Melukuningas Corolla floppasi täydellisesti

Anonyymi

Taloustaito - lehden koeajossa uusi Corolla floppaa taas pahemman kerran. Corollasta mitattiin käsittämättömän suuria meluarvoja henkilöautoksi. Hätyyttelee jo vanhoja ruohonleikkureita.

Tässä otteita testistä, alkuun yleistä asiaa toyotasta:
"Viime maaliskuun lopulla Helsingin Sanomat uutisoi, että Toyota on eläkeläisten suosikki, koska viime vuonna liki puolet uusista Corolloista myytiin yli 65-vuotiaille ja Toyota on selvästi suosituin automerkki vanhemman väen keskuudessa."

" Kun Corollasta edellisen kerran lanseerattiin uusi malli vuonna 2013, se tuntui aika väsähtäneeltä autolta: ahtamattomia moottoreita piti kierrättää korkealle, että auton sai jotenkin kiihtymään.
Ahtamattoman 1,6-litraisen moottorin alavääntö oli vaatimaton ja ääni korkeilla kierroksilla karkea, joten arat kuljettajat olivat Corollalla varmasti tien tukkona. Ohjaus oli keskialueella epätarkka ja jousitus teki pintakovuudestaan huolimatta autosta epävakaan."


Sitten päästään itse autoon:
" Joiltain osin muotoilu on saanut Corollassakin yliotteen käytännöllisyydestä."

" Suorilla valtateillä ja etenkin moottoritievauhdissa Corollan kulkua voi joutua hieman korjailemaan koko ajan. "

" Moottoritievauhdissa Corollan kyyti on usein aika täristävää."

" Tavanomaista voimantunnetta Corollan moottorissa ei ole, se hukkuu portaattoman e-CVT-vaihteiston kuminauhamaiseen tuntuun."

Sitten asiaa hirvittävästä melusta:
" Toyota kuulosti sen verran meluisalta, että oli mielenkiintoista katsoa, paljonko sen sisällä oli desibelejä. Kehä ykkösellä sisämelu vaihteli 75–81 dB:n välillä. Hämeenlinnan moottoritiellä 120 km/t vauhdissa melu nousi 80–85 dB:n tasolle, ja se oli yhdistelmä rengasmelua ja melkoista tuulenhuminaa.
Huonosta äärieristyksestä kuitenkin kielii se, että jos takapyörien pyöräkoteloihin sinkosi tienpinnasta kiviä niin ratin takana heräsi kysymys, onko ikkuna auki tai jompikumpi takaovista huonosti kiinni"

"koeajon perusteella rahalle ei oikein saa vastinetta, sillä 40 000 euron autoksi Corolla on aika karu kulkuväline. Siinä on tiukka jousitus, joka 40-sarjan renkailla täristää karkeilla pinnoilla, vaatimattomat istuimet ja runsaasti melua."

Loppu arvioissa seuraavaa:
" Maahantuojan tavoitteeseen nostaa Corolla Suomen myydyimmäksi autoksi on vaikea uskoa, sillä Toyotan tilankäyttö ja muunneltavuus eivät vertoja katumaastureille tai Škoda Octavian tapaisille tilaville sedan- ja farmarimalleille."

PLUSSAT
Jouhea ja taloudellinen
Selkeät hallintalaitteet
Vaivaton taajama-ajossa

MIINUKSET
- Melu valtatieajossa
- Ahdas tavaratila
- Vaatimattomat istuimet

https://www.taloustaito.fi/vapaalla/toyota-corolla-ajaa-muotoilu-edella/

258

5222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kuulovaurioista joukkokanne Toyotaa vastaan suunnitteilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulovaurioista joukkokanne Toyotaa vastaan suunnitteilla

        Ruostevauriostahan olikin jo jokin aika sitten jenkkilässä. Toyota maksoi miljardien korvaukset siellä.


      • Anonyymi

        Kas vain, tohjotoope on tajunnut olevansa vähän höpö poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas vain, tohjotoope on tajunnut olevansa vähän höpö poika.

        Ilmeisesti jo vuosia jatkunut mielenhäiriö alkaa realisoitua terolle itselleenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti jo vuosia jatkunut mielenhäiriö alkaa realisoitua terolle itselleenkin.

        Ämpäri päähän ja ajelulle. Kyllä se siitä.


    • Anonyymi

      Kuulosuojaimet päässä...ei vaiskaan, nehän on muutenkin kuuroja ja nukuksissa.

      • Anonyymi

        Peltor ja Toyota. Luotu kumppaneiksi.


      • Anonyymi

        Peltor tuskin haluaa lähteä tuohon yhteistyöhön. Kuulokkeet ei saisi ruostua.


    • Anonyymi

      Esisarjan auto, koeajo Mallorcalla, silti lehden mukaan paljon samaa kuin BMW:ssä.

      • Anonyymi

        Suomessa ajettua tuo. On perhana hurja meteli autosta jos 85db tulee!


      • Anonyymi

        Kyllä Suomesa on koeajettu ei epäilystäkään , ei nyt Mallorgan selitykset auta ..jos työkoneena myytäis kuulosuojaimet vakoovaruste. jokohan viimein terot unohtas sen meluisen Octavian maininnan kun semmosta ei ole.


      • Anonyymi

        Tojotan omistajalla täytyy olla korvat täynnä jotain karvaa. Ja niillähän usein on.


      • Anonyymi

        Kuulosuojaimet pitäisi aina tulla kaupan päälle kun tojon ostaa.


      • Anonyymi

        Valitettavasti vain ruoste ja melu tulee.


    • Anonyymi

      Kuka ostaa nykyään 40 tuhannen auton mikä on niin meluinen että luulee takaovien olevan raollaan ajon aikana? Ei herran jestas...

      • Anonyymi

        No jokainen joka ostaa V60 19" pyörillä, näin esimerkiksi tai minkä tahansa auton ylikokoisilla pyörillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jokainen joka ostaa V60 19" pyörillä, näin esimerkiksi tai minkä tahansa auton ylikokoisilla pyörillä.

        TM:n mittauksissa saman hintaluokan Citroen on 18" renkailla 100km/h nopeudessa hiljaisempi kuin Corolla 17" renkailla 60 km/h nopeudessa. Eli yksinkertaisesti Corollan äänieristys vaan on huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM:n mittauksissa saman hintaluokan Citroen on 18" renkailla 100km/h nopeudessa hiljaisempi kuin Corolla 17" renkailla 60 km/h nopeudessa. Eli yksinkertaisesti Corollan äänieristys vaan on huono.

        Terojen selityksiä odotetaan, että mitenkäs nyt näin.


    • Anonyymi

      Toyotalta on kadonnut moraali täysin kun kehtaa moista ruoste kulhoa myydä vieläpä kalliilla hinnalla! Ei voi kun ihmetellä kuka näitäkin enää ostaa. Ehkä sellainen joka ei ole muilla autoilla kuin tojolla ajanut 20 vuoteen!

      Työkone jos olis niin kuulosuojaimet olisivat pakolliset!

      • Anonyymi

        Moraali on ollut tojolta kateissa pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moraali on ollut tojolta kateissa pitkään.

        Papparaisten huijaaminen on jokseenkin säädytöntä.


    • Anonyymi

      Aloittaja:
      " Tavanomaista voimantunnetta Corollan moottorissa ei ole, se hukkuu portaattoman e-CVT-vaihteiston kuminauhamaiseen tuntuun."

      Todellisuus:
      "tavanomaista voimantunnetta Corollan moottorissa ei ole, se hukkuu portaattoman e-CVT-vaihteiston kuminauhamaiseen tuntuun. Mutta kun moottoritien rampilla painaa kaasupolkimen lattiaan, pitää tietää mitä tekee, sillä kasvavat nopeuslukemat vilisevät mittariston digiosassa ja maisema alkaa vaihtua melkoisella vauhdilla."

      Kannattaa lukea mielummin oikeat testit, kuin suolikaksneljää.

      • Anonyymi

        Tuo asia ei silti kumoa kuminauhamaisuuden tunnetta..


      • Anonyymi

        Mutta ylittää kumi nauhallakin kiihtyvyydessä neuvosto skodasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ylittää kumi nauhallakin kiihtyvyydessä neuvosto skodasi.

