Kun kaatuu kaikki elämää kannattavat tukipilarit!

Ajattelin aikoinaan ,kuinka mummoni kesti menettäessään kaksi poikaansa sodassa.
Nyt minä olen sen tehnyt,eikä ole edes sotatilanne.
Joskus yön hiljaisin hetkinä mietin,mitä olen äitinä tehnyt väärin?
Vanhin tyttäreni kokee vääryyttä,että äiti elää vielä.
Hän olisi joutanut jo kuolemaan sensijaan,kun hänen keuhkosyöpään kuollut isänsä aikoinaan?
Joskus tuntuu,olisko ollut parasta kuolla silloin kun Helsinkiä pommitettiin ja minut tuotiin tänne landelle?

155

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raskaita ajatuksia, joiden syitä on toisten mahdoton tietää. Jos välit lasten kanssa on noin huonot, voi syy todella olla myös itsessä. Miten monet ajattelemattomat vanhemmat purkavatkaan kiukkuaan ja aviopettymystään syyttömiin lapsiinsa, näin vaurioittaen heidän rakkauden tunteitaan molempia vanhempiaan kohtaan.
      Monilla vanhemmilla itsellään saattaa olla henkisiä vammoja, jotka tyypistä riippuen, panevat silmittömästi haavoittamaan purkaessaan omia pettymyksiään ja kiukkuaan.
      Lasten oikeutta kokea asiat omalta kantiltaan, pitää voida jo tässä iässä ymmärtää.

      • Noinkin voisin ajatella asian olevan anonyymi?
        Rakastuin niinsanotusti renttuun!
        Mieheni oli naistennaurattaja ja pyrkyri sillä alalla?
        No kun olin kolme lasta synnyttänyt tälle naisankarille ja samanaikaisesti hänellä oli myöskin nainen siunatussatilassa maailmalla,niin äitini kehoitti minua eroamaan ja sen tein.
        Poikani olivat huojentuneita tilanteesta,mutta tyttäreni haikaili isänsä perään.
        Tosin lapseni eivät edes hautakiveä isänsä haudalle hommanneet,tytäreni osti 900mk maksavan kiven kyllä koiransa haudalle.

        Tuntematta todella taustoja,on aika vaikeaa asettua siihen aman rooliin?
        Enkä sitä edes pyydäkkään,leiviskäni yksitoista vuotta yksinhuoltajana kyllä hoidin omastamielestäni kunniakkaasti!

        Lasteni etu on ollut aina,ennen omaa etuani,joten surua tunnen ja surua kannan menetyksistäni.
        Poikani tämä reilu kuukausi sitten kuollut tapettiin Järvenpäässä työmatkallaan,
        Täysin tuntematon pojalleni ja poikani hänelle,siis iski nyrkillä ohimoon ja se oli siinä sen elämän loppu


      • Ja vielä sinulleAnonyymi!
        Sinä tunnet minut avoimesti,näät kuvani,näät elämänkertomukseni
        Sinä täällä seuhdot,että kuinka minun tulisi olla sitä ja tätä.
        Jos tarvitsen amattiapua,ehkä osaaaan hakea sitä kunnalliselta sektorilta ja kaada vain omaan lasiisi ,ama mukana kekkereissä


      • Anonyymi

        Ihmetellä täytyy!
        Jos sinä sieltä norsunluutornistasi näet tänne minun rantatilalleni noi kauskatseisetajatelmasi ihmetellä täytyy,minkätähden meille on tietokoneet keksitty?


    • Rituliini! Kirjoitukseni katkeaa viruksen takia milloin hyvänsä. Yritän kuitenkin lähettää sinulle lämpimät osanottoni.
      Syyllistäminen ja syyn etsiminen on aina hyödytöntä. Yritä muistaa ne hyvät ajat, palaa lapsuusaikaan ja lämpimiin kesiin.
      Voimia sinulle.
      Terveisin Makriina

      • Kiitos Makriina2!
        Alan tästä pikkuhiljaa näkemään jo sinne seesteiselle puolellekin.
        Järvelle,kun menen tuntuu,kuin olisin lähempänä menetettyjä rakkaitani?
        Joku laulaakin,että menin parvekkeelle nukkumaan,että lähenpänä oisi Hän!
        Minä todella tiedän Makriina2 että sinä olet todella mukana aidosti tässä menetyksessäni,kiitos ja haleja ama


      • Anonyymi

        Yritän esittää selviytyjää!
        En sitä ole!Kuka äiti olisi?
        Olen todella rikki! Vain se että aurinko nousee idästä on tosiasia


      • Anonyymi

        Luin tänään autoa huollosta odotellessa vanhaa lehteä, jossa yli 70 naisihminen kertoi oman tarinansa: yli 30 vuotta sitten kuoli poika lapsena liikenteessä ja tällä vuosikymmenellä tyttären perhe auto-onnettomuudessa.

        Isoäiti ei voivotellut osaansa vaan kertoi, miten hän selvisi; puhui, osallistui, opiskeli ja kirjoitti kirjan tutkimuskohteestaan. Hän jatkoi elämää ja selvisi, vaikka ei koskaan unohdakaan. - Nm. Ei jäänyt tuleen makaamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin tänään autoa huollosta odotellessa vanhaa lehteä, jossa yli 70 naisihminen kertoi oman tarinansa: yli 30 vuotta sitten kuoli poika lapsena liikenteessä ja tällä vuosikymmenellä tyttären perhe auto-onnettomuudessa.

        Isoäiti ei voivotellut osaansa vaan kertoi, miten hän selvisi; puhui, osallistui, opiskeli ja kirjoitti kirjan tutkimuskohteestaan. Hän jatkoi elämää ja selvisi, vaikka ei koskaan unohdakaan. - Nm. Ei jäänyt tuleen makaamaan

        Aika auttaa, mutta kun tapahtumasta on kulunut vasta vähän aikaa, niin ihminen on vereslihalla. Heti ei pysty harrastamaan ja osallistumaan.
        Usein käy niin, että ensimmäisinä surun päivinä osanottoa tulee omaisilta ja naapureilta, mutta sitten arkaillaan yhteydenpitoa. Sureva saattaa jäädä yksin jo viikon-parin kuluttua, eikä kukaan enää lähesty.
        Pelkäämmekö häiritsevämme?
        Emmekö osaa kohdata surevaa läheistämme.


      • Anonyymi

        Noin varmasti on. Meitsin pani kirjoittamaan anonyymi 12.7. klo 3:25, koska jotkut jäävät suruunsa kiinni eivätkä jatka omaa matkaansa. Sureva(kaan) ei voi / saisi jäädä odottelemaan, että joku tulisi vaan hänen(kin) on lähdettävä osoittamaan ympäristölleen, että kaipaa ja tarvitsee apua, tukea ... tai vain seuraa.

        Osaamisjuttu tosin sekin. - Nm. Suruton


    • Minusta taas syyn löytyminen avaa ymmärrystä kaikkien osapuolten kesken. Kun tulehtuneet välit purkautuvat paineen alla, voihan molemmin puolin tulla harkitsemattomia lausuttua!
      Ei se tietenkään kaikille ole ominaista, mutta pitää yhteenottojen jälkeen osata panna turhat ylilyönnit niille kuuluvaan mitättömyyteen!
      Anteeksianto omassakin mielessä jo auttaa, sitten voikin painaa muistot paranemaan villakäärellä!

      • Sisko puhuu täyttä asiaa!
        Kiitos sini.sirkku!
        Toi villakääre muistojen ympärille on niin hyvä juttu,että pakko jo alkaa jo hymyilemään!
        Luojankiitos minulla on teidät ystävät jakamassa tätä tuskaa ja musiikki,jota kuuntelen todella paljon.
        Minulla on radio auki yölläkin,vaikka nukkumatin följyssä olenkin?


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Sisko puhuu täyttä asiaa!
        Kiitos sini.sirkku!
        Toi villakääre muistojen ympärille on niin hyvä juttu,että pakko jo alkaa jo hymyilemään!
        Luojankiitos minulla on teidät ystävät jakamassa tätä tuskaa ja musiikki,jota kuuntelen todella paljon.
        Minulla on radio auki yölläkin,vaikka nukkumatin följyssä olenkin?

        Näin on minullakin (radio), tosin hiljaisella ja joskus ärsyttää, kun on joku ohjelma, jossa on puhelimen hälytys ääni, niin totta`kai siihen herään.

        Yritin kopsata sinulle tuota Jenni Vartiaisen levyä, "Missä muruseni on", mutta eihän se minulta onnistunut tänään, eikä ehkä huomennakaan, mutta kyllä Sinä itse osaat sen hakea.

        Olen lukenut tuolta "murhamysteerit" palstalta siitä jutusta, jossa oli myös kuva siitä tappajasta, joka oli tosin myös jossain IP-lehdessä. Todella on karmaisevaa tämä nyky maailman meno tuolla , onneksi minusta kaukana.

        Eipä kuitenkaan kaukana minustakaan, kun serkuni sai sairauskohtauksen ja ajoi "jorpakkoon" siis päin puuta ja kuoli äskettäin, kuten veljeni vuosia sitten, mutta oli juovuksissa, joten Jumala ei häntä armahda, vain miten se menikään?

        Nyt olet sitten Ritulini tyttäresi "turvassa" kaksine asuntoinesi, kun minä taidan olla myös kahden asunnon loukussa tuon hiivatin Espoon kiinteistön vuoksi?

        On tämä niin tätä, jos ei olekaan sairauden valittamista ja haukkumista yleiseen terveyden huoltoon, jotka ainakin minun kunnassani toimivat hyvin, niin sitten tulee tällainen "äkki kuolema" ja oletkin kiinteistön omistaja ja nyt täytyisi päättää, mitä sille tehdään?

        Nyt vain mietintä myssy päähän ja aivan hyvä ratkaisu onkin näkyvissä, mutta mutta, minä en halua mitään perintöä sieltä, joten omaisuuden jaomkin on oltava tasa suhatinen perillisiin nähden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on minullakin (radio), tosin hiljaisella ja joskus ärsyttää, kun on joku ohjelma, jossa on puhelimen hälytys ääni, niin totta`kai siihen herään.

        Yritin kopsata sinulle tuota Jenni Vartiaisen levyä, "Missä muruseni on", mutta eihän se minulta onnistunut tänään, eikä ehkä huomennakaan, mutta kyllä Sinä itse osaat sen hakea.

        Olen lukenut tuolta "murhamysteerit" palstalta siitä jutusta, jossa oli myös kuva siitä tappajasta, joka oli tosin myös jossain IP-lehdessä. Todella on karmaisevaa tämä nyky maailman meno tuolla , onneksi minusta kaukana.

        Eipä kuitenkaan kaukana minustakaan, kun serkuni sai sairauskohtauksen ja ajoi "jorpakkoon" siis päin puuta ja kuoli äskettäin, kuten veljeni vuosia sitten, mutta oli juovuksissa, joten Jumala ei häntä armahda, vain miten se menikään?

        Nyt olet sitten Ritulini tyttäresi "turvassa" kaksine asuntoinesi, kun minä taidan olla myös kahden asunnon loukussa tuon hiivatin Espoon kiinteistön vuoksi?

        On tämä niin tätä, jos ei olekaan sairauden valittamista ja haukkumista yleiseen terveyden huoltoon, jotka ainakin minun kunnassani toimivat hyvin, niin sitten tulee tällainen "äkki kuolema" ja oletkin kiinteistön omistaja ja nyt täytyisi päättää, mitä sille tehdään?

        Nyt vain mietintä myssy päähän ja aivan hyvä ratkaisu onkin näkyvissä, mutta mutta, minä en halua mitään perintöä sieltä, joten omaisuuden jaomkin on oltava tasa suhatinen perillisiin nähden.

        "omaisuuden jaomkin on oltava tasa suhatinen perillisiin nähden"

        Vastaan itselleni, koska jouduin tuonne "merkkikokoelmaan" ja huomasin myös tuon virheen "jaommikin", no olkon, Taas odottaa joku liikenne peli, mutta Kristiinahan minä olen, mutta ilmeisesti rekisteröimäni niki täytyisi vahvistaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on minullakin (radio), tosin hiljaisella ja joskus ärsyttää, kun on joku ohjelma, jossa on puhelimen hälytys ääni, niin totta`kai siihen herään.

        Yritin kopsata sinulle tuota Jenni Vartiaisen levyä, "Missä muruseni on", mutta eihän se minulta onnistunut tänään, eikä ehkä huomennakaan, mutta kyllä Sinä itse osaat sen hakea.

        Olen lukenut tuolta "murhamysteerit" palstalta siitä jutusta, jossa oli myös kuva siitä tappajasta, joka oli tosin myös jossain IP-lehdessä. Todella on karmaisevaa tämä nyky maailman meno tuolla , onneksi minusta kaukana.

        Eipä kuitenkaan kaukana minustakaan, kun serkuni sai sairauskohtauksen ja ajoi "jorpakkoon" siis päin puuta ja kuoli äskettäin, kuten veljeni vuosia sitten, mutta oli juovuksissa, joten Jumala ei häntä armahda, vain miten se menikään?

        Nyt olet sitten Ritulini tyttäresi "turvassa" kaksine asuntoinesi, kun minä taidan olla myös kahden asunnon loukussa tuon hiivatin Espoon kiinteistön vuoksi?

        On tämä niin tätä, jos ei olekaan sairauden valittamista ja haukkumista yleiseen terveyden huoltoon, jotka ainakin minun kunnassani toimivat hyvin, niin sitten tulee tällainen "äkki kuolema" ja oletkin kiinteistön omistaja ja nyt täytyisi päättää, mitä sille tehdään?

        Nyt vain mietintä myssy päähän ja aivan hyvä ratkaisu onkin näkyvissä, mutta mutta, minä en halua mitään perintöä sieltä, joten omaisuuden jaomkin on oltava tasa suhatinen perillisiin nähden.

        Haleja Kristiina23!
        En koskaan olisi luullut,että joudun tämän tuskan kokemaan?
        Kiitos krisu myötäelämisestä,soita jos vielä muistat?
        Se tuska,se vääryys jota koen,toivon että voin jonain päivänä nähdä toivona,en menetyksenä.
        Rakas lapseni oli minulle onni omistaa Hänet ja juuri Hänet!


      • Kiitos Rituliini, että vastasit, koska myötäelämisen tuskaa kyllä tunnen puolestasi minäkin.

        Arvaappa vain, kun tänään melkei poltin käämini, kun soitin meidän yhdelle naapurille Espoosta, joku Laestaadi, uskovainen, jolla on 7- lasta, niin kuvittelin, että hän olisi valmis ostamaan sen meidän Espoon kiinteistön, jossa on asuinkelpoinen talo ja melkein 3000. nel tonnti, jolle voi rakentaa vaikka kaksikin taloa, mutta hänen hinta-arvionsa meni kyllä "reisille" mielestäni.

