onko almera hyvä autona?

jamppa

olisko kannattava ostos -97 mallinen almera 1.6i 16v oleva peli mittarissa reilu 150t/km? kysees sedani.
mitkä ovat tämän mallin huonoimat kohtat, kuinka tälläinen auto yleensä on kestänyt?
palionko tälläisestä autosta kannattais viel maksaa?
onko talvella millainen autona lämmin, kuinka varma talvi pelinä ym? palionko kuluuttaa normalis ajossa?
onko jollakin ollut vastaavanlainen ja mitä remontia
joutut tekemään? onko varaosat tai huollot kuinka kalliita esim. mazda 626/323 verrattuna? palionka tälläisestä pelistä hepoja löytyy?

25

6782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • almeristi

      ~98 heppaa, ostaisin vm. 98:in jossa tulee ABS:t (kesäkuu). Kulutus oli mulla 7.2L sekalaista ajoa. Alusta kannattaa katsoa, jos on suojattu joskus niin todennäköisesti ok. Iskarit ja kuluvat osat, ovien tiivisteet ja maalipinta. En ostaisi kuin metallivärillisen virheettömällä pinnalla. Huoltojen hinnat voit kattoa esim. autokeskuksen sivuilta. Muistaakseni A-huolto n. 120€ ja B n. 250€. Talviautona luotettava kuten muutenkin, omassani ei ollut yhtään vikaa. Sedan on myös tehty Japanissa.

      Maksaisin -97:sta huomattavasti vähemmän kuin -98-99.. Siinä on korinväriset puskurit ja näyttää yhtä kalsealta kuin corolla ;)

      • almeristi

        Niin siis mustilla puskureilla se näyttää vanhahtavalle ;)


      • Tomppa
        almeristi kirjoitti:

        Niin siis mustilla puskureilla se näyttää vanhahtavalle ;)

        Niin tosta varustelutasosta, mulla on -96 mallinen ja kyllä siinä on korin väriset puskurit ja peilintaustat. mut se on slx tai sgx, mikälie nyt olikaan.


      • almeristi
        Tomppa kirjoitti:

        Niin tosta varustelutasosta, mulla on -96 mallinen ja kyllä siinä on korin väriset puskurit ja peilintaustat. mut se on slx tai sgx, mikälie nyt olikaan.

        No sanotaan niin päin että -98 faceliftistä lähtien kaikissa on korinväriset puskurit.


    • malli

      Osta nimenomaan -98 facelift-malli. Tuplaturvatyynyt, ABS-jarrut ja paljon muita varusteita tuli lisää.

      Tehoja 100 hv, ihan tarpeeksi. Suht lämmin, ja huomattavasti luotettavampi kuin uudemmat Almerat.

      Tsekkaa alustan kunto! Ruosteenestokäsittely ei ole riittävä. Suojaamatonta, ja jo ruostumisen alkuun päässyttä yksilöä ei kannata ostaa.

      • almis

        Kyllä mulla oli Almera 1.6 SI (Sportdeck) mallissa apsit, vuosimalli 1997


    • Japsi

      No ei ole hyvä, sehän on japanialainen riisikuppi. Osta mieluummin euroauto, vaikka volkkari niin saat laatua ja ajettavuutta aivan eri lailla.

      • rudolf_reindeer

        Mitä voskia suosittelet, kuplaa?


      • Ei saksalaista

        Tämän päivän hesarista saat lukea saksalaisten mielipiteet automerkkien luotettavuudesta.
        Kymmenessä parhaassa yksi muu kuin japsi, sekin englannista!!!!!


      • diplinssi

        Talviautotestissä Tekniikan Maailma 3/2001 Nissan Almera 1.8 Sedan oli kolmas, Volkkari Passat kymmenes.
        Et ole tainnut ajaa uusilla japanilaisilla.
        Herää pahvi!


      • euroopasta
        diplinssi kirjoitti:

        Talviautotestissä Tekniikan Maailma 3/2001 Nissan Almera 1.8 Sedan oli kolmas, Volkkari Passat kymmenes.
        Et ole tainnut ajaa uusilla japanilaisilla.
        Herää pahvi!

        Oletkos itse sitten ajnut uusilla eurooppalaisilla? Et varmaan, eli et siis tiedä ajettavuudesta mitään. Miksiköhän suurin osa suomalaisista ajaa eurooppalaisilla merkeillä, japsimerkkien yhtenlaskettu osuus on pienempi kuin vaikkapa saksalaisten. Nissankin olisi ajautunut selvitystilaan jo ajat sitten, ellei Renault olisi tullut rahoineen hätiin. Lopuksi Tuulilasissa muutamia vuosia sitten ollut kommentti japsien ajettavuudesta: "Japanilaisten autojen ajettavuus on vihdoin noussut sille tasolle, jolla se eurooppalaisilla oli 1980-luvulla."


      • mene_pentu_isin_luo
        euroopasta kirjoitti:

        Oletkos itse sitten ajnut uusilla eurooppalaisilla? Et varmaan, eli et siis tiedä ajettavuudesta mitään. Miksiköhän suurin osa suomalaisista ajaa eurooppalaisilla merkeillä, japsimerkkien yhtenlaskettu osuus on pienempi kuin vaikkapa saksalaisten. Nissankin olisi ajautunut selvitystilaan jo ajat sitten, ellei Renault olisi tullut rahoineen hätiin. Lopuksi Tuulilasissa muutamia vuosia sitten ollut kommentti japsien ajettavuudesta: "Japanilaisten autojen ajettavuus on vihdoin noussut sille tasolle, jolla se eurooppalaisilla oli 1980-luvulla."

        "Oletkos itse sitten ajnut uusilla eurooppalaisilla? Et varmaan, eli et siis tiedä ajettavuudesta mitään. Miksiköhän suurin osa suomalaisista ajaa eurooppalaisilla merkeillä, japsimerkkien yhtenlaskettu osuus on pienempi kuin vaikkapa saksalaisten."

        Minä olen ajanut ja eurooppalaisten ajettavuudessa ei ole mitään miksi se pitäisi nostaa japanilaisia ylemmäs, varsinkaan samassa hintaluokassa.

        Perustelet myöskin kärpästeoreemalla eurooppalaisten paremmuutta..

        "japsimerkkien yhtenlaskettu osuus on pienempi kuin vaikkapa saksalaisten."

        No ei satu olemaan, ja mitähän tuokin todistaa.


      • Eurooppalainen "riisik...

        Kuulehan tollo,Nissanit tehdään nykyisin Euroopassa,onko tuttu maanosa sinulle tollolle?
        Nissanit tehdään Saksassa,Englannissa,Ranskassaja
        ties missä muualla kuin Japanissa.Tiedätkö että Daevoona pari vuotta Suomessa myyty auto tehdään
        Pohjois-Koreassa ja kun se ei oikein käynyt kaupaksi kun se oli Korealainen ja sillä oli outo
        nimi,niin nyt sitä samaa "riisikuppia",Koreassa tehtyä myydään amerikkalaisena Chevrolettina.Siis
        "jenkkirauta valmistetaan Koreassa,joten se siitä riisikupista.Tähän "Chevrolettiin" eli korelaiseen Daevoohon voi tilata netistä Chevrole-
        tin logot nokalle Daevoon tilalle.Että siinsinulle pojanloppi vähän mietittävää,mikä on riisikuppi ja MackDonalds-pahviaski!Pyyhi poika nenäsi,räkä valuu ryntäillesi!


      • dddddddddd
        Eurooppalainen "riisik... kirjoitti:

        Kuulehan tollo,Nissanit tehdään nykyisin Euroopassa,onko tuttu maanosa sinulle tollolle?
        Nissanit tehdään Saksassa,Englannissa,Ranskassaja
        ties missä muualla kuin Japanissa.Tiedätkö että Daevoona pari vuotta Suomessa myyty auto tehdään
        Pohjois-Koreassa ja kun se ei oikein käynyt kaupaksi kun se oli Korealainen ja sillä oli outo
        nimi,niin nyt sitä samaa "riisikuppia",Koreassa tehtyä myydään amerikkalaisena Chevrolettina.Siis
        "jenkkirauta valmistetaan Koreassa,joten se siitä riisikupista.Tähän "Chevrolettiin" eli korelaiseen Daevoohon voi tilata netistä Chevrole-
        tin logot nokalle Daevoon tilalle.Että siinsinulle pojanloppi vähän mietittävää,mikä on riisikuppi ja MackDonalds-pahviaski!Pyyhi poika nenäsi,räkä valuu ryntäillesi!

