Varasijat!!!

Hei! Sanokaahan nyt, että onko mahdollisuuksia päästä vielä opiskelemaan varasijalta nro. 25? Amk ja tekniikka kyseessä. Kertokaa kokemuksia varasijoista.

50

7891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Melko mahdottomalta näyttää,valitettavasti.

    • Anonyymi

      Nyt, kun kaikki paikat on täytetty,
      pisterajojen putoamnen ja varasijoilla nousu on muuttunut todella hitaaksi.
      Nythän ei enää ole läjittäin paikkoja vielä täyttämättä, vaan lhtökohtaisesti joka paikalla jo on joku. Nyt siis lähinnä vain ne jotka päättävät että eivät ollenkaan ota paikkaansa vastaan (ja heitä on aika vähän) enää poistuvat kuvioista. Niinpä monissa paikoissa ei edes ekalta varasijalta enää pääse. Ja melkein kaikissa paikoissa tapahtuu enää vain ihan joku yksi tai muutama avautuminen.
      Niinpä jos joku on vaikkapa varasijalla 10, ei yleensä enää toivoa ole.

      • Anonyymi

        En tiedä miksi kirjoitit noin negatiiviseen sävyyn. Ei kannata turhaan menettää malttia tai toivoa, sillä itseasiassa on mahdollista päästä varasijoilta. Toki sekin meinaa jonkin verran minne kouluun tai kuinka monen aloituspaikan joukkoon yrittää päästä. Mutta, realistisesti on siis mahdollista päästä. Itsekin olen varasijalla ja odottelen miten tilanne kehittyy. Henkilö joka hoitaa koulussani näitä sanoi että varasija-jonossa on edelläni noin kymmenkunta henkilöä jotka kaikki eri syistä eivät tule jatkamaan koulunpenkille saakka. Uskon että siellä monella oli toinen koulu tai ala ensimmäisenä hakutoiveena..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miksi kirjoitit noin negatiiviseen sävyyn. Ei kannata turhaan menettää malttia tai toivoa, sillä itseasiassa on mahdollista päästä varasijoilta. Toki sekin meinaa jonkin verran minne kouluun tai kuinka monen aloituspaikan joukkoon yrittää päästä. Mutta, realistisesti on siis mahdollista päästä. Itsekin olen varasijalla ja odottelen miten tilanne kehittyy. Henkilö joka hoitaa koulussani näitä sanoi että varasija-jonossa on edelläni noin kymmenkunta henkilöä jotka kaikki eri syistä eivät tule jatkamaan koulunpenkille saakka. Uskon että siellä monella oli toinen koulu tai ala ensimmäisenä hakutoiveena..

        Tokihan varasijoilta päästään opiskelemaan, mutta varasijalla 25 ennuste on huono. Joka paikkaan ei mennä edes varasijalta 1. Tämä vain on tosiasia, ja turha toiveikkuus on itsensä pettämistä. Parempi on katsoa tosiasioita silmiin ja alkaa valmistautua seuraavaan hakuun, ehkä toiseen alaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miksi kirjoitit noin negatiiviseen sävyyn. Ei kannata turhaan menettää malttia tai toivoa, sillä itseasiassa on mahdollista päästä varasijoilta. Toki sekin meinaa jonkin verran minne kouluun tai kuinka monen aloituspaikan joukkoon yrittää päästä. Mutta, realistisesti on siis mahdollista päästä. Itsekin olen varasijalla ja odottelen miten tilanne kehittyy. Henkilö joka hoitaa koulussani näitä sanoi että varasija-jonossa on edelläni noin kymmenkunta henkilöä jotka kaikki eri syistä eivät tule jatkamaan koulunpenkille saakka. Uskon että siellä monella oli toinen koulu tai ala ensimmäisenä hakutoiveena..

        En todellakaan tiedä miksi kirjoitat noin yltiöoptimistiseen sävyyn - kehotuksesi kuulostavat samankaltaisilta kuin yllytykset pilvissä leijuvaan toiveajatteluun.


    • Anonyymi

      Onkohan tilanne vielä elänyt?

      • Anonyymi

        Ei kannata odottaa juuri mitään elämistä ennen kuin 9.7.2019, sillä vasta silloin tulee julki mitä on varmistunut ketkä paikan saaneet eivät ollenkaan ota paikkaansa vastaan.
        Sitä aiempien muutosten lukumäärä tulee olemaan vielä hyvin pientä.


    • Anonyymi

      Varasijat päivittyvät maanantaina! :)

    • Anonyymi

      Mä olen 6. varasijalla luokanopettajaksi, jännittää ihan sairaasti..

    • Anonyymi

      1. varasija restonomiksi, hyväksytty 2. vaihtoehtooni. Huomenna aamulla jännittää kun varasijat päivittyy.

    • Anonyymi

      1. Varasija yliopistoon, jännittää niin että oksettaa koko ajan.

    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan miten nämä varasija jonot toimivat? Eikö niitä ole kaksi? Valintakoe ja todistusvalinta jono.

    • Anonyymi

      Mihinköhän aikaan varasijat päivittyy?

    • Anonyymi

      Mietin tässä samaa, ainakaan oma varasija ei ollut äsken muuttunut.

    • Anonyymi

      Minulla oli päivittynyt nyt. Mutta vielä joutuu jännittämään ensimmäisen hakukohteen tilannetta :( 1. varasija kyseessä, tuskallista odottaa

    • Anonyymi

      Minulle taas ei ole päivittynyt vaikka olen 1 varasijalla. Toivottavasti tapahtuu muutosta

    • Anonyymi

      Olen 1. varasijalla, 8 henkilöä on ottamatta paikkaansa vielä. Saas nähdä miten käy... Jännittävää!

    • Anonyymi

      Viime vuonna pääsin 1. varasijalta juuri ennen deadlinea, joten toivoa on :)

    • Anonyymi

      Kyllähän toi odottelu on stressaavaa mutta eipä se sijoitus tuosta pahemmin ole parantunut. Vipusen mukaan kaikki olis jo ottanut paikan vastaa, mutta edelleenki jonossa ollaan. Eiköhän se 8.7 mennessä selviä, et peruuntuuko jono, eli ei pääse sisään tai sit jonotellaan tuonne 31.7 saakka 😁

    • Anonyymi

      Pääsin viime vuonna 6. varasijalta joten toivoa on. Silti tulee joka päivä käytyä 7-10 kertaa opintopolussa katsomassa, että onko paikkaa tullut, vaikka kyl kai siitä sähköpostia pitäisi tulla....

      • Anonyymi

        Metsätalouden kohdalla Vipunen ei ole päivittynyt :(


      • Anonyymi

        Mistä tiedät ettei ole muka päivittynyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät ettei ole muka päivittynyt?

        Vipunen sivuilla metsätalouden päivätoteutuksen kohdalla ei vieläkään ole päivittynyt, kuinka monta on ottanut paikan vastaan. Muilla aloilla on tietoa tästä.


    • Anonyymi

      Opintopolussa näkyy vissiin nopeammin, kannattaa katsoa usein

    • Anonyymi

      Mihin saakka ne voi muuttua vai onko maanantai sitten takarajana jonka jälkeen ei enää kannata seurata? Varasijalta 20->16 on tällä hetkellä mutta taitaa olla mahdotonta vielä saada paikkaa? Jos elokuussa jotkut lopettaa koulun ja tuliskin puhelu että olis paikka vapaana.

      • Anonyymi

        Varasijoilta voi päästä vielä 31.7 asti.


      • Anonyymi

        Jep, kiitti vastauksesta. Pidän vielä pientä toivonkipinää yllä , jos kuitenkin tarpeeksi moni ei ottaisi opiskelupaikkaa samasta koulutuksesta. Mahdotonta tuo toki on mutta toivon siltikin.


      • Anonyymi

        Nyt on muuttunut varasijalle 10.


    • Anonyymi

      Kyllä porukka jättää viime tinkaan paikan vastaanottamisen, koska olen ollut koko ajan 1. varasijalla jolla olen vieläkin. Tietysti joku saattaa jonottaa ylempää hakutoivetta...loppuis jo tämä odottaminen.

      • Anonyymi

        Minulle sanottiin että vaikka ois 1 varasijalla ei se välttämättä tarkoita sitä, että saisit opiskelupaikan heti kun joku ei ota paikkaa vastaan. Kuulemma on erilaisia kiintiöitä.


