Aamupäivällä katsastettu ja ilman huomautuksia leimattu kuten vuosi sittenkin!
Katsastusmies sanoi vain: "auto on hyväkuntoinen, tervetuloa vuoden päästä uudelleen"
Autohan on joidenkin mielestä , todella, todella, todella vanha 2004 ja mittarissa parin vuoden päästä "järkyttävät" 300 000km joka kuulemma on monelle järkytys? Uudella pitäisi kuulemma ajaa koko ajan ?...Se on järjetöntä ja typerää kerskakulutusta omasta mielestäni!
Itsellä tämä on ensimmäinen Skoda ja olen ollut tyytyväinen luotettavaan käyttöautoon jonka hinta on erittäin ok hinta/laatu suhteessa!
Eipä siis ihme miksi suomen teillä on niin paljon Skoda merkkisiä autoja!
Epäilijät kokeilkaa, niin heräätte todellisuuteen niiden ylihinnoiteltujen koteloiden ikeestä!
Huoleton auto tämä Skoda Octavia, suosittelen!
84
94
Vastaukset
- Anonyymi
Skoda Octavia on luja auto ja aina vain parempi ominaisuuksiltaan, mitä uudempi malli on kyseessä. Tekniikaltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan vanhatkin mallit kestävät hienosti vertailun saman hintaluokan kilpailijoihin. Ei tarvitse ihmetellä miksi Suomen tiet on Skodia täynnä.
Kyllä kansa tietää! Kyllähän ne skodatkin katsastuksesta läpi menee korjausten jälkeen.
- Anonyymi
Vm 2011 Octavia selvinnyt aina katsastuksesta eka näytöllä, ajettu nyt noin 210 tkm. Vm 2012 Volvo S60 hylättiin, ohjausnivelissä väljää, ajettu sillon n 150 tkm, nyt 200 tkm mittarissa. Korjaus maksoi vain muutaman satasen, mutta oma vaivansa.
Octavia huoleton omistaa, hyvä ajaa, ruoste ei vaivaa - siksi niitä ostetaan. Onhan nuo premiumit toki ennen kaikkea moottoritiellä vielä parempia, mutta kustannukset ihan eri tasolla. - Anonyymi
Kaikki merkit menee läpi korjaamalla viat, mutta... Nyt olikin kyse että käytetään ja katsastetaan, käytetään ja katsastetaan jne... ja leima, leima, leima, leima, leima..
Et siis tajua asiaa, mutta eipä haittaa yhtään, se on sinun ainoaa elämää.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki merkit menee läpi korjaamalla viat, mutta... Nyt olikin kyse että käytetään ja katsastetaan, käytetään ja katsastetaan jne... ja leima, leima, leima, leima, leima..
Et siis tajua asiaa, mutta eipä haittaa yhtään, se on sinun ainoaa elämää....Itselläsi näyttäisi olevan ymmärtämisen kanssa ongelmia. Juuri ylempänä sanottiin ettei skodaa tarvinnut korjata ja volvossa oli vikaa.
- Anonyymi
Vasuripalloilija vaan vinoilee. Oikealle potkiva on oikeassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vm 2011 Octavia selvinnyt aina katsastuksesta eka näytöllä, ajettu nyt noin 210 tkm. Vm 2012 Volvo S60 hylättiin, ohjausnivelissä väljää, ajettu sillon n 150 tkm, nyt 200 tkm mittarissa. Korjaus maksoi vain muutaman satasen, mutta oma vaivansa.
Octavia huoleton omistaa, hyvä ajaa, ruoste ei vaivaa - siksi niitä ostetaan. Onhan nuo premiumit toki ennen kaikkea moottoritiellä vielä parempia, mutta kustannukset ihan eri tasolla.Toyotan ohjaus on jo tehtaalta tullessa niin väljä, ettei siinä edes huomaa pientä kulumista.
- Anonyymi
iltapäivällä skodani olikin jo ruosteessa ja moottori särkyi. eipä ollut katsastuksesta paljoa iloa.
- Anonyymi
Aamulla heräsin ja lähdin jatkamaan corollan toisen puolen helman hitsaamista.. Jos vielä kerran leima paukahtaisi.
- Anonyymi
aloittaja ensin kehuu skodaansa joka oli samana päivänä ruosteessa ja moottori särkynyt?????. empä viittis edes leikillään tommosta romua kehua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aloittaja ensin kehuu skodaansa joka oli samana päivänä ruosteessa ja moottori särkynyt?????. empä viittis edes leikillään tommosta romua kehua.
Tässä taisi olla corollan koneen laukeamisesta kysymys. Enpä viitsisi moisten ruostuvien romujen kanssa olla tekemisissä.
- Anonyymi
Oma Skoda Octavia RS vm. 2014 (ajettu 70 tkm) meni katsastuksesta läpi heittämällä talvella helmikuulla. Autossa ei ole ollut mitään vikaa katsastuksen jälkeen, eikä ennen sitä ja eikä tähän päivään mennessä.
- Anonyymi
toki moottori vaihdettiin 28tkm ajettuna ja dsg vaihteisto 62tkm ajettuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toki moottori vaihdettiin 28tkm ajettuna ja dsg vaihteisto 62tkm ajettuna.
Ei näissä ole enää niitä alkusarjan lastentauteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei näissä ole enää niitä alkusarjan lastentauteja.
Mutta Skoda-kriitikolla on, lastentauti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Skoda-kriitikolla on, lastentauti.
Skoda-kriitikko on lapsi, jolla on tauti.
- Anonyymi
Just,joo ja pitäisikö sekin vielä uskoa. Ei kiinnosta hölmön koekaniinin ja maksumiehen rooli. Ei mikään riesa houkuta kun on luotettavimpaan merkkiin tottunut.
- Anonyymi
Olen vaihtamassa autoa, mitä suosittelet oman kokemuksen perusteella?
- Anonyymi
Minulla oli taannoin putkeen kolme Roomsteria, jotka katsastutin aina ennen myyntiä tai luovutusta. Katsastusmiehen kommentti oli 'ei näissä yleensäkään ongelmia ole'. Kaksi autoista näyttää olevan edelleen liikenteessä, ehkä kolmaskin jollain muulla paikkakunnalla. Suosittelisin, jos olisi edelleen valmistusohjelmassa.
- Anonyymi
"Autohan on joidenkin mielestä , todella, todella, todella vanha 2004 ja mittarissa parin vuoden päästä "järkyttävät" 300 000km joka kuulemma on monelle järkytys? Uudella pitäisi kuulemma ajaa koko ajan ?...Se on järjetöntä ja typerää kerskakulutusta omasta mielestäni!"
Oletkos koskaan kuullut sellaisesta sanonnasta, että ne piirtää, joilla on liitua? Vanhan skodan omistajana sitä on tietysti ehkä vaikea ymmärtää, mutta eräs kaikkien tuntema kyläkauppias osti itselleen jo toisen Lamborghinin, niin onko se sinun mielestäsi kerskakulutusta, vaiko lähinnä isänmaallinen teko, kun tuosta 600 000€ maksavasta autosta kyseinen kauppias maksoi suomen valtiolle, eli meille melkoisen verokakun. Niilläkin veroilla saadaan taas koulutettua jotkin, ja ne päiväkoditkin pidettyä toiminnassa, ja niin edelleen...- Anonyymi
Minunlaiselleni vanhalle kommunistille tuollainen keskisen kerskailu ei avaudu ollenkaan! Minunlaiselleni vanhalle kommunistiselle skodailijalle avautuu vain se, että valtio huolehtii kansalaisistaan niin, että teki nämä töitä tai ei, niin toimeentuolo on kuitenkin turvattu, Niin kuin oli vanhassa kunnon neuvostoliitossakin... pärkkele!!
Vanha kunnon skodisti. - Anonyymi
Kesäkuussakin yli tuhat uutta Skodaa. Varmasti maksoivat yhteensä enemmän veroa kuin Keskinen tuosta naurettavuudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kesäkuussakin yli tuhat uutta Skodaa. Varmasti maksoivat yhteensä enemmän veroa kuin Keskinen tuosta naurettavuudestaan.
Skoda-kuskit maksavat yhteensä paljon polttoaineveroa ja käyttöveroa. Keskisellä on niin lyhyt työmatka, ettei se maksa paljon polttoaineveroa.
- Anonyymi
Muutenkin koko karavaanaritouhu on ihan peeaukosta. Haetaan Keskiseltä käristemakkaraa ja vietetään halpaa kiertolaiselämää.
- Anonyymi
Mitä V.Keskisen hankinnat tähän liittyy jos on tyytyväinen omaan autoonsa , Skoda Octavia?
