Tallinan laivat vetämään troolia

Anonyymi

Veisivät aina tuoretta kalaa troolin verran kohdesatamaan. Siellä sitten vaihdettaisiin tyhjennetty nuotta paluumatkalle. Jos kalaa alkaa tulemaan liikaa, niin sitten jätettäisiin joltain vuorolta trooli pois

17

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meinaatko uutta ohjelmanumeroa matkustajille matkan iloksi
      johan tuo menee mielikuvituksesi lennon piikkiin
      käykö aikasi jo pitkäksi kenties

    • Ei taida kylläkään trooli kestää, alusten nopeus on ylityksissä siinä 22-25 solmua, 40,7 - 46,3 km/h!

      • Anonyymi

        Siinä tapauksessa väliin laitetaan talja-väkipyöräsysteemi, joka hidastaa nuottaa. Tällöin trooli saapuisi määränpäähän esimerkiksi vasta joka neljännellä ylityksellä.


      • Anonyymi

        Hyvä pointti. Nopeudet tulisi muutenkin laskea 4-5 solmun tienoille, jolloin polttoainetta kuluu vain murto-osa verrattuna nykyisiin nopeuksiin. Varustamot saisivat myös enemmän tuloja laivalla tapahtuvasta ravintolamyynnistä, koska matkustjat viipyisivät laivalla pidempään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä pointti. Nopeudet tulisi muutenkin laskea 4-5 solmun tienoille, jolloin polttoainetta kuluu vain murto-osa verrattuna nykyisiin nopeuksiin. Varustamot saisivat myös enemmän tuloja laivalla tapahtuvasta ravintolamyynnistä, koska matkustjat viipyisivät laivalla pidempään.

        Loistavaa ajattelua.
        Kun ajetaan hitaas, kuluu aikaa paljon enemmän ja koko ajan koneet käyvät.
        Kun ajetaan hitaasti, ehditään ajaa vain yksi edestakainen vuoro. Maksavia matkustajia olisi alle puolet päivässä.
        Varma konkurssikeino!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loistavaa ajattelua.
        Kun ajetaan hitaas, kuluu aikaa paljon enemmän ja koko ajan koneet käyvät.
        Kun ajetaan hitaasti, ehditään ajaa vain yksi edestakainen vuoro. Maksavia matkustajia olisi alle puolet päivässä.
        Varma konkurssikeino!

        Varustamo hankkii lisää laivoja, jos matkustajia on enemmän kuin kapasiteettia. Näinhän on toimittu ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varustamo hankkii lisää laivoja, jos matkustajia on enemmän kuin kapasiteettia. Näinhän on toimittu ennenkin.

        Rakennetaan lisää satamatilaa ja kalankäsittelylaitoksia. Näinhän on toimittu ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakennetaan lisää satamatilaa ja kalankäsittelylaitoksia. Näinhän on toimittu ennenkin.

        Onhan armeijoilla aluksia. Ne vaan troolinvetoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tapauksessa väliin laitetaan talja-väkipyöräsysteemi, joka hidastaa nuottaa. Tällöin trooli saapuisi määränpäähän esimerkiksi vasta joka neljännellä ylityksellä.

        Miksi ei pitkät vaijerit Helsingistä Tallinnaan. Nuotta niihin kiinni ja vedetään sitä eestaas ja korjataan saalista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei pitkät vaijerit Helsingistä Tallinnaan. Nuotta niihin kiinni ja vedetään sitä eestaas ja korjataan saalista.

        Miksei Suomenlahden laiteta condomihissiä, jollainen on esimerkiksi Levillä? Vähän pidempi vaijeri vaan. Tai tavallinen tuolihissi, jolloin voisi vetää vaikka uistinta matkan aikana. Nopeuskin on melko bueno.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Suomenlahden laiteta condomihissiä, jollainen on esimerkiksi Levillä? Vähän pidempi vaijeri vaan. Tai tavallinen tuolihissi, jolloin voisi vetää vaikka uistinta matkan aikana. Nopeuskin on melko bueno.

        Miksei Suomenlahden laiteta condomihissiä, jollainen on esimerkiksi Levillä?

        Jo on ihminen pöllyssä tuollaista kirjoittaessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Suomenlahden laiteta condomihissiä, jollainen on esimerkiksi Levillä?

        Jo on ihminen pöllyssä tuollaista kirjoittaessaan.

        Tuollaista siis tarkoitin https://www.yllas.fi/aktiviteetit/gondoli.html
        Nuo voi laittaa kulkemaan vaakatasossakin esim. meren yli.


    • Anonyymi

      Hah hah. Maakrapu hölisee. On kuullut troolin vedosta ja olettaa, että se on sellaista, että trooli laitetaan mereen ja sitten vaan paatilla vedetään.

      Siunattua hulluutta!

