Ympärileikkaus käytännössä

Anonyymi

Olen miettinyt ahtaan esinahan takia hankkiutumista ympärileikkaukseen (mitkään venyttelyt yms. kotihoito-ohjeet eivät ole auttaneet). Onko kokemuksia miten tämä käytännössä menee, meinaan siis että onnistuuko julkisella vai onko pakko mennä yksityiselle (entä mikä hintaero suunnilleen)? Hoituuko ihan niin että menee ensin terveyskeskukseen yleislääkärille ja sieltä sitten lähetteellä erikoislääkärille itse leikkaukseen? Entä onko merkittäviä laatueroja yksityisellä ja julkisella?

2

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Homma menee juuri noin. Julkisella puolella leikkaavat, mikäli haitta on terveydellinen (esim kosmeettisesta syystä ei leikata). Itsellä oli fimoosi eikä venyttely tullut kysymykseenkään. Eli ensin käynti tk-lääkärille. Sitten lähete urologille keskussairaalaan ja sit jäätiin odotteleen leikkausaikaa. Leikkaus hoidettiin päiväkirurgialla ja maksoi ehkä n. 100e. En kyllå totta puhuen muista paljonko se päiväkirurgian maksu oli, mutta ei tuosta kauas heitä. Yksityisellä saat melkein heittää nollan perään. Itse kovin tyytyväinen lopputulokseen. Edelleenkin parantumisen tiellä vaikka leikkaus viime syyskuussa.

• Anonyymi

Rohkeasti vain terveyskeskukseen, jos esinahka on liian ahdas. Leikkauksen jälkeen terska on kyllä jonkin aikaa hyvin herkkä, mutta aika pian siihen tottuu. Seksi on mielestäni parempaa kuin ennen leikkausta. Peniksen ulkonäkökin on vaimon ja omasta mielestänikin parempi, mutta se on tietenkin mielipidejuttu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      36
      4485
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      49
      1869
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      115
      1629
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1614
    5. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      249
      1557
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      89
      1130
    7. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      48
      1103
    8. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1097
    9. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      267
      1061
    10. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      66
      1055
    Aihe