllä tuloksen voit siirtää noihin kaikkiin muihin. Hassua on tilata muualta, vaikka onkin ehkä jonkun euron halvempia. Siksi juuri ovat halvempia kun kilpailevat hinnalla laadun sijaan.
Ei kannata tuollaisiin Suomessa tuntemattomiin pikkupuljuihin kajota.
Katsoin eilen Youtubesta videon, jossa aikuiset identtiset kaksoset testasivat eri palvelut. Saivat eri tulokset eri firmoista, ja esim. My Heritagen testeistä myös keskenään eriävät tulokset (mikä siis aika älytöntä, kun ovat kaksosia?).
Olin tätä ennen harkinnut testaavani jotain palvelua, mutta rupesi epäilyttämään aika kunnolla...
MyHeritage olen tyytyväinen ja tukee myös sukutikusohjemaa ja samala voit siirtää johonkin omaan ohjelmaasi. Kokemusta on
MH -testi on sama kuin FTDNAn Family Finder. Rajoitetumpi vain. Järkevämpää ostaa FTDNAlta, voi myöh.tilata muita testejä ja tulos laajempi.
Olen tehnyt perinteistä sukututkimusta, jossa ihan kirkonkirjoja tutkimalla olen päässyt aika pitkälle. MyHeritagen etnisyystulos vastasi omaa tekemääni tutkimusta kun taas familytreen dna-testi ei päässyt ihan niin lähelle. Tiedä sitten.. Tein testit ihan huvin vuoksi saadakseni edes vähän vahvistusta omille tekemilleni löydöille.
Onko+eri+firmojen+testeissä+kuinka+paljon+eroja+etnisyyksien+suhteen+(esim.+suomalaisuus+%)?
Tässä+on+esimerkkinä+minun+etnisyyteni:
FamilyTreeDNA+
97%+Finnish
4%+Baltic
MyHeritagessa
90,5%+Finnish
5,5%+Baltic
3,1%+Greek+and+South+Italian
0,9%+Inuit
Tuli aika eri tulokset myheritagessa ja familythreedna:ssa meikäläisellä.
Myhrragessa on paljon virheitä ja sukupuu menee Israeliin
Kikkeli
Käytän MyHeritage ja olen erittäin tyytyväinen. Se on fantastinen ohjelma.
Myheirtas toimii hyvub
DNA-jutut on aivan turhia, ei niistä selviä mitään
Myherbitage ei ole sukututkimusta