        Hänen tarjouksensa oli, olisiko sitten 100.000,-€, johon kyllä sanoin heti, että unohda, kunnes laitat tuon ykkösen paikalle kolmosen!

        Näin ei ole uskovaisten tavarat viellä jaossa tuohon hintaan, mutta oli kyllä kaveri jotenkin sovinnollinen, että mietitään viellä? Mitä miettimistä siinä on, kun olettaa, että me olemme niinrahapulassa, etä hän voi nyt netota hyvät voitot itselleen, mutta minun mielestäni hapantukoon se talo, koska tonttihan siitä ei katoa.

        Kuunellaan sitä Jenni Vartiaisen laulua "Missä muruseni on", koska joku varmasti osaa sen tänne laittaa ja löytyyhän se hakemalla, mutta itse en jaksa näitä kopioi, liitä toimintoja tehdä.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Kiitos Rituliini, että vastasit, koska myötäelämisen tuskaa kyllä tunnen puolestasi minäkin.

        Arvaappa vain, kun tänään melkei poltin käämini, kun soitin meidän yhdelle naapurille Espoosta, joku Laestaadi, uskovainen, jolla on 7- lasta, niin kuvittelin, että hän olisi valmis ostamaan sen meidän Espoon kiinteistön, jossa on asuinkelpoinen talo ja melkein 3000. nel tonnti, jolle voi rakentaa vaikka kaksikin taloa, mutta hänen hinta-arvionsa meni kyllä "reisille" mielestäni.

        Hänen tarjouksensa oli, olisiko sitten 100.000,-€, johon kyllä sanoin heti, että unohda, kunnes laitat tuon ykkösen paikalle kolmosen!

        Näin ei ole uskovaisten tavarat viellä jaossa tuohon hintaan, mutta oli kyllä kaveri jotenkin sovinnollinen, että mietitään viellä? Mitä miettimistä siinä on, kun olettaa, että me olemme niinrahapulassa, etä hän voi nyt netota hyvät voitot itselleen, mutta minun mielestäni hapantukoon se talo, koska tonttihan siitä ei katoa.

        Kuunellaan sitä Jenni Vartiaisen laulua "Missä muruseni on", koska joku varmasti osaa sen tänne laittaa ja löytyyhän se hakemalla, mutta itse en jaksa näitä kopioi, liitä toimintoja tehdä.

        Kiitos Krisu!
        Todella ymmärrän,olet ystävä,mutta kuolutta,tapettua poikaanini sinäkään et voi eläväksi herättää?
        Me voimme tuntea tuskaa vain sanoilla,emme voi asettua sen surevan ihmisen sisälle,emme voi elää sitä todellisuutta,jota ko henkilö tuntee?
        Se raastavatuska asuu vain meidän perhemme sisällä,hänen poikansa,hänen sisarustensa ja äitinä minun. Minkätähden joku tuntematon nuori ihminen aiheuttaa tämän tappamal hänelle täysin tuntemattoman ihmisen?

        Olen öisin miettinyt,mitä ajattelee äiti,jonka poika teki tämän hengenriiston? Kumpi meistä äideistä kärsii eniten?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos Krisu!
        Todella ymmärrän,olet ystävä,mutta kuolutta,tapettua poikaanini sinäkään et voi eläväksi herättää?
        Me voimme tuntea tuskaa vain sanoilla,emme voi asettua sen surevan ihmisen sisälle,emme voi elää sitä todellisuutta,jota ko henkilö tuntee?
        Se raastavatuska asuu vain meidän perhemme sisällä,hänen poikansa,hänen sisarustensa ja äitinä minun. Minkätähden joku tuntematon nuori ihminen aiheuttaa tämän tappamal hänelle täysin tuntemattoman ihmisen?

        Olen öisin miettinyt,mitä ajattelee äiti,jonka poika teki tämän hengenriiston? Kumpi meistä äideistä kärsii eniten?

        Poliisi soitti ja kysyi vaatimuksiani tältä tappajalta!
        Voiko sitä tuskaa,niitä valvottuja öitä ja sitä tuskaa laskea edes rahassa?
        Olis minullekin terapiaa 14 kilometrin päässä,kun maksan omavastuun 50.€
        No sillä rahalla saan saunakaljat ja muistan poikani,jota terapeutti ei koskaan edes nähnyt?


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos Krisu!
        Todella ymmärrän,olet ystävä,mutta kuolutta,tapettua poikaanini sinäkään et voi eläväksi herättää?
        Me voimme tuntea tuskaa vain sanoilla,emme voi asettua sen surevan ihmisen sisälle,emme voi elää sitä todellisuutta,jota ko henkilö tuntee?
        Se raastavatuska asuu vain meidän perhemme sisällä,hänen poikansa,hänen sisarustensa ja äitinä minun. Minkätähden joku tuntematon nuori ihminen aiheuttaa tämän tappamal hänelle täysin tuntemattoman ihmisen?

        Olen öisin miettinyt,mitä ajattelee äiti,jonka poika teki tämän hengenriiston? Kumpi meistä äideistä kärsii eniten?

        Minä valvon,minä ajattelen!
        Henkirikos on sana joka puhuttelee!
        Suomessa on henkirikoksia,joissa omaiset eivät ole edes saaneet hautaansaattaa omaistaan,heidän surunsa on mittaamaton.
        Poikani kuoli silminnähden,tosin aivoverenvuotoon sairaalassa!
        Mikä tekee ihmisestä tappajan,hänestä jota kaiketi äiti ja isä rakastaa.
        Minä voin vaalia vain poikani muistoa ja rakastaa häntä vain muistoissa!


      • Anonyymi

        En uskalla lähteä ulos enää ilta seitsemän jälkeen, sellainen on maailma ja on aina ollut. Nuorena kyllä juostiin yöjuoksuissa vaarallisista öistä ja illoista välittämättä.


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Kiitos Rituliini, että vastasit, koska myötäelämisen tuskaa kyllä tunnen puolestasi minäkin.

        Arvaappa vain, kun tänään melkei poltin käämini, kun soitin meidän yhdelle naapurille Espoosta, joku Laestaadi, uskovainen, jolla on 7- lasta, niin kuvittelin, että hän olisi valmis ostamaan sen meidän Espoon kiinteistön, jossa on asuinkelpoinen talo ja melkein 3000. nel tonnti, jolle voi rakentaa vaikka kaksikin taloa, mutta hänen hinta-arvionsa meni kyllä "reisille" mielestäni.

        Hänen tarjouksensa oli, olisiko sitten 100.000,-€, johon kyllä sanoin heti, että unohda, kunnes laitat tuon ykkösen paikalle kolmosen!

        Näin ei ole uskovaisten tavarat viellä jaossa tuohon hintaan, mutta oli kyllä kaveri jotenkin sovinnollinen, että mietitään viellä? Mitä miettimistä siinä on, kun olettaa, että me olemme niinrahapulassa, etä hän voi nyt netota hyvät voitot itselleen, mutta minun mielestäni hapantukoon se talo, koska tonttihan siitä ei katoa.

        Kuunellaan sitä Jenni Vartiaisen laulua "Missä muruseni on", koska joku varmasti osaa sen tänne laittaa ja löytyyhän se hakemalla, mutta itse en jaksa näitä kopioi, liitä toimintoja tehdä.

        Miksi hän olisi ollut valmis ostamaan omakotitalon, joka on kallein asumismuoto tämän päivän Suomessa! Kyllä hänellä on maksamista 7 lapsen kouluttamisessa ja elättämisessä ilman omakotitalon mukanaan tuomia maksuja.
        Kaiken lisäksi omakotitaloa ei saa kaupatuksi millään hinnalla, minkä sinäkin olet kokenut oman talosi kohdalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hän olisi ollut valmis ostamaan omakotitalon, joka on kallein asumismuoto tämän päivän Suomessa! Kyllä hänellä on maksamista 7 lapsen kouluttamisessa ja elättämisessä ilman omakotitalon mukanaan tuomia maksuja.
        Kaiken lisäksi omakotitaloa ei saa kaupatuksi millään hinnalla, minkä sinäkin olet kokenut oman talosi kohdalla.

        "Miksi hän olisi ollut valmis ostamaan omakotitalon"

        Heillä on jo nytkin omakotitalo aivan meidän naapurissa ja ajattelin, että hän joskus haluaa jonkun lapsistaankin siihen viereen asumaan.

        Tyttäreni ilmoitti, että on saanut hintatarjouksen talostamme ja mitään ei tarvitse tyhjentää poi sitä ennen, siis kaikki käyttötavarat ja "romutkin" saa jäädä sileen, joten nyt on mietinnän paikka, koska hintakin on "kohillaan",.


    • Anonyymi

      Iso-Mummolta jäi myös 2 poikaa sodan tantereelle, Tolvajärvelle ja Ontajoelle, Korpiselkään haudattiin :(

    • Rituliini.
      Oletko kuullut Rikosuhripäivystyksestä? Ajattelin mainita sen sinulle, ehkä voisit löytää sieltä neuvoja tai muuta tukea.
      Avasin palstan äsken ja huomasin, että sillä on myös chat-toiminto.
      Olet ajatuksissani. Terveisin Makriina

      • Niin Makriina2!
        Tutkiva poliisi soitti tänään ja lupasi hommata minulle kriisiapua!
        On aika vaikeaa minunkin lähteä täältä autottomana,yli kuudenkymmenen kilsan päähän sitä apua hakemaan!
        Taksikyydin tietty vois velvoittaa sen tappajan maksettavaksi,mutta saisko siltä muistamattomalta mitään,se onkin toinen asia?
        Sen hän muistaa,että alkoholia oli ottanut.

        Sanoinkin,että taktikoitua,tuskin hän huumeista omaaloitteisisti olisi kertonut ja näyttöä ei enää ollut lähes kolmen vuorokauden jälkeen.
        Kliiniset tutkimukset todistaa hänet syylliseksi!
        Valvontakamera,joka tallensi tapahtuneen,ei todennäköisesti riitä taponsyytteeksi?
        Laahaakohan meidän rikostutkinta ja yleensä rikoslaki muita maita jäljessä?
        Joskus tuntuu siltä ama


      • Makriina2
        rituliini_38 kirjoitti:

        Niin Makriina2!
        Tutkiva poliisi soitti tänään ja lupasi hommata minulle kriisiapua!
        On aika vaikeaa minunkin lähteä täältä autottomana,yli kuudenkymmenen kilsan päähän sitä apua hakemaan!
        Taksikyydin tietty vois velvoittaa sen tappajan maksettavaksi,mutta saisko siltä muistamattomalta mitään,se onkin toinen asia?
        Sen hän muistaa,että alkoholia oli ottanut.

        Sanoinkin,että taktikoitua,tuskin hän huumeista omaaloitteisisti olisi kertonut ja näyttöä ei enää ollut lähes kolmen vuorokauden jälkeen.
        Kliiniset tutkimukset todistaa hänet syylliseksi!
        Valvontakamera,joka tallensi tapahtuneen,ei todennäköisesti riitä taponsyytteeksi?
        Laahaakohan meidän rikostutkinta ja yleensä rikoslaki muita maita jäljessä?
        Joskus tuntuu siltä ama

        Eikö valvontakamera riitä?!!
        Olen ymmärtänyt, että hänet siinä tunnistetaan selvästi.
        Tiuskin hän kuitenkaan pääsee vastuutaan pakoon.
        Olen ymmärtänyt, että kokein voidaan todeta, onko henkilö käyttänyt huumeita vai ei. Vaikka nyt olisi selvänä. Pystytäänhän alkoholinkin liikakäyttö todistamaan maksasta .
        On muuten epätodennäköistä, että hän olisi ollut niin humalassa, ettei muista mitään, koska julkisuudessa näkyvissä kuvissa hän marssiin tarmokkain askelin. Ei vaikuta humalaiselta.

        Kriisiavun pitää tulla sinun luoksesi, kotiin. Miksi sinun pitäisi mennä muualle keskustelemaan, kun kodin rauha kuitenkin on osa toipumista, eikä joku terapeutin huone.
        Chattaile sinne rikosuhripäivystykseen. Ehkä sieltä saa jonkun tiedonjyvän, millä pääset eteenpäin murheesi käsittelyssä.
        Voimia!


      • Makriina2 kirjoitti:

        Eikö valvontakamera riitä?!!
        Olen ymmärtänyt, että hänet siinä tunnistetaan selvästi.
        Tiuskin hän kuitenkaan pääsee vastuutaan pakoon.
        Olen ymmärtänyt, että kokein voidaan todeta, onko henkilö käyttänyt huumeita vai ei. Vaikka nyt olisi selvänä. Pystytäänhän alkoholinkin liikakäyttö todistamaan maksasta .
        On muuten epätodennäköistä, että hän olisi ollut niin humalassa, ettei muista mitään, koska julkisuudessa näkyvissä kuvissa hän marssiin tarmokkain askelin. Ei vaikuta humalaiselta.

        Kriisiavun pitää tulla sinun luoksesi, kotiin. Miksi sinun pitäisi mennä muualle keskustelemaan, kun kodin rauha kuitenkin on osa toipumista, eikä joku terapeutin huone.
        Chattaile sinne rikosuhripäivystykseen. Ehkä sieltä saa jonkun tiedonjyvän, millä pääset eteenpäin murheesi käsittelyssä.
        Voimia!

        Hän itse ilmottautui polisille!
        Hän ei tiennyt,että uhri oli kuollut.
        Etsintäkuullutus oli niin selvä,valvontakamerassa.
        Jollei minulla olisi tätä rantatilaa ja tätä terveydentilaa,niin tuskin selviytyisin?

        Eihän se ihminen,joka tappaa toisen ihmisen tiedä kuinka suurta joukkoa se tappo koskettaa.
        Uhrin omaisia,väkivallantekijän omaisia!
        Mitä ajattelee tämän kolmikymppisen tappajan perhe,mitä on mennyt pieleen tämän ihmisen elämässä,kun tappaa kadulla tuntemattoman ihmisen?
        Hän oli tullut Espoosta junalla Järvenpäähän ja poikani palasi töistä ja oli ylittämässä katua palatakseen kotiinsa.
        Anteeksi,että toistan tapahtunutta,mutta vielä niin vereslihalla sydän,että yrittäkää ymmärtää?


      • Makriina2 kirjoitti:

        Eikö valvontakamera riitä?!!
        Olen ymmärtänyt, että hänet siinä tunnistetaan selvästi.
        Tiuskin hän kuitenkaan pääsee vastuutaan pakoon.
        Olen ymmärtänyt, että kokein voidaan todeta, onko henkilö käyttänyt huumeita vai ei. Vaikka nyt olisi selvänä. Pystytäänhän alkoholinkin liikakäyttö todistamaan maksasta .
        On muuten epätodennäköistä, että hän olisi ollut niin humalassa, ettei muista mitään, koska julkisuudessa näkyvissä kuvissa hän marssiin tarmokkain askelin. Ei vaikuta humalaiselta.

        Kriisiavun pitää tulla sinun luoksesi, kotiin. Miksi sinun pitäisi mennä muualle keskustelemaan, kun kodin rauha kuitenkin on osa toipumista, eikä joku terapeutin huone.
        Chattaile sinne rikosuhripäivystykseen. Ehkä sieltä saa jonkun tiedonjyvän, millä pääset eteenpäin murheesi käsittelyssä.
        Voimia!

        Tunnen itseni niin siisäänpäinkäperyneeksi?
        Tyyni järvi lepää lähes sylissäni ja tangomarkkinat kaikuvat joltain kanavalta,
        Olen täysin loppuunpalanut!
        Joku maksais tästä maisemasta maltaita,mutta mielentilaani ei kukaan ottais ilmaiseksikaan?


      • Olen ottanut kaiken avun vastanan yhteiskunnantaholta!
        Silloin 22 vuotias nuorin poikani teki itsarin sitä tukea ei ollut edes saatavilla!
        Kiitos Mackriina2 olet ihana mukankulkija,vain aika jos sitä edes paljoa jäljellä voi parantaa niitä haavoja joita elämä on aciheuttanut!
        Vain kokoamalla itseni kokoon selviydyn!
        Kyllä Mackriina2 minä selviydyn,päivän kerrallaan


    • Tänne mahtuu, Ritu!

      • Voi kiitos Makriina2!
        Surutyö on aika voimaannuuttavaa! Yritän lähteä verkoille ja katiskoille,kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja herään äkkiä,minultahan on poika kuollut.
        Voisiko jokin itsesuojeluvaisto lyödä hetkellisen unohduksen päälle ja saisit hetken levähtää?
        Silloinkun nuorin poikani päätti lähteä omaaloitteisesti sinne josta paluuta ei ole,luin mielettömät määrät psykologiaa,kun elämäntarkoitus oli hakusessa?
        Parapsykologia oli se josta ammensin tietoa ja tunsin sen omakseni!
        Oikeastaan eihän se ole tärkeintä mistä lähteistä tietonsa hakee hädänhetkellä,vain siitä,että mistä saa sielunrauhan ja jatkuvuuden elämälleen ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Voi kiitos Makriina2!
        Surutyö on aika voimaannuuttavaa! Yritän lähteä verkoille ja katiskoille,kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja herään äkkiä,minultahan on poika kuollut.
        Voisiko jokin itsesuojeluvaisto lyödä hetkellisen unohduksen päälle ja saisit hetken levähtää?
        Silloinkun nuorin poikani päätti lähteä omaaloitteisesti sinne josta paluuta ei ole,luin mielettömät määrät psykologiaa,kun elämäntarkoitus oli hakusessa?
        Parapsykologia oli se josta ammensin tietoa ja tunsin sen omakseni!
        Oikeastaan eihän se ole tärkeintä mistä lähteistä tietonsa hakee hädänhetkellä,vain siitä,että mistä saa sielunrauhan ja jatkuvuuden elämälleen ama

        Kuulustelupöytäkirjojen karua tekstiä: tappaja oli kysynyt pojaltani:mitä sinulla on taskussasi?poikani oli sanonut,että sattuu ja tappaja oli potkaissut päähän ja ambulanssi oli hälytetty juopuneen sammumiseen?
        He veivät hänet kuitenkin mehiläiseen... elämää tämän tapahtuman kanssa?
        Se tappaja oli pyytänyt,että sais kirjoittaa meille?
        Olisiko hän kysellyt,että olisko muita suvussa tapettavia?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kuulustelupöytäkirjojen karua tekstiä: tappaja oli kysynyt pojaltani:mitä sinulla on taskussasi?poikani oli sanonut,että sattuu ja tappaja oli potkaissut päähän ja ambulanssi oli hälytetty juopuneen sammumiseen?
        He veivät hänet kuitenkin mehiläiseen... elämää tämän tapahtuman kanssa?
        Se tappaja oli pyytänyt,että sais kirjoittaa meille?
        Olisiko hän kysellyt,että olisko muita suvussa tapettavia?

        Sen todellisuuden,sen raadollisuuden,menetyksen tuskan kanssa eläminen on ollut yhtä helvettiä.
        En koskaan,en todellakaan koskaan soisi samaa tuskaa teille kenellekään,vaikka kuinka minua ja ajatelmiani vihaisitte!
        Olen tietty purkanut suruani työntekoon,olen joskus jopa yrittänyt viininvoimalla löytää ulospääsyä,mutta aamulla herättyäni,sekin tie on lähes kadoksissa? Täytyy kännykästä katsoa mikä maa ja mikä valuutta?

        Aivan kuin Urkki ja Ahti,siis Karjalainen juhlivat Kalastajatorpalla?
        Urkki sanoi:meneppäs nyt ottamaan selkoa missä me oikein olemme Ahti?
        No Ahtille tuli pisuhätä ja hän meni ensin toalettiin,jossa remppa ja seinäjulisteessa luki,hanoista ei tule vettä.
        Ahti kiirehti Urkin luo ja kertoi: Vietnamissa ollaan ja Hanoista ei tule vettä


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Sen todellisuuden,sen raadollisuuden,menetyksen tuskan kanssa eläminen on ollut yhtä helvettiä.
        En koskaan,en todellakaan koskaan soisi samaa tuskaa teille kenellekään,vaikka kuinka minua ja ajatelmiani vihaisitte!
        Olen tietty purkanut suruani työntekoon,olen joskus jopa yrittänyt viininvoimalla löytää ulospääsyä,mutta aamulla herättyäni,sekin tie on lähes kadoksissa? Täytyy kännykästä katsoa mikä maa ja mikä valuutta?

        Aivan kuin Urkki ja Ahti,siis Karjalainen juhlivat Kalastajatorpalla?
        Urkki sanoi:meneppäs nyt ottamaan selkoa missä me oikein olemme Ahti?
        No Ahtille tuli pisuhätä ja hän meni ensin toalettiin,jossa remppa ja seinäjulisteessa luki,hanoista ei tule vettä.
        Ahti kiirehti Urkin luo ja kertoi: Vietnamissa ollaan ja Hanoista ei tule vettä

        Voi sinua Rituliini --olen lukenut koko tariasi ! Täältä (tosikertomuksesi) !

        Kyllä nyt ymmärrän ,ainakin koitan ymmärtää kuinka on ollut sinulla vaikeita aikoja -- Mutta rohkeesti vaan eteenpäin "sanoo mummukin lumessa " Onkooa niin että meidät Äidit on se kaikkivaltias luonutkin vaan suremaan --kun yhdestä pääse vähäsen irti ,niin eikös jo taas ole vielä kamalampaa .
        Mutta ei me hellitetä pidetään kiinni tästä omasta heikosta elämänlangastamme -- Ehkä jokupäivä meille tulee se kirkastus -- että se loppu nyt ,kaikki ollaan jo koettu !


        Muuten vaikka syrän märäntys ! Sanois esi isä ni (äiteni ) pohjanmaalta! --- Ollaan me
        " kovia mimmiä viäläkin " --eikö vaan?
        --Niin se loppu oli hyvä ---Urkkja ja Ahti -- meinaan !


        U.M


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua Rituliini --olen lukenut koko tariasi ! Täältä (tosikertomuksesi) !

        Kyllä nyt ymmärrän ,ainakin koitan ymmärtää kuinka on ollut sinulla vaikeita aikoja -- Mutta rohkeesti vaan eteenpäin "sanoo mummukin lumessa " Onkooa niin että meidät Äidit on se kaikkivaltias luonutkin vaan suremaan --kun yhdestä pääse vähäsen irti ,niin eikös jo taas ole vielä kamalampaa .
        Mutta ei me hellitetä pidetään kiinni tästä omasta heikosta elämänlangastamme -- Ehkä jokupäivä meille tulee se kirkastus -- että se loppu nyt ,kaikki ollaan jo koettu !


        Muuten vaikka syrän märäntys ! Sanois esi isä ni (äiteni ) pohjanmaalta! --- Ollaan me
        " kovia mimmiä viäläkin " --eikö vaan?
        --Niin se loppu oli hyvä ---Urkkja ja Ahti -- meinaan !


        U.M

        Voi Ullamirjami,sinä Tampereenlikka!
        Voi haleja ja kiitos!
        Olet jotain niin aitoa ihmistä,kuin maselainen vain voi olla.
        Olen todella otettu,että kirjoittelet ja muistat meitä täällä entisessä koto Suomessa!
        Kirjoittele,olisi ihanaa tietää,kuinka sinun elämäsi etenee?
        Voi tuhansia haleja ja oli todella liikuttavaa tavata ihminen,entinen manselainen


    • Rituliini.
      Minä en ainakaan ajatuksiasi vihaa. Ymmärrän hyvin, että et pääse pois murheesta siellä rantatilallasi, yksiksesi. Sinulla pitäisi olla kuulija, jonka kanssa purkaisit ajatuksiasi. Kyllä ihmisellä on oikeus kaikkiin tunteisiin pohjia myöten, eikä ketään voi vaatia antamaan anteeksi tekoa, jota ei mikään voi hyvittää.
      En ole ikinä käsittänyt niitä neuvojia, jotka suosittelevat anteeksiantoa ja unohdusta. Viha on oikeutettu. Ei sinun tarvitse häneltä kirjeitä vastaanottaa. Hän yrittää lieventää omaa pahaa oloaan. Siihen ei sinun tarvitse apua antaa.

      Olet äkkiarvaamatta menettänyt jo kaksi lastasi, en pysty kuvittelemaan, kuinka vaikeaa sinulla on.
      Vaikka emme ole koskaan tavanneet, emmekä varmaan koskaan tapaakaan, niin olen ajatellut sinua päivittäin ja lähettänyt sinulle voimaviestejä. Eiväthän ne auta eivätkä lievitä tuskaasi, mutta uskon, että en ole ainoa, joka toivoo sinulle kestävyyttä ja voimia.
      Hyvä ystäväni asuu Järvenpäässä, olen siellä monta kertaa käynyt. Siksi tämä tapahtuma riipaisi minua tavallista kovemmin heti kun siitä lehdestä luin. Tuntui kuin kotiportilla olisi tämä tapahtunut.

      • Voi Makriina2 ja haleja!
        Osuit juuri sinne sydänmeni syvinpään,kokettavinpaan,arinpaan paikkaan.
        Olen ollut niin hajalla,olen ollut niin yksin.
        Eihän surunkeskeistä ystävää pitäisi jättää yksin,joskin lähestyminen on vaikeaa?
        Kyllä olen sen huomioinut. Minulle tuotiin kukkia ja suruvalitteluja tuli.
        Senjälkeen tuli tyhjyys!

        Kukaan ei soittanut,kaiketi pelkäsivät,että en ole se ihminen,joka olin aikoinaan?
        Soittihan minulle joku kriisiryhmäläinen,olin kaiketi vielä niin paniikissa,että puhuin ummetjalammet ja kaiketi hän oletti,etten keskusteluapua edes tarvitse?
        Eivät avunantajat edes todella tajua,että koska autettava on neuroosissa,eikä pysty sitä tietoa käsittelemään?
        Psykologiaa luin aikoinaan,kun ensimmäinen poikani teki mitä teki elämälleen?

        No eihän se minulle sitä elämäntarkoitusta raottanut,mutta jotenkin tsemppasin niiden karikoiden yli ja olin jokainen päivä töissä.
        Soittelemme pomoni kanssa ,vaikka aikaa siitä jo vuosikymmeniä ja hän
        leski,kuten minäkin.
        Ei mitään säpinää ole,olenme,kuin sisko ja sen veli,tampereelta nääs??


    • Anonyymi

      Minunkin elämä on kaatunut, jo neljä kertaa. Ei suru koskaan jätä.

      Kuuntelen usein lohduttavaa musiikkia. Matkamies maan, kysymyksiä. Kauniita kappaleita.

      • Anonyymi

        Jos on "kaatunut jo neljä kertaa", niin jokaisen kaatumisen jälkeenhän olet noussut ylös, muuten ei voi kaatua uudestaan. S-tanan surullista sulle, jos suru ei jätä. Oikeasti se menee niin, että sinun pitää jättää suru. Miksi haluat velloa siinä? - Nm. Elätkö


      • Musiikki on todella puhdistava,puhuttelevakeino muistella häntä rakasta ihmistä?
        Olin kerran hautajaisissa,joissa ei ollut musiikkia,siis urkumusiikia.Joku sentään lauloi urkuparvelta yksilauluna Täälä pohjantähden alla!
        Minä taisin olla ainoa joka itki
        Mielestäni hautajaismusiikin pitää kertoa vainajasta.Vanha virsi Taalainmaan karjamajoilta kertoi sen juuri mieheni siunautilaisuudessa.
        Ja hän Messukylän pappi oli pasta mitä tiedän!
        Taxikuskini sanoi:noin koskettavaa siunauspuhetta en ole koskaan kuullut!
        No menihän siinä keskustelussa,kun hän minulle soitti aika pitkätovi ja mieheni oli vielä kirkostaeronnut!


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Musiikki on todella puhdistava,puhuttelevakeino muistella häntä rakasta ihmistä?
        Olin kerran hautajaisissa,joissa ei ollut musiikkia,siis urkumusiikia.Joku sentään lauloi urkuparvelta yksilauluna Täälä pohjantähden alla!
        Minä taisin olla ainoa joka itki
        Mielestäni hautajaismusiikin pitää kertoa vainajasta.Vanha virsi Taalainmaan karjamajoilta kertoi sen juuri mieheni siunautilaisuudessa.
        Ja hän Messukylän pappi oli pasta mitä tiedän!
        Taxikuskini sanoi:noin koskettavaa siunauspuhetta en ole koskaan kuullut!
        No menihän siinä keskustelussa,kun hän minulle soitti aika pitkätovi ja mieheni oli vielä kirkostaeronnut!

        Messukylän kirkossa olisi minunkin Mieheni pitänyt siunata --mutta hänen Isä halusi, että se pidettiin Tampeseella Kappelissa --minä olin sillon niin pois tolaltani
        En ollu t itkenyt mutta kun Arkkua ostaessa ensimmäisen kerran Raimon kuolemanjälkeen!
        Sisareni kanssa oltiin j,se ostaminen (arkun valinta ) oli elämäni kauhein tapahtuma --mentiin ulos , että sain kokoon itseni .
        Tulihan se tehtyä .
        Ja siellä kappelissa oli niinpaljon väkeä ,että Minä en muista niistä ketkä sen arkun vierellä kävi --minulla on siinöäkohtaakin täysi aukko elämässäni . Sillon olisi tarvittu jotain Rauhoittavaa -- nykyään monet ottaakin ,niin pystyvät tällaiseen .


        Yritetään Elää vielä jos vaikka iskis se muistisairaus viimeinkin --että pääsis eroon ainakin näistä hetkistä mitä me Äiret ollaan koettu . Ja muistetaaisiin vaan ne ilonpäivät ! Näissä terveisissä lopetan !