        Kyllähän se jo 1.0 tsi suorituskykyä hätyyttelee hieman. :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se jo 1.0 tsi suorituskykyä hätyyttelee hieman. :))

        No melkein joo. Ei kuitenkaa niitä tsi ongelmia, mutta muita ongelmia vastaavasti.


    • Anonyymi

      Kaikkien lehtien autotestaajat tuntuvat olevan pikkupoikia, jotka leikkivät urheiluautoilijaa tajuamatta, että suomalainen ajaa keskimäärin päivä 26 km matkan kahdessa jaksossa.
      Siihen kuluu aikaa vähän yli tunti, joten tuskin auton kiihtyvyydellä tai muilla sporttisilla ominaisuuksilla on oikeasti merkitystä. Mutta turbotoopellahan on aina kiire seisomaan pisimmän ajan punaisissa valoissa. Siitä tulee hänelle voittajaolo!

      • Anonyymi

        Pitää paikkaansa erityisesti kun mietitään Toyotan tyypillistä käyttöä: kerran-pari viikossa 5 km matka kauppaan max. 50 km/h nopeudella, eipä siinä melutasolla tai istuimilla ole paljon merkitystä. Täysin eri asia sitten jos ajaa pitkiä maantie/moottoritiesiivuja, mutta eipä sellaiseen ajoon kukaan Toyotaa ostakaan.


      • Anonyymi

        Toyota on vähän ajettu mutta paljon ruostuva merkki.


      • Anonyymi

        Ja keskivertoa epäluotettavampi tutkitusti.


    • Anonyymi

      Mutta kuluttaahan se 1,5 litraa vähemmän kuin kilpailijan parempi auto, tosin maksaa 15ke enemmän, mutta jos laskee keskimääräisen 26km ajot vuorokaudessa, niin ehkä se erotus tulee maksettua 35vuoden kuluessa, tosin kaikessa muussa häviää, mutta jokainen ajettu kilometri 35vuoden jälkeen on jo voittoa. Tosin auto pitää ruostesuoja hyvin pari kertaa tuossa ajassa ja toivoa ettei akut kyykkää.

      • Anonyymi

        "kun moottoritien rampilla painaa kaasupolkimen lattiaan, pitää tietää mitä tekee, sillä kasvavat nopeuslukemat vilisevät mittariston digiosassa ja maisema alkaa vaihtua melkoisella vauhdilla."

        Corolla ostetaankin tästä syystä, ei minkään kulutuksen tähden!


      • Anonyymi

        Aika mieto on suorituskyky jos sen takia corollan ostaa.. Saahan siinä hirvittävän metelin toki kaupantekijäisinä.


      • Anonyymi

        Kyllä se Corollan suorituskyky on hintaluokkansa pohjakastia kun samanhintaisella turbokoneella painaa kaasua kyllä maisemat alkaa vaihtumaan eri lailla eikä tartte korviaan pidellä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se Corollan suorituskyky on hintaluokkansa pohjakastia kun samanhintaisella turbokoneella painaa kaasua kyllä maisemat alkaa vaihtumaan eri lailla eikä tartte korviaan pidellä..

        Ei noita suorituskyvyn takia osteta, vaan melun ja ruosteen pitää kiinnostaa.


    • Anonyymi

      Suorituskyvyllä ei pysty kyllä perustelemaan corollan ostoa ensinkään.

      7.9s 0-100km/h
      Huiput 180km/h

      Melkein mikä vain turbomoottori pystyy samaan halvemmalla ja lähes yhtä pienelöä kulutuksella. Kallis corolla hybridin hankinta ei tule koskaan kääntymään säästöksi.

      Melko lailla pohjanoteeraus jopa toyotalta tämä uusi corolla. Olisivat antaneet bemarin tehdä uuden corollan niinkuin supran tekivät. Olis voinut tulla hyväkin auto melukaapin sijaan.

      • Anonyymi

        Mikähän on melu kun alle heittää nastarenkaat? Vaaditaankohan jo varotustarrat ja suojaimet pakolliseksi? Ainakaan taksiin ei voi autoa laittaa ettei joudu vastuuseen asiakkaan kuulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän on melu kun alle heittää nastarenkaat? Vaaditaankohan jo varotustarrat ja suojaimet pakolliseksi? Ainakaan taksiin ei voi autoa laittaa ettei joudu vastuuseen asiakkaan kuulosta.

        Jos työkone olisi niin vaadittaisiin kuulosuojaimet! Uudessa halvassa Husqvarnan ruohonleikkurissakin näytti olevan korvan tasolla 83db melu ja siinäkin pitää olla kuulosuojaimet. Corollassa pahimmillaan 85db!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos työkone olisi niin vaadittaisiin kuulosuojaimet! Uudessa halvassa Husqvarnan ruohonleikkurissakin näytti olevan korvan tasolla 83db melu ja siinäkin pitää olla kuulosuojaimet. Corollassa pahimmillaan 85db!

        On ihme ettei viranomaiset puutu asiaan. Myynti pitäisi kieltää kunnes meluongelma korjataan.


    • Anonyymi

      Karusta kulkineesta karu arvio, mutta niin totta!
      Voi juma! Auto maksaa 41500€ eikä edes liikennemerkkien tunnistus toimi, puhumattakaan että saisi ikkunat auki muuten kuin moottorin ollessa käynnissä. Liekö edes merkkivaloa tuulilasin pesunesteen vähyydestä.
      Järkyttävä melu tuli koeajolla todettua ja mitattuakin itse. Vertailukohteena oma 10-vuotias ylemmän keskiluokan farkkuauto lähes loppuun ajetuilla renkailla.
      Corolla möyrysi moottoritiellä 120km/h nopeudella kuljettajan oikean korvan vierestä mitattuna 80-84dB:n voimalla. Omani tasan samalla tien pätkällä 73-75dB:n. Oman korvaan tämä vanha ratsu kuulostaa näillä renkailla meluisalta, mutta Corolla oli järkytys.
      Hyvä kun tuli verrattua vanhaan. Eipähän tarvitse edes harkita vaihtoa Toyotaan.

      • Anonyymi

        Kerrankin asiallinen ja autoista tietävä koeajaja , ei puhu humpuukia uskaltaa tuoda totuuden Toyotasta pelkäämättä tilauksien menetyksiä...tämmöisiä testaajia tarvittas enempi ...Corollastakin vaikka minkälaista täysin perätöntä hehkutusta koko vuoden ollut..ei se todellisuudessa näy kummoinen melukaappi olevankaan...


      • Anonyymi

        Ylikallis turkkilainen pikkuihmisille mitoitettu melutoosa.


    • Anonyymi

      Ajatella niitä pettyneitä jotka eivät ole koeajaneet tuota tai ovat olleet niin ostan kiimassa ettei pää ole toiminut. 40ke täydelliseen siteen, joutuu sitä aika paljon perustelemaan ja puolustelemaan hampaat irvessä.

      • Anonyymi

        40 tonnia turkkilaisesta melutoosasta? Ei kiitos.


    • Anonyymi

      Uusi Corolla on karu kulkine. Itsekin koeajanut ja huomasin heti että rengasmelu on korvia huumaava ja tuuli suhisi jostain niinkuin jokin tiiviste vuotanut olisi. Ainoastaan kävely vauhdissa sähköajolla oli hiljainen. Mukava huomata että oma arvio menee yksiin ammattilaisten arvioiden kanssa.

    • Anonyymi

      Toyota Corolla - Paljon ääntä tyhjästä!

    • Anonyymi

      Kyllä skodisteja taas harmittaa. Tojota pesee skodukat mennen-tullen.
      Lisäksi tojotalla on jälleenmyynti arvoa eikä laukea kuten skodukat.

      • Anonyymi

        Skodisteja ei harmita mikään nautitaan vaan laadukkaasta autoilusta ja nauretaan salaa tojotan surkeista testituloksista...


