Ruotsissa vietin elämäni parhaat vuodet.

Anonyymi

Joskus on tosi ikävä aikoja jotka sain viettää Ruotsissa.Muutin Göteborg 1970 .Olin telakalla ja volvolla töissä 30v.Opin kielen ja sain paljon kavereita.Käytiin paljon tanssimassa Hisinge Hus.Elämä oli jotenkin helppoa ja jännittävää.Kadun sitä kun muutin Suomeen takaisin naisen perässä.Olen nyt 70v gubbe ja elämä sujuu suht kivasti,mutta kyllä elämä Ruotsissa oli parempaa.

10

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos vietit elämäsi parhaat vuodet Ruotsissa, Kuitenkin teit viisaasti palatessasi Suomeen.
      Ruotsi on muuttunut täysin niistä ajoista, kun olit täällä. Ei tämä maa ole enää ollenkaan sama hieno, rikas, rauhallinen ja jotenkin sivistynytkin. Ei. Ei ollenkaan.
      Minäkin olen jo eläke-ukko ja nyt pitäisi taas lähteä toiseen maahan.
      Miksikö? No siksi, että myös täällä asuvat ihmiset ovat vaihtuneet.
      Enää ei nääkkään svenssoneita, eikä muita suomalaisia.

      • Anonyymi

        Ok Kiva kuulla.Ehkäpä teinkin oikein.Uskon sen että Ruotsi on muutunut,voi olla että aika kultaa muistot.


    • Anonyymi

      Olen ajatellut samaa. SL bussikuskina viimeiset vuodet Handenin tallissa ja työpaikalla henki hyvä mutta tosiaan, nykyään taitaa Ruotsissa olla levotonta.

    • Anonyymi

      Skoonessa vietän elämäni parasta aikaa, Volvon baanalle 1970, sitten kiertelin maailman meriä, Suomessa telakalla 1½ vuotta ja sitten Skooneen :D
      Gubbe 70

      • Anonyymi

        Meidän on Ruotsista luotava maa, raukat vain jäivät Fennolaan :)


    • Anonyymi

      Minä olin myös Göteborg:ssa varvilla 70-71 . Palasin Suomeen, ja täällä asunut että työskennellyt useilla paikkakunnilla. Vajaat parikymmentä vuotta asunut Helsingissä. Kaikinpuolin tyytyväinen eläkeläinen. Tein oikein, kun palasin Ruotsista.
      Se ei ole enää samanlainen , ei tosin Suomikaan.

    • Anonyymi

      Intin aikaan maksoi Champion paukku näköalaravintolassa Kuopassa 98 penniä :D

    • Anonyymi

      Siellä myös vietin parasta aikaa, ainakin työpaikalla Eskisltunassa. Olin myös 70-71 vuosina siellä asumassa.
      Mutta vapaa-aika oli yhtä tappelua ruotsalaisten kanssa. He kun eivät hyväksyneet suomalaisia siihen aikaan.
      Sen takia ihan muutin takaisin Suomeen. Olen myös jo yli seitsemänkymmentä vuotias.
      Joskus kadutti, kun sieltä muutin pois, mutta toisaalta nyt, kun sitä ajattelee, ehkä on huonompi tilanne.
      Siellä kun on nyt tämä islamismi melkein vallalla, yhtä sotaa ja taistelua käydään.
      Ruotsalainen kaveri Etelä-Ruotsista sanoo, että jos esim. Göteborgissa kävelee, tuntee olevansa Bagdadissa. Niin paljon on sikäläistä väriä maisemassa nykyään.

    • Anonyymi

      Muutin Ruotsiin 70 luvulla, viihdyin hyvin. Kokeilin paluumuuttoa Suomeen, ei natsannut joten tulin takaisin 90 luvun alussa. Ruotsiin jäin, viihdyn enkä pois haikaile.

    • Anonyymi

      1970 ja jatkuu elämän loppuun.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe