Veisivät aina tuoretta kalaa troolin verran kohdesatamaan. Siellä sitten vaihdettaisiin tyhjennetty nuotta paluumatkalle. Jos kalaa alkaa tulemaan liikaa, niin sitten jätettäisiin joltain vuorolta trooli pois
Tallinan laivat vetämään troolia
17
318
Vastaukset
- Anonyymi
Meinaatko uutta ohjelmanumeroa matkustajille matkan iloksi
johan tuo menee mielikuvituksesi lennon piikkiin
käykö aikasi jo pitkäksi kenties Ei taida kylläkään trooli kestää, alusten nopeus on ylityksissä siinä 22-25 solmua, 40,7 - 46,3 km/h!
- Anonyymi
Siinä tapauksessa väliin laitetaan talja-väkipyöräsysteemi, joka hidastaa nuottaa. Tällöin trooli saapuisi määränpäähän esimerkiksi vasta joka neljännellä ylityksellä.
- Anonyymi
Hyvä pointti. Nopeudet tulisi muutenkin laskea 4-5 solmun tienoille, jolloin polttoainetta kuluu vain murto-osa verrattuna nykyisiin nopeuksiin. Varustamot saisivat myös enemmän tuloja laivalla tapahtuvasta ravintolamyynnistä, koska matkustjat viipyisivät laivalla pidempään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä pointti. Nopeudet tulisi muutenkin laskea 4-5 solmun tienoille, jolloin polttoainetta kuluu vain murto-osa verrattuna nykyisiin nopeuksiin. Varustamot saisivat myös enemmän tuloja laivalla tapahtuvasta ravintolamyynnistä, koska matkustjat viipyisivät laivalla pidempään.
Loistavaa ajattelua.
Kun ajetaan hitaas, kuluu aikaa paljon enemmän ja koko ajan koneet käyvät.
Kun ajetaan hitaasti, ehditään ajaa vain yksi edestakainen vuoro. Maksavia matkustajia olisi alle puolet päivässä.
Varma konkurssikeino! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loistavaa ajattelua.
Kun ajetaan hitaas, kuluu aikaa paljon enemmän ja koko ajan koneet käyvät.
Kun ajetaan hitaasti, ehditään ajaa vain yksi edestakainen vuoro. Maksavia matkustajia olisi alle puolet päivässä.
Varma konkurssikeino!Varustamo hankkii lisää laivoja, jos matkustajia on enemmän kuin kapasiteettia. Näinhän on toimittu ennenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varustamo hankkii lisää laivoja, jos matkustajia on enemmän kuin kapasiteettia. Näinhän on toimittu ennenkin.
Rakennetaan lisää satamatilaa ja kalankäsittelylaitoksia. Näinhän on toimittu ennenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakennetaan lisää satamatilaa ja kalankäsittelylaitoksia. Näinhän on toimittu ennenkin.
Onhan armeijoilla aluksia. Ne vaan troolinvetoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tapauksessa väliin laitetaan talja-väkipyöräsysteemi, joka hidastaa nuottaa. Tällöin trooli saapuisi määränpäähän esimerkiksi vasta joka neljännellä ylityksellä.
Miksi ei pitkät vaijerit Helsingistä Tallinnaan. Nuotta niihin kiinni ja vedetään sitä eestaas ja korjataan saalista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei pitkät vaijerit Helsingistä Tallinnaan. Nuotta niihin kiinni ja vedetään sitä eestaas ja korjataan saalista.
Miksei Suomenlahden laiteta condomihissiä, jollainen on esimerkiksi Levillä? Vähän pidempi vaijeri vaan. Tai tavallinen tuolihissi, jolloin voisi vetää vaikka uistinta matkan aikana. Nopeuskin on melko bueno.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei Suomenlahden laiteta condomihissiä, jollainen on esimerkiksi Levillä? Vähän pidempi vaijeri vaan. Tai tavallinen tuolihissi, jolloin voisi vetää vaikka uistinta matkan aikana. Nopeuskin on melko bueno.
Miksei Suomenlahden laiteta condomihissiä, jollainen on esimerkiksi Levillä?
Jo on ihminen pöllyssä tuollaista kirjoittaessaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei Suomenlahden laiteta condomihissiä, jollainen on esimerkiksi Levillä?
Jo on ihminen pöllyssä tuollaista kirjoittaessaan.Tuollaista siis tarkoitin https://www.yllas.fi/aktiviteetit/gondoli.html
Nuo voi laittaa kulkemaan vaakatasossakin esim. meren yli.
- Anonyymi
Hah hah. Maakrapu hölisee. On kuullut troolin vedosta ja olettaa, että se on sellaista, että trooli laitetaan mereen ja sitten vaan paatilla vedetään.
Siunattua hulluutta! - Anonyymi
Mutta Itämeren rantavaltioillahan olisi parisenkymmentä tehokasta jäänmurtajaa jotka pitkät kesät vain makoilevat satamissa. Eikö näitä voisi laittaa troolinvetoon, liikkuisi hieman isompikin pyydys kevyesti.
