Ruotsissa vietin elämäni parhaat vuodet.

Anonyymi

Joskus on tosi ikävä aikoja jotka sain viettää Ruotsissa.Muutin Göteborg 1970 .Olin telakalla ja volvolla töissä 30v.Opin kielen ja sain paljon kavereita.Käytiin paljon tanssimassa Hisinge Hus.Elämä oli jotenkin helppoa ja jännittävää.Kadun sitä kun muutin Suomeen takaisin naisen perässä.Olen nyt 70v gubbe ja elämä sujuu suht kivasti,mutta kyllä elämä Ruotsissa oli parempaa.

10

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos vietit elämäsi parhaat vuodet Ruotsissa, Kuitenkin teit viisaasti palatessasi Suomeen.
      Ruotsi on muuttunut täysin niistä ajoista, kun olit täällä. Ei tämä maa ole enää ollenkaan sama hieno, rikas, rauhallinen ja jotenkin sivistynytkin. Ei. Ei ollenkaan.
      Minäkin olen jo eläke-ukko ja nyt pitäisi taas lähteä toiseen maahan.
      Miksikö? No siksi, että myös täällä asuvat ihmiset ovat vaihtuneet.
      Enää ei nääkkään svenssoneita, eikä muita suomalaisia.

• Anonyymi

Ok Kiva kuulla.Ehkäpä teinkin oikein.Uskon sen että Ruotsi on muutunut,voi olla että aika kultaa muistot.

• Anonyymi

Olen ajatellut samaa. SL bussikuskina viimeiset vuodet Handenin tallissa ja työpaikalla henki hyvä mutta tosiaan, nykyään taitaa Ruotsissa olla levotonta.

• Anonyymi

Skoonessa vietän elämäni parasta aikaa, Volvon baanalle 1970, sitten kiertelin maailman meriä, Suomessa telakalla 1½ vuotta ja sitten Skooneen :D
      Gubbe 70

• Anonyymi

Meidän on Ruotsista luotava maa, raukat vain jäivät Fennolaan :)

• Anonyymi

Minä olin myös Göteborg:ssa varvilla 70-71 . Palasin Suomeen, ja täällä asunut että työskennellyt useilla paikkakunnilla. Vajaat parikymmentä vuotta asunut Helsingissä. Kaikinpuolin tyytyväinen eläkeläinen. Tein oikein, kun palasin Ruotsista.
      Se ei ole enää samanlainen , ei tosin Suomikaan.

• Anonyymi

Intin aikaan maksoi Champion paukku näköalaravintolassa Kuopassa 98 penniä :D

• Anonyymi

Siellä myös vietin parasta aikaa, ainakin työpaikalla Eskisltunassa. Olin myös 70-71 vuosina siellä asumassa.
      Mutta vapaa-aika oli yhtä tappelua ruotsalaisten kanssa. He kun eivät hyväksyneet suomalaisia siihen aikaan.
      Sen takia ihan muutin takaisin Suomeen. Olen myös jo yli seitsemänkymmentä vuotias.
      Joskus kadutti, kun sieltä muutin pois, mutta toisaalta nyt, kun sitä ajattelee, ehkä on huonompi tilanne.
      Siellä kun on nyt tämä islamismi melkein vallalla, yhtä sotaa ja taistelua käydään.
      Ruotsalainen kaveri Etelä-Ruotsista sanoo, että jos esim. Göteborgissa kävelee, tuntee olevansa Bagdadissa. Niin paljon on sikäläistä väriä maisemassa nykyään.

• Anonyymi

Muutin Ruotsiin 70 luvulla, viihdyin hyvin. Kokeilin paluumuuttoa Suomeen, ei natsannut joten tulin takaisin 90 luvun alussa. Ruotsiin jäin, viihdyn enkä pois haikaile.

• Anonyymi

1970 ja jatkuu elämän loppuun.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      64
      2116
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1722
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1186
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1165
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      357
      1126
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      329
      1103
    Aihe