    • Anonyymi

      Mutta Itämeren rantavaltioillahan olisi parisenkymmentä tehokasta jäänmurtajaa jotka pitkät kesät vain makoilevat satamissa. Eikö näitä voisi laittaa troolinvetoon, liikkuisi hieman isompikin pyydys kevyesti.
      Vaikka toisaalta, Itämeren altaan alueelta pyydetään jo nyt kaikki EU:n kiintiöissä sallitut kalamäärät, eli ei ole tarvis suunnitella troolinvetoa yhtään nykyistä suuremmilla vehkeillä eikä nykyistä enempää. Esim. merilohikannat ovat jo huvenneet miltei olemattomiin, isoa siikaa saadaan vesiltämme enää lähinnä satunnaisesti. Vesien saastuminen, hapettomuus, liikakalastus ja kaikki yhdessä aiheuttaa kalakantojen jatkuvan kuihtumisen. Vain silakkaa on vielä riittävästi muutamalla suurella troolarilla kalastettavaksi. Muuta ammattimaista kalastusta on pidettävä lähinnä näpertelynä ja vähäisetkin saaliit joutuvat kaupoissa kamppailuun kasvatuskalojen kanssa ja se painaa niiden hinnat alas ja kun kaikki kalastajankin kustannukset koko ajan nousevat, ei hommassa ole suurta kannattavuuden mahdollisuutta.
      Aloittajan idea noin teoreettisena ajatusleikkinäkin on siis pystyyn kuollut.

      • Anonyymi

        Ideana olisi käyttää hyödyksi sitä valtavaa vetovoimaa, joka menee tällä hetkellä täysin hukkaan. Ei siis tarvitsisi valjastaa erikseen kalastusaluksia kuluttamaan polttoöljyä.

        Reitin molemmissa päissä on vielä maiden pääkaupungit. Kalat saataisiin mahdollisimman nopeasti kuluttajien lautasille. Nythän kaloja rahdataan Suomeen jopa Norjasta, ja tonnikalahiutaleita ilmeisesti ihan Aasiasta saakka.

        Uhanalaiset kalat tietenkin vapautetaan pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ideana olisi käyttää hyödyksi sitä valtavaa vetovoimaa, joka menee tällä hetkellä täysin hukkaan. Ei siis tarvitsisi valjastaa erikseen kalastusaluksia kuluttamaan polttoöljyä.

        Reitin molemmissa päissä on vielä maiden pääkaupungit. Kalat saataisiin mahdollisimman nopeasti kuluttajien lautasille. Nythän kaloja rahdataan Suomeen jopa Norjasta, ja tonnikalahiutaleita ilmeisesti ihan Aasiasta saakka.

        Uhanalaiset kalat tietenkin vapautetaan pois.

        Jospa saataisiin talteen se edestakaisen liikkeen voima, mitä esiintyy monissa hyteissä. Sillä puksutettaisiin monia kalareissuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ideana olisi käyttää hyödyksi sitä valtavaa vetovoimaa, joka menee tällä hetkellä täysin hukkaan. Ei siis tarvitsisi valjastaa erikseen kalastusaluksia kuluttamaan polttoöljyä.

        Reitin molemmissa päissä on vielä maiden pääkaupungit. Kalat saataisiin mahdollisimman nopeasti kuluttajien lautasille. Nythän kaloja rahdataan Suomeen jopa Norjasta, ja tonnikalahiutaleita ilmeisesti ihan Aasiasta saakka.

        Uhanalaiset kalat tietenkin vapautetaan pois.

        Se valtava vetovoima, käytännössä kuitenkin työntövoima, ei ollenkaan mene hukkaan vaan se kuljettaa niitä laivoja eteenpäin. Jokainen perässä raahattava trooli tai mikä tahansa söisi sitä laivaa eteenpäin vievää voimaa ja sen vauhti hidastuisi, jos halutaan ajaa esim. 28 solmun nopeudella lahden yli, tietty laiva tarvitsee sen valtavan konetehon vauhdin ylläpitoon, ei se voima sen kummallisemmin hukkaan mene vaan se tarvitaan ihan simppelisti sanottuna sen laivan vauhdin ylläpitoon, mitään kuvittelemaasi ylimääräistä ja kuvittelemallasi tavalla hukkaan menevää voimaa ei siis lainkaan ole!

        Toistan vielä: Meillä kalastetaan jo nyt ihan niin paljon kuin meri kykenee kalaa tuottamaan, silakkaa lukuun ottamatta muut Itämeren alueen kalalajit ovat lähes sukupuuton partaalla, siksi kalalle, myös silakalle, on asetettu EU:n määräyksillä pyyntikiintiöt ja niitä valvotaan tarkkaankin. Silakkaa saadaan ja tuotetaan markkinoille ihan niin paljon kuin ihmiset haluavat sitä syödä, mutta kun syömme mieluummin vaikka sitä Norjan kasvatettua lohta, kotimaistakin kirjolohta ja mieluummin monet myös vaikka kauempaa tuotua tonnikalaa. Vaikka kaupoista olisi päivittäin saatavissa tuoretta silakkaa kohtuuhintaan, enemmistö asiakkaista haluaisi edelleen Norjan lohensa, kirjolohensa tai tonnikalapurkkinsa.
        Troolarit muuten etenevät troolatessaan 1- 3 solmun nopeudella...Jos troolia aletaan hirveällä voimalla repiä vaikka yli 10 solmun nopeudella, trooliin joutuneet kalat muussaantuvat siellä minuuteissa silkaksi kalasilpuksi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata

      Manneja, vaiko matuja?
      Mikkeli
      81
      5047
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4869
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4268
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3058
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2699
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2596
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2247
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2221
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1850
    Aihe