        Etkö kestä totuutta Nissanista, sitähän on nimitetty riisikupiksi iät ajat. Se vaan on niin, että aidot eurooppalaiset autot ovat paljon parempia kuin japsiromut. Kukahan muuten on pojankloppi, itselläni kun on kortti ollut vuodesta -80 ja erään tuttavani sanoihin yhtyen voin todeta taivaanisän suojelleen minua japanilaisilta kulkuvälineiltä. MUTTA en tässä sorru lapselliselle eipäs-juupas linjalle, EIKÄ sinun tarvitse yrittää opettaa minua kun et siihen kuitenkaan kykene.


      • anna olla
        dddddddddd kirjoitti:

        Etkö kestä totuutta Nissanista, sitähän on nimitetty riisikupiksi iät ajat. Se vaan on niin, että aidot eurooppalaiset autot ovat paljon parempia kuin japsiromut. Kukahan muuten on pojankloppi, itselläni kun on kortti ollut vuodesta -80 ja erään tuttavani sanoihin yhtyen voin todeta taivaanisän suojelleen minua japanilaisilta kulkuvälineiltä. MUTTA en tässä sorru lapselliselle eipäs-juupas linjalle, EIKÄ sinun tarvitse yrittää opettaa minua kun et siihen kuitenkaan kykene.

        "MUTTA en tässä sorru lapselliselle eipäs-juupas linjalle, EIKÄ sinun tarvitse yrittää opettaa minua kun et siihen kuitenkaan kykene."

        Voi hyvä mies, on sullekin nuo kirjoittajan lahjat suotu! Itsehän sinä siinä suu vaahdossa hoet lapsellisuuksia kuin mikäkin teini-ikäinen kakara. Kasva aikuiseksi, iso mies!

        Eikö sulla muuta tekemistä ole kun pelleillä keskustelupalstoilla? Eikö vaimo anna, vai mikä noin ottaa pattiin?


      • ddddd
        anna olla kirjoitti:

        "MUTTA en tässä sorru lapselliselle eipäs-juupas linjalle, EIKÄ sinun tarvitse yrittää opettaa minua kun et siihen kuitenkaan kykene."

        Voi hyvä mies, on sullekin nuo kirjoittajan lahjat suotu! Itsehän sinä siinä suu vaahdossa hoet lapsellisuuksia kuin mikäkin teini-ikäinen kakara. Kasva aikuiseksi, iso mies!

        Eikö sulla muuta tekemistä ole kun pelleillä keskustelupalstoilla? Eikö vaimo anna, vai mikä noin ottaa pattiin?

        Minulla ei ole mitään hätää: on hyvä työ, oma asunto, kesämökki ja vene ja vaimokin antaa riittävästi. Kunhan vain ajankulukseni kerron mielipiteeni riisikupeista, kai tässä maassa vapaa sana on vielä sallittua toisin kuin Venäjällä.


      • diplinssi
        euroopasta kirjoitti:

        Oletkos itse sitten ajnut uusilla eurooppalaisilla? Et varmaan, eli et siis tiedä ajettavuudesta mitään. Miksiköhän suurin osa suomalaisista ajaa eurooppalaisilla merkeillä, japsimerkkien yhtenlaskettu osuus on pienempi kuin vaikkapa saksalaisten. Nissankin olisi ajautunut selvitystilaan jo ajat sitten, ellei Renault olisi tullut rahoineen hätiin. Lopuksi Tuulilasissa muutamia vuosia sitten ollut kommentti japsien ajettavuudesta: "Japanilaisten autojen ajettavuus on vihdoin noussut sille tasolle, jolla se eurooppalaisilla oli 1980-luvulla."

        Luitkos sen talviautotestin? Siinähän arvostellaan mm. ajettavuutta: talviajo maantiellä, hallittavuus, jarrut, etenemiskyky. Almera ja Passat meni pisteissä tasoihin, kertoimilla Almera voitti.
        Ennen Almeran ostoa ajoin Focuksen, Lagunan, Meganen, Citikan ym. Olen ajanut myös isän uutta Fiestaa sekä veljen Mondeota. Mondeo oli kyllä hyvä ajettava, Fiestaa en kehuis yli vastaavan kokoluokan. Mutta meillä on uudesta asti ollut Fiesta-85, nyt tytöllä. Siinä riittää korjattavaa, kiitos ei Fordeja lisää.
        Oletkos itse ajanut Almeraa?


      • Hanna Karpo
        diplinssi kirjoitti:

        Luitkos sen talviautotestin? Siinähän arvostellaan mm. ajettavuutta: talviajo maantiellä, hallittavuus, jarrut, etenemiskyky. Almera ja Passat meni pisteissä tasoihin, kertoimilla Almera voitti.
        Ennen Almeran ostoa ajoin Focuksen, Lagunan, Meganen, Citikan ym. Olen ajanut myös isän uutta Fiestaa sekä veljen Mondeota. Mondeo oli kyllä hyvä ajettava, Fiestaa en kehuis yli vastaavan kokoluokan. Mutta meillä on uudesta asti ollut Fiesta-85, nyt tytöllä. Siinä riittää korjattavaa, kiitos ei Fordeja lisää.
        Oletkos itse ajanut Almeraa?

        "Oletkos itse ajanut Almeraa?"

        Olen kyllä, noin reilut 30 000. Ajettavuus ok, käyttäytyy liukkaalla hienosti (yliohjautuvasti). Ajomelu oli ainoa suurempi ongelma, lämpiää ja on luotettava. Olen ajanut myös Passatilla ja en sitä nyt osaa verrata isompana autona Almeraan. Ehkä Passat oli vakaampi, mutta huonompi taas kuin Mondeo. Vaihdossa päädyin uuteen Primeraan tappavan hinta/laatu suhteen ansiosta. Focus on ok pikkuauto, mutta ei pärjää isommilleen jonka hinnoissa pyörii.

        Ranskalaiset on mukavia, mutta kyllä ne on sellaisia vikapesiä etten itselleni ota. Aivan tarpeeksi hinurilla viedään työkavereiden Meganeja ja C5:ia...


      • n16
        Hanna Karpo kirjoitti:

        "Oletkos itse ajanut Almeraa?"

        Olen kyllä, noin reilut 30 000. Ajettavuus ok, käyttäytyy liukkaalla hienosti (yliohjautuvasti). Ajomelu oli ainoa suurempi ongelma, lämpiää ja on luotettava. Olen ajanut myös Passatilla ja en sitä nyt osaa verrata isompana autona Almeraan. Ehkä Passat oli vakaampi, mutta huonompi taas kuin Mondeo. Vaihdossa päädyin uuteen Primeraan tappavan hinta/laatu suhteen ansiosta. Focus on ok pikkuauto, mutta ei pärjää isommilleen jonka hinnoissa pyörii.

        Ranskalaiset on mukavia, mutta kyllä ne on sellaisia vikapesiä etten itselleni ota. Aivan tarpeeksi hinurilla viedään työkavereiden Meganeja ja C5:ia...

        Itsellä diesel malli ihan ok auto ei,viimeisimpiä
        tekniikan hienouksia mutta toimiva peli.
        Tämä uudempi dci kone on suorituskyvyltään
        hyvä,joskaan ei niitä nuukimpia dieseleitä
        esim kulutus sekalaisessa ajossa talvella yli
        kuusi litraa satasella.
        Hyvä perusauto tosin meteliä saisi olla
        vähemmänkin.


      • luotettavaksi laadukkaaksi ...
        euroopasta kirjoitti:

        Oletkos itse sitten ajnut uusilla eurooppalaisilla? Et varmaan, eli et siis tiedä ajettavuudesta mitään. Miksiköhän suurin osa suomalaisista ajaa eurooppalaisilla merkeillä, japsimerkkien yhtenlaskettu osuus on pienempi kuin vaikkapa saksalaisten. Nissankin olisi ajautunut selvitystilaan jo ajat sitten, ellei Renault olisi tullut rahoineen hätiin. Lopuksi Tuulilasissa muutamia vuosia sitten ollut kommentti japsien ajettavuudesta: "Japanilaisten autojen ajettavuus on vihdoin noussut sille tasolle, jolla se eurooppalaisilla oli 1980-luvulla."

        yhtä ominaisuutta , ajettavuutta


    • Datsunalmera

      Itselläni on Almera 1.6 SR -98, olen ajellut autolla n 128tkm, muutamia vikoja autossa on ollut iskunvaimentimet edessä jäätyivät n. -32 kelissä, autolla oli ajettu n 75tkm.
      Sytytysjohtimet jouduin vaihtamaan 128tkm, koska kun koneen pesee saattaa sytytystulpan "koloon" mennä vettä ja sitä en heti huomannut, joten kolmos sylinterin johdin "ruostui" ajan kuluessa kun pari kertaa pääsi kunnolla kastumaan.