    • Anonyymi

      Onko varasijat päivittyneet jo tänään kenellekään?

      • Anonyymi

        Ei mulla ainakaan, luulis huomenna päivittyvän.


    • Anonyymi

      Mä otin 2. vaihtoehdon vastaan enkä ehtinyt nähdä oisinko päässyt ylempään toiveeseen jossa oli varasijalla.

      • Anonyymi

        Miksi päädyit tähän päätökseen? Olisithan voinut ottaa 2. Toiveen ehdollisena vastaan ja jäädä silti jonottamaan varasijoja 1. Hakutoiveeseesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi päädyit tähän päätökseen? Olisithan voinut ottaa 2. Toiveen ehdollisena vastaan ja jäädä silti jonottamaan varasijoja 1. Hakutoiveeseesi?

        No kun ikään kuin muutin mieleni ja halusin opiskella 2.toiveen puolella. Lisäksi 1. toive oli pk-seudulla ja sieltä voi olla vaikea saada asuntoa. Tai no kaukaa tulijat yleensä saavat hoas asunnon, mutta mietin omia ominaisuuksia ja sitä että onko minulla 1. toiveeseen vaadittavia luonteenpiirteitä, joten päädyin 2. toiveeseen.


    • Anonyymi

      Aloittaja on jo hävinnyt. Ei pahalla mutta realismilla.

    • Anonyymi

      Pääsin 1 varasijalta opiskelemaan!!!

      • Anonyymi

        Onnittelut!! Itse odotan myös kuumeisesti josko pääsisin 1. Varasijalta. Tsemppiä tuleviin opintoihin sinulle!


    • Anonyymi

      varasija 4 Hamk sh. onkohan peli menetetty jo?

    • Anonyymi

      Onnea opiskelupaikan saaneille! Nyt ekalla varasijalle... vieläkö tänään on muilla päivittynyt?

    • Anonyymi

      joo 4 --> 3

    • Anonyymi

      On mahdollista. Pääsin tänään sisään varasijalta 25 Hamkiin agrologi linjalle. 😁

      • Anonyymi

        Noniin nättiä. Itellä 25 sija muuttunut 11. Vieläkään en oo heittänyt kirvestä kaivoon :D


      • Anonyymi

        Nähdään Hamkissa! Minä menen hevostalouteen Mustialaan.


    • Anonyymi

      Soitin tänään hakijapalveluihin, sanoivat että on erittäin epätodennäköistä että pääsen sisään vaikka olen 1. Varasijalla, koska kaikki pääsykoevalinnan kautta otetut on hyväksyneet paikan. Todistusvalintajonossa olen noussut sijalta 14 > sijalle 10 mutta sekin on hyvin epätodennäköistä että sitä kautta pääsisi. Olo on epäonnistunut, masentunut ja turhautunut enkä jaksa uskoa mihinkään ihmemuutokseen. Kaikki ympärilläni uskoo silmät loistaen että kyllähän nyt 1. Varasijalta aina pääsee mutta minun tuurin tuntien tää tyssäsi tähän. Mun elämän tuuri on aina ollut just tätä, motoksi sopisi jo "melkein mut ei ihan."

    • Anonyymi

      Tuotantotalous, Amk , varasija 3, onko chäänssii?

    • Anonyymi

      Olen varasijalla 1. todistusvalinnassa. Pääsykoevalinnassa olen varasijalla 6. Paikka on Seamk ja fysioterapia. En saata uskoa että pääsisin, koska fyssarialoituspaikkoja oli tosi vähän ja ilmeisen kysytty tämä matalapalkka-ammatti :)

      Mutta siis opiskelijapalveluihin siis kannattaa soittaa, sieltä oikeasti saa lisätietoja?

    • Anonyymi

      Onko opintopolku päivittynyt tänään? 1. Varasija kouluun eikä muutosta 😑

    • Anonyymi

      Mites varasija 15 maatalous-metsätieteelliseen?

      • Anonyymi

        Pääsykokeella


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      54
      2946
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2798
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1947
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1912
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1778
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1717
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1422
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1186
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1132
    Aihe