en tiedä, mutta Facebook-sivulleni tulla tupsahti tällainen kertomus joka sai minut hymyilemään.
Huonosti käännettynä se kertoo
"Lesley Stahl kirjoitti sukupuolirooleista Kabulissa, Afganistanissa, useita vuosia ennen kun me osallistuimme Afganistanin konfliktiin. Hän havaitsi että naiset tavanmukaisesti kävelivät useita askelia miestensä takana. Hiljakkoin kun hän palasi Afganistaniin, hän huomioi että naiset kävelivät edelleen miestensä perässä.
Siitä huolimatta että olimme olleet Afganistanissa ja kukistaneet talibanien ahdistavan hallituksen naiset näyttivät olevan täysin tyytyväisiä tähän vanhaan tapaan.
Ms. Stahl kysyi afgaaninaiselta: "Miksi säilytätte edelleen mielellänne tätä vanhaa tapaa kun aikaisemmin halusitte siitä niin kovasti eroon"?
Nainen katsoi Ms. Stahlia silmiin vakaasti ja vastasi epäröimättä:
"Maamiinat".
Mitä tämä kertomus opettaa meille: kielestä ja kulttuurista huolimatta, jokaisen miehen takana on fiksu nainen.
Mahtaako olla totta
26
86
Vastaukset
- Anonyymi
Kertooko tarina.
Moneskohan mies oli jo kyseisellä naisella, jota Ms. Stahl uteli naisten tapoja.
Kait siellä jokunen mies sitten on jo astunut miinaankin ?
Vai olisikohan ne kamelin liukumiinoja joihin nämä miehet kompastuvat,
siis jos miehet ei vaihdu ?- Anonyymi
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu; mutta miksi miesten pitää vaihtua?
Aika tökerön vastauksen olitkin aikaansaanut Paloman kertomaan tapahtuman vastaukseksi.
Jossain tämän maailman kannella naisetkin ovat fiksumpia kuin moni tällä palstalla itsestänsä osoittaa.
Edelleenkin kysyn; Pitääkö miestä vaihtaa ollakseen fiksu sinun mielestäsi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika tökerön vastauksen olitkin aikaansaanut Paloman kertomaan tapahtuman vastaukseksi.
Jossain tämän maailman kannella naisetkin ovat fiksumpia kuin moni tällä palstalla itsestänsä osoittaa.
Edelleenkin kysyn; Pitääkö miestä vaihtaa ollakseen fiksu sinun mielestäsi?Eikö sinulla ole huumorintajua ollenkaan vai etkö sinä ymmärtänyt aloitusta ja tuota vastausta johon kommentoit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sinulla ole huumorintajua ollenkaan vai etkö sinä ymmärtänyt aloitusta ja tuota vastausta johon kommentoit?
Anonyymi
6.7.2019 2:41
UUSI
Kertooko tarina.
Moneskohan mies oli jo kyseisellä naisella, jota Ms. Stahl uteli naisten tapoja.
Kait siellä jokunen mies sitten on jo astunut miinaankin ?
Vai olisikohan ne kamelin liukumiinoja joihin nämä miehet kompastuvat,
siis jos miehet ei vaihdu ?
Kommentoi1
2 VASTAUSTA:
UUSI
Anonyymi
6.7.2019 7:27
Edelleenkin kysyn; Pitääkö miestä vaihtaa ollakseen fiksu sinun mielestäsi?
________________________________________________-
ja sinulle joka kirjoitit viestiini vastauksen;
Anonyymi 6.7.2019 8:51
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkin kysyn; Pitääkö miestä vaihtaa ollakseen fiksu sinun mielestäsi?
Näytä lisää
Eikö sinulla ole huumorintajua ollenkaan vai etkö sinä ymmärtänyt aloitusta ja tuota vastausta johon kommentoit?
Kommentoi;
ja kommentoin etten vastannut aloitukseen vaan tuohon tässä kopsattuna olevaan ekaan viestiin.
Aloituksesta en sanonut sanaakaan, sanoin naisten viisaudesta kun eivät vaihda miestä!
Kommentointini loppuu tähän!
- Anonyymi
Muuallakin toisarvoiset ihmiset joutuivat miinanpolkijoiksi mutteivat olleet naisia, juottamalla viinaa miinanpolkijoille nämä polkijat lauloivat tehdessään isä Stalinin tehtävää.
- Anonyymi
Tuo vaikuttaa pikemminkin vitsiltä.
Yleensä naiset eivät sielläkään liiku alueilla, joissa on miinoja paitsi harvat taistelevissa joukoissa olevat.
Mies menettäisi kasvonsa muiden nähden mikäli nainen menettelisi muuten.
Kokemukseni Suomessa musliminaisista on, että usein nainen on tosiasiallinen johtaja kaikessa.Minäkin oletin sen olevan vitsi. Laitoin sen esimerkiksi siitä on minulla huumorintajua, vaikka toisin on väitetty. :)
Luulen että muslimimaissa on samantapainen järjestys kuin monissa muissakin Välimeren kulttuureissa, tai ehkä ei talibaanien ja muiden uskonnollisten fanaatikkojen kontrolloimissa yhteiskunnissa joissa miehet ovat linnoittuneet myös perinteisesti naisten omaan reviiriin: ovista sisään.
Näennäisesti miehet ovat ohjaimissa, mutta ovien sisäpuolella naiset hallitsevat. Äidit kasvattavat sekä pojat että tytöt.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Minäkin oletin sen olevan vitsi. Laitoin sen esimerkiksi siitä on minulla huumorintajua, vaikka toisin on väitetty. :)
Luulen että muslimimaissa on samantapainen järjestys kuin monissa muissakin Välimeren kulttuureissa, tai ehkä ei talibaanien ja muiden uskonnollisten fanaatikkojen kontrolloimissa yhteiskunnissa joissa miehet ovat linnoittuneet myös perinteisesti naisten omaan reviiriin: ovista sisään.
Näennäisesti miehet ovat ohjaimissa, mutta ovien sisäpuolella naiset hallitsevat. Äidit kasvattavat sekä pojat että tytöt.Suurin osa ihmisistä osaa nauraa toisten keksimille vitseille, mutta vaikeampaa on sitten itse viljellä huumoria omassa puheessaan/kirjoituksissaan ja osaako ottaan vastaan itseensä kohdistuvan huumorin.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Minäkin oletin sen olevan vitsi. Laitoin sen esimerkiksi siitä on minulla huumorintajua, vaikka toisin on väitetty. :)
Näennäisesti miehet ovat ohjaimissa, mutta ovien sisäpuolella naiset hallitsevat. Äidit kasvattavat sekä pojat että tytöt.Ihan hauska juttu,
käänne lopussa oli niin yllättävä ja siksi hauska. Paloma.se01 kirjoitti:
Näennäisesti miehet ovat ohjaimissa, mutta ovien sisäpuolella naiset hallitsevat. Äidit kasvattavat sekä pojat että tytöt.Tämä on hiukka typistetty tarina, koska joskus aikaisemmin olen kuullut, että siinä arvojärjestyksessä oli toisena kameli jonossa.
Mutta aika hirtehishuumoriahan tämä on, koska noilla seuduilla tienvarsimiinat ovat aitoa elämää.
Iranin ja Irakin välisessä sodassa miinanpolkija-pojille annettiin kaulaan avain ketjussa, niin että jos kuolema tuli, pääsi avaimella oitis paratiisin portista sisään.
Ja Isisin loppukahinoissa ei siviilejä päästetty pois pommien alta, koska heitä pidettiin ihmiskilpinä pommittajia vastaan. Raakaa peliä pudottaa naisten ja lasten niskaan pommeja, joista ei olisi mitään hyötyä sodankäynnin kannalta.
Ihminen on raadollisin eläin koko maapallolla.
- Anonyymi
Takaviistossa mekkomieheen huppunaiset kulkevat Suomessakin, josta tulee mieleen lyhyessä hihnassa koiraa kuljettava.
Suomessa sanottiin ennen vanhaan että "naiset edellä, vaikka heikoille jäille". Siinä ei paljoa laskettu naisten "fiksuuden" päälle. Jospa meillä on jotain opittavaa afgaaninaisista?
Suomessa sanottiin ennen vanhaan että "naiset edellä, vaikka heikoille jäille". Siinä ei paljoa laskettu naisten "fiksuuden" päälle. Jospa meillä on jotain opittavaa afgaaninaisista?
- Anonyymi
Haluatko todellakin kulkea mihen perässä? Minä kuljen rinnalla.
Anonyymi kirjoitti:
Haluatko todellakin kulkea mihen perässä? Minä kuljen rinnalla.
"Matti kappaleen edellä, Liisa kokien perässä tulla", oli Juhani Ahon Rautatiessä maantiellä yhdessä kävelyn järjestys.
Oli varmaan sen aikainen luonnollinen järjestys.
Muistan lapsuudesta, kun autoja ei vielä paljon ollut, eikä kaikilla hevostakaan, ja siitä ohi kävellen kulki porukoita, niin eipä niitä nähnyt rinnakkain kulkevan, vaan aina se oli mies, joka kulki edellä tien reunaa ja vaimo perässä.
Toi Lego yrittää aina jättää minua taakseen kun se loikkii lujaa treenatuilla koivillaan. Mä sanon sille aina että haluutsä mä laitan vielä burkhan päälleni niin naapuritkin saa vahvistuksen epäluuloilleen että olemme musulmaanipariskunta naamioituneena suomalaisiksi eläkeläisiksi.
Älä kulje edelläni, en ehkä seuraa. Älä kulje takanani, en ehkä johda. Kulje vierelläni ja ole ystäväni. - Albert Camus- Anonyymi
Eiköhän toin lekon mainostus jo ala riittää ?
- Anonyymi
Kiitos päivän pyrskähdyksestä. Eikö meilläkin ole joku sellainen sanonta, että naiset ensin, vaikka heikoille jäille ? - Nm. Hyvä witsi
Meillä milloin mitenkin. Yleensä minä jään jälkeen kun P.llä on pitemmät askeleet.
- Anonyymi
Ettet olisi vähän persjalkanen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettet olisi vähän persjalkanen!
Kainuulaiset on tunnetusti pitkäselkäsiä ja persjalkasia. Sääret väärät ja hampaattomia , kun ovat Nälkämaassa aina huonolla ravinnolla olleet ja joutuneet raatamaan. Sellaisiksi kuvasi se OIKEA korpikirjailija kirjoissaan Kainuun akat ja ukot.
- Anonyymi
Minäkin kuljen nopeampana maantiellä ja metsässä muutaman metrin muorin edellä, muori huutaa kulkuohjeita, eli navigoi menoa.
- Anonyymi
Hei,
Teen etätyötä tietokoneellani ja voin tehdä sitä missä vain, milloin vain, myös niin paljon tai vähän kuin haluan. Yritykseen haetaan nyt lisää työntekijöitä, joten jos sinäkin haluaisit tehdä töitä tällä tavalla niin ota yhteyttä.
http://asiakas-palvelut.com/signup-form/?ref=FI1454- Anonyymi
Linkin laittaja saa rahaa joka klikkauksesta eikä linkissä todnäk ole mitään asiallista.
- Anonyymi
En painele epämääräisiä linkkejäsi, ennenkuin kerrot lisää millainen on toimenkuva.
Mitä myydään tai tuotetaan?
Kerro lisää tai haittaohjelmien torjumiseksi en suosittele ketään painamaan linkkiäsi.
- Anonyymi
Peräänantamattomia oman tien kulkijoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1751988Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli561417Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2051240Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi561152Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus781102Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e381037- 67957
- 62946
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy212893Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.95868