Miten saan raw kuvat auki windowsin valokuvien katselulla? Kamera on panasonic lumix gx80 ja käytössä windows 7. Aiemmin omistin sonyn kameran ja koneella oli sonyn playmemories ohjelma. Raw kuvat avautuivat ja näkyi kansiossa suoraan siirrettyäni ne kamerasta
Raw kuvat auki windowsin valokuvien katselulla
5
2116
Vastaukset
- Anonyymi
Jos kuvia ei ole tarkoitus säätää, niin lienee parempi käyttää jpg:tä. Rawin etu menee muuten hukkaan, samalla tuhlataan levytilaa ja joudutaan käyttämään "erikoisohjelmia" kuvien katseluun. Jpg näkyy millä tahansa.
- Anonyymi
Kun jaksoin puljata vielä Windows’lla, käytin Irfan View ohjelmaa. Se on mainio kuvien katseluun ja siihen saa hyvin myös RAW tukea mitä ihmeellisimpiin tiedostomuotoihin.
- Anonyymi
Kyllä käsittelen kuvia, mutta haluan että ne myös näkyvät koneella jotta voin niistä sitten valita mitä alan muokkaamaan.
- Anonyymi
Kansalla on ihmeellisiä tee se itse ongelmia.
Katso RAW convertterilla ja valitse sillä. Convertterilla voi selata paremmin suuren määrän kerralla, kuin millään windowsilla konsanaan. Jos sinulla ei sellaista ole ei ole mitään mieltä kuvata RAWia.
Jos kuvan saakin auki jollain viewerillä, se voi näyttää erilaiselta, kuin siihen tarkoitetulla ohjelmalla.
Joidenkin järjestelmien (ei windows) tiedostoselain näyttää RAW-tiedostot suoraan, jos RAW-convertteri on asennettu, vaikka se ei ole edes auki.
- Anonyymi
Minä teen esikarsinnan faststonella suoraan muistikortilta, deletoin paskimmat ja importoin loput lightroomiin jatkokäsittelyyn.
Faststonella voi katsoa joko rawiin upotetun esikatselukuvan tai sitten tehdä raw-muunnoksen, joka on hitaampi enkä tiedä kuinka laajasti tukee eri kameroiden formaatteja. Minulle riittää ne esikatselukuvat tuohon karsintahommaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1187576- 545688
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa693187Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72743Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101648Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2081523Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931149Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3311139Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2521131Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321021