Voitko sanoa että rakastat

Anonyymi

Voiko meidän ikäinen rakastaa, aikuista, lasta jotain muuta. Rakastatko jotakin tässä maailmassa. Ehkä itseäsi.

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyy?

    • Anonyymi

      Voin sanoa että rakastan. Rakastan ihmisten lisäksi myös elämää, nautin siitä niinkauan kuin voin elää.

    • Anonyymi

      rakastan rakasta rakastan

      voin sano esm. " rakas kuinka voit "
      " rakas kuulenhan minä sinua",
      ym. rakas sanaa voi sanoa kohteeseen joka on rakas ihminen,,,,,

      minä rakastin sinua silloin,,, kai muistat vielä sen,,,
      rakastan vieläkin,,,,

    • Anonyymi

      Johan sen nyt kerran oon sanoonut, eiköös se riitä.

    • Anonyymi

      Rakastaminen on nykyisin lämmintä tunnetta, ei sellaista kuin se oli nuorempana. En voisi kuvitella että kohtaisin jonkin jalat-alta-rakkauden. Olen siihen ihan liian järkevä. Jos laitan järjestykseen sen tunteen, mitä nyt voisi rakkaudeksi sanoa, niin lapset, lapsenlapset, raha (tarkoittaa riittävää toimeentuloa), mies ja itseni.

      • Anonyymi

        Kyllä silmittömän sekopää rakkauden tunteen huuman voi vanhanakin yllättä, kohdata,
        se on hirvittävä kauhee tunne, se poltaa hiivaatisti,
        ei auta kuin pakkoon pinkoa,
        vanha juoksee ihme-tunnetta pakoon senkuin ikinä keinoja kesii,
        ei haluuis , ei kestä nähdäkkää,
        uuuuuhhhh, ku se tunne on huumaava kauhee, hirvee ihan kauhee,
        varsinki kun on luullu ettei semmosta sekopää tunnetta enään ikinä kohtaa,
        se voi todella ylläättää vanhanki, ei ikinä uskoisi, kuinka se on mahdollista, se vaan on vanhallekki mahdollista, vaikka kuinka järkevä ihminen onkaan, siksipä järkevä ihminen juokseekin tilannetta palkoon,
        olishan se ihnaaaaaa jos uskaltaisi heittäytyä tunteen vietäväksi,
        meikä ei ikinä enään uskalla, ikää on liikaa,
        eikä muutenkaan fyysisesti ole terve
        ei jaksa
        rakkaus kihkoineen kuuluu nuorille terveille ihmisille,
        vanhat jääköön vaan haavaitaan hautomaan,
        kaukaa salaa katsomaan ihanuutta, kohdetta,
        toivoo vaan ettei koskaan lähemmin enään kohtaisi edes katseen tasolla,


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Rakkaus muuttaa aina muotoaan, mutta pysyy

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hassua; mullekin putkahti päähän sama biisi aloittajan kymysyksestä. - Nm. Laulamista


    • Rakastan itseäni mutta en ole itserakas. Itseään pitää rakastaa, suojella ja huolehtia hyinvoinnista, sillä viime kädessä kukaan muu sitä ei tee.

      Rakastan lapsiani, koiraani, lapsuuteni maisemia, kotiani. Myös puolisoani mutta rakkaus on erilaista.

    • Rakastan, rakastan, rakastan...
      Eipä ole iästä kiinni,
      jos en rakastaisi eläisin ilman elämää
      kuin kuivunut, pystyyn kuollut näre.

    • Anonyymi

      Ihmisen vastauksesta tuohon kysymykseen voi lukea jo paljon.

      Jos on vanha ja on puoliso rinnalla niin heti alkuun on pantava puoliso, jonka kanssa asuu, elää ja johon luottaa. Sitten tulee lapset ja muut omaiset.

      Koiran, eläimen tai rahan luetteleminen listaan osoittaa jo harkinnan puutetta tai ehkä suppeaa elämän kokemusta.

      Voi vanhana tulla sairaus tai kohtaus jolloin pitää luottaa kumppaniin täysin ja siksi rahan tai eläimen asettaminen tuohon listaan ennen kumppania on lähinnä ajattelematonta.

      • Totta, ihmisen vastauksesta kysymykseen voi lukea paljon. Toisten vastausten ja siten arvojen ja mielipiteiden mitätöinti kertoo ymmärtämättömyydestä ja kyvyttömyydestä asettuua toisen maailmaan. Jopa kuppikuntaisuudesta. Vain sinun elämäsi ja rakkautesiko on oikein ja oikea ja muiden väärä? Se minkä on yhdelle omainaista ei ole toiselle.