V.Keskisen automerkki keskustelut on toisaalla muutenkin eli käy avautumassa siellä jos ymmärrät että Vesalla on erimerkkinen auto! No välillä erehtyy väärälle sivustolle avautumaan kun Skoda on todellakin komeasti muotoiltu heino ajopeli.
- Anonyymi
itselläni ollut 3 skodaa, fabia, yeti ja octavia. kaikissa oli paljon vikoja jotka olisi pitänyt kuulua takuun alaisiin korjauksiin muttei takuu suostunut korvaamaan mitään, kaikki viat laittoivat normaalin kulumisen piikkiin. skodan 2 vuoden takuu on aivan tuulesta temmattu kun ei korvaa mitään.
- Anonyymi
Yhteys olisi pitänyt ottaa silloiseen tsekkien kommunistijohtoon, joka olisi kyllä auttanut asiassa.....
- Anonyymi
Hieno provo terolta! Jos oikeasti näin olisi niin kummallisen monta skodaa olisit silti ostanut? Mikset kääntänyt katsettasi kaukoidän ihmeisiin?!
No mutta eipä sen väliä kun ei sinulla oikeasti yhtään skodaa ole koskaan ollutkaan. Kateellisena vain kiemurtelet kuin käärme kolossaan. - Anonyymi
Goooool kirjoitti:
Kyllä ne on mersut ja bemarit jotka herättävät kateutta.
Kenessä herättää, kenessä ei.
- Anonyymi
Goooool kirjoitti:
Kyllä ne on mersut ja bemarit jotka herättävät kateutta.
Mersu tarvii ongelmissaan paljooon korjaamokapasiteettia. Mahtaa veholaisia harmittaa kun joutuvat luopumaan voluumituotteista kuten Skodasta. Semmoinen ei naurata!
- Anonyymi
Goooool kirjoitti:
Kyllä ne on mersut ja bemarit jotka herättävät kateutta.
Jopa niin paljon, että Sinä niitä ihailet kateellisena. Ilmeisesti Skoda häiritsee kuitenkin tätä jaloa mielentilaa...
- Anonyymi
Goooool kirjoitti:
Noniin mersu ja bemari mainittu niin johan upposi!
GOOOOOOOOOOOOOOL!Kyllä vaan, Skoda-palstalla vertailu tapahtuu juurikin noihin. Ei ole muista vastusta?
- Anonyymi
Kyllä Octavia on paljon huolettomampi auto kuin jokin mersu tai bemari.
Kokemuksesta tiedän tämän!- Anonyymi
Auton iästä tuo riippuu. Vanha auto on yleensä täyspaska.
- Anonyymi
Eihän skoda nyt autona toki huonoimmasta päästä ole,mutta kun ne on vaan niin rumia että siinä se mielenkiinto loppuu niihin.
- Anonyymi
Ja kovin askeettinen on varustelu. Olin valitsemassa uutta autoa, ja kun tykkään pitää aamulla töihin lähtiessä ilmastoinnin suuttimia ja puhallusta eri asennoissa kuin iltapäivällä töistä lähtiessä jolloin auto on päivän kuumentunut, niin yllätyin ja petyin. Ei edes rahalla saa sähköisesti säätyviä ja muisti- ja ajastusautomatiikalla varustettuja ilmastoinnin suuttimia vaan ainoastaan venäläiset käsin räplättävät muovisäleiköt. Ns. "automaatti-ilmastointi" ei kykene huomioimaan lainkaan kellonaikaa vaan pohottaa entisillä asetuksilla. Ei olisi liikaa vaadittu että järjestelmä huomioisi edes sen, että aamulla klo. 8 tämän ns. automaatin lähtöarvojen tulee olla aivan toiset kuin koko päivän auringossa olon jälkeen klo 17.
Näiden kieltämättä lannistavien havaintojen jälkeen kävi nopeasti selväksi että valinta tulee kohdistumaan kokonaan toisiin merkkeihin, kauppaan jäi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kovin askeettinen on varustelu. Olin valitsemassa uutta autoa, ja kun tykkään pitää aamulla töihin lähtiessä ilmastoinnin suuttimia ja puhallusta eri asennoissa kuin iltapäivällä töistä lähtiessä jolloin auto on päivän kuumentunut, niin yllätyin ja petyin. Ei edes rahalla saa sähköisesti säätyviä ja muisti- ja ajastusautomatiikalla varustettuja ilmastoinnin suuttimia vaan ainoastaan venäläiset käsin räplättävät muovisäleiköt. Ns. "automaatti-ilmastointi" ei kykene huomioimaan lainkaan kellonaikaa vaan pohottaa entisillä asetuksilla. Ei olisi liikaa vaadittu että järjestelmä huomioisi edes sen, että aamulla klo. 8 tämän ns. automaatin lähtöarvojen tulee olla aivan toiset kuin koko päivän auringossa olon jälkeen klo 17.
Näiden kieltämättä lannistavien havaintojen jälkeen kävi nopeasti selväksi että valinta tulee kohdistumaan kokonaan toisiin merkkeihin, kauppaan jäi.Kerro lisää! Mielenkiintoinen tarina kellonaikojen mukaan säästyvästä ilmastoinnista. Kuulostaa aika venäläiseltä tavalta ohittaa todelliset olosuhteet, jossa ajetaan, koska kello on 17....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kovin askeettinen on varustelu. Olin valitsemassa uutta autoa, ja kun tykkään pitää aamulla töihin lähtiessä ilmastoinnin suuttimia ja puhallusta eri asennoissa kuin iltapäivällä töistä lähtiessä jolloin auto on päivän kuumentunut, niin yllätyin ja petyin. Ei edes rahalla saa sähköisesti säätyviä ja muisti- ja ajastusautomatiikalla varustettuja ilmastoinnin suuttimia vaan ainoastaan venäläiset käsin räplättävät muovisäleiköt. Ns. "automaatti-ilmastointi" ei kykene huomioimaan lainkaan kellonaikaa vaan pohottaa entisillä asetuksilla. Ei olisi liikaa vaadittu että järjestelmä huomioisi edes sen, että aamulla klo. 8 tämän ns. automaatin lähtöarvojen tulee olla aivan toiset kuin koko päivän auringossa olon jälkeen klo 17.
Näiden kieltämättä lannistavien havaintojen jälkeen kävi nopeasti selväksi että valinta tulee kohdistumaan kokonaan toisiin merkkeihin, kauppaan jäi.Totta. Suunnitteluparametrina on ilmeisesti ollut että kunhan nyt edes jonkinlainen tuulen- ja sateensuoja on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kovin askeettinen on varustelu. Olin valitsemassa uutta autoa, ja kun tykkään pitää aamulla töihin lähtiessä ilmastoinnin suuttimia ja puhallusta eri asennoissa kuin iltapäivällä töistä lähtiessä jolloin auto on päivän kuumentunut, niin yllätyin ja petyin. Ei edes rahalla saa sähköisesti säätyviä ja muisti- ja ajastusautomatiikalla varustettuja ilmastoinnin suuttimia vaan ainoastaan venäläiset käsin räplättävät muovisäleiköt. Ns. "automaatti-ilmastointi" ei kykene huomioimaan lainkaan kellonaikaa vaan pohottaa entisillä asetuksilla. Ei olisi liikaa vaadittu että järjestelmä huomioisi edes sen, että aamulla klo. 8 tämän ns. automaatin lähtöarvojen tulee olla aivan toiset kuin koko päivän auringossa olon jälkeen klo 17.
Näiden kieltämättä lannistavien havaintojen jälkeen kävi nopeasti selväksi että valinta tulee kohdistumaan kokonaan toisiin merkkeihin, kauppaan jäi.Niin, pääasia että on halpaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro lisää! Mielenkiintoinen tarina kellonaikojen mukaan säästyvästä ilmastoinnista. Kuulostaa aika venäläiseltä tavalta ohittaa todelliset olosuhteet, jossa ajetaan, koska kello on 17....
Tuleeko skodisteille ihan yllärinä että auringonpaisteessa on aina kuumempi kuin yöllä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuleeko skodisteille ihan yllärinä että auringonpaisteessa on aina kuumempi kuin yöllä?
Yleensä autoissa on termostaatti hoitamassa tuollaiset ilmiöt. Myönnettävä on, ettei minun autoni (ei Skoda) kello tiedä, onko auto ollut päivän hallissa vai pihalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kovin askeettinen on varustelu. Olin valitsemassa uutta autoa, ja kun tykkään pitää aamulla töihin lähtiessä ilmastoinnin suuttimia ja puhallusta eri asennoissa kuin iltapäivällä töistä lähtiessä jolloin auto on päivän kuumentunut, niin yllätyin ja petyin. Ei edes rahalla saa sähköisesti säätyviä ja muisti- ja ajastusautomatiikalla varustettuja ilmastoinnin suuttimia vaan ainoastaan venäläiset käsin räplättävät muovisäleiköt. Ns. "automaatti-ilmastointi" ei kykene huomioimaan lainkaan kellonaikaa vaan pohottaa entisillä asetuksilla. Ei olisi liikaa vaadittu että järjestelmä huomioisi edes sen, että aamulla klo. 8 tämän ns. automaatin lähtöarvojen tulee olla aivan toiset kuin koko päivän auringossa olon jälkeen klo 17.
