Kun omaishoitaja sairastuu...

Anonyymi

Osaako kukaan neuvoa, miten toimitaan kun omaishoitaja sairastuu äkillisesti? Hoidettavaa tuskin saa nopeasti inttervallihoitoon tai itselle sijaista, jos ei kukaan hyväsydäminen ystävä tule apuihin. Lääkäri antaisi sairaslomaa, saanko sairaspäivärahaa jos vaikka olen eläkkeellä?

6

1872

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulle sanottiin aikanaan, jos sairastut.
      Niin lääkäriin/sairaalaan hoidettava mukaan, niin sieltä on pakko järjestää hoitopaikka hoidettavalle akuutisti.

• Anonyymi00006

"Mulle sanottiin aikanaan, jos sairastut.
        Niin lääkäriin/sairaalaan hoidettava mukaan, niin sieltä on pakko järjestää hoitopaikka hoidettavalle akuutisti."

JUURI NOIN sanottiin mullekin, vuonna 2022.
        --------------------------------------------------------------------

• Anonyymi

Kun sairastuin henkisesti ja jouduin sairaalaan, niin otin yhteyttä kunnan sosiaalipäivystykseen. Sitä kautta järjestyi paikka hoidettavalle.

• Anonyymi

Tuo oli hyvä kysymys: Saako omaishoitaja sairaspäivärahaa vaikka sen palkkiostaan joutuu yhteiskunnalle maksamaan.
      Tuskin saa mitään.

• Anonyymi

Kelalta kysymällä saa parhaiten oikeaa tietoa, omaishoitajiakin on kaikenikäisiä ja erilaisissa elämäntilanteissa, osa eläkkeellä, osa on työelämässä.

• Anonyymi

Eläkkeellä oleva ei saa sairauspäivärahaa. Sairauspäiväraha on tarkoitettu korvaamaan työssä olevan ansionmenetystä. Työssä olevan sairauspäiväraha maksetaan yleensä työnantajalle, joka maksaa palkkaa työntekijälleen sairausloman ajalta.

Omaishoitaja ei ole työsuhteessa. Eläkeläisen eläke juoksee normaalisti sairaanakin ollessa. Eikä eläkeläiselle taideta sairauslomaakaan kirjoittaa, ei edes omaistaan hoitavalle.

Omaishoitajan sairastuttua vaikeasti kotiin voi saada kotiavustajan tai omainen sijoitetaan johonkin kodin ulkopuoliseen hoitoon. On muistettava, että kaikilla vaivaisilla ei ole koskaan omaishoitajaa kotona. Miten silloin toimitaan?

Kun jäät yksin hoidokkisi kuoltua, kuka sinut hoitaa, jos tulet hoidettavaan kuntoon ennen omaa kuolemaasi. Ei kenenkään hoito voi olla yhden ihmisen varassa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      419
      1841
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      148
      1192
    3. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      90
      1131
    4. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      67
      1103
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      110
      1098
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      164
      931
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      96
      767
    8. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      701
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      689
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      664
    Aihe