Yli-Ii

470

Millainen paikka Yli-Ii on asua? Onko palveluita,kauppoja....?

15

5328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinne

      Mistäkaukaa vieras aikoo muuttaa yli-iihin ? Ihan mielenkiinnosta kysyn, joskus aioin muuttaa Ii:n
      (siis suomen lyhimpään kuntaan iihin) ja katselin sitä seutua, myös Yli-iitä, ihan mahtavaa "maalaismaisemaa" , jos pystyy elämään hieman syrjässä, kannattaa asua, vaikkapa sitten Iijoen rantamilla.
      Onkos kellekään tuttu "VELLU" , asuu Yli-Iissä .

    • Minäkin tahdon sinne

      Sijaitsee sopivasti lähellä Oulua , voit asua maalla ja työskennellä kaupungissa . Matkalla puhdistat ajatuksesi työ / kotiasioista ja valmistat itsesi uuteen ympäristöön.

      Marjamaastot heti kotisi nurkalla , puhdas ilma ja juomavesi , talvella latu lähtee metsän rauhaan omasta pihasta. Ruokakauppoja sen verran ettei nälkään kuole . Bensaa ja löpöä löytyy menopeliin , rahaa saa pankista , iso kirjasto palvelee lukuhaluista .

      Ihania maaseudun ihmisiä , komeita miehiä , niin komeita ja haluttavia että niitten päältä tapellaan . ( oli muuten tosi juttu )

      Mitä vielä mietit , päätä jo muuttaa !!!

      • muuttaja ?

        Oulu tosiaankin on lähellä, se on Iso asia,
        luonnon ja palvelujen lisäksi.


    • 470

      Mites on laita lapsiperheen palveluiden.. päiväkodit koulut harrastusmahdollisuudet?
      Kuinka paljon matkaa tulee ouluun jos siellä käy töissä?

      • asukas

        Hyvät palvelut lapsiperheille, kaikki löytyy mitä tarvitsee.
        Ouluun on siis n 49 km ja Ii siinä välissä ja Haukipudas.


    • ilex

      No onhan nuita palveluita vaikka kuin. Kaks ruokakauppaa kylällä ja pari huoltsikkaa josta saa lähinnä benua. Kaikki muut erikoisemmat ostettavat joutuu hakeen muualta mut sehän ei ole ongelma jos aikoo kulkea töissä esim oulussa. Ottomaattia ei löydy koko kylältä.

      Tosiasiahan on että nämä kovemmasti uskovat ovat valtaamassa koko kylää ja ne suhtautuvat varsinkin uusiin vähemmän uskoviin nyrpeästi. Mutta jos se ei alussa säikäytä niin Yli-Ii on ainakin lapsien kasvatus farmina miltei sopivin vaihtoehto..

      • Perttu perusjätkä

        Joo jos Yli-Iistä jotain pahaa löytyy, nii se on sisäsiittoiset lastadiolaisperheet. Yli-Iissä on noin 3-5 Lestadiolaissukua, jotka naittavat lapsiaan ristiin. Tästä tulee tulokseksi se, että kaikissa paikoissa jossa päätetään mitään kunnan asioista istuu tällaisia "parempia" ihmisiä.
        Nämä kovauskoset opettavat lapsiaan haukkumaan sellaisia lapsia, jotka eivät ole lestadiolaisia ja pelottelemaan heitä sillä että joutuvat kuoltuaan helvettiin. Silti näiden uskovien lapset ramppaavat kiusaksi asti mummojen ja pappojen luona kylässä kattomassa NIIN syntistä telekkaria.

        Jos olet muuttamassa yli-iihin, varaudu siihen että jos menet ostamaan k-kaupasta saunaoluet, sinua katsotaan kieroon ja haukutaan myöhemmin. (Täten kaikki silmäätekevät yli-iiläiset hakevat oluensa kaupan takaovelta häpeillen) Sinua pidetään alempiluokkaisena ja sinua kohdellaan kuin sellaista. Yli-iissä kyllä pärjää, mutta kannattaa varautua kestämään välillä vitutusta, jonka nämä "paremmat" ihmiset aiheuttaa. Onneksi moni nuori alkaa jo olla irtaantunut näistä vanhan ajan uskomuksista ja heistä on tullut terveitä aikuisia ihmisiä.


      • Anonyymi00018
        Perttu perusjätkä kirjoitti:

        Joo jos Yli-Iistä jotain pahaa löytyy, nii se on sisäsiittoiset lastadiolaisperheet. Yli-Iissä on noin 3-5 Lestadiolaissukua, jotka naittavat lapsiaan ristiin. Tästä tulee tulokseksi se, että kaikissa paikoissa jossa päätetään mitään kunnan asioista istuu tällaisia "parempia" ihmisiä.
        Nämä kovauskoset opettavat lapsiaan haukkumaan sellaisia lapsia, jotka eivät ole lestadiolaisia ja pelottelemaan heitä sillä että joutuvat kuoltuaan helvettiin. Silti näiden uskovien lapset ramppaavat kiusaksi asti mummojen ja pappojen luona kylässä kattomassa NIIN syntistä telekkaria.

        Jos olet muuttamassa yli-iihin, varaudu siihen että jos menet ostamaan k-kaupasta saunaoluet, sinua katsotaan kieroon ja haukutaan myöhemmin. (Täten kaikki silmäätekevät yli-iiläiset hakevat oluensa kaupan takaovelta häpeillen) Sinua pidetään alempiluokkaisena ja sinua kohdellaan kuin sellaista. Yli-iissä kyllä pärjää, mutta kannattaa varautua kestämään välillä vitutusta, jonka nämä "paremmat" ihmiset aiheuttaa. Onneksi moni nuori alkaa jo olla irtaantunut näistä vanhan ajan uskomuksista ja heistä on tullut terveitä aikuisia ihmisiä.

        👍👍👍🍺


    • Ei kovin hyvä paikka

      No Ii on tosi rauhallinen päivisin, mutta öisin teinit pöllii pyöriä, rikkoo ikkunoita ja muuta paskaa. Pari viikkoa sitten valintatalo yritettiin puukon kanssa ryöstää, varmaan eka ja viiminen ryöstö täällä päin. En suosittele muuttamaan tänne paska paikka kaikki rikotaan ja penikat vittuilee ilman syytä.

    • Vinkkejä

      Onko mitään ravintolaa missä voisi tavata paikallisia 25-45 vuotiaita nais ihmisiä ”siinä tietyssä tarkoituksessa”. Taksirahat löytyy kyllä.

      • Anonyymi00019

        Ei löydy kaikki on Jumalan terve porukkaa


    • Anonyymi

      mafia paikalla

    • Anonyymi

      Ylikakkonen on kyllä sen verran nyhväkkä paikka että en voi suositella.

    • Anonyymi00017

      Todella hyvä ja rauhallinen paikka. Kaikki palvelut mitä ihminen voi tarvita on 50km säteellä.
      Täällä on upea koulu ja päiväkoti!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe