Olen miettinyt ahtaan esinahan takia hankkiutumista ympärileikkaukseen (mitkään venyttelyt yms. kotihoito-ohjeet eivät ole auttaneet). Onko kokemuksia miten tämä käytännössä menee, meinaan siis että onnistuuko julkisella vai onko pakko mennä yksityiselle (entä mikä hintaero suunnilleen)? Hoituuko ihan niin että menee ensin terveyskeskukseen yleislääkärille ja sieltä sitten lähetteellä erikoislääkärille itse leikkaukseen? Entä onko merkittäviä laatueroja yksityisellä ja julkisella?
Ympärileikkaus käytännössä
2
101
Vastaukset
- Anonyymi
Homma menee juuri noin. Julkisella puolella leikkaavat, mikäli haitta on terveydellinen (esim kosmeettisesta syystä ei leikata). Itsellä oli fimoosi eikä venyttely tullut kysymykseenkään. Eli ensin käynti tk-lääkärille. Sitten lähete urologille keskussairaalaan ja sit jäätiin odotteleen leikkausaikaa. Leikkaus hoidettiin päiväkirurgialla ja maksoi ehkä n. 100e. En kyllå totta puhuen muista paljonko se päiväkirurgian maksu oli, mutta ei tuosta kauas heitä. Yksityisellä saat melkein heittää nollan perään. Itse kovin tyytyväinen lopputulokseen. Edelleenkin parantumisen tiellä vaikka leikkaus viime syyskuussa.
- Anonyymi
Rohkeasti vain terveyskeskukseen, jos esinahka on liian ahdas. Leikkauksen jälkeen terska on kyllä jonkin aikaa hyvin herkkä, mutta aika pian siihen tottuu. Seksi on mielestäni parempaa kuin ennen leikkausta. Peniksen ulkonäkökin on vaimon ja omasta mielestänikin parempi, mutta se on tietenkin mielipidejuttu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252480Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531773Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111134Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2981044- 259982
- 146903
- 56874
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110769Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua9767- 46745