Näiden kieltämättä lannistavien havaintojen jälkeen kävi nopeasti selväksi että valinta tulee kohdistumaan kokonaan toisiin merkkeihin, kauppaan jäi.Kovin on elämäsi taas kerran ollut ankeaa. Osta moottoripyörä, niin pääset tuollaisesta(kin) ongelmasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä autoissa on termostaatti hoitamassa tuollaiset ilmiöt. Myönnettävä on, ettei minun autoni (ei Skoda) kello tiedä, onko auto ollut päivän hallissa vai pihalla.
Oikeat autot tietää milloin sisälämpötila korkea ja todellakin suuttimet säätää itsensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kovin askeettinen on varustelu. Olin valitsemassa uutta autoa, ja kun tykkään pitää aamulla töihin lähtiessä ilmastoinnin suuttimia ja puhallusta eri asennoissa kuin iltapäivällä töistä lähtiessä jolloin auto on päivän kuumentunut, niin yllätyin ja petyin. Ei edes rahalla saa sähköisesti säätyviä ja muisti- ja ajastusautomatiikalla varustettuja ilmastoinnin suuttimia vaan ainoastaan venäläiset käsin räplättävät muovisäleiköt. Ns. "automaatti-ilmastointi" ei kykene huomioimaan lainkaan kellonaikaa vaan pohottaa entisillä asetuksilla. Ei olisi liikaa vaadittu että järjestelmä huomioisi edes sen, että aamulla klo. 8 tämän ns. automaatin lähtöarvojen tulee olla aivan toiset kuin koko päivän auringossa olon jälkeen klo 17.
Näiden kieltämättä lannistavien havaintojen jälkeen kävi nopeasti selväksi että valinta tulee kohdistumaan kokonaan toisiin merkkeihin, kauppaan jäi."Näiden kieltämättä lannistavien havaintojen jälkeen kävi nopeasti selväksi että valinta tulee kohdistumaan kokonaan toisiin merkkeihin, kauppaan jäi."
Minun elämää ankeuttavat ajoneuvot joihin ei saa webastoa tai vetokoukkua. Ovat kohdaltani jääneet liikkeisiin jo vuosikausia.
Lisäksi ostan vain ajoneuvoja jossa on valaistu molemmat ääripäät. - Anonyymi
Katsoppa näitä 2000-luvun Skoda kuvastoa niin hämmästyt. 70-luvulla ne oli hieman mauttomia.
Sinulla ilmeisesti netti käytössä joten helppo kirjoittaa vaikka googleen Skoda Octavia niin sieltä saat katsoa uudempia kuvia kun se sinun seura-lehdessä oleva mainos 70-luvulta...
TM (Tekniikan Maailma) on kehunut Skodan insinöörien muotoilun osaamista kehittää korimalli samaan alustaan kuin WW Golf!
Eipä tässä muuta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuleeko skodisteille ihan yllärinä että auringonpaisteessa on aina kuumempi kuin yöllä?
Klo on 17 ja aurinko ei paista! Mites nyt?
- Anonyymi
kotitaloudessamme uusi, 2019 ja 8200km ajettu maaliskuussa rekisteröity skoda octavia ja paljon on ollut vikoja, osa vioista on mennyt takuuseen mutta suurin osa joutunut itse kustantamaan. eikö muka alustan nivelet ja puslat kuulu takuuseen kun väitetään skoda korjaamolla että ne ovat normaalisti kuluvaa tavaraa joita takuu ei korvaa? tällä hetkellä tuntuu siltä että oli ensimmäinen ja viimeinen skoda meidän perheessä, kyllä auton pitää kestää ja toimia pitempään kuin tämä skoda pelannut.
