Ympärileikkaus käytännössä

Anonyymi

Olen miettinyt ahtaan esinahan takia hankkiutumista ympärileikkaukseen (mitkään venyttelyt yms. kotihoito-ohjeet eivät ole auttaneet). Onko kokemuksia miten tämä käytännössä menee, meinaan siis että onnistuuko julkisella vai onko pakko mennä yksityiselle (entä mikä hintaero suunnilleen)? Hoituuko ihan niin että menee ensin terveyskeskukseen yleislääkärille ja sieltä sitten lähetteellä erikoislääkärille itse leikkaukseen? Entä onko merkittäviä laatueroja yksityisellä ja julkisella?

2

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Homma menee juuri noin. Julkisella puolella leikkaavat, mikäli haitta on terveydellinen (esim kosmeettisesta syystä ei leikata). Itsellä oli fimoosi eikä venyttely tullut kysymykseenkään. Eli ensin käynti tk-lääkärille. Sitten lähete urologille keskussairaalaan ja sit jäätiin odotteleen leikkausaikaa. Leikkaus hoidettiin päiväkirurgialla ja maksoi ehkä n. 100e. En kyllå totta puhuen muista paljonko se päiväkirurgian maksu oli, mutta ei tuosta kauas heitä. Yksityisellä saat melkein heittää nollan perään. Itse kovin tyytyväinen lopputulokseen. Edelleenkin parantumisen tiellä vaikka leikkaus viime syyskuussa.

• Anonyymi

Rohkeasti vain terveyskeskukseen, jos esinahka on liian ahdas. Leikkauksen jälkeen terska on kyllä jonkin aikaa hyvin herkkä, mutta aika pian siihen tottuu. Seksi on mielestäni parempaa kuin ennen leikkausta. Peniksen ulkonäkökin on vaimon ja omasta mielestänikin parempi, mutta se on tietenkin mielipidejuttu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      187
      5085
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      25
      4472
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3137
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      259
      3039
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      145
      2941
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2541
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27