AMIKSEN OPPIAINEET

Anonyymi

Pääsin amikseen!
Nyt haluaisin kysyä mitä oppiaineita ovat "täyteaineet"? Ysillä meillä koululla kävi paikallisen amiksen opettaja ja pari oppilasta kertomassa amiksen opiskelusta. Opettaja puhui ammatillisista aineista ja täyteaineista. Mitä nuo täyteaineet ovat?

6

3290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sieltä ne löytyy amiksen sivuilta. Eivät ole täyteaineita vaan yto-aineita.

Tutkinnon laajuus lasketaan osaamispisteissä. Ammatilliseen perustutkintoon (180 osaamispistettä, osp) kuuluu ammatillisia tutkinnon osia (145 osp) ja yhteisiä tutkinnon osia (35 osp). Yhteiset tutkinnon osat ovat:

viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen
      matemaattis-luonnontieteellinen osaaminen
      yhteiskunta- ja työelämäosaaminen.

• Anonyymi

Jos yto onkin täyte, tai toisinpäin, niin luulisi lehtoritason ihmisen älyävän käyttää oikeita termejä.
      Oli muutenkin ylimielisenoloinen äijä.

• Anonyymi

Osanottoni. Itse valmistuin tänä keväänä talous merkonomiksi. Näät pian mihin koulutusleikkaukset ovat johtaneet.

• Anonyymi

Voisitko vähän kertoa siitä työstä? Kun itse haluaisin lähtee opiskelemaan merkonomiksi, mutta erikoistua asiakaspalveluun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko vähän kertoa siitä työstä? Kun itse haluaisin lähtee opiskelemaan merkonomiksi, mutta erikoistua asiakaspalveluun

Asiakaspalveluun erikoistunut merkonomi tekee töitä kaupan kassalla, se jos mikä on asiakaspalvelutyötä. Myös myyjän työ on asiakaspalveluun erikoistuneen merkonomin työtä. Voi olla hyvinkin antoisaa. Moni muukin homma on mahdollinen.

Myyjän työhön liittyy läheisesti markkinointi. Sopii sellaiselle, jonka on helppo lähestyä ihmisiä. Hyvä myyjä on yritykselle kullan arvoinen.

• Anonyymi

Jatkoa edelliseen. Amiksessa kaikki on vähän rennompaa eli ei olla kauhean virallisia. Tuli itsellenikin aluksi yllätyksenä. Varmaan ei tarkoittanut täyteaineilla mitään tutkinnon osaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      215
      2846
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      127
      2736
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      78
      1783
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1342
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      64
      1324
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      866
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      833
    Aihe