        U.M


      • Anonyymi kirjoitti:

        Messukylän kirkossa olisi minunkin Mieheni pitänyt siunata --mutta hänen Isä halusi, että se pidettiin Tampeseella Kappelissa --minä olin sillon niin pois tolaltani
        En ollu t itkenyt mutta kun Arkkua ostaessa ensimmäisen kerran Raimon kuolemanjälkeen!
        Sisareni kanssa oltiin j,se ostaminen (arkun valinta ) oli elämäni kauhein tapahtuma --mentiin ulos , että sain kokoon itseni .
        Tulihan se tehtyä .
        Ja siellä kappelissa oli niinpaljon väkeä ,että Minä en muista niistä ketkä sen arkun vierellä kävi --minulla on siinöäkohtaakin täysi aukko elämässäni . Sillon olisi tarvittu jotain Rauhoittavaa -- nykyään monet ottaakin ,niin pystyvät tällaiseen .


        Yritetään Elää vielä jos vaikka iskis se muistisairaus viimeinkin --että pääsis eroon ainakin näistä hetkistä mitä me Äiret ollaan koettu . Ja muistetaaisiin vaan ne ilonpäivät ! Näissä terveisissä lopetan !


        U.M

        Kiitos Ullamirjami ja Hyvää Syksyä!
        Saimme pienen lumipeitteen tänne Kangasniemelle!
        Anteeksi,puhuin monikossa??
        Olen aivan yksin täällä asunto kakkosessa,siis kirkonkylässä.
        No asiasta kolmanteen,olen todella otettu,että sinä vielä kirjoittelet ja muistat meitä
        suomalaisia???

        Todella sinähän jäit leskeksi nuorena ja olet kaikki kosijat hylännyt??
        No ei se mitään,niin olen minäkin.
        Olen jo niin omistautunut omanminänivaalintaan ettei mies tulisi toimeen kanssani??
        Voi Ulla nyt alkavat noi nukkumatit,ainoat miesystäväni vaatia lakanoihin,että hyvää yötä! ama


    • Anonyymi

      Voimia Sinulle rituliini_38 toivotan ja tämän viestin myötä lähetän.

      Sinun kertomasi elämästäsi helpotti omaa tuskaani ja itse syytöksiäni.

      Olen katunut ja syyttänyt itseäni siitä, että menin yhteen ex-mieheni kanssa, kun siitä ei hyvää tullut ja lapset kärsivät.
      Niin paljon oli elämässäni ollut jo ennen avioliittoa yrityksiä, jotka pettymykseen päättyneet. Ajattelin, että avioliitto onnistuu. Ei sekään.
      Joillakin on näin. Ei se ole omaa syytä.

      • Sain todella paksun kuulustelupöytäkirjan!
        Sen kanssa elän!
        Tappaja elää,poikani ei!


      • Kiitos anonyymi ja haleja!
        Eivät ne valinnat aina ole osuneet niinsanotusti "nappiin" minullakaan!
        Meille on annettu valintoja,antajaa en aina tiedä,onko hän Luojamme,onko se vain sattumaa?
        Jälkeenpäin ajateltuna tapahtumat olisivat voineet mennä toisin,jossitteluksihan sitä sanotaa ja jälkiviisaudeksi!
        Kyllä minä rukoilen sillä niinsanotulla lapsenuskollani ja ilman sitä uskoani en pystyisi edes elämään!
        Uskon kyllä siihen,että esirukous kantaa,mutta joskus tulee tunne,että kukaan ei kuule,kun hirmumyrskyt tappavat ihmisiä ja kansakuntia tapetaan?
        Ilmastonmuutos on tosiasia,siihen eivät rukoukset,evätkä Maammelaulut auta!
        No raamatussahan tämä meille kerrotaan ja vaikkei olisi kerrottukaan,niin liikakansoittuminen tuhoaa elinolomme!
        Turhaa mennä kahdella hevosella myllyyn,jollei ole kuormaa yhdellekään ajattelee taas ama


      • Voimia myös sinulle ja valinnoiisi!
        Noita vääriävaintoja on todella helpompaa tehdä,kuin oikeita?
        Olet itse tehnyt valintasi ja tsemppiä!
        Olen todella kiitollinen,avautumisestasi ja kestävyyttä elämäntaistoon!

        Avautuminen ja kertominen elämänkokemuksista tuskin hæavoittaa ketään?
        Kyllä tietenkin täällä on heitäkin,joiden elämäntilanne on eritasoa ja tympääntynyt ihminen ,kaataa sen pahanolontunteensa tällä kanavalla?
        Meitä ihmisiä on juniin,jotka jatkavat matkaa ja niihin juniin,jotka jäävät päätepysäkille??


    • Ihminen joka surmaa toisen ihmisen ei todellakaan tajua kuinka monta ihmistä hän henkisresti surmaa¿
      Hän surmaa lähipiirinsä,omat vanhenpansa henkisesti? Ei kukaan äiti kaiketi synnytä lasta,tietääkseen,että hänestä kasvaa tappaja!
      Se ihana rakas taaperoinen,onkin parikymppisenä isä ja tappaja?

    • Anonyymi

      Jokainen tekee väärin. Ei tahallaan ja vaikka hyvinkin tekisi, se on väärin jonkun mielestä. Näin ei kannata uhrata toisten mielen näkemyksiin paljoa ruutia. Se on turhaa. Heillä on omat näkemyksensä ja eläköön sitä omaa aallokkoaan.
      Syksy ja kevät saattavat vaikuttaa ihmisen mieleen masentavasti. Ulos vaan reippailemaan!
      Kaikki kuuluu ihmiselle ja ne ovat se elämä.
      Ei ole itsekästä se, jos suojelee lapsiaan, kun se aika on.
      Nyt sinulla on aikaa itsellesi. Luonto on mukava paikka vaikka vaan istua, kunhan pukee sen verran ettei palele.

      • Uhrata ruutia?
        Voi sitä uhrattiin aikoinaan Itsenäisen Suomen puolesta,jolloin sinä olit margariinipaketissa!
        Voi minä entisenä suunnistajana,kilpahiihtäjänä muistan ja tunnen latuni,tsemppiä ama


      • Anonyymi

        Nyt on kyllä pakko sanoa Tällä elämänkokemuksella mitä olen sanut elää . Niin Tasan ei ole menneet kaikki --jos nyt vaikka ajatellaan Politiikan ja Ahneuden keutta tätä maailman menoa --Meitä Nuorisokin syyttää "heidän" maapallonsa saasteista . Mitä vielä Sijllon kun heitä ei vielä ollut Meillä ei ollut mitään mahdollisuuksia sen ajan ihmisillä Saastuttaa millään lailla . Nyt On nuorempiväki (minua nuoremmat) jotka OVAT SAASTEISIIN SYYPÄITÄ .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kyllä pakko sanoa Tällä elämänkokemuksella mitä olen sanut elää . Niin Tasan ei ole menneet kaikki --jos nyt vaikka ajatellaan Politiikan ja Ahneuden keutta tätä maailman menoa --Meitä Nuorisokin syyttää "heidän" maapallonsa saasteista . Mitä vielä Sijllon kun heitä ei vielä ollut Meillä ei ollut mitään mahdollisuuksia sen ajan ihmisillä Saastuttaa millään lailla . Nyt On nuorempiväki (minua nuoremmat) jotka OVAT SAASTEISIIN SYYPÄITÄ .

        Anteeksi,nyt ei auennut toi sanoma?
        Kyllä nuoriso on oikealla asialla,mutta Suomessa tehty ilmastonmuutoksentorjuminen on kuin hyttysenpaska,en muista missä?
        Kyllä liikakansoittuminen alikehittyneissä maissa tuhoaa maapallon?


    • Anonyymi

      Kylläpä tämä itsevarma ruudinkeksijä uhoaa kilpahiihdoistaan, vaikka tuskin kilpaillut edes valtakunnan tasolla. Samalla sivaltaa toisen peräti margariinipaketiksi! Hyi helevata miten paha suustaan!

      • Kukaan itsensä kilpailumielessä ihminen ei uhoa taitojaan!
        Jokainen laji,oli se suunnistusta,hiihtoa,pilkkimistä vaatii mielettömästi panostusta,niin henkisesti,kuin fyysestikin!
        Ei minulla ollut valmentajaa,en siis ollut jollain tasolla,jota puskis nyt kuuluttaa?
        Minulls 81 vuotialla mummolla on niistä harrastuksista jäänyt hyvä pohjakunto.
        Tänään vedin tuolla risukossa kolmenkilometrin matkalta ämpärillisen sieniä,lämmitin rantasaunan,laskin verkot järveen ja siivosin tätä kämppää!
        Mitähän sinä olet tehnyt"ettämainittais" siis eilen,anteeksi huomasin vuorokausi oli vsihtunut.
        Ei toi huolehtiminen toisen ihmisen kunnosta ja saavutuksista nosta lainkaan sitä omaa kuntoa,joten kivat sulle ama


      • Anonyymi

        kOITA NYT ESITELLÄ KOHTELIAASTI ITSESI --nÄIN MEIDÄN JO ENEMMÄN ELÄMÄNKOKEMUSTA ELÄNEIDEN JOUKOSSA -- kERROPPA MITÄ SINÄ OLET JO SAANUT AIKAISEKSI ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        kOITA NYT ESITELLÄ KOHTELIAASTI ITSESI --nÄIN MEIDÄN JO ENEMMÄN ELÄMÄNKOKEMUSTA ELÄNEIDEN JOUKOSSA -- kERROPPA MITÄ SINÄ OLET JO SAANUT AIKAISEKSI ?

        Voi haleja sinulle,joka jaksat amaa kannustaa!
        Olen itkuni itkenyt,olen valvotut yöni valvonut!
        Nyt pyhäinmiestenpäivänä voin sytyttää kynttilän 01.06.2019 tapetun poikani muistolle!
        Kaiken muun te voitte minulta epäitsekkäät ihmiset viedä,vaan ette kuolleiden poikieni muistoa.
        Voi luoja tätä maailman pahuutta!


    • Anonyymi

      Ei elämässä ole pilareita , jos olisi se olet sinä itse itsellesi. Rituliini hyvä, sinä tunnut kokeneelle naiselle ja varmaan olet tiennyt että jo aikojen alusta äiti-tytär suhteet ovat yksi vaikeammista, syytä en tiedä vaikka kaiken uskon ymmärtäväni.
      Minäkin olen menettänyt myös tyttäreni, hän elää ja voi hyvin ,mutta ei juuri olla yhteydessä, kun en ole se äiti kuin 18 vuotiaaana jolloin hän syntyi.
      Lapsia on helppo rakastaa tarkoitan pieniä lapsia1-5vuoteen jolloin he ovat aidonmllaan. Muistat varmaan miten suloinen tyttösi oli ,innostunut kaikesta .sinä olit hänelle ainut elämässä se näkyi jo häneen katseessaan.
      Sitten tulee koulut .ystävät . koko muu maailma joka tarjoaa aivan muuta kuin sinun lämmin sylisi.
      Se vie helposti mukanaa.
      Rituliini Voima on suurin Elämässä, ja se on sinussakin.Annoit linnulle siivet joten anna sen lentää.
      terv tzutzu

      • Puhut täyttä asiaa tzutzu!
        Tytöille on isä tärkein ja pojille taas äiti!
        Sen ole huomannut!
        Minulla oli vain kasvattiisä,siis tätini aviomies ja voi hitsi,kuinka hän opasti minua hevostöissä ja kalastamisessa!
        Juttelen hänen haudallaan ja kiitän,hän teki minusta vahvan naisen
        Näin vanhana 81 vuotiaana jo voi osoittaa kiitollisuutta annetuista elämäneväistä!
        Ennenvanhaan kasvatettiin lapset kurinalaisuuteen,kuten amakin


    • No olinKaisaniemenkansakoulun paras aikoinaan tytöissä!
      Kyllä kuntoa on vieläkin ja mitäpä se sulle puskikselle oikeastaan edes kuuluu?
      Hiihtele perässä ja katso peilistä selkäänpuukottajaa?
      Oikeinko tunnet mielihyvää?
      Kaikkea hyvää elämäsitaipaleelle!Älä pullaan tukehdu,korput jää syömättä,"pruukkas" vanhakansa sanoa?

      • Minäpä olin Pääenkeli Joulu juhlan näytelmässä kahtena viimeisenä vuotena Aleksis Kiven Kansakoulussa. :) totta vaikka hymyilenkin


      • tzutzu kirjoitti:

        Minäpä olin Pääenkeli Joulu juhlan näytelmässä kahtena viimeisenä vuotena Aleksis Kiven Kansakoulussa. :) totta vaikka hymyilenkin

        Olin Kaisiksessa Joulunäytelmässä prinsessa Lumikauno,sen muistan.
        Oli todella hienoa päästä kuvaelmiin mukaan.
        Kaiketi minua säälittiin,kun olin isätön ja landelta tullut?


    • Anonyymi

      Ihmettelen silti jos huomauttaa rumasta kielenkäytöstä, saa vain kahta kauheammin takaisin. Ei tarvitse olla selkäänpuukottaja vaan anynoomi kun emme tunne.

      • Joskus on niin ihmisen elämässä ettei sanat riitä, aivot on niin ylibuukattu että on tarpeen jotenkin purkautua,mielestäni sanat on siihen paremmat ,kuin pahat teot.
        Puhutaan, huudetaan ja vaikka kiroillaan jos tuntuu siltä,ei minua ainakaan haittaa, koska tiedän uuden aamun muutoksen aina tulevan.


      • Anonyymi
        tzutzu kirjoitti:

        Joskus on niin ihmisen elämässä ettei sanat riitä, aivot on niin ylibuukattu että on tarpeen jotenkin purkautua,mielestäni sanat on siihen paremmat ,kuin pahat teot.
        Puhutaan, huudetaan ja vaikka kiroillaan jos tuntuu siltä,ei minua ainakaan haittaa, koska tiedän uuden aamun muutoksen aina tulevan.

        Jos ei sinua haittaa, niin kyllä minua, jos tulee tänne palstalle huutelemaan hävyttömyyksiä anonyymeitä ja vertailemaan toista margariini paketiksi.

        Yhtä hyvin voi mennä metsään huutelemaan, tai sinne rannalleen.


      • Anonyymi
        tzutzu kirjoitti:

        Joskus on niin ihmisen elämässä ettei sanat riitä, aivot on niin ylibuukattu että on tarpeen jotenkin purkautua,mielestäni sanat on siihen paremmat ,kuin pahat teot.
        Puhutaan, huudetaan ja vaikka kiroillaan jos tuntuu siltä,ei minua ainakaan haittaa, koska tiedän uuden aamun muutoksen aina tulevan.

        Kiitos tzutzu!
        Luoskelin poliisin lähettämää esitutkintapöytäkirjaa ja katselin runneltua poikaani ruumiinavauskuvista.
        Monelta äidiltä olisi jäänyt varmaankin tekemättä?

        Kyllä minä metsässä olen käynyt huutamassa tuskaani,olen itkenyt kyynelkanavani tyhjiksi,että pysyisin edes järjissäni¡
        Se on niin helppoa lyötyä lyödä sieltä pensaasta,kun ei tunne tilannetta!
        Tämä vainoojani näkee maailman vain omasta sektoristaan.

        Kyllä minä antaisin vaikka taivasosani,jos saisen sen ahkeran työnarkomaani poikani eläväksi?
        Ei minun elämi niin ruusunhohtoista ole,että jatkuvasti joku saa kiksejä jostain rantatilasta ja jopa urheiluharrastuksistani?
        Elämällä toisenelämää,se oma elämä jää elämättä?
        Jospa se aurinko paistaakin väärään risukasaan.
        Pyydän avoimesti anteeksi,jos olen loukannut jonkun imaagoa ja toivon sinulle åöäseesteistä syksyä!
        Nautitaan ruskan väreistä!Voisihan sekin piristää väritöntä elämää,kuin myös aman!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei sinua haittaa, niin kyllä minua, jos tulee tänne palstalle huutelemaan hävyttömyyksiä anonyymeitä ja vertailemaan toista margariini paketiksi.

        Yhtä hyvin voi mennä metsään huutelemaan, tai sinne rannalleen.

        Onkohan nyt ko.henkilöltä huumori hukassa?
        Ennen sanottiin että oli margariinipaketissa ja siilä tarkoitettiin syntymätöntä henkilöä???
        Valmet oli työympäristö,jossa huumorintajuttomuus testattiin jo ensinmäisellä työviikolla!
        Siellä oli turhaa kainostella,siellä piti olla "hyväjätkä" oli nainen tai mies?


      • Anonyymi
        tzutzu kirjoitti:

        Joskus on niin ihmisen elämässä ettei sanat riitä, aivot on niin ylibuukattu että on tarpeen jotenkin purkautua,mielestäni sanat on siihen paremmat ,kuin pahat teot.
        Puhutaan, huudetaan ja vaikka kiroillaan jos tuntuu siltä,ei minua ainakaan haittaa, koska tiedän uuden aamun muutoksen aina tulevan.

        Hyvä "tzutzu", sinä olet viisas ihminen. Maailmassa on paljon pahempia asioita kuin huuto ja manaus, jotka ovat joskus enemmän kuin paikallaan. Eivätkä ne täällä ainakaan ketään haittaa - tai jos, niin pitää pysyä poissa. - Nm. Ei rajoittuneitten paikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei sinua haittaa, niin kyllä minua, jos tulee tänne palstalle huutelemaan hävyttömyyksiä anonyymeitä ja vertailemaan toista margariini paketiksi.

        Yhtä hyvin voi mennä metsään huutelemaan, tai sinne rannalleen.

        Ylentääkö sinun imagoasi nyt,että poikani tapetttiin Järvenpäässä?
        Murreketjusi oli se tappoase ja nyt yrität vielä haastaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei sinua haittaa, niin kyllä minua, jos tulee tänne palstalle huutelemaan hävyttömyyksiä anonyymeitä ja vertailemaan toista margariini paketiksi.

        Yhtä hyvin voi mennä metsään huutelemaan, tai sinne rannalleen.

        Se elämäntilanne sinua ei kosketa!
        Minua koskettaa!
        Voit rääpiä sietä puskasta aivan mitä haluat moonikako alkaa järjestelemään pastatapahtumia uudelleen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei sinua haittaa, niin kyllä minua, jos tulee tänne palstalle huutelemaan hävyttömyyksiä anonyymeitä ja vertailemaan toista margariini paketiksi.

        Yhtä hyvin voi mennä metsään huutelemaan, tai sinne rannalleen.

        En Malta olla hiljaa niistä hävyttömyyksistä?

        Poikani tappajan oikeudenkäynti oli perjantaina!
        Nuorin tyttäreni on joutunut jättämään työnsä tehoosaton sairaanhoitajana,koska hän istui ja hyvästeli veljensä viimeisenä!
        Hän opiskelee uuteen ammattiin!
        On niin vitun helppoa aukoa päätään sieltä puskasta,mutta esille tuli onkin vaikeaa!
        Toivottavasti sinun ei tarvitse kokea samaa!
        Toivottavasti sinun ei tarvitse vuodattaa sitä kyynelmäärää!
        Toivottavasti sinun ei tarvitse valvoa ja ajatella öisin tätä kaaosta,oikeuskäsittelyjä,
        Mistä rahat oikeusavustaja?
        Sinä voit vain laukoa,kuinka epämiellyttävä ihminen olen?
        Kaiketi se viestisi Joulupäivänaamuna tyydytti alasajaa lähimmäinen!
        Mitä sinulle kertoo sana lähimmäinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei sinua haittaa, niin kyllä minua, jos tulee tänne palstalle huutelemaan hävyttömyyksiä anonyymeitä ja vertailemaan toista margariini paketiksi.

        Yhtä hyvin voi mennä metsään huutelemaan, tai sinne rannalleen.

        Todella huomasin,että poistumistani palstalta pidettiin suotavana?
        Oikein neljä peukkua pystyssä?
        Margariinipaketti on kyllä yhdyssana.

        No toivottavasti keskustelupalstananti paranee,kun hän vainoojani ottaa niinsanotusti
        "palstanhaltuun"?
        Ama kiittää ja kumartaa suosionosoituksista!


    • Selvennystä edelliseen!
      Huomasin olin tippunut niccini mukana alle viivaston?väriseesteisyys oli sana jota tapailin?
      Tabletilta on vaikeaa kirjoitella,joten kaiketi asia klaaraantuu?

    • Anonyymi

      Surusi tuntuu pohjattomalle, olen todella pahoillani Poikasi kohtalosta. En ole ollut lähelläkään tuollaista tapahtumaa joten en tiedä miten siitä voi selvitä. Ehka aika on ainoa,sillä suru saattaa muuttaa muotaan .

      seuraava on oma mielipiteeni, ei sovi kaikille:
      Sanotaan että anteeksi antaminen rikolliselle olisi apu suruun.
      Miksi pitäisi antaa anteeksi murhaajalle, sehän kuin hyväksyisi lopulta hänen tekonsa.
      Ja miten se helpottaisi omaa oloa?
      Minulle on tapahtunut pahoja, mutta en ikinä voisi hyväksyä hänen tekoaan antamalla anteeksi.
      Kaikki apu mitä olen tarvinnut kokemaani, olen ammentanut itsestäni, hyväksymällä elämän kolhut,joskus pieniä, huonolla tuurilla murskaavia.
      Sanon itselleni , minä selviän, tämä on tapahtunut muillekkin en ole tässäkään ainutkertainen, muutkin ovat selvinneet ja olenhan vahvaa Karjalan kansaa.
      tzutzu

      • Kiitos Karjalantyttö!
        Olen aina ihannoinut karjalankansan kestävyyttä ja varsinkin naisten.
        Minulta unohtui hiiri sinne rannalle ja läppäriä joudun opettelemaan?
        Olen jo tätäkin aloitusta kirjoittanut monta kertaa ja tyhmyyksissäni lähettänyt sen bittiavaruuteen?
        Minulla siis tämä läppäri on kehys,johon olen kytkenyt ison näytön ja näppäimistön entisestä pöytäkoneestani ja hiirellä sitä ohjailen.

        Pakko alkaa olemaan armollinen itselleen ja tsempata tapahtunut.
        Voinko antaa vielä anteeksi tälle hirviölle,joka otti minulta rakkautenilapsen,esikoiseni.
        Kuinka häntä vaalin ja suojelin,hän oli todella lahjakas lapsi.
        Laulaa hän ei osannut,mutta lyseossa hänellä oli parhaat oppisanat.
        Yhtenä päivänä hän soitti,hommaa minut Valmetinammattikouluun.
        Oletko aivan varma valinnastasi:olen hän vastasi ja niin sain hänet peruutuspaikalle ammattikouluun.

        No hänen entinen luokkansa kirjoitti ylioppilaaksi ja yksi hänen kaverinsa lakitettuna tuli kaymään sanoin pojalleni,eikö yhtään harmita olla ilman tota valkolakkia?
        No tipantippaa,nyt minulla on ammatti ja työpaikka ja mitä toi lakki minulle olisi antanut?
        Silloin huomasin,että tämän lapseni elämä kantaa.

        Kantoihan se Järvenpäähän tapettavaksi


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos Karjalantyttö!
        Olen aina ihannoinut karjalankansan kestävyyttä ja varsinkin naisten.
        Minulta unohtui hiiri sinne rannalle ja läppäriä joudun opettelemaan?
        Olen jo tätäkin aloitusta kirjoittanut monta kertaa ja tyhmyyksissäni lähettänyt sen bittiavaruuteen?
        Minulla siis tämä läppäri on kehys,johon olen kytkenyt ison näytön ja näppäimistön entisestä pöytäkoneestani ja hiirellä sitä ohjailen.

        Pakko alkaa olemaan armollinen itselleen ja tsempata tapahtunut.
        Voinko antaa vielä anteeksi tälle hirviölle,joka otti minulta rakkautenilapsen,esikoiseni.
        Kuinka häntä vaalin ja suojelin,hän oli todella lahjakas lapsi.
        Laulaa hän ei osannut,mutta lyseossa hänellä oli parhaat oppisanat.
        Yhtenä päivänä hän soitti,hommaa minut Valmetinammattikouluun.
        Oletko aivan varma valinnastasi:olen hän vastasi ja niin sain hänet peruutuspaikalle ammattikouluun.

        No hänen entinen luokkansa kirjoitti ylioppilaaksi ja yksi hänen kaverinsa lakitettuna tuli kaymään sanoin pojalleni,eikö yhtään harmita olla ilman tota valkolakkia?
        No tipantippaa,nyt minulla on ammatti ja työpaikka ja mitä toi lakki minulle olisi antanut?
        Silloin huomasin,että tämän lapseni elämä kantaa.

        Kantoihan se Järvenpäähän tapettavaksi

        Jotain on ilmeisesti minulta mennyt ohi, jos nyt esikoisesi kuoli ja eikös toinen poikasikin kuollut ja onko sinulla vellä peräti kaksi tytärtä. Minkä ikäisinä olet nuo lapsesi saanut, koska käsitin aluksi, että tämä nyt tapettu poikasi olisi ollut jotain 30 , mutta ilmeisesti 50 ??

        Mitä hän teki Järvenpäässä, koska ei siellä tietääkseni ole mitään Valmettiin viitaavaakaan.
        tzuuzuu


      • Anonyymi

        Esikoinen tietääkseni on vanhin lapsista!
        Asuimme silloin Jyväskylässä,jossa poikani syntyivät!
        Olin Valmetilla töissä ,kuten poikanikin amiksesta päästyään.
        Jyväskylässä oli silloin kolme Valmetin tehdasta.

        Hän osti sieltä asunnon myytyään asuntonsa Tampereelta,siis Järvenpäästä
        Hänellä oli työpaikka ja asunto siis Järvenpäässä ja hänellä oli myös sijoitusasunto
        Hän oli tulossa Tampereelta omalta firmaltaan,jossa teki yksityiyrittäjänä töitä sorvillaan ja työstökoneillaan.

        Poliisitutkinta on salassapidettävää materiaalia,että enempää en voi paljastaa ja tyydyttää tiedonhaluasi,joka tuntuu epäasialliselta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoinen tietääkseni on vanhin lapsista!
        Asuimme silloin Jyväskylässä,jossa poikani syntyivät!
        Olin Valmetilla töissä ,kuten poikanikin amiksesta päästyään.
        Jyväskylässä oli silloin kolme Valmetin tehdasta.

        Hän osti sieltä asunnon myytyään asuntonsa Tampereelta,siis Järvenpäästä
        Hänellä oli työpaikka ja asunto siis Järvenpäässä ja hänellä oli myös sijoitusasunto
        Hän oli tulossa Tampereelta omalta firmaltaan,jossa teki yksityiyrittäjänä töitä sorvillaan ja työstökoneillaan.

        Poliisitutkinta on salassapidettävää materiaalia,että enempää en voi paljastaa ja tyydyttää tiedonhaluasi,joka tuntuu epäasialliselta

        Älä ihmeessä kerro mitään oleelista, josta kysyin, siis lastesi iästä esim. ja näistä tyttäristäsi, minkä ikäisiä he ovat ja oliko tällä tapetula pojalla perhettä, jota voisimme myös surkutella kanssasi.

        Tuohan on jo kuultu miljoona kertaa, kuinka olet ollut "hiihtomestari koulussa" ja suunnistaja, kuten pilkkikisojen sankari ja olet syntynyt Hesassa ja nyt viellä lisäksi jonkun näytelmän "päätähti"!

        Siis älä kerro täällä enempää meille. Pidä ne poliisipöytäkirjat todellakin salaisina, äläkä valoita sieltä yhtää mitään tänne säälin toivossa.
        tzuutzuu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä ihmeessä kerro mitään oleelista, josta kysyin, siis lastesi iästä esim. ja näistä tyttäristäsi, minkä ikäisiä he ovat ja oliko tällä tapetula pojalla perhettä, jota voisimme myös surkutella kanssasi.

        Tuohan on jo kuultu miljoona kertaa, kuinka olet ollut "hiihtomestari koulussa" ja suunnistaja, kuten pilkkikisojen sankari ja olet syntynyt Hesassa ja nyt viellä lisäksi jonkun näytelmän "päätähti"!

        Siis älä kerro täällä enempää meille. Pidä ne poliisipöytäkirjat todellakin salaisina, äläkä valoita sieltä yhtää mitään tänne säälin toivossa.
        tzuutzuu

        Nyt sisko puhuu asiaa!
        Voi surkeuksiensurkeus!
        Kiitän teitä kaikkia mielipitestänne!
        Olin kyllä tietoinen,että turhaa tuskaansa on tuoda keskustelupalstalle!
        Tein virhearvioinnin!
        En tee sitä toiste,olen jotain oppinut!
        Kiitollisena ama


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä ihmeessä kerro mitään oleelista, josta kysyin, siis lastesi iästä esim. ja näistä tyttäristäsi, minkä ikäisiä he ovat ja oliko tällä tapetula pojalla perhettä, jota voisimme myös surkutella kanssasi.

        Tuohan on jo kuultu miljoona kertaa, kuinka olet ollut "hiihtomestari koulussa" ja suunnistaja, kuten pilkkikisojen sankari ja olet syntynyt Hesassa ja nyt viellä lisäksi jonkun näytelmän "päätähti"!

        Siis älä kerro täällä enempää meille. Pidä ne poliisipöytäkirjat todellakin salaisina, äläkä valoita sieltä yhtää mitään tänne säälin toivossa.
        tzuutzuu

        Niin Kristiina23!
        Ei toi nicinvaihto auta luonteenmuutokseen?
        Olet todella hyvä kirjoittelija,tseppiä ritu


    • Anonyymi

      Sinulla on oikeus purkautua tavallasi, huuda vaikka jokaikiselle palstalle , jos vähänkin tunnet tarvetta. Kellään ei ole oikeutta sitä kieltää.
      Vähänkin fiksu ihminen vaihtaa sivua jos se menee hänellä yli.
      Sinä tulet selviämään niinkuin vain voi tällaisesta,koska pystyt puhumaan siitä,eristäytyneisyys olisi huononpi asia.
      Uskon että suurin osa ihmisistä osaa aavistaa surusi,harvenpi voi sanoa että tietää miltä sinusta tuntuu.
      tzutzu

    • Minä teen surutyötä!
      Ei minun elvitelenyni hesailaisesen,suunnistusta,kilpahiihtoa,kilpapilkkimisti harrastavana ihmisenä voi olla sinun elämästäsi pois?
      Jotenkin sisääntulosi oli aika outoa?
      Joskus olet niin hyvääpataa ja seuraavassa näät minut kehukselijaksi rantatiloineen hesalaisuuksillaan?
      En minä ja tuskin sinäkään olet voinut vaikuttaa synnyinpaikkaasi?
      Äitini oli kirjoilla Hesassa ja minusta tuli hesalainen,tosin pakolainen!

    • Olen kulkenut pitkän matkan kansanne!
      Se matka oli lohtuatuova,se matka oli elämäniloa suova!
      Tämä matka oli vain pakko tehdä ama

      • Eilen Flinkkilä-Tastula-ohjelmassa onnettomuuden uhri mietti mitä kaikkea hän menetti onnettomuudessa.
        Sinä tulit mieleeni, kun hän sanoi lopuksi jotain sinnepäin, että ihmiseltä voidaan viedä kaikki , mutta omaa asennetta ei kukaan voi viedä. Se jää jäljelle.
        Sinulla on asenne, että et anna tämän sinua nujertaa. Sinä taistelet luovuttamista ja masennusta vastaan, ja varmasti vielä voitatkin. Sinun asenteesi on taistelutahto, ollut aina ja se sinulla säilyy nytkin.


      • Makriina2 kirjoitti:

        Eilen Flinkkilä-Tastula-ohjelmassa onnettomuuden uhri mietti mitä kaikkea hän menetti onnettomuudessa.
        Sinä tulit mieleeni, kun hän sanoi lopuksi jotain sinnepäin, että ihmiseltä voidaan viedä kaikki , mutta omaa asennetta ei kukaan voi viedä. Se jää jäljelle.
        Sinulla on asenne, että et anna tämän sinua nujertaa. Sinä taistelet luovuttamista ja masennusta vastaan, ja varmasti vielä voitatkin. Sinun asenteesi on taistelutahto, ollut aina ja se sinulla säilyy nytkin.

        En nähnyt ohjelmaa mutta ei se äitinä olemisentuskaa kaikti olisi huojentanut?
        Kaksipoikaa menetetty! Toinen tappoi itsensä ja toinen tapettiin!
        Äitinä tunnen riittämättömyyttä,mikä meni niinsanotusti pieleen?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        En nähnyt ohjelmaa mutta ei se äitinä olemisentuskaa kaikti olisi huojentanut?
        Kaksipoikaa menetetty! Toinen tappoi itsensä ja toinen tapettiin!
        Äitinä tunnen riittämättömyyttä,mikä meni niinsanotusti pieleen?

        Ei se ohjelma lapsen menettämisestä kertonut, Ko. henkilö oli joutunut tulipaloon, jossa kymmenet ihmiset paloivat ja vammautuivat. Hän menetti itse 40 % ihostaan. Nyt hän vuosien jälkeen oli voiton puolella. Oli jotenkin koskettavaa kun hän sanoi, että kaiken muun voi menettää, mutta omaa asennetta ei kukaan voi viedä.
        Olen ajatellut, että sinulla on se asenne, että jaksat nousta murheesta. Sinulla on tahto voittaa masennus ja tuskainen murhe, vaikka ikuinen suru ja kaipaus jääkin.
        Siihen toivotan jaksamista.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Ei se ohjelma lapsen menettämisestä kertonut, Ko. henkilö oli joutunut tulipaloon, jossa kymmenet ihmiset paloivat ja vammautuivat. Hän menetti itse 40 % ihostaan. Nyt hän vuosien jälkeen oli voiton puolella. Oli jotenkin koskettavaa kun hän sanoi, että kaiken muun voi menettää, mutta omaa asennetta ei kukaan voi viedä.
        Olen ajatellut, että sinulla on se asenne, että jaksat nousta murheesta. Sinulla on tahto voittaa masennus ja tuskainen murhe, vaikka ikuinen suru ja kaipaus jääkin.
        Siihen toivotan jaksamista.

        Minäkin suren joka päivä, en jaksa edes kirjoittaa siitä tänne. Kun hämärä tulee on minulla tunne että poismenneet ja suojelusenkeleni on kanssani.

        Siunausta Teille kaikille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin suren joka päivä, en jaksa edes kirjoittaa siitä tänne. Kun hämärä tulee on minulla tunne että poismenneet ja suojelusenkeleni on kanssani.

        Siunausta Teille kaikille.

        Elämänkulku on luopumksta!
        Luopumista vahenevasta aviopuolisosta,!
        Luopumisesta elinvoimsisesta lemmikistä
        Minä olen luopunut kahdesta työkykyisestä lapsestani!
        Terveydenmenettämln on tavallaan luopumista!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin suren joka päivä, en jaksa edes kirjoittaa siitä tänne. Kun hämärä tulee on minulla tunne että poismenneet ja suojelusenkeleni on kanssani.

        Siunausta Teille kaikille.

        Se sujellusenkelituntemus on todella aivan aitoa kohdallani!
        Poikani puristi kättäni ja tunsin niiden jäähyväitenjälkeen,että hän haluaa suojella ei riistää!


      • Makriina2 kirjoitti:

        Ei se ohjelma lapsen menettämisestä kertonut, Ko. henkilö oli joutunut tulipaloon, jossa kymmenet ihmiset paloivat ja vammautuivat. Hän menetti itse 40 % ihostaan. Nyt hän vuosien jälkeen oli voiton puolella. Oli jotenkin koskettavaa kun hän sanoi, että kaiken muun voi menettää, mutta omaa asennetta ei kukaan voi viedä.
        Olen ajatellut, että sinulla on se asenne, että jaksat nousta murheesta. Sinulla on tahto voittaa masennus ja tuskainen murhe, vaikka ikuinen suru ja kaipaus jääkin.
        Siihen toivotan jaksamista.

        Todella kertomasi TV ohjelma on parhaiimmasta päästä ja yleensä katson.
        Voin luojankiitos hakea sen arkistosta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin suren joka päivä, en jaksa edes kirjoittaa siitä tänne. Kun hämärä tulee on minulla tunne että poismenneet ja suojelusenkeleni on kanssani.

        Siunausta Teille kaikille.

        Voi eihän se elinvoima voi pysähtyä yhteen niinsanottuun "luppopäivään" me skarpataan ja nähdään se auringonnousu ja uusi aamu ! Minä elän ja kiitos luojalleni,sain elää ,sain juoda aamukaffeet ja osasin avata tietokoneen!
        Oli ilo kömmetä joukkoonnee!
        Voi hitsinhitsi,että toi lonkka ei tunnu omalta ja toi vaivaisenluukin joutais kierrätykseen?
        Se ihminen kaikkine vaivoineen on tärkein ja niin luulee myös ama


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin suren joka päivä, en jaksa edes kirjoittaa siitä tänne. Kun hämärä tulee on minulla tunne että poismenneet ja suojelusenkeleni on kanssani.

        Siunausta Teille kaikille.

        Ei meitä ole luotu suremaan,vaan elämään!
        Rakkaudensuomaa aamuherätystä ja jos voin aamuasi piristää,sen todella haluIsin tehdä!
        Eivät ne aamut aina ole niitä virkuinpia!
        Täydenkuunaikaan en juurikaan saa nukutuksi,siis "kuuhulluus ja sillek!
        Jo toi,että kirjoitit palstalle on puoli voittoa


      • Makriina2 kirjoitti:

        Eilen Flinkkilä-Tastula-ohjelmassa onnettomuuden uhri mietti mitä kaikkea hän menetti onnettomuudessa.
        Sinä tulit mieleeni, kun hän sanoi lopuksi jotain sinnepäin, että ihmiseltä voidaan viedä kaikki , mutta omaa asennetta ei kukaan voi viedä. Se jää jäljelle.
        Sinulla on asenne, että et anna tämän sinua nujertaa. Sinä taistelet luovuttamista ja masennusta vastaan, ja varmasti vielä voitatkin. Sinun asenteesi on taistelutahto, ollut aina ja se sinulla säilyy nytkin.

        Todella Makriina2 !
        Näin yhtenä päivänä eläkkeellä olevan farmaseutin Tamperelta kotoisin.
        No tietty kerroin mitä minulle kuuluu:hän halasi minua ja sanoi,sinä selviät ton huumorintajusi myötä,kaiketi toi asenne on joka antaa kestävyyttä selviytyä?

        Kyllä sinä Makriina2 olet myötävaikuttaja koko palstan sisältöön,jollei sinua olisi palstalla,en kirjoittasi riviäkään.
        En ole ainoa,jolla on positiivinen käsitys sinusta kirjoittajana,kiitollisen ama


    • Joskus kyllä tuntuu kohttomalta äitinä kokea tämä kailli?
      Joskus yönhijasina hetkinä kelaan elettyä elämää ja miten voin menettää heidät poikani?
      He taaperot,joita vaalin äidinvaistoilla,joita suojelin rukouksilla?

      • Anonyymi

        Paskaa-- kuka uskoo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskaa-- kuka uskoo...

        Sullako on joku "positiivisuuspäivä"..... ?
        Hymyä huuleen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskaa-- kuka uskoo...

        En ehkä ilmaisisi epäilystäni tuolla tavalla, mutta olen kyllä ihmetellyt myös. Jos meitsiltä olisi kuollut kaksi lasta epäilyttävissä oloissa, niin en kuuna päivänä retostelisi aiheesta täällä. Enkä missään. - Nm. Epätodellista


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ehkä ilmaisisi epäilystäni tuolla tavalla, mutta olen kyllä ihmetellyt myös. Jos meitsiltä olisi kuollut kaksi lasta epäilyttävissä oloissa, niin en kuuna päivänä retostelisi aiheesta täällä. Enkä missään. - Nm. Epätodellista

        Onneksi sinulle ei niin ole käynyt.
        Rituliini työstää omaa suruaan omalla tavallaan, ja se on hänelle suotava. Kukaan ei voi määrätä, miten tunteita pitää käsitellä.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Onneksi sinulle ei niin ole käynyt.
        Rituliini työstää omaa suruaan omalla tavallaan, ja se on hänelle suotava. Kukaan ei voi määrätä, miten tunteita pitää käsitellä.

        Niin se elämä teki minustakin täysin murjottavan. Kaikki elämän ilo ja riemu vaan katosi. Eräs ystäväni sanoi että miten olenkaan muuttunut, ennen niin hymyilevä, nykyään täysin iloton.

        Läheisten menettämisen suru joka ei koskaan lopu. Äskenkin torkahdin ja kaunis virsi soi sisälläni herättyäni.

        Valokuvat tuovat lohtua, kuinka ihanaa se elämä ennen olikaan.Muistot ovat seuranain. Minä uskon viestintuoja enkeleihin, jotenkin pikkulinnut mielestäni toimivat viestintuojina. Päivällä ne näykkivät paitaani joka oli ulkona.Aivan kuin minua muistettaisiin.

        Toivon teille kaikkea hyvää ja enkelin suojausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se elämä teki minustakin täysin murjottavan. Kaikki elämän ilo ja riemu vaan katosi. Eräs ystäväni sanoi että miten olenkaan muuttunut, ennen niin hymyilevä, nykyään täysin iloton.

        Läheisten menettämisen suru joka ei koskaan lopu. Äskenkin torkahdin ja kaunis virsi soi sisälläni herättyäni.

        Valokuvat tuovat lohtua, kuinka ihanaa se elämä ennen olikaan.Muistot ovat seuranain. Minä uskon viestintuoja enkeleihin, jotenkin pikkulinnut mielestäni toimivat viestintuojina. Päivällä ne näykkivät paitaani joka oli ulkona.Aivan kuin minua muistettaisiin.

        Toivon teille kaikkea hyvää ja enkelin suojausta.

        Kuulut siis niihin tyyppeihin, jotka kuvittelivat, että sekä sinä itse että läheisesi elävät onnellisina maailman loppuun asti eikä kukaan poistu kuolon kautta tästä elämästä. Jos suru ei lopu säällisessä ajassa, niin sulla on henkilökohtainen ongelma. - Nm. Sinä elät vielä


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Onneksi sinulle ei niin ole käynyt.
        Rituliini työstää omaa suruaan omalla tavallaan, ja se on hänelle suotava. Kukaan ei voi määrätä, miten tunteita pitää käsitellä.

        Enhän puhunut / tarkoittanut tunteitten käsittelemistä lain. Jutun todellisuuspohjasta oli kyse. - Nm. Eri asiat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän puhunut / tarkoittanut tunteitten käsittelemistä lain. Jutun todellisuuspohjasta oli kyse. - Nm. Eri asiat

        Ei se suru koskaan lopu, tottuu siihenkin. Henkimaailmasta meillä ei ole tietoa, olen jutellut papin kanssa asiasta. Hänkin myönsi henkimaailman olemassa olon.

        Elämä muuttaa ihmistä, se on ymmärrettävä näin. Onneksi voi harrastaa nykyaikana netin kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ehkä ilmaisisi epäilystäni tuolla tavalla, mutta olen kyllä ihmetellyt myös. Jos meitsiltä olisi kuollut kaksi lasta epäilyttävissä oloissa, niin en kuuna päivänä retostelisi aiheesta täällä. Enkä missään. - Nm. Epätodellista

        Retostelu kahden poikani kuolemalla?

        Aika uskomaton diagnoosi surutyölle?
        No minä kunnioitan sinun mielipidettäsi niinpaljon,että sivuan sen ja jätän sen,joko typeryyden,tai sivistymättömyyden piikkiin?
        Minä olen kertonut avoimesti elämäni katastrofeista,en anonyyminä!
        Kaikkea hyvää elämääsi!
        Retostelemisiin ama!


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Retostelu kahden poikani kuolemalla?

        Aika uskomaton diagnoosi surutyölle?
        No minä kunnioitan sinun mielipidettäsi niinpaljon,että sivuan sen ja jätän sen,joko typeryyden,tai sivistymättömyyden piikkiin?
        Minä olen kertonut avoimesti elämäni katastrofeista,en anonyyminä!
        Kaikkea hyvää elämääsi!
        Retostelemisiin ama!

        "Sivuan sen". Aika monella sanalla otit kuitenkin osaa. - Nm. Pahoittelen


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Retostelu kahden poikani kuolemalla?

        Aika uskomaton diagnoosi surutyölle?
        No minä kunnioitan sinun mielipidettäsi niinpaljon,että sivuan sen ja jätän sen,joko typeryyden,tai sivistymättömyyden piikkiin?
        Minä olen kertonut avoimesti elämäni katastrofeista,en anonyyminä!
        Kaikkea hyvää elämääsi!
        Retostelemisiin ama!

        "Tuomio annettu tänään kansliapäätöksenä: Rapiat neljä vuotta. Vaan ei tullut toki taposta, vaan koska kyseessä oli ns.viivesurma, niin tuomio tuli törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.

        Ei ole tietoa, että valittaako joku(syyttäjä) tuomiosta."

        Kopsasin tämän Murhainfosta, koska en huomannut missään lehdessä tätä tuomiota. Jotenkin tuli onea olo, että kaveri istuu ilmeisesti ne "rapiat kaksi vuotta" ja on vapaa uusiin taistoihin, mutta Rituliinin suru on ikuinen, joskin voi välillä hieman laantua, mutta koskaan ei unohdu.

        Sekin minua hieman ärsytti, kun tuolla toisaalla oli kehoitusta, että "elä tätä päivää", älä eilistä ja varsinkaan älä märehdi suruasi! Kuinka sen voi unohtaa? Ainakin minä muistan aikapaljonkin menneitä, mutta onneksi en tulevista tiedä ja niitä pyrin olemaan surematta, kuten "multa loppuu" ja "pakolaisia tulee paljon", joten en mene peitonalle piiloon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tuomio annettu tänään kansliapäätöksenä: Rapiat neljä vuotta. Vaan ei tullut toki taposta, vaan koska kyseessä oli ns.viivesurma, niin tuomio tuli törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.

        Ei ole tietoa, että valittaako joku(syyttäjä) tuomiosta."

        Kopsasin tämän Murhainfosta, koska en huomannut missään lehdessä tätä tuomiota. Jotenkin tuli onea olo, että kaveri istuu ilmeisesti ne "rapiat kaksi vuotta" ja on vapaa uusiin taistoihin, mutta Rituliinin suru on ikuinen, joskin voi välillä hieman laantua, mutta koskaan ei unohdu.

        Sekin minua hieman ärsytti, kun tuolla toisaalla oli kehoitusta, että "elä tätä päivää", älä eilistä ja varsinkaan älä märehdi suruasi! Kuinka sen voi unohtaa? Ainakin minä muistan aikapaljonkin menneitä, mutta onneksi en tulevista tiedä ja niitä pyrin olemaan surematta, kuten "multa loppuu" ja "pakolaisia tulee paljon", joten en mene peitonalle piiloon.

        Hän oli pyytänyt vapauteen pääsyä,koska ei tunne vankilanseiniä,kaiketi omaksi kodikseen?


      • Se että tämä ihminen tappoi poikani,hän eliminoi sen sen vauvan,joka hänelle tapparalle synytyi elokuuta alkupäivinä!
        Hän on tappaja koko elinikänsä,vaikka entinen!
        Minä menetin rauhaa rakastava poikani!
        Ensimmäinen poikani metsästi ,hän sanoi,en voi tappaa viatonta eläintä!
        Hänet tapettiin puolustuskyvyttömiä?


      • Niin kuinka voin elää tätä päivää!
        Surun pyyhit silmistäni laulaa Kirka!
        Se suru vaikka sen voi unohtaa hetkeksi palaa!
        Hän ahkera lapseni oli uhri,kuinka tärkeä hän oli pojalleen,kuinka tärkeä hän oli minulle sisälleen?
        Nuorin tyttäreni joutui sanoutumasn sairaanhoitajaan teho osastolla!
        Eivät Nämä henkiset kärsimykset tule oikeuskäsittelyssä Korvattavuus menetetyksiin


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Se että tämä ihminen tappoi poikani,hän eliminoi sen sen vauvan,joka hänelle tapparalle synytyi elokuuta alkupäivinä!
        Hän on tappaja koko elinikänsä,vaikka entinen!
        Minä menetin rauhaa rakastava poikani!
        Ensimmäinen poikani metsästi ,hän sanoi,en voi tappaa viatonta eläintä!
        Hänet tapettiin puolustuskyvyttömiä?

        Se raati täällä joka jakaa meidät täällä selvittiin ja uhrilampaisiin olemme me itse!
        Me alasajamme mielipiteitä alas,kun haluamme ripustaa oman mielipiteemme sinne ylimmälle oksalle?
        Itseriioisuus on sana jonka vuoksi taistelemme pääsystä sille ylimmälle oksalle!
        No ei se mitään alalle kelpaa se alinkin oksa


      • Makriina2 kirjoitti:

        Onneksi sinulle ei niin ole käynyt.
        Rituliini työstää omaa suruaan omalla tavallaan, ja se on hänelle suotava. Kukaan ei voi määrätä, miten tunteita pitää käsitellä.

        Todella kukaan teistä ei voi tuntea sitä tuskaa!
        Kukaan ei voi tietää niiden valittujen öiden tuskaa!
        Ei niitä kyyneleitä joita olen vuodattanut!
        Ja se lähimmäisenrakkaus tekeekin minusta poikieni kuolemalla,
        elostelevan ihmisen?
        No se sanamuoto oli retostelevan!
        Tunne köyhyys vaivaa palstaa ja kaikki jo amaakin


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tuomio annettu tänään kansliapäätöksenä: Rapiat neljä vuotta. Vaan ei tullut toki taposta, vaan koska kyseessä oli ns.viivesurma, niin tuomio tuli törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.

        Ei ole tietoa, että valittaako joku(syyttäjä) tuomiosta."

        Kopsasin tämän Murhainfosta, koska en huomannut missään lehdessä tätä tuomiota. Jotenkin tuli onea olo, että kaveri istuu ilmeisesti ne "rapiat kaksi vuotta" ja on vapaa uusiin taistoihin, mutta Rituliinin suru on ikuinen, joskin voi välillä hieman laantua, mutta koskaan ei unohdu.

        Sekin minua hieman ärsytti, kun tuolla toisaalla oli kehoitusta, että "elä tätä päivää", älä eilistä ja varsinkaan älä märehdi suruasi! Kuinka sen voi unohtaa? Ainakin minä muistan aikapaljonkin menneitä, mutta onneksi en tulevista tiedä ja niitä pyrin olemaan surematta, kuten "multa loppuu" ja "pakolaisia tulee paljon", joten en mene peitonalle piiloon.

        Hänellä tappajalla alla jo kolme pahoinpitelyä ja kerrn istunut linnassa,että tuskin pääsee vapauteen parinvuodenpäästä??


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tuomio annettu tänään kansliapäätöksenä: Rapiat neljä vuotta. Vaan ei tullut toki taposta, vaan koska kyseessä oli ns.viivesurma, niin tuomio tuli törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.

        Ei ole tietoa, että valittaako joku(syyttäjä) tuomiosta."

        Kopsasin tämän Murhainfosta, koska en huomannut missään lehdessä tätä tuomiota. Jotenkin tuli onea olo, että kaveri istuu ilmeisesti ne "rapiat kaksi vuotta" ja on vapaa uusiin taistoihin, mutta Rituliinin suru on ikuinen, joskin voi välillä hieman laantua, mutta koskaan ei unohdu.

        Sekin minua hieman ärsytti, kun tuolla toisaalla oli kehoitusta, että "elä tätä päivää", älä eilistä ja varsinkaan älä märehdi suruasi! Kuinka sen voi unohtaa? Ainakin minä muistan aikapaljonkin menneitä, mutta onneksi en tulevista tiedä ja niitä pyrin olemaan surematta, kuten "multa loppuu" ja "pakolaisia tulee paljon", joten en mene peitonalle piiloon.

        Nyt sillä revittelee iltalehti,joten ama jää paitsioon!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tuomio annettu tänään kansliapäätöksenä: Rapiat neljä vuotta. Vaan ei tullut toki taposta, vaan koska kyseessä oli ns.viivesurma, niin tuomio tuli törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.

        Ei ole tietoa, että valittaako joku(syyttäjä) tuomiosta."

        Kopsasin tämän Murhainfosta, koska en huomannut missään lehdessä tätä tuomiota. Jotenkin tuli onea olo, että kaveri istuu ilmeisesti ne "rapiat kaksi vuotta" ja on vapaa uusiin taistoihin, mutta Rituliinin suru on ikuinen, joskin voi välillä hieman laantua, mutta koskaan ei unohdu.

        Sekin minua hieman ärsytti, kun tuolla toisaalla oli kehoitusta, että "elä tätä päivää", älä eilistä ja varsinkaan älä märehdi suruasi! Kuinka sen voi unohtaa? Ainakin minä muistan aikapaljonkin menneitä, mutta onneksi en tulevista tiedä ja niitä pyrin olemaan surematta, kuten "multa loppuu" ja "pakolaisia tulee paljon", joten en mene peitonalle piiloon.

        Luin juuri Iltalehden palstoja!
        Uhrin vanha äiti oli joutunut sairaalahoitoon?
        Todella jouduin flimmeririn vuoksi,mutta kirjoitin siitä vain palstalla?
        Ei voi olla totta,että joku ehti ennen hautausurakoitsijaa??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin se elämä teki minustakin täysin murjottavan. Kaikki elämän ilo ja riemu vaan katosi. Eräs ystäväni sanoi että miten olenkaan muuttunut, ennen niin hymyilevä, nykyään täysin iloton.

        Läheisten menettämisen suru joka ei koskaan lopu. Äskenkin torkahdin ja kaunis virsi soi sisälläni herättyäni.

        Valokuvat tuovat lohtua, kuinka ihanaa se elämä ennen olikaan.Muistot ovat seuranain. Minä uskon viestintuoja enkeleihin, jotenkin pikkulinnut mielestäni toimivat viestintuojina. Päivällä ne näykkivät paitaani joka oli ulkona.Aivan kuin minua muistettaisiin.

        Toivon teille kaikkea hyvää ja enkelin suojausta.

        Murheita on niin monenlaisia. Seuraan erästä elämänkohtaloa, joka saa minut aina masennuksen valtaan. Ihminen on omaishoitaja mielialavaihteluiselle puolisolle, jota pitää kaiken aikaa pitää silmällä, koska hän pelkää vainoojia, joita on paettava vakka keskellä yötä. Omaishoitaja ei voi nukkua kuin koiranunta. Aina valmiina heräämään joka rapsahdukseen, koska puoliso osaa liikkua hiljaa, etteivät vainoojat huomaa.
        Nyt hänellä itsellään on todettu vaikea krooninen sairaus, joka vie häneltä voimat. Ei ole tietoa, kuinka pitkään hänen voimansa riittävät.
        On järkyttävää seurata, kuinka ihmisestä katoaa hyvä mieli, kyky nauttia ja iloita edes kauniista auringonpaisteesta, ainainen huoli jokapäiväisistä asioista. Illalla helpottunut huokaus: tänään ainakin selvittiin.
        Tällaisista asioista ei helposti puhuta tutuille ja naapureille. Heillä on sitten syytä ihmetellä, miksi tuo on mennyt noin nyrpeäksi ja puhumattomaksi. Ennen oli niin sosiaalinen ja hauska, mutta ei sen kanssa enää viihdy. Mikähän sillä nyt on!
        Ei ajatella, että itse voisi pysyä samana kuin ennenkin, juttelevaisena ja hyvänä naapurina.


    • En halua rypeä itsesäälissä!
      Mutta en kehuskella myös,että nyt minä olen nyyhkytarinoiden kestosuosiota kalastelee objekti?
      Olen kertonut avoimesti mitä olen joutunut läpinäkymätön ja minusta on tehty retostelija?
      Retostelu ja näillä menetyksellä?
      No jos olen suosikki retostelemalla,niin antaa olla!

      • Pura murheesi tänne, tämä on turvallinen paikka.
        Älä välitä näistä, joilla ei ole myötäelämisen kykyä. He voivat jättää ketjun lukematta, sillähän heidän mielenrauhansa säilyy.
        Murhetta voi käsitellä niin monin tavoin. Jokainenhan tekee surutyötä itselleen.
        Ihminen, joka ei ole koskaan joutunut syvän surun eteen, voi vaivautua, ja sitä peittääkseen sitten sanoa ja kirjoittaa tahdittomasti.
        Mutta tänne mahtuu, joka ei jaksa osallistua, sivuuttakoon ketjun.
        Outoa, että et saanut tietää päätöksestä, kun kuitenkin olit saanut tutkintapapereita luettavaksesi. Ehkä asiassa on vielä jotain kesken, niin että eivät ole sinua informoineet.
        Kai voisit kysyä joltakin viskaalilta!


    • Todella en yleensä turhista ruikuta!
      Nyt aman eväät on syöty!
      Olen aivan rikki,äitinä!
      Jos joku näkee,että elostelen palstalla kertoakseni äitinä menetyksistä!
      Joku näkee,että elvistelen poikien menetyksellä?

    • Anonyymi

      En ole lukenut ketjuja läpi,
      mutta kun joku ihminen on sinua ilmeisesti syvästi loukannut,
      hän ei voi olla täysissä järjissä.
      Suhtaudu sen mukaan.

      • Anonyymi

        Suru ja ikävä, molemmat painavat usein. Ne vaan tulee sisimmästä. Lohtua on vaan etsittävä, kyyneleet vuodatettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suru ja ikävä, molemmat painavat usein. Ne vaan tulee sisimmästä. Lohtua on vaan etsittävä, kyyneleet vuodatettava.

        Läheisen suru, ikävä ja kivut on myös kannettava.Ilman tälläistä lohtua ja tukea en olisi itsekkään jaksanut.


      • Kiitos!
        Joskus toi kannustus ja mukana kulkeminen saa jopa ilonkyyneliletä silmiin,vaikka surutyötä tyyöstän!
        Voi haleja teille kaikille!
        Elämänkarikot on vain pakko ohittaa,itsesäälissä rypeminenen ei kasvata ihmistä,sen olen huomannut?


    • Anonyymi

      Läheisten menettämiset ovat elämän raskaimmat asiat.
      Omasta elämästäni on poistunut läheisiä ennenaikaisesti
      sairauksien ja itsemurhien takia ja kautta
      ja on monia ppismenneitä vanhuuden ja vanhuuden sairauksien takia.
      Kun ensimmäinen läheinen lähtee,
      mikään ei ole koskaan enää ennallaan.

      Sitä edeltävää aikaa muistan aikana
      jolloin saattoi tuntea olonsa huolettomaksi.
      Mikä ihana ja kevyt tunne.
      Huolettomuus.
      Olen yrittänyt joskus saavuttaa sitä tunnetta edes hetkeksi,
      sitä "huolettomuuden tunnetta",
      mutta siitä ei enää ole eikä tule
      enkä enää yritä.

      Sekin käy raskaaksi yrittää tavoitella jotain saavuttamatonta.
      Tämä on nyt osani ja tyydyn siihen.
      Vähimpään tyytyminen tuntuu olevan vähiten raskasta,
      vaikkei se tuskaa poista.
      Varmaan aika absurdeja ajatuksia ?
      Toivon, ettei kukaan ymmärrä mitään väärin.
      Omia oman elämän pohdiskeluja rivit olivat vain.

      • Anonyymi

        Todella hyviä pohdiskeluja. Samankaltaisia minulla, elämä ei tosiaan palaa ennalleen kun ensimmäinen läheinen lähtee.

        Minun kirjoittamani runo tänne jonnekkin tuo lohtua ja myöskin valokuvat. Äsken katsoin kansiosta muistoja menneistä ajoista.


    • Luin aikoinaan parapsygologiaa ja sain jotain lohtua todella sielun vaelluksesta!
      No mutta teille Ihanat ihmiset välit ja kiitokset!
      Sain lohtua tuskaani ja teidän kannustuksesta jaksan sinne seuraavalle rastille ama

      • Anonyymi

        Minä opiskelin ev.luterilaista ja ortodoksista teologiaa,ihan teoria muodossa.Käytännön asioihin en ole paljoa osallistunut.


    • Anonyymi

      Turhaa puhua siitä mitä ollut, aika on tuleva jos sitä on.

      • Kuinka monta poikaa sinulta on kuollut?


    • Anonyymi

      Rituliini.


      Uskon sielun vaellukseen koska olen sen kokenut. En keskustele siitä.

      • Anonyymi

        Sielun vaellus, parapsykologia olisi mielenkiintoinen oppiaine,tietysti opiskelijan asenteella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sielun vaellus, parapsykologia olisi mielenkiintoinen oppiaine,tietysti opiskelijan asenteella.

        Parapsygologia,sielunvaellus lieneekö oppiaineena hyväksyttävää tulevaisuudessa??

        Minä sain lohtua Peter Risileun Sielunmatka kirjasta ja tietty huuhaata,kaiketi,kuin Akuankka mutta mielenkiintoisen matkan tein!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sielun vaellus, parapsykologia olisi mielenkiintoinen oppiaine,tietysti opiskelijan asenteella.

        Eihän sen menetetyn ihmisen muistoja kukaan voi viedä!
        Hän,lapsena,hän veljenä,hän äitinä,siskona on ollut meille todella läheinen.
        Läheisenmuisto on meille se kannustus,me kohtaamme vielä.
        Minä uskon siihen,jälleennäkemiseen


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Eihän sen menetetyn ihmisen muistoja kukaan voi viedä!
        Hän,lapsena,hän veljenä,hän äitinä,siskona on ollut meille todella läheinen.
        Läheisenmuisto on meille se kannustus,me kohtaamme vielä.
        Minä uskon siihen,jälleennäkemiseen

        Toivon että Luoja antaa sinulle lohtua. Minullakin on ollut paljon surua ja murhetta. Raskaat ajat tulevat aina mieleen, niin se elämä tuo ne tullessaan.


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Parapsygologia,sielunvaellus lieneekö oppiaineena hyväksyttävää tulevaisuudessa??

        Minä sain lohtua Peter Risileun Sielunmatka kirjasta ja tietty huuhaata,kaiketi,kuin Akuankka mutta mielenkiintoisen matkan tein!

        Jos joku kirjoittaa kokemastaan, niin miten se voi olla "huuhaata" ? - Nm. Epäuskova


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku kirjoittaa kokemastaan, niin miten se voi olla "huuhaata" ? - Nm. Epäuskova

        Googlaa hallusinaatio


      • Anonyymi kirjoitti:

        Googlaa hallusinaatio

        Ei minulle ole hallusinaatio seisoa kahden poikani haudalla ja haudata heidät!
        Jos sinä näät niitä pikkuukkoja niin se on sun ongelmasi,ei minun.
        No kivat sulle ja aurinkoista tulevaisuutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlaa hallusinaatio

        Kokemus se on hallusinaatiokin. joka iäkkäillä johtuu usein siitä, että he eivät osaa juoda nesteitä riittävästi ja aivot kuivuvat. - Nm. Tärkeä terveysjuttu


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Ei minulle ole hallusinaatio seisoa kahden poikani haudalla ja haudata heidät!
        Jos sinä näät niitä pikkuukkoja niin se on sun ongelmasi,ei minun.
        No kivat sulle ja aurinkoista tulevaisuutta!

        Tarkoitin parapsykologiaa. Onko se hallusinaatiota vai itsesuggestiota ?
        Se kun ei ole mitkään tunnustettu tieteenlaji.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin parapsykologiaa. Onko se hallusinaatiota vai itsesuggestiota ?
        Se kun ei ole mitkään tunnustettu tieteenlaji.

        En ole tutustunut, voisi olla ihan mielenkiintoista.


    • Anonyymi

      Ota selvää ensin, mitä hypnoosissa tapahtuu? Minusta se on todella ihme, kuinka ihminen saadaan sellaiseen tilaan, että hän ei muka tajua ja tiedä mitä tekee.

      Jokunen "ällistyttävä" kokemus on minullakin ja en halua sellaista enää, koska ihmisen psyyke on aika arvaamaton edelleen.

      • Anonyymi

        Samoin enneunet, täysin selittämättömiä asioita.Parempi kun on viltin alla piilossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin enneunet, täysin selittämättömiä asioita.Parempi kun on viltin alla piilossa.

        Unet eivät ole enteitä. Unet kertovat niistä asioista ja aiheista, jotka unen näkijä päiviensä ja elämänsä aikana säiöö syvälle mieleensä ja alitajuntaansa. Sieltä ne putkahtelevat sopivan tilaisuuden tullen uneksi, joka kertoisi unen näkijälle jotain hänestä, jos hän osaisi unensa tulkita. - Nm. Uni on kertomus itsestä


    • Anonyymi

      Unessa alitajunta "järjestelee" asioitamme, ajatuksiamme ja ehkä tunteitammekin, joita olemme kokeneet. Siksi kai unet ovat useimmiten sekavia ja käsittämättömiä, mutta voimme herätä silti tai juuri siitä syystä hyvinkin virkeinä.

      Nykyään ei vaan tahdo uni tulla eikä kestä kauan.
      Melatoniinin tuotanto on vähentynyt. Purkista otettu ei auta.

      Ehkä pitäisi olla päivisin paljon aktiivisempi,
      että väsyisi, niin uni saattaisi tulla vähän paremmin,
      mutta kunto ei salli niin paljon aktiivisuutta.

    • Anonyymi

      Unet voivat myös heijastella alitajunnassamme olevia pelkoja tai toiveita,
      mutta ne eivät ennusta mitään.
      Ihminen vain "tulkitsee" joskus uniaan haluamallaan tavalla.

      Esimerkiksi jos on oikein halunnut jotain asiaa tai pelkää jotain asiaa,
      se pyörii mielessä ja siitä voi nähdä unen välähdyksen.
      Kun se sitten tapahtuu tavalla tai toisella,
      voi tulkita sen enneuneksi, vaikkei se sitä ole.
      Alitajunta vain kelaa unessa sitä asiaa.

      • Anonyymi

        Kyllä unet ennustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä unet ennustaa.

        Tottakai, jos haluat uskoa niin. Mielikuvitus voi luoda mitä vain.
        Oikeasti ne ei ennusta mitään.


      • Näin aikoinaan enneunia!
        Jopa äitini kuoleman näin!
        Korteista näin tämän viimeisen menetyksen.Tosin en tiennyt sitä silloin,kuka oli se perheenjäsen.
        Enää en uskalla katsoa korteista vaikka tyttäreni pyysi.
        Nyt enneunia näytetään tyttärenityttärelle.
        Minulla on unien ja korttien tulkitsemiskirja.
        Eivät ne huuhaata ole ja olen paljasjalkainen hesalainen


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Näin aikoinaan enneunia!
        Jopa äitini kuoleman näin!
        Korteista näin tämän viimeisen menetyksen.Tosin en tiennyt sitä silloin,kuka oli se perheenjäsen.
        Enää en uskalla katsoa korteista vaikka tyttäreni pyysi.
        Nyt enneunia näytetään tyttärenityttärelle.
        Minulla on unien ja korttien tulkitsemiskirja.
        Eivät ne huuhaata ole ja olen paljasjalkainen hesalainen

        Siitä huolimatta unet kertovat sinusta, eivät muista eivätkä enteile mitään. - Nm. Tutki itseäsi


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Näin aikoinaan enneunia!
        Jopa äitini kuoleman näin!
        Korteista näin tämän viimeisen menetyksen.Tosin en tiennyt sitä silloin,kuka oli se perheenjäsen.
        Enää en uskalla katsoa korteista vaikka tyttäreni pyysi.
        Nyt enneunia näytetään tyttärenityttärelle.
        Minulla on unien ja korttien tulkitsemiskirja.
        Eivät ne huuhaata ole ja olen paljasjalkainen hesalainen

        On suuri todennäköisyys että jollekin sattuu jotain mitä kortit sattuu ennustamaan
        ja kortteja vo itulkita miten vaan ja tulkitseekin tietämättään alitajuisesti siihen suuntaan kuin tietää tapahtuvan ja kuinka on mennyt.
        Onko hesalainen sinusta enemmän uskottava kuin joku muualla asuva huuhaa-ennustaja ?
        Minäkin olen "nähnyt" äidin kuoleman unessa. Ei mikään ihme.
        Sehän oli tiedossa, ihminen kuolee varmasti kun tarpeeksi vanhaksi tulee ja mikä päivisin on mielessä se voi näyttäytyä unessakin jossain muodossa. Monta muutakin juttua on tapahtunut, mutta eihän ne tietysti ole mitään ennustuksia eikä enteitä. Ihmisen vaisto jo sanoo mitä tulee tapahtumaan ennemmin tai myöhemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On suuri todennäköisyys että jollekin sattuu jotain mitä kortit sattuu ennustamaan
        ja kortteja vo itulkita miten vaan ja tulkitseekin tietämättään alitajuisesti siihen suuntaan kuin tietää tapahtuvan ja kuinka on mennyt.
        Onko hesalainen sinusta enemmän uskottava kuin joku muualla asuva huuhaa-ennustaja ?
        Minäkin olen "nähnyt" äidin kuoleman unessa. Ei mikään ihme.
        Sehän oli tiedossa, ihminen kuolee varmasti kun tarpeeksi vanhaksi tulee ja mikä päivisin on mielessä se voi näyttäytyä unessakin jossain muodossa. Monta muutakin juttua on tapahtunut, mutta eihän ne tietysti ole mitään ennustuksia eikä enteitä. Ihmisen vaisto jo sanoo mitä tulee tapahtumaan ennemmin tai myöhemmin.

        Äitini kuoli 67 vuotiaana,oli pari vuotta aikaisenmin päässyt merimieseläkkeelle.
        Häneltä katkesi verisuoni päästä,ettei hän vanhus mielestäni vielä ollut.
        Sinulla nyt näkyy olevan tyylinä muovata toisten mielipiteet omanmieleksesi?
        Kaiketi tämä on sitä keskustelua,tiedä häntä.

        Näetkö minussa uhkan mielipiteillesi,kun jatkuvasti roikut kirjoitusteni arvostelijana?
        Milloin on pelkkiä kysymysmerkkejä,milloin on mitäkin huomauteltavaa.
        Toivon että elämääsi tuo valoa ja iloa tämä aikainen talvi ja näät jotain positiivistä meissä kirjoittelijoissa.

        Hyppään tänään mummotaxiin ja matkustan 14 kilsaa rantatilalleni,kaivan kairan liiteristä,lämmitän rantasaunan,ruokin lintuja ja alan pilkkimään.
        Toivottavasti en tuota sinulle pettymystä näillä harrastuksillani.
        Minulle on todella voimaaantavaa tehdä näitä hommeleita ja samalla tehdä surutyötä.
        Kiitos sinulle,että ymmärrät ama


    • Anonyymi

      Rituliini38 hei.

      Luin ortodoksi.nettiä. Usko Jumalaan ja jatkuva rukous tässä pahassa pahassa maailmassa auttaa sinuakin. En kuulu ort.kirkkoon mutta heidän opetuksensa lohduttaa ja auttaa.

      Kaikkea hyvää Sinulle.

      • Kiitos Sinulle!
        Usko Jumalaan ja usko Ylösnousemukseen ovat asioioita joita ei toisen päänsisälle voida ladata!
        Minulle oma lapsenuskoni on rukouksenvoimaanluottamista.
        Jokainen tulkoon omalla uskollaan autuaaksi,on mielipiteeni!


    • Anonyymi

      Onko joku tavoite tulla autuaaksi ja mitä se tarkoittaa ?
      Millainen on autuas ihminen ? Tai ei-autuas ihminen ?
      Liittyykö sana uskontoon/uskomiseen ? Se on outo merkitykseltään.
      En minä enkä vanhempani ole kuuluneet mihinkään kirkkoon koskaan.

      • Anonyymi

        Unien maailma on kiehtova, unikirjojakin on olemassa.


      • Anonyymi

        Kerran olen istunut "laiskanläksyä" parituntia, koska en oppinut erään virren sanoja. Kyllä ne lopulta jäi sitten mieleeni ja en unohda niitä enää koskaan.

        Tämä säkeistö oli;

        Autuas anteeks´antamus,
        autuas synnin sovitus
        ja autuas tie armohon
        Jeesuksen risti yksin on.

        Se ei ole viellä selvinnyt, mikä tuo armollinen autuas on?D Kävin googlaamassa tuon sanan, joten eiköhän se pian valaistu minullekkin, ja mikä on sitten valaistua? Nyt olen taas ojasta allikossa ja missä silloin olen. No, ei tästä tule valmista, siis tikulla silmään.,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran olen istunut "laiskanläksyä" parituntia, koska en oppinut erään virren sanoja. Kyllä ne lopulta jäi sitten mieleeni ja en unohda niitä enää koskaan.

        Tämä säkeistö oli;

        Autuas anteeks´antamus,
        autuas synnin sovitus
        ja autuas tie armohon
        Jeesuksen risti yksin on.

        Se ei ole viellä selvinnyt, mikä tuo armollinen autuas on?D Kävin googlaamassa tuon sanan, joten eiköhän se pian valaistu minullekkin, ja mikä on sitten valaistua? Nyt olen taas ojasta allikossa ja missä silloin olen. No, ei tästä tule valmista, siis tikulla silmään.,

        "Kysymyksiä", laulussa on kauniit sanat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unien maailma on kiehtova, unikirjojakin on olemassa.

        On kirjoja joissa tutkijat ja lääkärit kertovat lääketieteen kannalta unista.
        Unienselityskirjat ovat soopaa, ei niihin järki-ihminen usko tietenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kirjoja joissa tutkijat ja lääkärit kertovat lääketieteen kannalta unista.
        Unienselityskirjat ovat soopaa, ei niihin järki-ihminen usko tietenkään.

        Soopaa tietysti on paljon, ne voi unohtaa saman tien.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe