Omaishoitaja ja haaveet, onko niitä?

Anonyymi

Mitä teet/tekisit kun omaishoito loppuisi?
Mistä haaveilet?

5

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla on omaishoito loppunut, kuoleman kautta.
      En ole vielä ymmärtänyt asiaa, ettei tarvitse huolehtia kuin itsestään.
      Raskaat omaishoitovuodet vie ihmisen, sellaiseen kummalliseen "tilaan" muutut robotiksi.
      Elät kaikki asiat ns toisen kautta.

Minäkin olen paljon kotona yksinään, en koe sitä huonoksi asiaksi.
      Olen itsekin vakavasti sairas. Lääkkeet vähän jatkaa elämääni.
      Nukun paljon olen todella väsynyt.
      Kyllä ikävä iskee välillä, vaikka oli niin raskasta om.hoitajana.
      Kuolema on niin lopullinen, kuitenkin, vaikka "saattohoitoa" yli 15v.
      Ehkä tässä pikkuhiljaa ymmärtää, että nyt voin tehdä mitä haluan.
      Muutamien leskirouvien kanssa tavataan ja soitellaan.
      Eli vertaistukea sekin.
      Mutta päivä vain ja hetki kerrallansa.

• Anonyymi

Minä alkaisin viettää niitä kuuluisia ”kultaisia eläkepäiviä”.
      Hyvä ystävä olisi tosi mahtava juttu, yksin ei ole hyvä olla.
      Kaikkea mukavaa yhteistä puuhastelua, pientä retkeilyä omassa maassa, kivaa tekemistä olis vaikka kuinka paljon mistä nyt voi vaan haaveilla.

• Anonyymi

Silloin kun olin vielä omaishoitaja suurin haaveeni oli, että saisi viettää yhden päivän kotona aivan kaikessa rauhassa. Se toive toteutui sitten hoidettavan kuoltua.

Tietysti kuolema järkytti, mutta oli se myös vapautus. Nyt päiviä on mennyt ja on mennyt vuosia. Yhä nautin siitä, että saa olla vain itselleen niin paljon kuin haluaa. Minulla on elämä!

Mikään ei ole ikuista, ei omaishoitokaan!

• Anonyymi

Toissapäivänä laskin epätoivoisena päiviä: kymmenen päivää pakko jaksaa, sitten alkaa intervalli-jakso. Pakko, pakko, pakko, vaikka tuntui, etten jaksaisi enää tuntiakaan.

Joku taivaassa näki hätäni ja armahti minut. Minun ei tarvinnut jaksaa yhtään päivää enempää kuin mihin voimani riittivät. Ambulanssi tuli ja vei hänet pois toissapäivänä. Nyt hän odottaa saattohoidossa viimeistä noutajaansa.

Minä muutan toiselle puolelle Suomea, tyttäreni ja hänen perheensä lähelle. En tiedä, tuleeko mieheni mukaan. Aika näyttää.

• Anonyymi

Minulta omaishoito loppui. Aina kun näkee vanhoja ihmisiä tulee auttaminen mieleen.

Eli hoitovietti on vieläkin päällä.

Olen nyt vain ollut "vapaalla".

Haluaa nauttia vapaudesta ym. Silti ajatukset palaa omaishoito aikaan silloin tällöin.

Paha on olemassa, sille ei voida mitään.

Pitää vaan olla maailmassa.

Rauhallisissa paikoissa voi olla itsekseen ja pitäähän joka päiväiset asiat hoitaa.

Kaikkea hyvää nykyisille ja jo omaishoitotyön tehneille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      225
      6713
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      140
      5608
    3. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      305
      3686
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3520
    5. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      125
      2537
    6. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      23
      2270
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      4
      2200
    8. Läppärit kahviloissa

Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi
      Kahvilat
      60
      2054
    9. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      63
      1813
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      106
      1574
    Aihe