        Laajenna maailmankatsomistasi ja elämänkokemustasi.


    • Olen hyvissä väleissä itseni ja vaimoni kanssa.
      Rakkaudesta en tiedä hittojakaan mutta kiintymys on syvää.
      Vilpitön halua tuottaa kumppanille mielihyvää ja helppoa mutta vaihtelevan haasteellista elämää.
      Rakkaus = kiima? Täyttymys!

      Omien lasten ja lastenlasten suhteen tunteet lienevät tavanomaiset ja joku kai kutsuisi sellaista rakastamiseksi.

      • Anonyymi

        Mielestäsi rakkaus=kiima.

        Minun käsitykseni rakkaudesta poikkeaa sinun näkemyksestäsi täysin.

        Rakastelu on fyysistä, mutta rakkaus perustuu sekä fyysiseen että "henkiseen" yhteyteen.

        kylmätotuus


      • Anonyymi

        Rakkaudella ja kiimalla ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä. Kiimassa rakastellaan vaikka heinäseivästä (en kehtaa kirjoittaa sitä mitä ajattelin, heh), jota tuskin kukaan mitenkään kovasti, oikeasti ja tunteellisesti rakastaa. - Nm. Äijät ei tajuuu


      • Anonyymi

        Eläimillä on kiima-ajat. Ihmisillä vain himot. Isosti tai pienesti.
        Jos nainen olisi kiimaileva sanan varsinaisessa merkityksessä, mies saisi vain kerran vuodessa ja muina aikoina korva tillikoita.
        Onneksi naiset ovat myös tunteilevia.


      • Anonyymi

        Voisitko kertoa tuon niille atm-tyypeille, jotka tämän sivuston eri palstalla esittelevät 'kaikkitietäviä' mielipiteitään naisten hormonitoiminta-aiheista. - Nm. Kylmä rakkaus


    • Anonyymi

      Niin kauan kuin elän, olen parasta mitä maailma on saanut. Oheen mahtuu ihmisiä keskiarvolla kourallinen, joilla on jotain vaikutusta elämääni, tärkeää joskus syvempää > sekä aina vähintään yksi seksuaalisia tarpeita varten.

    • Anonyymi

      Ei kait rakastamiseen ole ikärajaa?
      Tärkeää on sanoa, että rakastaa kuin jättää sanomatta.
      Usea osoittaa teoillaan sen sanomisensa. Mutta voisi kyllä rohkaistua sanomaankin sen ja usein.
      Surullistahan se on, jos tulee vuoden viiveellä, myöhässä.

      Nm. Amore mio.

    • Anonyymi

      " Rakastan, rakastan, rakastan, joka ainoaa nauravaa suuta. Niitä katselen kadehtien, tunnen saavani voimaksi sen. Rakastan, rakastan, rakastan, kyyneleitäkin ilman muuta. Vain silloin tietäisin mitä on olla onnellinen. " - Nm. Ei ikäkysymys

    • Anonyymi

      Minä en muista että äitini tai isäni olisi koskaan sanonut ....että rakastan ...rakastan sinua...se ei kai kuulunut senajan henkeen ... Minun mielestäni on lapsen itsetuntoa kohottavaa kun vanhempi joskus sanoo ...rakas...Miniäni sanoo usein illalla lapselleen ...äiti rakastaa sinua.. hyvää yötä...
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Piti vielä sanoa että itsellä oli sanonta jota joskus käytin....Voi kulta rakas pieni lintu... sanoin lapsenlapselleni joskus samoin ....hän silmät pyöreänä vastasi ....noin äitikin aina sanoo...
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi

        Minäkään en muista, että vanhempani olisivat sanoneet rakastavansa meitä lapsiaan.
        He käyttivät sanoja kultaseni tai kultapieni, mutta tarkoittivat sanoillaan rakastavansa lapsiaan.
        Noista sanoista tiesi olevansa tärkeä "ihmistaimi" sekä äidille että isälle ja tietysti se vaikutti positiivisesti lasten itsetuntoon.


        Joskus tuntuu, että verbin rakastaa merkitys on kokenut inflaation.
        Itsekin kirjoitin, että rakastan musiikkia, vaikka parempi ilmaisu olisi ollut, että pidän musiikista ja sen kuuntelemisesta.

        Rakastaa ja vihata ovat vahvoja ilmaisuja, joita ainakin itse tulen käyttäneeksi joskus harkitsemattomasti.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Päivän-kakkaran terä-lehdet sen kertokoon; rakastaa ei rakasta pakastaa hallakin iskee...

    • Anonyymi

      Rakastan poikaani yli kaiken ja sanonkin sen hänelle usein.

      Rakastan myös aikuista "kummityttöäni".

      On ihanaa tuntea myös itsensä rakastetuksi.

      Luontoa, musiikkia ja monia muitakin rakkaudenkohteita minulla on.

      Rakastaminen tai rakastuminen ei ole ihmisen iästä riippuvainen.
      Rakastan myös itseäni, vaikken olekaan täydellinen.

      kylmätotuus

    • Anonyymi

      Toki voi ja toivottavasti myös rakastakin. Siis meidän ikäiset, ainakin itseään. Terveesti, ei itserakkaasti!

      Rakastan miestäni ja mikä parasta tunnen olevani rakastettu. Rakastan lapsiani ja tunnen, että he rakastavat minua. Minulla on pari hyvää ystävää, joita myös tavallaan rakastan koska he ovat erittäin tärkeitä elämässäni. Rakkautta on niin monenlaista, ja kaikki lajit oikeita.

      Terv. Reetukka

    • Anonyymi

      On ihan pakko laittaa tähän rakkaus-ketjuun ....kun lapsenlapsi katseli jotain padistä...niinkuin hän sanoo....ilmeensä oli jotenkin hämillään oleva....kysyin että mitä sinä katselet sieltä ... vastasi että et saa katsoa.. tämä on niin romanttista ja tässä pussaillaan ....
      Vähän jäi arveluttamaan juuri kuusivuotta täyttänyt lapsi...mitähän se romanttinen oli.
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      Minä vanhana ukkona olen kovasti epäileväinen naisen rakkauden kohdistumisesta mieheen.

      Naisen rakkaus kohdistuu niin herkästi kukkaroon. Koko kehitysvaiheen aikana nainen on valinnut miehen perheen elatuskyvyn mukaan. Mies katsoo naisessa elinkumppania ja silloin voi puhua rakastumisesta.

      Hyvänä esimerkkinä voi osoittaa jääkiekkojoukkueen omistajaa H.H. joka saa kauniita naisia ja he pyöräyttävät riemusta vielä vauvan miehelle. Mulla on varmasti söpömpi nenäkin mutta niin kauniit naiset ovat tyrmänneet oikopäätä kosinnat, kun tuota mania on niin niukasti siunaantunut.

      • Anonyymi

        Sorry baby, ei ole manista kiinni, sulla falskaa asenne. - Nm. Revi siitä


      • Anonyymi

        Naisena voin omalta kohdaltani todeta, ettei mieheni "lämiskällä" ollut mitään tekemistä siihen, että häneen rakastuin.

        Jos aidosti koet, että rakkaus on kauppaa, niin olen pahoillani puolestasi.
        Käsityksesi sekä naisten että miesten motiiveista puolisoiden valintaan on pahasti vinoutunut ja yleistävä.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Rakastan elämää enemmän kuin jotain tiettyä ihmistä tai asiaa. Rakastan luontoa, eläimiä ja kaikkia ihmisiä. Olen sellainen aina aika onnellinen ihminen joka on kotonaan elämässä. En jaksaisi olla yhden ihmisen kanssa enää. Minusta parasta on kun saa tavata paljon erilaisia ihmisiä ja vaihtaa ajatuksia heidän kanssaan. Minusta maailma on täynnä kiinnostavia ihmisiä ja jokaisella on tarinansa. Sellaisissa kohtaamisissa kohtaa elämää, joka on läsnä kaikkialla, kun vain on avoin ja läsnä. Varsinkin kun tietää ettei elettävää elämää ole ihan kauheasti. Rakastan itse elämää, se riittää ja se tekee onnelliseksi. Ja on mukava ilahduttaa myös muita silloin, kun se on mahdollista.

      • Anonyymi

        Eikö elämä kuitenkin koostu ihmisistä, luonnosta ja monista muista meille tärkeistä asioista, jotka antavat merkityksen elämällemme?

        Minä ajattelen, että ilman niitä elämämme olisi rakkaudeton tyhjiö.

        Edelleen ajattelen, että poikani on rakkain ja merkityksellisin ihminen minulle ja voisin luopua omasta elämästäni, jos se pelastaisi hänen henkensä.
        Toivottavasti tuollaista tilannetta ei koskaan tule vastaan.

        kylmätotuus


      • Anonyymi

        Kyllä pystyisin kuolemaan muiden puolesta. Tarkoitin vain ettei onneni ole riippuvainen yhdestä tai kahdesta ihmisestä. Mitä vanhemmaksi tulee ja paljon ystäviä hautaan saattaneena en jää suremaan asioita vaan tarraan kiinni siihen mitä on olemassa. Elämä on niin lyhyt ettei kannata tuhlata sitä suremalla tai murjottamalla. Aina on myös ihmisiä jotka kaipaavat huomiota. On niin monta tapaa soittaa rakkautta. Eniten rakastan yleisesti ottaen elämän monimuotoista kiertokulkua, elämän mahdollistavia tekijöitä. Ja koiraani tietysti. Sehän se on se ykkönen, hah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pystyisin kuolemaan muiden puolesta. Tarkoitin vain ettei onneni ole riippuvainen yhdestä tai kahdesta ihmisestä. Mitä vanhemmaksi tulee ja paljon ystäviä hautaan saattaneena en jää suremaan asioita vaan tarraan kiinni siihen mitä on olemassa. Elämä on niin lyhyt ettei kannata tuhlata sitä suremalla tai murjottamalla. Aina on myös ihmisiä jotka kaipaavat huomiota. On niin monta tapaa soittaa rakkautta. Eniten rakastan yleisesti ottaen elämän monimuotoista kiertokulkua, elämän mahdollistavia tekijöitä. Ja koiraani tietysti. Sehän se on se ykkönen, hah.

        Ei soittaa vaan osoittaa vaikka melkein sama asia.


    • Anonyymi

      En ole lukenut muiden kommentteja. Täs mennään niinku ex tempore-systeemillä.
      Kyllä, voin sanoa että rakastan. Edelleen rakastan, vaikka se "hän" on mennyt pois, jota rakastin niin suuresti.
      On monia asioita, joita rakastan.
      Rakastan myös itseäni. Tosi kovasti, koska elän itseni kaa :)
      Tällä hetkellä elämäni on hyvässä kunnossa. Rakkautta riittää ja tunnetta, että minua rakastetaan. Kiitän siitä illoin.
      Lisää rakkautta tuppautuu, jos tuppautuu, riippuu ehkä mistä roikkuu:)
      En valita elämääni.

      Heikunkeikku

    • Rakastan elämääni ja itseäni. Tietenkin lapsiani perheineen.
      Kyllä puolisoaankin rakastaa, joskus enemmän, joskus vähemmän.

    • Anonyymi

      Tarkastellaan vielä historiasta kehitystä rakkaudesta.

      Me esiinnymme niin herkästi humaanina (inhimillisenä. suvaitsevaisena) ihmisenä mutta tarkastelemalla kehityksen antamaa käyttäytymismuotoa niin nainen pelasti aina ensin lapset vaarallisessa tilanteessa ja sen jälkeen miehen joka elätti hänen perheensä.

      Eli voidaan siitä vetää johtopäätös, että naisen rakkaus kohdistuu lapsiin voimakkaana ja hän on valmis mihin tahansa pelastaakseen nämä rakkautensa kohteet.

      Miehen rakkauden kohteena oli menestys ja urhoollisuus joten voi yksinkertaistaa sanoilla" kulloinenkin tarveharkinta".

      Nyt aika on ajanut Suomessa ohi noista tarpeista mutta jokainen voi korostaa omasta näkökulmasta rakkautensa kohteita. Ne vaihtelevat elämän tilanteessa paljonkin, lapset pieniä tai vanhuuden päivät edessä.

      • Anonyymi

        - sana rakkaus on aika voimakas ylisana jota monet aika häikälemättä hyväksi käyttääksen itseään heikompia minun mielestä naaapurin pieni kaksvuuotias joka tuvassani aikoinaan legoista rakenteli avaruus asemaa ja sanoi että ole sinä hiljaa kun minä ajattelen ja suuunnittelen - naiset on muutenmukavia - mutta kun ne aina puhuu niin paljon -ja se aina sotkee meidän miesten ajattelua ja töitä - lupasin ihan hiljaa ja aito tunne oli ainakin rakkaus sitäkin lastakohtaan.