      • Anonyymi

        Taas Tero raukka yrittää selittää mustaa valkoiseksi. Mahtaa harmittaa kun ei uni tule yöllä tojon melun kaikuessa pään sisällä. Octavia on pessyt corollan joka saralla, jopa mallikohtaisessa myynnissäkin uusimmassa tilastossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas Tero raukka yrittää selittää mustaa valkoiseksi. Mahtaa harmittaa kun ei uni tule yöllä tojon melun kaikuessa pään sisällä. Octavia on pessyt corollan joka saralla, jopa mallikohtaisessa myynnissäkin uusimmassa tilastossa!

        Tero on kiilusilmäinen fanaatikko. Hänellä ei ole kokemusta muista autoista, mutta hän silti tietää että Toyota on maailman paras.


      • Anonyymi

        Lahkolaisuus tekee heistä säälittäviä ihmisraunioita.


      • Anonyymi

        Suosittelen hoitoon hakeutumista sitten. Persoonallisuutesi vaikuttaa jakaantuneelta, näet penttejä joka nurkassa, välillä luulet olevasi itse yksi penteistä.


    • Anonyymi

      Vasta oli Hesarissa juttua että pellit vastaavat maksalaatikko vuoan foliota. Ei kai siinä voi mitään äänieristystä olla, jos pellitkin puuttuu ympäriltä.

    • Anonyymi

      En kyllä voi ymmärtää että ostetaan 40 tuhannen auto koeajamatta sitä moottoritiellä. Jos koeajaa ja ostaa silti, niin täytyy olla huonokuuloinen tai sitten koeajoautoon on tehty eritysjärjestelyjä.
      Auton laadukkuuteen paras mittari on sisämelu, auto ei vaan voi olla laadukas jos kuulosuojaimia tarvitaan.

    • Anonyymi

      Itse vaihdan auton aina kevättalvella, talvirengaskauden lopussa. Silloin asfaltti on kaikkein kulunein ja autoissa erottuu selvästi miten mieluisia ovat.
      Monta autoa on vuosien varrella hylätty melun vuoksi. No ikää tulee ja kuulo huononee, ehkä ei vanhana pappana enää sitten kuule samalla tavalla.

      • Anonyymi

        Toyota ja melu ja ruoste.


      • Anonyymi

        Paljon melua Toyotasta.


    • Anonyymi

      Tämä alotus jää elämään ja kauan.

      • Anonyymi

        Tosiaan faktaa täynnä tämä keskustelu.


      • Anonyymi

        Peltor voisi ryhtyä tojon bisneskumppaniksi.


      • Anonyymi

        Pidetään tämä mielessä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Toyota on mallista riippumatta arka ruostumaan. Ruotsalaisten testit sen kiistattomasti todistavat!


      • Anonyymi

        Tosin ei ole paljon mitä ruostua, kun pellitkin niin ohkaiset


      • Anonyymi

        Normaalia Turkin laatua, ovetkin sovitettu koriin miten sattuu.


    • Anonyymi

      Toyota on kaupungissa hyvä auto, muttei sillä valtatielle kannata lähteä tien tukoksi. Ei ainakaan ilman kuulosuojaimia. Käsittämätöntä miksi ihmiset ostavat tuollaisia autoja kun paljon paljon parempaakin olisi tarjolla!

      • Anonyymi

        Ei ihme, että Tojon alustan osat kestävät hieman pidempään kuin niissä autoissa, joilla uskallletaan lähteä myös Suomen huonopintaisille maanteille ja motareille kelissä kuin kelissä. Yli 65v Tojokuskien ajotapa on muutenkin kaikkien nähtävissä.


      • Anonyymi

        Voin kokemuksesta sanoa, että Toyotan alusta kestää ajoa kaikilla teillä (no en sorateitä juuri ajele) yllättävän pitkään, vaikka ajaisi mukulakivetykset ja hidastetöyssytkin hidastamatta. Johtuu varmaan pitkälti siitä, ettei Toyotan jousitus pienemmissä kuopissa juuri liiku vaan kuopat tulevat läpi.


    • Anonyymi

      Miksi tehdä parempaa, jos ostajiin uppoaa huonokin.

    • Anonyymi

      Mikähän sitten olisi parempi vaihtoehto?

      • Anonyymi

        Mitä, jos kävisit koeajoilla, voisivat silmäsi avautua.


      • Anonyymi

        Ford, Kia, Skoda, Nissan jne....
        Onhan näitä vaihtoehtoja.. Kaikki laadukkaampia mitä tojo nykyisin..


      • Anonyymi

        Heko heko... Jokos Ford saa ovipellit pysymään paikallaan vai vieläkö ruostuu alaosat irti. Entä vetonivelien suojakumit?

        Missä vaiheessa Skodaan alkaa saada automaatin? Entä venymättömän nokkaketjun?

        Nissan, no tällaisia oli tuttavapiirissä pari uutta mutta kun molemmissa säännöllisen epäsäännöllisiä ongelmia käynnistymisen kanssa niin kaikki luopuneet.

        Kia on toki vaihtoehto. Sehän siis myös Aasialainen.


        Missä mielessä nuo ovat Corollaa parmepia, siihen ei vastausta tullut.


      • Anonyymi

        Laadukkaan auton merkittävin asia on hiljaisuus. Jos auto on äänekäs se ei ole laadukas, näin suoraviivaista se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laadukkaan auton merkittävin asia on hiljaisuus. Jos auto on äänekäs se ei ole laadukas, näin suoraviivaista se on.

        Kuulostaa aikamoiselta kidutusvälineeltä tämäkin toyota...


    • Anonyymi

      Corolla ostetaankin summassa, kokeilematta muita merkkejä. Kyllä se uusi corolla ostohumalassa saattaa hyvä olla sen 15 vuotiaan vanhan tojon jäljiltä. Siis jos ei paremmasta ole tietoa.

      • Anonyymi

        Vähän kuin ilmainen ämpäri, kiire hakemaan kun muutkin ja sitte ihmetellään mikäs tää nyt on


    • Anonyymi

      Tämä aihe on niin tärkeä, että sietää pitää kärjessä.

    • Anonyymi

      Uppista jälleen.
      Pitää muistuttaa myös nopeimmasta ruostumisesta joka taatusti yllättää jos pitää Toyotaa yli 2 vuotta.

    • Anonyymi

      Uusimmassa TM:ssä 13/2019 on Citroen C5 koejo. Sen mitatut meluarvot 120 km/h nopeudella ovat yhtä suuret kuin Corollan meluarvot jo 60 km/h nopeudella. Ero 120 km/h nopeudella 6-8 dB (ed/tak) Sitikan eduksi.

      • Anonyymi

        Onhan tuo Corolla täys vitsi.


      • Anonyymi

        Niin Daciassakin huomattavasti vähemmän melua


      • Anonyymi

        Täytyy olla kyllä todellinen aivopesty Tojouskovainen, että uuteen Corollaan erehtyy. Kova melu on auton kamalin ominaisuus, siitä ei pääse koskaan eikä millään eroon.


      • Anonyymi

        Corolla on erittäin meluisa auto esim tuohon citikkaan verrattuna. Jo 3db ero tuntuu käytännössä niinkuin olisi puolet enemmän meteliä! Saati sitten 6-8db!?


      • Anonyymi

        Eikö niitä koeajeta moottoritie nopeuksissa ollenkaan. Ihmettelen kun myydään kuitenkin jonkin verran


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö niitä koeajeta moottoritie nopeuksissa ollenkaan. Ihmettelen kun myydään kuitenkin jonkin verran

        Papat ajavat hiljaa. Säästelevät autoa ja ennen kaikkea korvia.


      • Anonyymi

        Onhan tuo mittaustulos aika konkreettinen osoitus siitä miten isot erot melutasossa on kun Corollassa on jo taajamanopeuksilla saman verran melua kuin Sitikasssa vasta moottoritiellä. Autot ovat vielä keskenään samassa hintaluokassa eli siinäkin mielessä tulokset vertailukelpoisia. Corollan meluisuutta on aiemmin selitetty 17" renkailla, mutta sekään ei oikein voi olla syy kun koeajossa olleessa Sitikassa oli 18" renkaat.


    • Anonyymi

      Tämä teksti paljastaa testaajamiehet täydellisesti: Octaviamiehiä. Testillä ei ole mitään arvoa.

