Kumpi parempi MyHeritage vai Familytree DNA?

Anonyymi

Voisiko joku kertoa jos on kokemusta otsikon palveluista.

17

3804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei eroa, käyttävät samaa labraa molemmat.

• MH:sta saa vain serkkutestin, FTDNA:lta lisäksi (jos haluaa ja innostuu asiasta) äiti- ja isälinjojen haploryhmätestit. Katso kurrinsuku.net. Tuloksia voi kopioida ristiin (nyt on ollut jotain vaikeuksia sirujen vaihdon takia). Jos on sukua rapakon takana, niin Ancestryn testi, jonka tuloksen voi kopioida muihin (ei voi sinne). HM:sta saa vähän outoja etnisyystuloksia (kohinaa), FTDNA:lla on erikseen "tavallinen" etnisyys ja "muinaisetnisyys". HM on suomenkielinen. FTDNA:ssa on enemmän sukututkijoita ja käyttäjien sukupuita. FTDNAssa on keskustelusivu, adminien tuki ja erilaisia alaprojekteja. HM:sta saa kolminkertaisen määrän "serkkuja", mutta 99% näistä on hyvin pienin arvoin ja ties kuinka kaukaa "sukua".

• Anonyymi

Ancestry on suurin ja paras, silllä tuloksen voit siirtää noihin kaikkiin muihin. Hassua on tilata muualta, vaikka onkin ehkä jonkun euron halvempia. Siksi juuri ovat halvempia kun kilpailevat hinnalla laadun sijaan.

• Anonyymi

Ei kannata tuollaisiin Suomessa tuntemattomiin pikkupuljuihin kajota.

• Anonyymi

Katsoin eilen Youtubesta videon, jossa aikuiset identtiset kaksoset testasivat eri palvelut. Saivat eri tulokset eri firmoista, ja esim. My Heritagen testeistä myös keskenään eriävät tulokset (mikä siis aika älytöntä, kun ovat kaksosia?).

Olin tätä ennen harkinnut testaavani jotain palvelua, mutta rupesi epäilyttämään aika kunnolla...

• MyHeritage olen tyytyväinen ja tukee myös sukutikusohjemaa ja samala voit siirtää johonkin omaan ohjelmaasi. Kokemusta on

• Anonyymi

MH -testi on sama kuin FTDNAn Family Finder. Rajoitetumpi vain. Järkevämpää ostaa FTDNAlta, voi myöh.tilata muita testejä ja tulos laajempi.

• Anonyymi

Olen tehnyt perinteistä sukututkimusta, jossa ihan kirkonkirjoja tutkimalla olen päässyt aika pitkälle. MyHeritagen etnisyystulos vastasi omaa tekemääni tutkimusta kun taas familytreen dna-testi ei päässyt ihan niin lähelle. Tiedä sitten.. Tein testit ihan huvin vuoksi saadakseni edes vähän vahvistusta omille tekemilleni löydöille.

• Anonyymi

Onko eri firmojen testeissä kuinka paljon eroja etnisyyksien suhteen (esim. suomalaisuus %)?

• Anonyymi

Tässä on esimerkkinä minun etnisyyteni:
        FamilyTreeDNA
        97% Finnish
        4% Baltic
        MyHeritagessa
        90,5% Finnish
        5,5% Baltic
        3,1% Greek and South Italian
        0,9% Inuit

• Anonyymi

Tuli aika eri tulokset myheritagessa ja familythreedna:ssa meikäläisellä.

• Anonyymi

Myhrragessa on paljon virheitä ja sukupuu menee Israeliin

• Anonyymi

Kikkeli

• Anonyymi

Käytän MyHeritage ja olen erittäin tyytyväinen. Se on fantastinen ohjelma.

• Anonyymi

Myheirtas toimii hyvub

• Anonyymi

DNA-jutut on aivan turhia, ei niistä selviä mitään

• Anonyymi

Myherbitage ei ole sukututkimusta

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      46
      4975
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      70
      3032
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      1936
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      1780
    5. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      115
      1689
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      53
      1276
    7. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      95
      1239
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      70
      1182
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1157
    10. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      280
      1137
    Aihe