- Anonyymi
mielestäni tuo aloitus on täyttä tuubaa. meilläkin uusi skoda octavia 1.5 TSI kesäkuussa rekisteröitynä. kuskinpuolen sähköikkuna herkesi toimimasta jo ostoviikolla ja tämä 1.5 moottori osoittautunut todella janoisaksi ja öljyä tuntuu kuluttavan jopa 1,5 litraa tuhannelle kilometrille. eihän uusi moottori saa öljyä kuluttaa, ei edellinen toyota auriskaan kuluttanut öljyä uutena eikä 280 000km ajettunakaan. tämäkö on aloittajan mielestä laatua??? skoda on todella heikkolaatuinen auto toyotaan verrattuna.
- Anonyymi
Teroilta tulee valetta oikein urakalla skodasta, kun tojota on ollut viimepäivin vähän huonossa valossa meluennätysten kanssa..kaikkea pitää mielen pönkitykseksi keksiä..
- Anonyymi
"osa vioista on mennyt takuuseen mutta suurin osa joutunut itse kustantamaan"
Minä pidän autoista, joissa viat kustantavat itsensä. Pitänee päivittää oma asenne Skodaa kohtaan. - Anonyymi
Mikä on se suurin osa, joka on joutunut itse kustantamaan?
- Anonyymi
Hyvinhän se on kestänyt kun 82 000km ajeltu ja vain pientä kulumaa. Itse jos ajelisin kyseisen määrän niin se oli 8 -10v. ollut arki käytössä.
Kaikissa autoissa on kuluvia osia joita on pakko uusia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mielestäni tuo aloitus on täyttä tuubaa. meilläkin uusi skoda octavia 1.5 TSI kesäkuussa rekisteröitynä. kuskinpuolen sähköikkuna herkesi toimimasta jo ostoviikolla ja tämä 1.5 moottori osoittautunut todella janoisaksi ja öljyä tuntuu kuluttavan jopa 1,5 litraa tuhannelle kilometrille. eihän uusi moottori saa öljyä kuluttaa, ei edellinen toyota auriskaan kuluttanut öljyä uutena eikä 280 000km ajettunakaan. tämäkö on aloittajan mielestä laatua??? skoda on todella heikkolaatuinen auto toyotaan verrattuna.
Jos öljyä ei kulu on kyseessä jokin tukos ja vakava ongelma! Jos öljyä kuluu kuin polttoainetta mene huoltoon, öljypohjassa on reikä...herää jo todellisuuteen itse ennenkuin toiset herättää....
- Anonyymi
Itsellä ei 1.5 tsi vie öljyä eikä vikoja ole ollut mutta bensaa vie kohtuuttoman paljon.
- Anonyymi
Kummasti nämä surkeaksi heti "käyttelyssä" osoittautuneella Skodalla ajavat löytävät heti tälle palstalle kertomaan vioista, mutta pari kuukautta sitten ei tullut mieleenkään, selvittää oman autokaupan kohteen mainetta etukäteen. Täältähän nuo ihan samat viat olisi uudesta Skodasta kerrottuna lähes sanatarkasti löytyneet silloinkin. Ja huomenna taas ja taas ja taas.... 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummasti nämä surkeaksi heti "käyttelyssä" osoittautuneella Skodalla ajavat löytävät heti tälle palstalle kertomaan vioista, mutta pari kuukautta sitten ei tullut mieleenkään, selvittää oman autokaupan kohteen mainetta etukäteen. Täältähän nuo ihan samat viat olisi uudesta Skodasta kerrottuna lähes sanatarkasti löytyneet silloinkin. Ja huomenna taas ja taas ja taas.... 😂
Kuten tuossa kirjoitin niin auto pelaa moitteettomasti.
Kulutus minun ajolla 7.2-7.6 litran välillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten tuossa kirjoitin niin auto pelaa moitteettomasti.
Kulutus minun ajolla 7.2-7.6 litran välillä.Taidat ottaa noiden jamppojen tarinat täysin hajoavista Skodista tosissasi? Ne pojat eivät ole uutta Skodaa edes ajaneet, saati omistaneet. Kyä näi on.
Jos ajat paljon taajamissa, kulutus on ok. Maantieajossa todella suuri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat ottaa noiden jamppojen tarinat täysin hajoavista Skodista tosissasi? Ne pojat eivät ole uutta Skodaa edes ajaneet, saati omistaneet. Kyä näi on.
Jos ajat paljon taajamissa, kulutus on ok. Maantieajossa todella suuri.En ota kun itse tiedän autoni.maantietä suurinosa ajosta.
- Anonyymi
Toyota hönöt täällä purkavat kirvelevää kateutta Skodaa kohtaan. Yhdelläkään tässä skodaa haukkuneella ei ole koskaan skodaa ollutkaan.
Tuon tason valheita ei keksi kukaan oikea automies. Vain toyota hönö pystyy siihen. - Anonyymi
Ennen ensimmäistä lakisääteistä katsastusta skoota on useimmiten jo poistettu liikennekäytöstä.
- Anonyymi
meillä on 2018vm skoda octavia. moottori vaihdettiin 16 000km ajettuna. dsg vaihteisto 19 000km ajettuna. sellaista on vw "laatu".
- Anonyymi
Meidän uuteen Corolla 1.8 Hybridiin vaihdettiin koko voimalinja e-cvt laatikon jumiuduttua moottoritiellä. Se tuhosi koko laatikon moottoria myöten lyödessään itsensä lukkoon vauhdissa. Autolla ajettu 1700km.
Kustannus arvio oli 18300€ koko remontille, omaksi osuudeksi jäi 5000€ kun toyotan mielestä tulee parempaan kuntoon kuin uusi auto. Täysin käsittämätöntä touhua!
Seuraava auto tulee mahdollisesti olemaan Skoda, kunhan tojo saadaan läjään ja palautettua liikkeeseen.
- Anonyymi
Kyllä meillä on Octavia pelannut moitteettomasti. Aina katsastuksesta läpi ilman remontteja, ajettu nyt noin 190tkm.
Taitaa olla kateellisten itkua nämä kaikki hajonneet skodat tässäkin keskustelussa. - Anonyymi
Empä osta Sokotaa.
Naapurin Toyota-äijä nauraa jos Sokotalla ajan. - Anonyymi
Skoda Octavia kesti melkein 200 km. DSG rolisee ja nykii, moottori syö öljyä. Itävehjehän tämä omine ongelmineen, ensmäinen ja viimeinen kolhoosikulkuneuvo.
- Anonyymi
Hmmm... Kävin koeajamassa DSG Octavian, jonka mittarissa oli n. 10 tkm. Ei mitään nykimisiä tai rohinaa, vaikka hirveässä ruuhkassa jouduin ryömimään, että pääsin Autokeskuksen pihasta Kehälle. Yllätti tämä sivistynyt käytös, kun valitusta on riittänyt jopa autolehdissä, jotka muuten tykkäävät eli siis "maksusta kehuvat", kuten täällä asia ilmaistaan.
Varmaankin ovat vaihtaneet tuohon autoon vaihdelaatikon 200 km:n välein? Niin sen pitää olla. 😂
- Anonyymi
Octavia on hyvä auto ja pelaa varmasti paremmin kuin se Turkkilainen Corolla johon saa tinkiä kuulosuojaimia kaupantekijäisiksi. Skoda on hyvä auto vielä paljon ajettunakin. Se myös on melkein 15db hiljaisempi kuin corolla. Uudesta corollasta oli mitattu parhaillaan 85db lukemia moottoritie vauhdissa Suomen olosuhteissa.
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/skoda-octavia-2009#!Skoda_Octavia_2009_komposti2
Skoda Octavia 2009. Seitsemän vuotiaana suojaamaton Octavia on ruostunut paikoin jo pahasti ja vaatii hiekkapuhallusta. Taka-akseliston alue on pahiten ruostunut, mutta ruostuminen on edennyt kauttaaltaan koko autoon sinkin luopumisen myötä. Kynnyskotelon päähän eteen on kertynyt vuosien varrella huomattava määrä maa-ainesta, joka on kompostoitunut paljaan metallin ja muovisen lokasuojan väliin. Tehtaalla autoon ei ole tehty ruostesuojausta. Pelkkä maalipinta ei riitä suojaamaan autoa ruostetta vastaan Suomen olosuhteissa.
Kuvat otettu 16.10.2016, ajokilometrimäärä 160 000km- Anonyymi
Tuon ikäisiä toyotia ei ole hitsaamattomia enää olemassakaan. Tai edes noin paljon ajettuja. Ruostuvat jo tehtaalla uutena.
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2013 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon ikäisiä toyotia ei ole hitsaamattomia enää olemassakaan. Tai edes noin paljon ajettuja. Ruostuvat jo tehtaalla uutena.
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2013On hirvittävää nähdä miten noin uusi tojo on niin ruostunut että tukivarret tippuu tielle!