      • Anonyymi

        Eiköhän se ole usein tyypillistä eläinkunnassa, johon ihminenkin kuuluu, että naaras suojelee ensisijaisesti pentujaan. Myös uroksen hyökkäävältä käyttäytymiseltä.
        Esim. uroskarhu voi tappaa jälkeläisensä joissain tilanteissa.

        Ehkäpä ajatus, että miehen "rakkauden kohteina" olisivat menestys ja urhoollisuus, on jo aikansa elänyt käsitys, jos puhutaan eläimestä nimeltä ihminen.
        Monissa muissa eläinlajeissa väite pitää edelleen paikkansa.

        Nykyään isätkin uskaltautuvat rakastamaan lapsiaan ja ilmaisemaan sen avoimesti.
        Menestyminen uraputkessa ei enää tallaakaan alleen lapsia ja perhettä.
        Eräänlaista urhoollisuutta sekin vaatii.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        - sana rakkaus on aika voimakas ylisana jota monet aika häikälemättä hyväksi käyttääksen itseään heikompia minun mielestä naaapurin pieni kaksvuuotias joka tuvassani aikoinaan legoista rakenteli avaruus asemaa ja sanoi että ole sinä hiljaa kun minä ajattelen ja suuunnittelen - naiset on muutenmukavia - mutta kun ne aina puhuu niin paljon -ja se aina sotkee meidän miesten ajattelua ja töitä - lupasin ihan hiljaa ja aito tunne oli ainakin rakkaus sitäkin lastakohtaan.

        Olen kanssasi samaa mieltä, että sana rakkaus on voimakas ilmaus.

        Mitään muuta kommentistasi en sitten ymmärtänytkään.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      -- nykyajan vanhemmat ovat erilalaisia kuten ovat lapsetkin -huomattavia eroja on esm ihmisten älykkyydessä ja käytöstavoissakin . Itse ajattelin että vanha totuus pitää edelleenkin paikkansa - että lasten suusta aina kuulee totuuden . - vaikkei se mitenkään imartelevaaa kuvaakohteestan antaisikaan miellyttämisn merkeissä .

    • Anonyymi

      -- sanoin vain että lapsikin opettaa oppimaan oppimista - elämän kultajyviä nekin.

    • "Kato mummi, tule mummi, kerro mummi,"
      pieni käsi kiertyy kainalooni ja tyttö katsoo mummia silmiin,
      kasvot loistaen ja sanoo
      "tämä on minun oma mummi"
      (sanoja on minä ite, minun oma,minä haluan- iässä).
      Eli tämän ikäinen rakastaa tuota pientä ihmistä täydestä sydämestä,
      ja tuntuu, että sydän silloin pakahtuu.

      Rakkaus on kuin iloinen, värikäs pallo, mitä heittelemme
      edestakaisin toinen toisillemme. Oli ikä sitten mikä vaan.

    • Anonyymi

      Totta maar. Kyl mää osaan valehrella niin pal ko sielu antaa ulos.

      • Anonyymi

        -mun tekstistä jäi puuttumaan sanat olla hiljaa että lapsi voi rauhassa keskittyä työhönsä - sillä asialla millä tavoin aikuinen on läsnä lapsen elämässä - on mielestäni paljonkin merkitystä.


      • Anonyymi

        Auervaarankin kerrotaan hallinneen valehtelun mallikkaasti.

        Eikös joku shemeikkakin ollut muinoin melkoinen "lirkuttaja" ?
        Taisi hänellä olla peräti melkoinen "haaremikin" idässä tai kaakossa.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Oi voi, toki voi! Rakastan lapsiani ja lapsenlapsiani yli kaiken. Rakastan myös puolisoani. Minulla on myös muutamia, erittäin rakkaita ystäviä. Tunne heitä kohtaan lienee lämpöä, yhteenkuuluvuutta.

      Rakastan vauvoja ja lapsia, kaikenlaisia, kaikenvärisiä, ja haluaisin suojella heitä kaikelta pahalta maailmassa.

      Rakastan kauniita puutarhoja, taidemuseoita, joissa silmiemme alla uskomattomia maalauksia, rakastan istua konserttisalissa kuuntelemssa niin kaunista musiikkia, että sydän täyttyy.

      Uskon, että muutama ihminen maailmassa rakastaa myös minua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1345
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      76
      888
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      807
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      737
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      688
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      665
    Aihe