      "" Maahantuojan tavoitteeseen nostaa Corolla Suomen myydyimmäksi autoksi on vaikea uskoa, sillä Toyotan tilankäyttö ja muunneltavuus eivät vertoja katumaastureille tai Škoda Octavian tapaisille tilaville sedan- ja farmarimalleille."

      Tuon vuosiko se tuo valheellinen testi piti tehdä?

      • Anonyymi

        Nyt tulee jo vahvaa selityksen makua ..oikein octavia miehiä...Octavia vaan on luokassaan niin ylivoimainen auto että kaikenlaisia selityksiä sepustetaan...kun muutakaan ei pystytä..


      • Anonyymi

        Terolla vaikea paikka totuuden edessä. Mitatut meluarvot vahvistavat kuulohavainnot erittäin meluisasta autosta. Octavia nyt vain sattuu olemaan parempi auto. Testitkin sen nyt kiistattomasti todistavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tulee jo vahvaa selityksen makua ..oikein octavia miehiä...Octavia vaan on luokassaan niin ylivoimainen auto että kaikenlaisia selityksiä sepustetaan...kun muutakaan ei pystytä..

        Ei idästä tuleva halppis huonoimagoinen bulkki itäauto ole missään tapauksessa ylivoimainen, paitsi käyttäjiensä ja muiden tiellä liikkujien kiusaamisessa. Huonoin tietämäni auto on skoda, huonompaa en ole nähnyt.

        On sinänsä kohteliaisuus skodaa kohtaan nimittää sitä edes autoksi.


      • Anonyymi

        Vaikea uskoa juurikin tuon melun takia


      • Anonyymi

        Melun lisäksi ruoste on Toyotan tunnusmerkki.


      • Anonyymi

        Kurjuus ja hankaluus ovat Toyotan suunnittelufilosofian ytimessä.


    • Anonyymi

      Onkohan mikään uusi automalli saanut ikinä yhtä murskaavaa arvostelua? Onko uusi testijumbo taas syntynyt?

      • Anonyymi

        Tohjot on olleet testijumboja aina ,eli jatkaa vaan vanhoja perinteitä ei mitään uutta auringon alla tohjon suhteen.


    • Anonyymi

      Corolla alkaa olemaan pohjamudan kohdannut, kun joka koeajossa on tullut takkiin. Taloustaito ja TM moittivat molemmat meluiseksi ja mittasivat todellakin hirvittäviä lukemia. Taitaa olla tämän vuosisadan epäonnistunein uusi auto tuo corolla.

      • Anonyymi

        Epäonnistunein tähän asti, mutta eiköhän se sukellus jatku tulevaisuudessa yhtä karuna?
        Suomalainen on uskomattoman tyhmä auton ostaja, ei kai tuota Corllan alkukiiman myyntimäärää millään muuten selitä. Suomalaiselle autossa on tärkeintä ettei siihen tulisi isoja vikoja yllättäen ja kaikki muu uhrataan sen sijasta. Nyt kun Toyotassa ollaan menetetty se viattomuuskin jo kymmenen vuotta sitten, niin ei voi kun ihmetellä ettei ihminen usko ja opi mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäonnistunein tähän asti, mutta eiköhän se sukellus jatku tulevaisuudessa yhtä karuna?
        Suomalainen on uskomattoman tyhmä auton ostaja, ei kai tuota Corllan alkukiiman myyntimäärää millään muuten selitä. Suomalaiselle autossa on tärkeintä ettei siihen tulisi isoja vikoja yllättäen ja kaikki muu uhrataan sen sijasta. Nyt kun Toyotassa ollaan menetetty se viattomuuskin jo kymmenen vuotta sitten, niin ei voi kun ihmetellä ettei ihminen usko ja opi mitään?

        Hehkutetaan pientä kulutusta kaupungissa ja suuria säästöjä, vaikka ajetaan kaupungissa vain muutaman kerran vuodessa ja ajomääräkin alle 15 tkm/a.


      • Anonyymi

        Millä perusteella joka koeajossa on tullut takkiin?
        Aika moni on tilastojen mukan koeajon jälkeen Corollan tilannut.

        Tärkeä asia huomata palstaspedeille, että jokainen hankkii auton itselleen omiin tarkeisiin ei autolehden päivän tai kahden kokeiluun.

        Minullakin Tavlitestivoittaja mikä on voittanut muitakin testejä meillä ja muualla mutta odotan sitä että saan uuden liisarin tuon konsernituotteen tilalle. Ja ei se uusi ei todellakaan ole Inglostadin kötöstys.


      • Anonyymi

        Ne jotka corollan ovat ostaneet eivät paremmasta tiedä. Tuskin ovat muilla autoilla edes ajaneetkaan.


    • Anonyymi

      Skoda Octavia on meluisampi mökkitiellä mutta hiljaisempi maantiellä. Perustuu täysin omakohtaiseen kokemukseen. Skodassa kuuluu matalataajuinen kumina renkaista.

      • Anonyymi

        Johan vitsin laukaisit. Sulla on ihan varmasti kattavaa kokemusta tuosta uutuudesta ja tietenkin Octaviasta ihan mitattua ja arvostettua faktaa.


      • Anonyymi

        Terot on ilkeän vitsikkäitä laukovat täysin perättömiä väitteitä ilman mitään 10 vuotta uudempaa faktaa..


      • Anonyymi

        Skoda on joka tilanteessa Corollaa meluisampi, ja kumisevien ja jyrisevien rengasäänien lisäksi skoda pitää omituista ulinaa. Nimittävät sitä "ULISKO":ksi.


      • Anonyymi

        Skoda ei liity tähän asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda ei liity tähän asiaan.

        Terot eivät tätä ymmärrä.


    • Anonyymi

      Arviot samaa tasoa kuin jokaisessa muussa merkissä hintaluokassaan . Tuolla rahasummalla saa juuri sen mitä tarvitsee eli varman kulkijan vuosikymmeneksi . Halpaa käyttöä , siitä voitte olla kademielellä .

      • Anonyymi

        Kyllä 35000 eurolla saa paljon enemmän vastiketta rahalle ostamalla monen muun auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 35000 eurolla saa paljon enemmän vastiketta rahalle ostamalla monen muun auton.

        Joo ei kiitos ylihintaista turkkilaista melutoosaa.


      • Anonyymi

        Joo kylläpä kadehdittaa kovasti. Heh hee.


    • Anonyymi

      Ott Tänak pettyi pahasti Sardinianrallissa. Toyota hajosi. Tänakia harmitti suuresti.

      • kuin se virolainen sai ajaa kun kännissä oli...viinaa se ott tänäk............


      • Anonyymi

        Pelottavan usein tuokin tojata hajoaa.


    • Anonyymi

      Melukuningas on kyllä ollut aina, ja on vielä tänäkin päivänä Skoda Octavia. Olen ajanut sekä Corollaa, että skodaa, ja karmein kokemus ikinä on Skoda. Meluarvoista viis, mutta skodan rengasmelun ja nitinöiden sävy on todella häiritsevä, toisaalta auto kumisee kumeasti ja samaan aikaan kuuluu ulisevaa ääntä ja tuulen sihinää ja suhinaa.

      Melun tasoarvot desibeleinä eivät kerro mitään, koska ihmiskorva ei kuule niin pieniä keskinäisiä eroja, kuin mitä nykyautoissa on.

      Melun taajuus herzeinä ratkaisee, ja Skodan taajuuskäyrä on aivan hirveä, suorastaan hermoja riepova, koko Skoda auto on paholaisen keksintöä, muinaisjäänne, itäauto helvetistä.

      T. Kyykkändeeros

      • Anonyymi

        Nyt kyykkänderoos päästi teroille tyypillisen päivän parhaan valheen, tuota et varmasti arvoisa kyykkä usko itsekään eikä kukaan muukaan keksi jotain parempaa..


      • Anonyymi

        Ei sitä korollan melua väittelemällä pienemmäksi saa. Autossa kaikkein rasittavin ominaisuus on sisämelu pidemmän päälle


      • Anonyymi

        Corollan hirvittävä ajomelu ei pienene yhtään hiljaista Skodaa meluisaksi haukkumalla.

        Kyykkändeeros ei varsin tainnut huomata, että korvakuulolta hirvittävän melun takia alkoivatkin mittarilla mittaamaan corollan meluarvoja.
        Corollan melu oli niin hirvittävä että testaajat eivät olleet uskoa korviaan.

        Todelliset tulokset voi lukea tuosta aloituksen linkistä ja jättää turhat selitykset sikseen.


    • Anonyymi

      Koeajosta kopioitua:
      "Toyota kuulosti sen verran meluisalta, että oli mielenkiintoista katsoa, paljonko sen sisällä oli desibelejä. Kehä ykkösellä sisämelu vaihteli 75–81 dB:n välillä. Hämeenlinnan moottoritiellä 120 km/t vauhdissa melu nousi 80–85 dB:n tasolle, ja se oli yhdistelmä rengasmelua ja melkoista tuulenhuminaa.

      Huonosta äärieristyksestä kuitenkin kielii se, että jos takapyörien pyöräkoteloihin sinkosi tienpinnasta kiviä niin ratin takana heräsi kysymys, onko ikkuna auki tai jompikumpi takaovista huonosti kiinni – niin suoraan ja selvästi ääni kuuluu."

      On surkea äänieristys corollassa. Niin kauhistuttava meteli etteivät testaajatkaan meinanneet uskoa korviaan! Täytyy myös muistaa että melu on pahaa saastetta.

      Ei ihme että hiljaiset octaviat menevät mallina eniten kaupaksi.

      • Anonyymi

        Kuulosuojaimet pakollisiksi toyotaan!


      • Anonyymi

        Ainakin työautoissa tulevat olemaan pakollisia


      • Anonyymi

        Kyllä muidenkin kuulo tulisi suojata.


    • Anonyymi

      Minä kun luulin että ruostesuojaus on ainut minkä toyota on unohtanut. Äänieristys jäi näköjään myöskin pois kokoonpano linjalta säästösyistä. Ensi vuoden mallissa ei varmaankaan ole enää edes tuulilasia? Kuulosuojaimet ja kypärä tiukasti päässä Terot päästelee uusilla tojoilla kaupungilla.

      Ompahan meille volkkari miehille lisää naurun aiheita!

      • Anonyymi

        Turkissa kasattuja autoja Toyotat.


      • Anonyymi

        Painon pudotus säästämällä äänieristeissä ja ruostesuojauksessa on ainoa keino pudottaa mukahybridien kulutusta.


      • Anonyymi

        Mun auton keskikulutus näyttää olevan n5 l. Pitäiskö repiä kaikki äänieristetyt pois niin veis vähemmän. Enpä kuitenkaan


    • Anonyymi

      Ovat varmaan ottaneet mallia Mäkisen tallin ralli autoista, ei mitään eristyksiä..

      • Anonyymi

        Näin on päässyt käymään. Suorituskyky tosin on Mäkisen tallin vehkeissä vielä ihan eri luokkaa.


      • Anonyymi

        Leviää kuin mäkisen eväät.


    • Anonyymi

      Nuorisolla kuulokkeet ja vanhoilla huono kuulo-onko melusta haittaa?

      • Anonyymi

        Jos ei halua pitää kuulokkeita ja taas toisilla vanhuksillakin tuntuu olevan jopa liiankin tarkka kuulo. Eikö se olisi suojelemisen arvoinen asia? Että valitseisi jonkun hiljaisemman auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei halua pitää kuulokkeita ja taas toisilla vanhuksillakin tuntuu olevan jopa liiankin tarkka kuulo. Eikö se olisi suojelemisen arvoinen asia? Että valitseisi jonkun hiljaisemman auton.

        Ikävä jos alkaa tinnittää vain koska ostanut meluisan Toyotan.


    • Anonyymi

      Ajoin yhden vuoden augolla, joka on meluisaksi todettu moneen otteeseen. Kyllä se vaan oli niin, että vuodessa keitti yli sen melun kanssa ja oli pakko vaihtaa se pois.
      Ja nyt mitattu vielä kovempia desibelejä.
      Veikkaan että vuoden päästä on paljon korollia vaihdossa tarjoavia.

      • Tasostani kertovat Augo ja Korolla omaa kieltään.


    • Anonyymi

      Jo on aikoihin eletty. uuden Tojottimen suurin murheenkryyni on melu. Eikä se nyt niin paha meluinen ollut kun sellainen tuli kokeiltua. Referenssinä on oma B9 2.0TDI.

      Hyvä se Corolla oli ajaa ja voiman siirto hakkaakonsernituotteen mennen tullen.
      COrollan saa kyllä pienellä panostuksella varsi hiljaiseksi jos se häiritsee.

      Sitä en ymmärrä, jos Tojo niin kamalasti painaa mieltä niin aika masokisti pitää olla jos siitä jatkuvasti täällä messua ja mielensä pahoittaa. Eikö olisi parempi Corollan ostajien vain elää omaa elämäänsä ja huolehtia itse vain omista asioistaan.

      VAI onko kyse siitä ettei ole omaa elämään ja vai palstalla itkeminen tuo sen ainoa ihmiskontaktin elämään...

      • Anonyymi

        Siinäpä se onkin kun hönöt on kovia moittimaan ja haukkumaan toisten vehkeitä mutta eivät kestä kritiikkiä omistaan. Minulle on kyllä aivan sama jos joku haluaa istua autossa missä on 85db meteliä.

        Itsekin olen corollan koeajanut ja melu kieltämättä on sen verran häiritsevää että itse en kyllä moiseen investoisi.


      • Anonyymi

        Jos auto on tuollainen melupesä ja patarumpu, niin ei sitä hiljaiseksi saa millään järkevällä panostuksella aja oleellista n se miksi tuollaisia edes tehdään nykymaailmassa? Ilmeisesti Toyota itsekin tietää ettei noille surkeille halpishybrideille ole tulevaisuutta ja niihin ei kannata panostaa ja tärkeinä on tehdä kovaa tiliä kun kilpailu oikeasti alkaa ja rahaa tarvitaan kehitystyöhön ja parempien autojen valmistukseen.


      • Anonyymi

        Vuoden parin päästä hybridi Corollia paljon myytävänä edullisesti kun korvat ei kestä ajella , mutta ei semmosesta melukajuutasta paljon voi pyytää..


      • Anonyymi

        Tojotaa pidetään kestävänä, kestäänän se jos korvat ei kestä ajaa sillä


      • Anonyymi

        Auton melua ei pysty paljon vaimentamaan, jos alunperin suunniteltu pilalle, kokemusta on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton melua ei pysty paljon vaimentamaan, jos alunperin suunniteltu pilalle, kokemusta on

        Ajettavuuden parantamiseksi alustan kumipuslat vaihdettu kovamuovisiin, ei ihme että meluaa.


      • Anonyymi

        No sitten sitä on turha yrittää vaimentaa, kyllä on melkoinen suunnitteluvirhe


      • Anonyymi

        Kun muovi vanhemmiten vielä kovenee niin melu vaan pahenee


      • Anonyymi kirjoitti:

        Auton melua ei pysty paljon vaimentamaan, jos alunperin suunniteltu pilalle, kokemusta on

        Muistan itse hyvin Dodge Caliberin metelin eikä tämä nykyinen vanha bensa-Mersukaan ole juuri parempi melun eikä luotettavuudenkaan suhteen. Joka katsastukseen isot nivelremontit.


    • Anonyymi

      Kerran yritin yhtä mieluisaa autoa vaimentaa, kaikenlaista vaimennusmattoa laitettiin joka paikkaan. Lopputulos oli että äänen sävy muuttui ja alkuun tuntui että vaimennus onnistui, vähän ajan päästä uudentyyppinen melu ärsytti yhtä paljon ja sitten piti panna vahinko-ostos kiertoon.

    • Anonyymi

      Skodahörhöille uutta ongelmaa. Skodassakin olevat uudet 1.5 moottorit jossa sylinterin lepuutustoiminto ovat osoittautuneet oikeiksi kestokoneiksi.
      Meille tuli liisareina noita kolme ja kadesta kone on hajonnut alle 12000km. Toisessa kesti vain 8500km ja kone hajoaa totaalisesti toinen sentään kesti liki 12000km ja kone täysin paskana. Kolmannella ajettu nyt vajaa 8000km ja se meni takaisin myyjäliikkeelle koska senkin kone kuulema hajoaa ja tilalle tuli sijaisauto.
      Uskaltaako joku oikeasti ostaa omalla rahalla näitäVW,n pommeja jotka ovat täysiä susia jo syntyessään.

      • Anonyymi

        Mitäs vaikutusta tällä on korollan meluongelmaan?


      • Anonyymi

        Terot taas tänään tavallista vitsikkäämmällä päällä , no kyllähän se ymmärrettävästi ketuttaa kun Corollaa ylistetty yötäpäivää ja osoittautukin tuommoseksi melukajuutaksi..


      • Anonyymi

        Meille taas tuli liisareina kolme korilloa, nyt on yhdeltä kuulo mennyt, toisella paha tinnitus ja kolmas irtisanoutui ensimmäisen ajon jälkeen.


      • Anonyymi

        Voi noita keksittyjä tarinoita joita ystävämme keksii peittääkseen Toyotan todellisia ongelmia, säälittävää. Ei kannattaisi ihan noin pahasti liioitella, menee huonostakin provosta pohja täydellisesti, ihan vaan opiksi sinulle.


    • Anonyymi

      Hihii, arvatkaas, kenen koneelta n. 90% kaikista viesteistä ja 100% Tohjoa solvaavista oksennuksista on kotoisin? No minun tietenkin. Vähänkö on noloa mutta ei minua haittaa.
      T:Pentti ite

      • Anonyymi

        Ja 90 % kehuviesteistä on naapurini Teron viestejä. Mutta ei haittaa Terolla on kuulo jo mennyt, voi onneksi vielä kirjoitella


    • Anonyymi

      Hihii, arvatkaas, kenen koneelta n. 90% kaikista viesteistä ja 100% Tohjoa solvaavista oksennuksista on kotoisin? No minun tietenkin. Vähänkö on noloa mutta ei minua haittaa.
      T:Pentti ite

      • Anonyymi

        Kesärenkailla pitää huutaa yli 85 dB ja talvirenkailla vielä kovempaa


    • Anonyymi

      Googgeloimalla löytyy myös kuvia karillon äänieristyksestä, tai siis äänieristystähön ei ole. Ovissa esim vain pahvit, paljas pelti takana. Halpuutettu on

      • Anonyymi

        Made in Turkey leimat näkyy kanssa.


    • Anonyymi

      Nastarenkailla kevätkarkealla asfaltilla ei ole moottoritielle asiaa ilman kuulosuojaimia

    • Anonyymi

      Miten tuollaista saa edes myydä?

      • Anonyymi

        Pitäisi olla ohjaamossa näkyvällä paikalla kyltti, jossa kehotetaan käyttämään kuulosuojaimia. Rikkotaanko lakia, jos kyltti puuttuu?
        Tämä olis takaisinkutsun paikka, huolto liimaamaan varoitustarrat


      • Anonyymi

        Lapsia ei ainakaan saa kuljettaa ilman kuulosuojaimia. Ilmoitus lastensuojeluun, jos kieltoa rikotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsia ei ainakaan saa kuljettaa ilman kuulosuojaimia. Ilmoitus lastensuojeluun, jos kieltoa rikotaan.

        Tojotoope todennäköisesti ei kuskaa lapsia, koska omistajat ovat enimmäkseen yli 65-vuotiaita. Mutta hyvä pitää mielessä poliisinkin tämä meluhaitta.


    • Anonyymi

      Ei ole ihmis arvoista nykypäivänä ajella noin meluisella ja ruostuvalla autolla. Eletään kuitenkin vuotta 2019!

      • Anonyymi

        Varoitus kyltti pitäs liimata kaikkiin Corolloihin....Jos ajat karhealla tiellä kuulosi saattaa vaurioitua ...jos ajat käytä asianmukaisia kuulon suojaimia ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varoitus kyltti pitäs liimata kaikkiin Corolloihin....Jos ajat karhealla tiellä kuulosi saattaa vaurioitua ...jos ajat käytä asianmukaisia kuulon suojaimia ..

        Sellainen nopeuden rajoitin mikä sallii max 60km/h katto nopeuden, mikäli ei ole kuulosuojaimia. Suojaimet päässä sitten max 120km/h ilman erityis lupaa ja suojausta!


    • Hiljaisempi tuo varmasti on kuin meidän VW Beetle, jossa 235/45/18 rengastus erikoismallin myötä. Isot lokasuojat eivät myöskään ole omiaan melunvaimennuksessa. Vastapainoksi auto kulkee kuin kiskoilla moottoritienopeuksissa ja moottoria ei kuule juuri ollenkaan. 400W Fender äänentoisto piilottaa kyllä rengasäänet hyvin.

      • Anonyymi

        Kyllä kuplasi on taatusti hiljaisemi kuin uusi Corolla, ei epäilystäkään. Ei melu ole kiinni lokasuojien koosta mitenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuplasi on taatusti hiljaisemi kuin uusi Corolla, ei epäilystäkään. Ei melu ole kiinni lokasuojien koosta mitenkään.

        Ei se kyllä ole. Matalaprofiiliset leveät renkaat ja kaikua aiheuttavat lokasuojat ovat huono yhdistelmä. En ole Corollaa ajanut mutta jo uusi Yaris oli hiljaisempi kuin tämä Beetle.


      • Anonyymi
        Aurinkokuningas kirjoitti:

        Ei se kyllä ole. Matalaprofiiliset leveät renkaat ja kaikua aiheuttavat lokasuojat ovat huono yhdistelmä. En ole Corollaa ajanut mutta jo uusi Yaris oli hiljaisempi kuin tämä Beetle.

        Hehee, sun jutut tunnetaan jo täällä. Vai kaikua aiheuttavat lokasuojat, ihan juu varmasti. On sulla mielikuvitus, mutta typerät jutut.


      • Anonyymi
        Aurinkokuningas kirjoitti:

        Ei se kyllä ole. Matalaprofiiliset leveät renkaat ja kaikua aiheuttavat lokasuojat ovat huono yhdistelmä. En ole Corollaa ajanut mutta jo uusi Yaris oli hiljaisempi kuin tämä Beetle.

        Jos sulla olisi Beetle niin tietäisit ettei sen lokasuojat kaiu valmistusmateriaalinsa takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hehee, sun jutut tunnetaan jo täällä. Vai kaikua aiheuttavat lokasuojat, ihan juu varmasti. On sulla mielikuvitus, mutta typerät jutut.

        No hyvä että tunnetaan. Silloin tiedät etten puhu paskaa, tai puhu puolueellisesti mistään merkistä, sanon vain niinkuin asiat todellisuudessa ovat. Hra tai kuka lienetkin on hyvä ja kaivaa ko. auton koeajoraportit netistä niin tiedät mistä puhutaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos sulla olisi Beetle niin tietäisit ettei sen lokasuojat kaiu valmistusmateriaalinsa takia.

        Kaiku tai mikä lie sitten, Rengasmeluun sanovat syyksi nuo isot lokasuojat, tiedä sitten mikä sen melun sitten aiheuttaa, mutta todellinen se kyllä on.


      • Anonyymi
        Aurinkokuningas kirjoitti:

        Kaiku tai mikä lie sitten, Rengasmeluun sanovat syyksi nuo isot lokasuojat, tiedä sitten mikä sen melun sitten aiheuttaa, mutta todellinen se kyllä on.

        Eiköhän se lokarin tilavuus ole ihan samaa luokkaa kuin muissakin vastaavan rengaskoon autoissa. Ei sitä tilaa sinne turhan takia kerätä ja taitaa se korin malli vain antaa harhaiselle hörhölle yhden omituisen syyn keksiä omia hauskoja juttuja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se lokarin tilavuus ole ihan samaa luokkaa kuin muissakin vastaavan rengaskoon autoissa. Ei sitä tilaa sinne turhan takia kerätä ja taitaa se korin malli vain antaa harhaiselle hörhölle yhden omituisen syyn keksiä omia hauskoja juttuja?

        Mitäpä minä Beetlen omistajana mitään tiedän, muut selkeesti tietävät paremmin, turhaa vääntöä, mun korvissa selkeesti vikaa. Kuplan lokaritkin samanlaiset kuin normaaleissa autoissa, ei yhtään pulskat ja jopa liian isot renkaille, hemmetin silmätkin valehtelevat jo.

        https://www.motortrend.com/news/2013-volkswagen-beetle-fender-starts-at-25235-beetle-turbo-auto-at-29995-284827/

        Näitä aitoja Fender-Editionin autoja ei taida Suomessa montaa olla, ei ole tullut toista vastaan vielä, eikä ole myynnissäkään ollut. Näitä pystyi tilaamaan ainoastaan 2013.


      • Anonyymi

        Beetle on hieman kuin paperiauto, ajoi meidän Corollaa vasten talviliukaalla, Vedet tuli ulos ja kaikkea muuta. Tojotalla ajoin kotiin 40 km ja tein vielä yhden 30 km reissun ennen kuin hakivat korjaamoon.

        mietipäs turvallisuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Beetle on hieman kuin paperiauto, ajoi meidän Corollaa vasten talviliukaalla, Vedet tuli ulos ja kaikkea muuta. Tojotalla ajoin kotiin 40 km ja tein vielä yhden 30 km reissun ennen kuin hakivat korjaamoon.

        mietipäs turvallisuutta.

        Se et nokkakolarissa tulee vedet pihalle ei kerro auton turvallisuudesta mitään, syylarin edessä ei ole mitään suojaamassa sitä. Peruuttavan auton peräkoukku ajaa saman asian.
        Beetlen ovet ovat paksuudeltaan jotain ihan muuta kuin Toyotan, painavat hemmetisti, ylämäessä liiankin raskaat vanhemmille ihmisille. Beetlessä on sama alusta kuin mk6 mallin Golffissa ja tuskin ne pellitkään ohkaisempiä ole. Puheet paperista voit unohtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuplasi on taatusti hiljaisemi kuin uusi Corolla, ei epäilystäkään. Ei melu ole kiinni lokasuojien koosta mitenkään.

        Nyt tuli otettua Lahden motarilla db arvoja Samsungin apilla, 128kmh mittarinopeudessa tulos oli n. 70db vanhalla karkealla asfaltilla.


      • Anonyymi
        Aurinkokuningas kirjoitti:

        Nyt tuli otettua Lahden motarilla db arvoja Samsungin apilla, 128kmh mittarinopeudessa tulos oli n. 70db vanhalla karkealla asfaltilla.

        Luotettavia melumittauksia kännykällä. Voi jessus sentään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luotettavia melumittauksia kännykällä. Voi jessus sentään.

        Miksi luulet mun maininneen mittausvälineen? Oisko kenties juuri sen takia, että kaikki tajuavat sen mahdollisen tarkkuuden... puuh


      • Anonyymi

        No sitä vaan että aika yhdentekevä mittaus, ei paljon kerro mistään kun virhemarginaali on älytön.


    • Anonyymi

      Beetle on paljon hiljaisempi mitä corolla.. Molemmat kokeiltu.

      • Anonyymi

        Kaikki henkilöautot ovat paljon hiljaisempia kuin Corolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki henkilöautot ovat paljon hiljaisempia kuin Corolla.

        Varsinkin sisältä. Ulkoa taas ruosteettomampia.


    • Anonyymi

      Herää epäilys, että onko tarkoituksella tehty meluisaksi. Jos kestää huonosti kovaa vauhtia, niin ei ajeta sitä niin helposti kun melu melkoinen.
      Noita näkee päivittäin moottoritiellä ajamassa alle rajoitusten. Ei ilmeisesti voi yli satasta ajella.

      • Anonyymi

        Ei korvat kestä ajaa yli satasta. Melu nousee samaa vauhtia kuin nopeus. Jos corollalla ajaisi 140km/h, niin meteli olisi varmasti vähintään 110db karkean tien vaikutus 5db.


      • Anonyymi

        Just joo, tota japianalaista suunnittelua, tarkoitettu ruuhkassa köröttelyyn 20 kmh nopeudella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo, tota japianalaista suunnittelua, tarkoitettu ruuhkassa köröttelyyn 20 kmh nopeudella

        Ja elinkaari suunniteltu n. 5 vuotta ilman jatkuvaa hitsaamista.


    • Anonyymi

      Kohta kukaan ei enää osta toyotan kaltaisia meluisia, ruostuvia idän kippoja. Vaihtohyvitys arvot romahtavat liikkeiden täyttyessä tojon hybrideistä.

      • Anonyymi

        Kun yli 65-vuotiaat siistyvät manan majoille jää aika pieni markkinaosuus toyolle...


    • Anonyymi

      Niin tai näin, mutta kyllä tuokin Tojota on varmaan todella hyvä ostos. Meillä on osteltu uutena ja käytetty niitä 10-15 vuotta, eka oli Toyota Corona 1967.

      Aina on 1 Tojota ollut 2 tai kolmosautona ja aina se on ollut hintansa arvoinen, helppo ja halpa ylläpitää. Ekat viat , niihin harvoihin kun on tullut ovat tuleen yli 10 v iän jälkeen.
      Kolme olen aivan ite huoltanut 0 kilometristä alkaen, viimeinen sellaine n oli Toyota Corolla 1,6 farkku 2004 mallinen. 210 000 ajettiin vain öljynvaihdoila, tulppien vaihdoilla ja suodattimien, polttimoiden , renkaiden vaihdoilal.
      Viimeiseen katsastukseen vaihdettiin jarrulevyt ja palat.

      • Anonyymi

        15 tkm vuodessa on rajua ajoa.


      • Anonyymi

        Tyypillistä Toyotahörhön juttua, Corona 1967 oli hyvä ja jopa 2004 Corolla, mutta mitä sitten. Nyt eletään 2019 ja Corolla on todettu surkeaksi melupesäksi ja Toyotat ruostuviksi ja muutenkin surkeiksi.


    • Anonyymi

      Melua voi vaimentaa kätevästi lastaamalla auto täytteen isoja tyynyjä. Takapenkin ja tanakontti, ne on sitten helppo poistaakin kun tilaa tarvitsee.

    • Anonyymi

      Kerrankin hyvä koeajo, jossa oikeaa tietoa tojosta!

    • Anonyymi

      On meluinen auto uusi corolla. Itsekin olen ajanut.

      Tekniikan Maailmassa corollassa yhtä paljon melua 60km/h vauhdissa, kuin uudessa Citroenissa 120km/h vauhdissa!

      • Anonyymi

        Melkoinen suunnitteluvirhe


      • Anonyymi

        Ei suunnitteluvirhe vaan hallittua halpuutusta ja asiakkaan halveksuntaa.


      • Anonyymi

        Citroen lähempänä ns. Premiumia


      • Anonyymi

        Toyota tarjoaa lähinnä premium kärsimystä.


    • Anonyymi

      Odottakaas kun vaihdatte nastarenkaat alle

      • Anonyymi

        Siihen tarvitaan sitten tuplakuulosuojaus.


      • Anonyymi

        Joo ensin tulpat korviin ja sitten peltorit päälle


      • Anonyymi

        Tosi kovat jätkät työntää vaan hylsyt korviin ennen kuin lähtee ajamaan Toyotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi kovat jätkät työntää vaan hylsyt korviin ennen kuin lähtee ajamaan Toyotalla.

        Tarkoitat varmaan Isis-taistelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan Isis-taistelijoita.

        Ehkä pohjaan ja koteloihin nopeasti kehittyvän ruostekerroksen on tarkoitus vaimentaa ääntä?


    • Anonyymi

      Järkyttävä melu ja vaatimattomat istuimet, eli kärsimystä jokainen ajomatka. Miksi ihminen on tyhmä ja rääkkää itseään autolla joka vielä ruostuu nopeasti ja on ylihintainen laatuunsa nähden?

      • Anonyymi

        Suomalaisissa elää masokismi vahvana. Elämän tarkoitus on kärsimys, ja jonkin ruostuvan peltilehmän kritiikitön palvonta.


    • Anonyymi

      Brittien luotettavuus tutkimuksessa Tojota on häntäpäässä. Meluisa ja epäluotettavakin siis myös

      • Anonyymi

        Ei oikein hyvältä kyllä näytä toyotan tilanne. Mitä uudempi niin sen huonompi.