Vaikka toisaalta, Itämeren altaan alueelta pyydetään jo nyt kaikki EU:n kiintiöissä sallitut kalamäärät, eli ei ole tarvis suunnitella troolinvetoa yhtään nykyistä suuremmilla vehkeillä eikä nykyistä enempää. Esim. merilohikannat ovat jo huvenneet miltei olemattomiin, isoa siikaa saadaan vesiltämme enää lähinnä satunnaisesti. Vesien saastuminen, hapettomuus, liikakalastus ja kaikki yhdessä aiheuttaa kalakantojen jatkuvan kuihtumisen. Vain silakkaa on vielä riittävästi muutamalla suurella troolarilla kalastettavaksi. Muuta ammattimaista kalastusta on pidettävä lähinnä näpertelynä ja vähäisetkin saaliit joutuvat kaupoissa kamppailuun kasvatuskalojen kanssa ja se painaa niiden hinnat alas ja kun kaikki kalastajankin kustannukset koko ajan nousevat, ei hommassa ole suurta kannattavuuden mahdollisuutta.
Aloittajan idea noin teoreettisena ajatusleikkinäkin on siis pystyyn kuollut.- Anonyymi
Ideana olisi käyttää hyödyksi sitä valtavaa vetovoimaa, joka menee tällä hetkellä täysin hukkaan. Ei siis tarvitsisi valjastaa erikseen kalastusaluksia kuluttamaan polttoöljyä.
Reitin molemmissa päissä on vielä maiden pääkaupungit. Kalat saataisiin mahdollisimman nopeasti kuluttajien lautasille. Nythän kaloja rahdataan Suomeen jopa Norjasta, ja tonnikalahiutaleita ilmeisesti ihan Aasiasta saakka.
Uhanalaiset kalat tietenkin vapautetaan pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ideana olisi käyttää hyödyksi sitä valtavaa vetovoimaa, joka menee tällä hetkellä täysin hukkaan. Ei siis tarvitsisi valjastaa erikseen kalastusaluksia kuluttamaan polttoöljyä.
Reitin molemmissa päissä on vielä maiden pääkaupungit. Kalat saataisiin mahdollisimman nopeasti kuluttajien lautasille. Nythän kaloja rahdataan Suomeen jopa Norjasta, ja tonnikalahiutaleita ilmeisesti ihan Aasiasta saakka.
Uhanalaiset kalat tietenkin vapautetaan pois.Jospa saataisiin talteen se edestakaisen liikkeen voima, mitä esiintyy monissa hyteissä. Sillä puksutettaisiin monia kalareissuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ideana olisi käyttää hyödyksi sitä valtavaa vetovoimaa, joka menee tällä hetkellä täysin hukkaan. Ei siis tarvitsisi valjastaa erikseen kalastusaluksia kuluttamaan polttoöljyä.
Reitin molemmissa päissä on vielä maiden pääkaupungit. Kalat saataisiin mahdollisimman nopeasti kuluttajien lautasille. Nythän kaloja rahdataan Suomeen jopa Norjasta, ja tonnikalahiutaleita ilmeisesti ihan Aasiasta saakka.
Uhanalaiset kalat tietenkin vapautetaan pois.Se valtava vetovoima, käytännössä kuitenkin työntövoima, ei ollenkaan mene hukkaan vaan se kuljettaa niitä laivoja eteenpäin. Jokainen perässä raahattava trooli tai mikä tahansa söisi sitä laivaa eteenpäin vievää voimaa ja sen vauhti hidastuisi, jos halutaan ajaa esim. 28 solmun nopeudella lahden yli, tietty laiva tarvitsee sen valtavan konetehon vauhdin ylläpitoon, ei se voima sen kummallisemmin hukkaan mene vaan se tarvitaan ihan simppelisti sanottuna sen laivan vauhdin ylläpitoon, mitään kuvittelemaasi ylimääräistä ja kuvittelemallasi tavalla hukkaan menevää voimaa ei siis lainkaan ole!
Toistan vielä: Meillä kalastetaan jo nyt ihan niin paljon kuin meri kykenee kalaa tuottamaan, silakkaa lukuun ottamatta muut Itämeren alueen kalalajit ovat lähes sukupuuton partaalla, siksi kalalle, myös silakalle, on asetettu EU:n määräyksillä pyyntikiintiöt ja niitä valvotaan tarkkaankin. Silakkaa saadaan ja tuotetaan markkinoille ihan niin paljon kuin ihmiset haluavat sitä syödä, mutta kun syömme mieluummin vaikka sitä Norjan kasvatettua lohta, kotimaistakin kirjolohta ja mieluummin monet myös vaikka kauempaa tuotua tonnikalaa. Vaikka kaupoista olisi päivittäin saatavissa tuoretta silakkaa kohtuuhintaan, enemmistö asiakkaista haluaisi edelleen Norjan lohensa, kirjolohensa tai tonnikalapurkkinsa.
Troolarit muuten etenevät troolatessaan 1- 3 solmun nopeudella...Jos troolia aletaan hirveällä voimalla repiä vaikka yli 10 solmun nopeudella, trooliin joutuneet kalat muussaantuvat siellä minuuteissa silkaksi kalasilpuksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1466204
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253776Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282941- 412680
- 492660
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262066Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691934Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511868- 281640
- 341633