- Anonyymi
Skoda tekee upeaa työtä ja toyota meluaa ja ruostuu jo uutena:
Toyota Yaris 2013. Kolmevuotiaana ja vasta 22 000km ajettuna Toyota Yariksen ruostuminen on jo edennyt osin melko pitkälle. Tehtaalla autoon ei ole tehty ruostesuojausta, vaan pelkkä maalipinta on suojana ruostumista vastaan. Ruostuminen alkaa Suomen olosuhteissa nopeasti suojaamattomassa autossa.
Kuvat otettu 7.11.2016. Kilometrit 22 000km.- Anonyymi
Uskomattoman äkkiä tollanen tohjo mätänee? Pakko uskoa kun näkee kuvat.
Skodassa on ihan täydellinen ruosteenesto. Myös monessa muussa asiassa autonvalmistaja Skoda on edelläkävijä.
- Anonyymi
Skoda Octavia on huoleton peli.
- Anonyymi
Skoda ja kaikki muutkin konsernimerkit ovat huolettomia kun ei sotkeudu näihin ollenkaan. Milloin on alkusarjan lastentaudit, milloin syö öljyä, milloin on dsg ongelmia, miloin taas vettä ovissa ja kaiken kukkuraksi vielä itäplokkimerkki ilman mitään brändiarvoa. Pitäisikö innostua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda ja kaikki muutkin konsernimerkit ovat huolettomia kun ei sotkeudu näihin ollenkaan. Milloin on alkusarjan lastentaudit, milloin syö öljyä, milloin on dsg ongelmia, miloin taas vettä ovissa ja kaiken kukkuraksi vielä itäplokkimerkki ilman mitään brändiarvoa. Pitäisikö innostua?
Uudemmissa ei ole enää mitään näistä ongelmista.. Voit ostaa ihan hyvällä mielin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudemmissa ei ole enää mitään näistä ongelmista.. Voit ostaa ihan hyvällä mielin.
Niin kyllä yleensä kaikki muutkin uutena toimii, mutta kun ne vanhenee ja se itäautostatus on uudesta asti vikavaagenin kyseenalaisella maineella. Mitä järkeä olisi maksaa ongelmista ja ongelmallisista ominaisuuksista kun ongelmattomiakin merkkejä on myynnissä joissa mielenrauha pidemmän takuun lisäksi kuuluu kauppaan? Kriminaalikonserni ei vaan houkuta !
- Anonyymi
oli meilläkin skoda huoleton peli kunnes 26 000km ajettuna syttyi öljynpaineen merkkivalo, oli öljysihti tukossa. moottorin irroitus, purku, pesu ja laakereiden ja nokka akselien vaihto.
- Anonyymi
Tarkoitit varmaan sitä Aurikseen tekemääsi remonttia?
- Anonyymi
Noniin! Melkoinen keskusteluketju tullut kuukaudessa kun kerroin käyttäneeni Skodaa katsastuksessa ilman mitään moitetta.
Kiva oli ajella lomilla ympäri suomea useita tuhansia km ja suomen lappiakin katselemassa.
Eipä ollut muuta kun pelkkää positiivista sanottavaa Skodasta, kulutuskin vähäistä eli erittäin taloudellinen käyttöauto kyseessä.
Tämä Skoda Octavia on ensimmäinen Skoda minkä omistanut ja tehnyt kyllä hyvän vaikutuksen. Hyvä huolto historia kuitteineen antoi luottamusta toimintavarmuudesta, joten valinta oli erittäin hyvä hinta/laatusuhteessa!
Mukavaa loppukesää kaikille keskusteluketjuun osallistuneille ja ajelkaahan huolellisesti millä sitten ajelettekin! Skoda on hyvä valinta arkeen ja lomaan!- Anonyymi
Hyvää kesän jatkoa täältäkin, huolettoman Skoda-autoilun merkeissä...
Kaikenlaiset nolla-korko- ja suorat vaihtotarjoukset houkuttelevat vaihtamaan, kun 7-vuotiaasta ja 87 tkm ajetusta Ocusta saisi hyvän "käsirahan". Hyvin huollettu ja yhdellä ollut auto toki otetaan mielellään vaihdossa. Mutta eiköhän tuo ajeta kymmenen vuotiaaksi, ellei yllätyksiä tule.
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1127330- 475286
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa572979Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72463Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101488Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1921359Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921083Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3111020Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?226963Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30896