    • Anonyymi

      Corollan tyyppiviat mm.

      Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.

      Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Isotakaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.

      • Anonyymi

        Corolla on erittäin pahasti ruostuva auto, jota varsinkin käytettynä saa tutkia tavallista tarkemmin ennen ostopäätöstä. Korin hitsaus saumat ovat myös heikkoja paikkoja.


      • Anonyymi

        Corolla ja kaikki muutkin Toyotat. Jenkeissä Toyotan pickupeista ruostui jopa rungot katki.


      • Anonyymi

        Se on teroille vaikea pala nieltäväksi edelleen.


    • Anonyymi

      Melukuningas ja ruostekuningas. Sellaista menestystä.

    • Anonyymi

      Tojo huijaa aina. Skoda joskus.

      • Anonyymi

        Skodan huijailut ei tee Toyotasta yhtään parempaa.


    • Anonyymi

      Kilpailu on tässäluokakassa haastavaa.

    • Anonyymi

      Kannattaa lastata kontti täyteen huussikuiviketta, vaimentaa melua tehokkaasti.

    • Anonyymi

      Miten voi nykyauto olla noin meluinen. Nyt on kuitenkin vuosi 2019 eikä 1979.

      • Anonyymi

        Halpuutus eli Toyotan ylimitoitettu säästöt pilaa auton.


    • Anonyymi

      Huussikuiviketta peräkoppi täyteen ja koteloihin uretaania niin johan hiljenee..

      • Anonyymi

        Myös takapenkille hyvä laittaa muutama pussi, jos ei ole ketään kyydissä


      • Anonyymi

        Uretaani ei juuri ääntä vaimenna mutta antaa vähän lisätukea ja pienen jatkoajan kun pellit ruostuvat


    • Anonyymi

      Uusimmassa moottorilehdessäkin soimasivat ankarasti sedan korollan meluisuutta

    • Tässä ketjussa näette elämäni tarkoituksen.

    • Anonyymi

      Tojota kehittää siviiliautoja ralliautoista saatavilla kokemuksilla ja ilmeisesti sisämelussa on jo päästy hyvinkin lähelle

      • Anonyymi

        Ralliautoissa pitää pitää kypärää päässä, suojaa melulta ja antaa turvaa peltien pettäessä. Kannattaa käyttää myös uudessa korollassa.


      • Anonyymi

        ...ja kun opit lukemaan, huomaat että tuossa tarkoitetaan nimenomaan ladattavia hybridejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja kun opit lukemaan, huomaat että tuossa tarkoitetaan nimenomaan ladattavia hybridejä.

        Kun opit lukemaan niin toyota mikä toyota. Kallis ostaa ja ylläpitää. Melua ja ruostetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja kun opit lukemaan, huomaat että tuossa tarkoitetaan nimenomaan ladattavia hybridejä.

        Tarkoitatko sitä kalliimpaa Priusta, ymmärrän. Eihän sitä kukaan edes osta.


    • Anonyymi

      Kävin kokeilemassa corollaa 18" renkailla varustettuna. Hiljaisin ajamani auto ikinä. Kaikilla nopeuksilla.

      • Anonyymi

        Ajokokemuksesi ilmeisesti peräisin vain takaveto ladasta. Tai kuululaite oli pois päältä.


      • Anonyymi

        En ole kokenut ladaa vielä, ehkä joskus. Nyt ei autoa käytössä tällä hetkellä kun volkswagenilla mennään.. koitan toistaiseksi ajaa polkupyörällä mahdollisimman paljon kunnes löydän sopivan auton.


      • Anonyymi

        Eikö olla kovin raskasta olla Toyotauskovainen kun joutuu uimaan päivittäin vastavirtaan ja yrittää kääntää faktat päinvastaisiksi ja aina lopuksi tulee kuitenkin turpiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olla kovin raskasta olla Toyotauskovainen kun joutuu uimaan päivittäin vastavirtaan ja yrittää kääntää faktat päinvastaisiksi ja aina lopuksi tulee kuitenkin turpiin.

        Eikö olla kovin raskasta olla vaguskovainen kun joutuu uimaan päivittäin vastavirtaan ja yrittää kääntää faktat päinvastaisiksi ja aina lopuksi tulee kuitenkin turpiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olla kovin raskasta olla vaguskovainen kun joutuu uimaan päivittäin vastavirtaan ja yrittää kääntää faktat päinvastaisiksi ja aina lopuksi tulee kuitenkin turpiin.

        Onko Corollan 85 dB oikeasti vain 58 dB?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Corollan 85 dB oikeasti vain 58 dB?

        Ei, oli se 85dB oikein mitattu.. 120km/h vauhdissa kaikki ikkunat auki..


      • Anonyymi

        Niin siis kuulostaa kuin kaikki ikkunat olis auki vaikka ovat kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siis kuulostaa kuin kaikki ikkunat olis auki vaikka ovat kiinni.

        Juu siis skodalla nuin päin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu siis skodalla nuin päin

        Ja golfissa


      • Anonyymi

        Asia on nyt näin että on aivan turha katsella toijotaa tai volkkareita. Sen sijaan katseet kannattaa siirtää korealaisleiriin.. Hyundai on oikeasti laadukas kulkine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on nyt näin että on aivan turha katsella toijotaa tai volkkareita. Sen sijaan katseet kannattaa siirtää korealaisleiriin.. Hyundai on oikeasti laadukas kulkine.

        Sehän on mitattu fakta, että uusi korolla on moottoritienopeuksissa yksi kaikkien aikojen meluisimpia autoja. Samanlaista mittaustulosten ei löydy volksusta tai skodasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on mitattu fakta, että uusi korolla on moottoritienopeuksissa yksi kaikkien aikojen meluisimpia autoja. Samanlaista mittaustulosten ei löydy volksusta tai skodasta.

        Onko tämä uusi korolla joku uusi skoda eli vanha volkkari?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Järkyttävää huomata se totuus, kun muut parantavat laatuaan ja äänieritystään, niin Toyotan linja on juuri se väärä, eli alapäin kaikessa laatuun liittyvässä.
      Ilmeisesti halpishybridin valmistus ja suunnittelu on vienyt liikaa käpyjä ja myös tuon huippu upean Mirain (hihii) viritelmän joka ei oikein myy ja unohtuu kohta kokonaan.
      Nyt on pakko tehdä todella surkeaa ja halpuutettu kuraa, ettei tule noutaja ja kaada firmaa.

    • Anonyymi

      Omista kokemuksistani: tiedän, että ketju on Corollasta, mutta silti:

      Itse omistin Toyota RAV4:n ja sen jälkeen vuosien varrella 3 muuta citymaasturia lähes päivittäisessä ajossa, Honda CR-V, Mitsubishi Outlander ja viimeiseksi Skoda Karoq. Varsinkin viimeisin oli pettymys. Oli pakko palata takaisin Toyotaan, koska se on vaan yksinkertaisesti paras ajaa, ja vähävikaisin. Nyt taas olen onnellinen lähes uuden RAV4:n omistaja.

    • Anonyymi

      Kahta en vaihda Tojotaa ja sisämelua

    • Anonyymi

      Muaki ottaa vähän päähän tuo 2348 kpl.

    • Anonyymi

      Mutta eihän kauhea melu haittaa kun kuulo on mennyt.

      • Anonyymi

        Minne se on mennyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne se on mennyt?

        Kääkillä on korvat täynnä karvaa.


    • Anonyymi

      Halvalla tehtyy kiinan pelti johtaa ääntä oikea hinta max 8900 eur Gorola vaarallista kaasu jää päälle huollossa uretaanii peräkontiin karhunvillaa

    • Anonyymi

      Onpas meluisa.

    • Anonyymi

      Saa nauraa noille dieseliltä kuullostaville bensakoneille.
      Kyllä se Toyota vaa osaa tehdä pa*kaa.

    • Anonyymi

      On taas aika laittaa kuulosuojaimet päähän, kun lähtee kauppareissulle.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      80
      2799
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      293
      1610
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1517
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1361
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      401
      1339
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      396
      1273
    7. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1017
    8. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      979
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      854
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      254
      832
    Aihe