Olenko mä hullu vai onko tää ok ?

Anonyymi

Ensimmäinen elämäni

Olin syksyisessä Hämeessä matkalla kotiin oppiringistä, johon kaikki alueen nuoret kutsuttiin kuulemaan tarinoita menneestä ajasta. Maa oli kostea kylmästä sateesta ja pysähdyin nostamaan kastematoja pois tieltä, jotteivät ne jäisi muiden kulkijoiden jalkojen alle. Sää tuntui painostavana oikaistessani polkua pitkin kotitontilleni. Pääni ollessa aatosten pauloissa kuulin jalkani alta rusahduksen ja katsomattakin tiesin mitä oli ehtinyt tapahtua. Kotipolkuni varrella olin astunut kotilon päälle ja nyt minäkin olin tappaja. Mieli oli ottanut minut valtaansa vaikka juuri oppiringissä olin kuullut näin tapahtuvan vain niille joilla ei ole itsekuria. “Heistä tulee rikollisia” oli tiennyt kertoa viisaana pidetty opettaja.
Päästessäni kotiovelleni istahdin portaalle ja mieli juoksi lävitseni vapaana kuten kotona sen oli tapana. Isoäitini oli tähtitaivaan pilke silmissään kertonut minulle kuinka aikoinaan mieli ei ollut kenenkään oma vaan energiaa, tietoisten olentojen yhteinen lähde johon jokaisella oli pääsy sisällään. Kuitenkin elävien niskassa roikkui itsekkyys kuin salamatkustajana ja se tuntui piilottavan mielen osia luiden sisään kuin vankilaan. Kolotukset johtuivat näin mielestä joka pyrkii takaisin virtaan. “Eläväiset kantavat mielen häpeää vain jos kokevat omistavansa ajatuksensa. Älä tyttö sorru sille polulle vaan muista, mieli on kuin joki josta jokainen saa juoda.” Oli isoäiti sanonut.
Nyt kuitenkin oppiringistä oli mukaani tarttunut mielen joesta sellainen saalis etten voinut keskittyä kotimatkallani askeliini. Riistin kotilolta hengen tahtomattani ja tekoni riipii sieluani.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

        Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
        Lieksa
        90
        3990
      2. Baaritappelu

        Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
        Kokkola
        43
        3822
      3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

        1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
        Maailman menoa
        606
        3784
      4. Tappo Kokkolassa

        Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
        Kokkola
        17
        2478
      5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

        En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
        Ikävä
        73
        2368
      6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

        SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
        Maailman menoa
        329
        2007
      7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

        Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
        Tunteet
        123
        1990
      8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

        Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
        Maailman menoa
        188
        1829
      9. Ketä ammuttu ?

        Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
        Juupajoki
        28
        1519
      10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

        Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
        Ikävä
        66
        1382
      Aihe