Minne vesi katoaa????

Anonyymi

Tänään tuli taas 110e vesilasku mittarinluenta pyyntö. Vuoden vedenkulutus 35m3 = 95l päivässä??? Asun enimmäkseen yksin ja päivittäin vettä kuluu vain vessanvetoon n2x päivässä (lorotan pihalle kun ok talo) tiskaan lautasen tai pari ja mahd kattilat jne, jokatoinen päivä suihku ( pikainen kun boilerikin vain 40l) ja pyykkiä kerran viikossa koneellinen.. Putket ei vuoda eikä mittari pyöri kun hanat kiinni. Tänävuonna 300e maksettu vesilaskuja.. mahtaakohan kunta kusettaa, tosin yli puolet laskusta on jo perusmaksuja veroa. Paljonko teillä kuluu vettä vuodessa? ,ja minkälaisia laskuja saatte?

10

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos vuoden vedenkulutus kestää 951 päivää niin Sinulla on hidas kalenteri. Hanki uusi!

      • Anonyymi

        .. Ja sinä laskin. 35000l jaettuna 365 on 95l päivässä


    • Anonyymi

      Meillä kulutus 4m3/ kk/ henkilö. Eli kulutus 48m3/ henkilö/ vuosi .
      Taloudessa 4 henk. eli vuosikulutus n. 192m3.
      Ihan normaali tämä kulutus.

      • Anonyymi

        Meillä kulutus on 20 kuutiota/ henkilö vuodessa omakotitalossa.


    • Anonyymi

      Jos aloittaja kirjoittaisi 95 litraa päivässä niin ei asiasta ei tulisi väärinkäsityksiä. Nyt tulee.

      • Anonyymi

        Etkö erota 1 (ykköstä) l kirjaimesta? .. Joka vedestä puhuttaessa mahdollisesti tarkoittaa litraa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö erota 1 (ykköstä) l kirjaimesta? .. Joka vedestä puhuttaessa mahdollisesti tarkoittaa litraa..

        Jos kirjoittaa 95l päivässä niin hölmöimmät ei tajua että viimeinen ei ole numero vaan kirjain L.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö erota 1 (ykköstä) l kirjaimesta? .. Joka vedestä puhuttaessa mahdollisesti tarkoittaa litraa..

        > Etkö erota 1 (ykköstä) l kirjaimesta? .. Joka vedestä puhuttaessa mahdollisesti tarkoittaa litraa..

        Etkö puupää tiedä, ettei yksikköä kuulu kirjoittaa kiinni lukuarvoon? Ja kun jonnii verran on aina sekaantumisen riskiä l ja 1 välillä, niin tilavuuden voi ilmaista myös kuutiodeseinä, siis 95 dm³/d.

        Aika normaalia tasoa tällainen vedenkulutus. Varmaan vanhemman mallin vesikalusteet ja pesukone, joten vettä menee pihtailusta huolimatta. Vrt. vanhoissa kerrostaloissa keskiarvo jotain 170 l/(hlö·d) tyylistä, mutta uusissa muistaakseni 120.

        Nykyajan APK vie muuten vähemmän vettä kuin käsintiskaus. Ainakin, jos tiskit huuhdellaan juoksevan veden alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Etkö erota 1 (ykköstä) l kirjaimesta? .. Joka vedestä puhuttaessa mahdollisesti tarkoittaa litraa..

        Etkö puupää tiedä, ettei yksikköä kuulu kirjoittaa kiinni lukuarvoon? Ja kun jonnii verran on aina sekaantumisen riskiä l ja 1 välillä, niin tilavuuden voi ilmaista myös kuutiodeseinä, siis 95 dm³/d.

        Aika normaalia tasoa tällainen vedenkulutus. Varmaan vanhemman mallin vesikalusteet ja pesukone, joten vettä menee pihtailusta huolimatta. Vrt. vanhoissa kerrostaloissa keskiarvo jotain 170 l/(hlö·d) tyylistä, mutta uusissa muistaakseni 120.

        Nykyajan APK vie muuten vähemmän vettä kuin käsintiskaus. Ainakin, jos tiskit huuhdellaan juoksevan veden alla.

        Jos astianpesukoneessa on vähän tavaraa niin vettä menee enemmän kuin käsin tiskatessa, annettu tieto tarkoittaa täyttä koneellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos astianpesukoneessa on vähän tavaraa niin vettä menee enemmän kuin käsin tiskatessa, annettu tieto tarkoittaa täyttä koneellista.

        Kannattaisiko päivättää tiedot tälle vuosituhannelle? Muinaiset astianpesukoneet saattoivat käyttää jopa huikeat 25 l vettä pesuun, mutta nykykoneet tiskaavat puolet vähemmällä (tyypillisesti 12 l). Täysikokoisista koneista puhuttaessa. Kapeat ja pöytämallit eivät ole paljoa nuukempia.

        Jos käsintiskauksen yrittät tätä vähemmällä hoitaa, niin joudut laittamaan saippuavesiliuoksen pieneen kippoon, jossa vaan kastetaan tiskiharjaa. Huuhtelu sitten yhdessä altaallisessa vettä, ei juoksevan hanan alla.

        Taitaa vaan suurin osa jengistä tiskata altaassa ja huuhdella juoksevan hanan alla. Jolloin vettä kuluu moninkertainen määrä. Tuleehan sieltä keittiöhanasta "nupit kaakossa" tyyliin 15 l/min ja pieniellä lirullakin ämpärillinen parissa minuutissa.

        Myös pyykinpesukoneiden vedenkulutus on laskenut huomattavasti, joten "korkeat" kulutukset voivat selittyä vanhalla koneella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe