Tänään tuli taas 110e vesilasku mittarinluenta pyyntö. Vuoden vedenkulutus 35m3 = 95l päivässä??? Asun enimmäkseen yksin ja päivittäin vettä kuluu vain vessanvetoon n2x päivässä (lorotan pihalle kun ok talo) tiskaan lautasen tai pari ja mahd kattilat jne, jokatoinen päivä suihku ( pikainen kun boilerikin vain 40l) ja pyykkiä kerran viikossa koneellinen.. Putket ei vuoda eikä mittari pyöri kun hanat kiinni. Tänävuonna 300e maksettu vesilaskuja.. mahtaakohan kunta kusettaa, tosin yli puolet laskusta on jo perusmaksuja veroa. Paljonko teillä kuluu vettä vuodessa? ,ja minkälaisia laskuja saatte?
Minne vesi katoaa????
10
185
Vastaukset
- Anonyymi
Jos vuoden vedenkulutus kestää 951 päivää niin Sinulla on hidas kalenteri. Hanki uusi!
- Anonyymi
.. Ja sinä laskin. 35000l jaettuna 365 on 95l päivässä
- Anonyymi
Meillä kulutus 4m3/ kk/ henkilö. Eli kulutus 48m3/ henkilö/ vuosi .
Taloudessa 4 henk. eli vuosikulutus n. 192m3.
Ihan normaali tämä kulutus.- Anonyymi
Meillä kulutus on 20 kuutiota/ henkilö vuodessa omakotitalossa.
- Anonyymi
Jos aloittaja kirjoittaisi 95 litraa päivässä niin ei asiasta ei tulisi väärinkäsityksiä. Nyt tulee.
- Anonyymi
Etkö erota 1 (ykköstä) l kirjaimesta? .. Joka vedestä puhuttaessa mahdollisesti tarkoittaa litraa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö erota 1 (ykköstä) l kirjaimesta? .. Joka vedestä puhuttaessa mahdollisesti tarkoittaa litraa..
Jos kirjoittaa 95l päivässä niin hölmöimmät ei tajua että viimeinen ei ole numero vaan kirjain L.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö erota 1 (ykköstä) l kirjaimesta? .. Joka vedestä puhuttaessa mahdollisesti tarkoittaa litraa..
> Etkö erota 1 (ykköstä) l kirjaimesta? .. Joka vedestä puhuttaessa mahdollisesti tarkoittaa litraa..
Etkö puupää tiedä, ettei yksikköä kuulu kirjoittaa kiinni lukuarvoon? Ja kun jonnii verran on aina sekaantumisen riskiä l ja 1 välillä, niin tilavuuden voi ilmaista myös kuutiodeseinä, siis 95 dm³/d.
Aika normaalia tasoa tällainen vedenkulutus. Varmaan vanhemman mallin vesikalusteet ja pesukone, joten vettä menee pihtailusta huolimatta. Vrt. vanhoissa kerrostaloissa keskiarvo jotain 170 l/(hlö·d) tyylistä, mutta uusissa muistaakseni 120.
Nykyajan APK vie muuten vähemmän vettä kuin käsintiskaus. Ainakin, jos tiskit huuhdellaan juoksevan veden alla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Etkö erota 1 (ykköstä) l kirjaimesta? .. Joka vedestä puhuttaessa mahdollisesti tarkoittaa litraa..
Etkö puupää tiedä, ettei yksikköä kuulu kirjoittaa kiinni lukuarvoon? Ja kun jonnii verran on aina sekaantumisen riskiä l ja 1 välillä, niin tilavuuden voi ilmaista myös kuutiodeseinä, siis 95 dm³/d.
Aika normaalia tasoa tällainen vedenkulutus. Varmaan vanhemman mallin vesikalusteet ja pesukone, joten vettä menee pihtailusta huolimatta. Vrt. vanhoissa kerrostaloissa keskiarvo jotain 170 l/(hlö·d) tyylistä, mutta uusissa muistaakseni 120.
Nykyajan APK vie muuten vähemmän vettä kuin käsintiskaus. Ainakin, jos tiskit huuhdellaan juoksevan veden alla.Jos astianpesukoneessa on vähän tavaraa niin vettä menee enemmän kuin käsin tiskatessa, annettu tieto tarkoittaa täyttä koneellista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos astianpesukoneessa on vähän tavaraa niin vettä menee enemmän kuin käsin tiskatessa, annettu tieto tarkoittaa täyttä koneellista.
Kannattaisiko päivättää tiedot tälle vuosituhannelle? Muinaiset astianpesukoneet saattoivat käyttää jopa huikeat 25 l vettä pesuun, mutta nykykoneet tiskaavat puolet vähemmällä (tyypillisesti 12 l). Täysikokoisista koneista puhuttaessa. Kapeat ja pöytämallit eivät ole paljoa nuukempia.
Jos käsintiskauksen yrittät tätä vähemmällä hoitaa, niin joudut laittamaan saippuavesiliuoksen pieneen kippoon, jossa vaan kastetaan tiskiharjaa. Huuhtelu sitten yhdessä altaallisessa vettä, ei juoksevan hanan alla.
Taitaa vaan suurin osa jengistä tiskata altaassa ja huuhdella juoksevan hanan alla. Jolloin vettä kuluu moninkertainen määrä. Tuleehan sieltä keittiöhanasta "nupit kaakossa" tyyliin 15 l/min ja pieniellä lirullakin ämpärillinen parissa minuutissa.
Myös pyykinpesukoneiden vedenkulutus on laskenut huomattavasti, joten "korkeat" kulutukset voivat selittyä vanhalla koneella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483