      Ajovaloautomatiikan rele saattaa joskus temppuilla, ajovalo(t) saattaa jäädä palamaan kun auton sammuttaa, itselläni se on temppuillut lähes koko omistusajan mutta kerran irroitin releen, vähän katselin sitä ja laitoin takaisin sen jälkeen ei ole juurikaan temppuillut.

      Ohjaustehostimen pumppu kannttaa tarkastaa ei saa pitää mitään ääntä eikä resonoida.

      Jos on takalevyjarrut vaativat säännöllistä huoltamista eli ne pitää putsata muuten menevät jumiin.

      Almera ruostuu helposti jos ei ole suojattu, eli suosittelen UUTENA suojatun hankkimista, omani on uutena ruostesuojattu eikä ole ruosteessa.
      Almera kannattaa ruosteen kannalta tarkastaa todella kunnolla pohjasta, pohjanpalkit varsinkin takaosasta, sivuhelmojen liitoskohta, takaluukun tiivisteen alareuna tiivisteen alta, takaovien alareunat, ja polttoainetankki.

      Itse en pidä autoa kovin lämpimänä talvella (vanhemmat Sunnyt olivat selvästi lämpimämpiä) mutta kyllä autolla tarkenee ja aina on käyntiin lähtenyt parhaimmillaan pakkasta ollut -32.

      Itselläni kulutus koko omistusajalta on ollut 7.3 l/100km, maantiellä pääsee helposti n 6,0-6,5 litran kulutukseen, kaupungissa menee n 7,2-8,0 vähän ajosta / ajotavasta riippuen.

      Huono puoli on osien varsinkin alkuperäisten Nissan osien kalleus ja joissakin osissa hankala saatavuus varaosaliikkeiden kautta, esim. sytytysosat, jarruosat, iskunvaimentimet, tilanne on kyllä paljon parantunut ja kun auto malli vanhenee niin osien saatavuus varaosaliikkeiden kautta paranee.
      Aikakin kun selvitin mitä osia Mazda 323 2.0 Sport vm 2002 saa varaosaliikkeistä lista oli todella lyhyt ja Mazdalla osien hinnat olivat sitten aika isoja muuta kokemusta minulla Mazdasta ei ole.

      Almera on minun mielestäni ihan kelpo peli siihen verrattuna mitä se maksaa, luotettavuus on hyvä, ajettavuus on ihan ok, moottorissa jakoketju ei mitään hihnanvaihto ruljansseja, eikä auto ihme kyllä ole kovinkaan äänekäs ainakaan omani, talvirenkaina on Uniroyal Nordic MS 185/65 14, kokemuksesta ainakin jotkut "laatu" eurooppalaiset "vinkuvat ja kumisevat" jo 100kmh nopeudessa aivan riittävästi, mutta autothan ovat hinta /mielikuva / mielipide asioita aika pitkälle.

    • Mies Helsingistä, 43

      Osta '97 allu, hieno auto! Itselläni on ollut 11 vuotta, ja täydellisesti on toiminut! :) Mittarissa on noin 160tkm, eikä allu ole siitä moksiskaan! Suosittelen kaikille. Ruostetta on vain muutama parin sentin laikku helmoissa, mutta sehän ei huristelua haittaa. Auto ei paljoa kuluta, ulkonäköäkin on! Kyllä sillä kehtaa kylillä ajella! :) SUOSITTELEN!

    • boy44

      Tämä on fakta euroautot parempia ajaa japsit taas luotettavampia.

    • USA-only

      Tässä teille kylmää faktaa. Jenkkiautot ovat kaikkein parhaimpia ja luotettavampia. Meillä jenkkikaarat ovat vaan olleet kaikkein vähävikaisempia ja hauskempia ajaa, tosin ainoa haittapuoli näissä on ollut, että on joutunut kuuntelemaan kateellisten nillitystä ja itkua, mutta onhan moni toki saanut kommunistisen kasvatuksen eli ymmärtäähän sen.

    • Harmaa mieli

      On se hyvä jos on varaa ajaa jenkeillä ja saa nauttia. Täytyy muistaa että suurinosa meistä taviksista joutuu käyttämään näitä halpisautoja,( mihin näköjään nämä nissanitkin kuuluvat ) ihan taloudellisista syistä. Ei siinä ole kuitenkaan aatteella / kommunismilla ole kaikilla asian kanssa tekemistä, saatikka kateellisuudella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe