Mutta mutta, kuis markkinat onko niitä edes olemassa
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/bmw-kehityspomo-sahkoautot-eivat-kiinnosta-eurooppalaisia/
BMW johtaja ei näe sähköautoille vielä tarvetta ja on tietenkin täysin oikeassa. VW yritti vain kiillottaa omaa kilpeään kun ryvettyi diesel skandaalissa ja uskotteli rahoittajille että sähköautoihin kannattaa laittaa kaikki paukut.
Se on sanomattakin selvää, että sähköautot ei koskaan korvaa kaikkia polttomoottoriautoja, vaan suurin osa nykyisistä autoilijoista kuolee ennen sähköautoilun vallankumousta ja uudet liikkumistavat valtaa maailman, sähköautoista tulee eliitin kulkupelejä koska ihmisen planeetasta tuottama energia ei riitä miljardien autojen sähköön, ei vaan riitä. Idea on hieno mutta mahdoton. Toki jos joka kylään rakennetaan oma ydinvoimala niin sitten ehkä.
VW satsaa sähköautoihin kaiken
52
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä onkaan suurin trendi 2019 liikkumisessa? Sähköllä kulkeva ja Appilla maksettu potkulauta.
Te vaarit olette niin dead.- Anonyymi
Joo, ja sitten kun ei enää tarvitse potkulautaa, niin sen voi tuupata kumoon ihan mihin vaan.
- Anonyymi
muutaman satasen lautaa vertaa kymmenien tuhansien hintaisiin sähköautoihin jotka tarvitsee miljoona kertaa enemmän virtaa per laite, te kakarat ootte niin vietävissä ja pihalla kaikesta. Etkö lukenut juttua, kysyntää ei ole, sähköautoja alettiin valmistaa enempi koska haluttiin miellyttää viranomaisia ja saada vanhat synnit anteeksi.
Ei ole edes infra läheskään valmis sähköautoille ja tosiaan se määrä energiaa mitä miljardit sähköautot tarvitsee niin mistä sen otat kun kovina pakkastalvina ei meinaa sähkö riittää nytkään?
Ja sitten et myöskään osaa lukea, tuossahan oli ihan selvästi mainittu ne muut liikumisvälineet joista sähköpotkulauta on yksi, vaikka se on muoti-ilmiö nyt niin se on oikeastaan erittäin hyvä tapa liikkua kaupungissa ainakin kesällä.
Mutta Volkkari ei myy miljardeja eikä satoja miljoonia sähköautoja eikä kukaan muukaan, autot siis vähenee oleellisesti ja sitä myötä VW kutistuu pikku puljuksi muiden pikkupuljujen rinnalle ja kuolee pois kovassa kilpailussa.
- Anonyymi
Millä tavalla polttomoottori-autoihin jumiutuminen olisi autonvalmistajalle tai yhteiskunnalle parempi vaihtoehto kuin sähköautoihin siirtyminen?
Nämä polttiskaverit ovat samanlaisia poliittisten ääriliikkeiden kansaa. Halutaan lietsoa jokotai henkeä kun oikeasti kyseessä on sekäettä maailma.
Siinähän lietsotte. Maailma menee joka tapauksessa molemmilla käyttövoimilla seuraavat vuosikymmenent.- Anonyymi
Ei tän planeetan energia riitä kovina pakkastalvina nytkään niin miten sä korvaat kaikki polttomoottoriautot sähköautoilla jotka vaatii jatkuvaa lataamista. Sähköautoja on jo, mutta autoilu vähenee kun polttomoottoriautot poistuu, tulee muita tapaoja liikkua kuin oma auto, vain harvat ja valitut voi käyttää omaa sähköautoa siinä vaiheessa kun huomataan että sähköverkot kaatuilee alvariinsa.
Kyse ei ole teknologian vastustuksesta vaan sen mahdottomuudesta samassa mittakaavassa kuin polttomoottoriautot.
Volkkaria toisin vastusta lujasti. Myös polttomoottorivolkkareita ja niitä erityisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tän planeetan energia riitä kovina pakkastalvina nytkään niin miten sä korvaat kaikki polttomoottoriautot sähköautoilla jotka vaatii jatkuvaa lataamista. Sähköautoja on jo, mutta autoilu vähenee kun polttomoottoriautot poistuu, tulee muita tapaoja liikkua kuin oma auto, vain harvat ja valitut voi käyttää omaa sähköautoa siinä vaiheessa kun huomataan että sähköverkot kaatuilee alvariinsa.
Kyse ei ole teknologian vastustuksesta vaan sen mahdottomuudesta samassa mittakaavassa kuin polttomoottoriautot.
Volkkaria toisin vastusta lujasti. Myös polttomoottorivolkkareita ja niitä erityisesti.Niin paitsi jos ydinvoimaa lisätään samassa suhteessa kuten jo mainittu. Itse olen ydinvoiman kannattaja ehdottomasti, mutta te sähköautomiehet taidatte niitäkin vastustaa?
- Anonyymi
"muutaman satasen lautaa vertaa kymmenien tuhansien hintaisiin sähköautoihin jotka tarvitsee miljoona kertaa enemmän virtaa per laite, te kakarat ootte niin vietävissä ja pihalla kaikesta. "
Mutta me kakarat liikumme muutamalla eurolla paikasta A paikkaan B. Te setämiehet ostatte kymmenien tuhansien autot samaan matkaan, Arvaa kumpaa naurattaa enemmän.- Anonyymi
Sulla taitaa olla pari ruuviaki löysällä?
- Anonyymi
Onko sulla Volkswagen merkkinen sähköpotkulauta vai miten eksyit lautoinesi tähän VW keskusteluun? Vai oletko muuten vaan tommonen neropatti?
Hihii, nyt vaihdoin kakara-moodiin. Se tässä jakomielitaudissa on hyvää että voi kevyesti vaihtaa roolista toiseen ja kiistelykaverin puuttuessa voi kiistellä itsensäkin kanssa.
- Anonyymi
Intiassa on 1,3 miljardia autoa ja siellä ei ole vielä sähköautoja katukuvassa mitenkään yleisesti vai onko lainkaan. Mieti sitä kun tuo Intia, Kiina, Venäjä ja Yhdysvallat siirtyy sähköautoihin, se on ainakin 2 miljardia sähköautoa pelkästään niille, sitten tulee muut maat ja mantereet. Saa muutaman aurinkopaneelin ja tuulivoimalan virittää että sähkö riittää kun ydinvoimalaoita ei enää rakenneta kun niitä vastustetaan. Lopulta koko planeetta on täynnä tuulivoimaloita ja aurinkopaneeleita, kaikki pellot ja meret peittyy paneeleihin.
Nimim. mulla on tästä kaikesta selkeä visio- Anonyymi
Onko fossiilissa pysyminen sun mielestä parempi vaihtoehto?
- Anonyymi
"Intiassa on 1,3 miljardia autoa ja siellä ei ole vielä sähköautoja katukuvassa mitenkään yleisesti vai onko lainkaan. Mieti sitä kun tuo Intia, Kiina, Venäjä ja Yhdysvallat siirtyy sähköautoihin, se on ainakin 2 miljardia sähköautoa pelkästään niille, sitten tulee muut maat ja mantereet."
Onko sun mielestä parempi että nämä kaikki pysyisivät polttiskuskeina? Tämän perustelut olisi mielenkiintoista kuulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Intiassa on 1,3 miljardia autoa ja siellä ei ole vielä sähköautoja katukuvassa mitenkään yleisesti vai onko lainkaan. Mieti sitä kun tuo Intia, Kiina, Venäjä ja Yhdysvallat siirtyy sähköautoihin, se on ainakin 2 miljardia sähköautoa pelkästään niille, sitten tulee muut maat ja mantereet."
Onko sun mielestä parempi että nämä kaikki pysyisivät polttiskuskeina? Tämän perustelut olisi mielenkiintoista kuulla.Suomessa on kolme miljoonaa autoa. Niillä ajetaan suuria kilometrimääriä vuodessa. Ei toki niin paljon kuin Intiassa tai Kiinassa. Suomi on kuitenkin paljon rikkaampi yhteiskunta kuin kumpikaan noista. Siksi näen oikeudenmukaisena että täällä polttikuskit maksavat isot käyttömaksut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko fossiilissa pysyminen sun mielestä parempi vaihtoehto?
On. Sähköautoilu on pelkkää pelleilyä. Sähköauto on keksitty jo silloin kun autot koska sähkö oli keksitty, jo silloin on todettu ettei sähköauto korvaa polttomoottoria. Sähköautot on nyt teknisesti kehittyneempiä, mutta polttomoottoriautoja on niin paljon käytössä, että yksinkertaisesti sähköautoja ei voida ottaa käyttöön niin paljon, että niillä voisi korvata kaikki polttomoottoriautot määrällisesti.
Kyse ei siis ole teknologiasta, vaan energiasta jota tuo teknologia tarvitsee, sähköntuotanto ei siis pysty tuottamaan niin paljoa sähköä mitä kaikki tolpasta ladattavat sähköautot tarvitsisi jos siis kaikki nykyiset polttomoottoriautot korvattaisi sähköautoilla. Ajossa akkuja riittävän tehokkaasti lataavat sähköautot taas ovat niin kalliita ettei köyhillä ole niihin koskaan varaa, se on utopiaa. Juuri tämän takia sähköautoista tulee pelkän eliitin yksinoikeus koska jotenkin pitää rajata niiden käyttöä ja eliitti eli raha yleensä määrää kenellä on oikeus mihinkin, näin se vaan menee. Köyhät tulee kulkemaan jalan, polkupyörällä, potkulaudoilla ja sähkö- ja kaasubusseilla, ehkä kaasuautoilla mutta niiden suosio on heikko kaasuautojen räjähdysvaaran takia.
En tiedä käykö näin mutta tälläinen visio neron aivoissa on muodostunut, muut voi toki olla eri mieltä, itse näen planeetan kokonaisuutena enkä katso tätä vain omasta näkökulmasta, otan huomioon kaiken. Jos sähköautot olisi mahdollisuus niitä olisi valmistettu isosti jo pitkään koska suurin ongelma on ollut autojen ilmastoa saastuttava vaikutus ja siitä kaikki haluavat eroon vaan kun ei ole mahdollista nykyisen automäärän takia. Autoja on yksityiskäytössä aivan lliikaa. 80 -luvulla naureskeltiin että entä jos kaikki Kiinalaiset ostaa auton niin miten käy luonnonvarojen ja ilmaston, nyt kaikilla Kiinalaisilla on oma autoa ja kuis kävi? Kännykkävalmistajat kuten Nokia vei uudet teknologiat Kiinaan koska olivat niin vitun rahanahneita ja siitähän tämä ilmastokatastrofi sitten alkoi...kattokaas kun kännyköiden myynti vain länsimaissa ei tuonut tarvittavia miljardiomaisuuksia niin mentiin kehitysmaihin... - Anonyymi
"Intiassa on 1,3 miljardia autoa ja siellä ei ole vielä sähköautoja..."
Jos faktat ovat noin pahasti hukassa, sinuna en osallistuisi lainkaan keskusteluihin julkisilla foorumeilla.
Intiassa ei jokaisella ole omaa autoa, ei edes joka kymmenennellä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Intiassa on 1,3 miljardia autoa ja siellä ei ole vielä sähköautoja..."
Jos faktat ovat noin pahasti hukassa, sinuna en osallistuisi lainkaan keskusteluihin julkisilla foorumeilla.
Intiassa ei jokaisella ole omaa autoa, ei edes joka kymmenennellä!Minä luen tietoni netistä, sinä taidat vaan arvailla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Intiassa on 1,3 miljardia autoa ja siellä ei ole vielä sähköautoja katukuvassa mitenkään yleisesti vai onko lainkaan. Mieti sitä kun tuo Intia, Kiina, Venäjä ja Yhdysvallat siirtyy sähköautoihin, se on ainakin 2 miljardia sähköautoa pelkästään niille, sitten tulee muut maat ja mantereet."
Onko sun mielestä parempi että nämä kaikki pysyisivät polttiskuskeina? Tämän perustelut olisi mielenkiintoista kuulla.Intiassa on 1,2 miljardia ihmistä ja noin 8 miljoonaa yksityisautoa.
Lähde Wikipedia. - Anonyymi
Meinaat siis, että jokaisella Intialaisella on auto ? Olen kyllä erimieltä.
- Anonyymi
"vain harvat ja valitut voi käyttää omaa sähköautoa siinä vaiheessa kun huomataan että sähköverkot kaatuilee alvariinsa.""
Tässä taas väite joka ei perustu yhtään mihinkään. Kun katsoo kuinka paljon Suomessa on käytetty sähköä niin näkee selvästi että sähkön käyttö on pienentynyt. Sähköautot eivät tule kattamaan tuota pienentynyttä kulutusta vielä vuosiin.
Täyttä fuulaa.- Anonyymi
Ai sun mielestä suomi on niinku koko maailma, eikö VW siis myy kuin suomeen, no sit mä ymmärrän...
- Anonyymi
Kun autopuhelimet tulivat aikoinaan markkinoille, ei niihin monella ollut varaa. 50 000 markkaa ja sai möhkäleen autoonsa.
Sen jälkeen tiiliskivi taskuun ja hintaa kivasti silläkin. Eikä kännykät paljoa nykyisin maksa 2300mk nokian 2110 tai sinnepäin.
Kännykät on halventuneet 30 euroa ja tointoja enempi, kuin 2110ssä. Ja mieti niitä modeemeja, lankapuhelin huutaa ykköstä ja nollaa pelkkä luuri kiinni härpäkkeessä.
Jos mietitään kehitystä 1990-2019 elektroniikan saralla, se on aika nopea. Jos tietokone maksoi 80-luvulla 50 000 markkaa. Sillä rahalla saa nykyään jotain todella tehokasta.
Miksi tällä kehityksellä metropolissa asuvan ei kannattaisi ostaa sähköautoa. Suomeen volkkari myy autoja vuodessa muutaman tuhannen, emmekä me ole markkinoiden kärkipäässä kansan vähyyden ja keliolosuhteiden takia.
Ei meillä olisi näitä talviongelmiakaan autojen kanssa yhtään, jos autot tehtäisiin meitä varten, eikä metropoleja.
Juu jokin muu tulee bensan ja dieselin tilalle, mutta vain kehitys ja suurkuluttajat päättävät sen. - Anonyymi
Mitä nää Taunot oikein sössöttää, aloitusviestissä on linkki juuttuun, jossa BMW konsernin pääjohtaja toteaa haastattelussa, että euroopassa ei ole sähköautoille kysyntää. Samoin todettu, että VW ja muutama muu päästöskandaalissa ryvettynyt lähti tälle sähköauto -tielle nyt isosti vain siksi, koska viranomaiset ovat asettaneet sellaisia päästörajoja joihin he eivät Diesel autoilla eivätkä oikein bensa-autoillakaan pääse sallittuihin rajoihin joten nyt yritetään epätoivoisesti myydä täyssähkö autoja....
Sähköautoille ei siis ole vielä kysyntää siinä määrin mitä VW suunnittelee valmistavansa jotta saa talouden kuntoon nopeasti. Aloittaja on vetänyt siitä johtopäätöksen, että Volksvagen konserni haukkasi isosti paskaa.
Itse ajan polttomoottoriautolla niin kauan kuin se on mahdollista. En nakkaa paskaakaan maapallon ilmanlaadusta sillä kyse on pelkästä hypestä mitä nyt vouhkataan, ihminen ei pysty vaikuttamaan ilmaston lämpenemiseen juuri lainkaan, kyllä se Aurinko määrittelee kuinka kylmää tai lämmintä tällä planeetalla on.
Saasteet on sitten ihan eri juttu ja siinä saastuttamisessa Diesel autoilijat ovat pahimpia roistoja, samoin Volkswagen niiden valmistajana kun huijasi koko maailmaa isosti. Itselläni ei koskaan ole ollut Diesel autoa, joten omatunto on puhdas eikä tarvitse ostaa sähköautoa siksi että saisi muiden hyväksyntää. Olen sitä ikäluokkaa, että omat ajot loppuu varmuudella ennenkuin polttomoottoriautot poistuu katukuvasta, joten siksi en ole edes ajatellut ostaa sähköautoa. Joku laadukas Hybridi (ei siis VW) kuitenkin voisi tulla kyseeseen ihan säästösyistä, kaupungissa sähköllä jonka auto tuottaa itse ja pidemmillä matkoilla bensalla, mitään lataussähköautoa en osta. Diesel autoa en osta koskaan sillä se on pahin ympäristörikos mitä voi tehdä!
Ps. Hyvä vinkki kun alat vastaamaan keskusteluun, lue aloitusviesti ensin ja käy siinä olevat linkit läpi äläkä ala vastailemaan muiden kommenteihin ennen sitä. Tässäkin ketjussa on jo pahasti harhauduttu aloituksen aiheesta.- Anonyymi
Hyvä vinkki sullekin ! Ennekuin alat kirjoittelemaan täyttä soopaa dieseleistä , kannattaisi lukea faktoja nykyaikaisista dieselmoottoreista, joiden hiukkaspäästöt ovat mitättömät.
Suurempi ympäristö/terveysriski on autojen aiheuttama bituminen katupöly, jota sinunkin (bensa, tai hybridi) autosi nostattaa kun ajat asfalttiteillä.
https://www.talouselama.fi/uutiset/dieselautojen-kieltamiselta-murenee-pohja-uskomattoman-alhaisia-lukuja-paastotestissa-yhden-mallin-tulos-oli-0-grammaa/e7ec9b17-1205-35b6-ab22-1fa511485f94 - Anonyymi
Kyllä, VW meinass tehdä konkurssin vuonna 2004 ja siitä alkoi kusetukset, kusettaa ihan kaikessa.
- Anonyymi
Menikö hörhöltä herne nenään, ku kerroin faktaa diisselistä ??!
Kirjoitinko mä jotain VW.stä tossa viestissä.
Opetteleppas ensin lukemaan ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menikö hörhöltä herne nenään, ku kerroin faktaa diisselistä ??!
Kirjoitinko mä jotain VW.stä tossa viestissä.
Opetteleppas ensin lukemaan !Menikö VW uskovaiselle herne nenään kun kerroin että haukkais paskaa sähköautoissa, tais vähä mennä.
Tosiaan Dieselit on ihan helvetin suuri ympäristörikos eikä kenenkään pitäisi niillä ajella.
- Anonyymi
Lue jos et usko Dieselin pahuutta!!!!
https://www.kaleva.fi/juttutupa/autot/dieselautot-maailman-pahimmat-saastuttajat/4506803- Anonyymi
Eikö tojopoju löytäny yhtään vanhempaa juttua. 4 vuodessa dieseleistä on tullu puhtaampia kuin hybrideistä !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tojopoju löytäny yhtään vanhempaa juttua. 4 vuodessa dieseleistä on tullu puhtaampia kuin hybrideistä !!
No kerrotko meillekin mitä nämä ihmeparannukset on kun 4 vuotta sitten ei vielä osattu vastaavia juttuja? Kyllä nuo puheet puhtaasta Dieselistä on pelkkää propakandaa, jonka takana on markkinatalous joka haluaa tahkota lisää rahaa kun sähköautoille ei ole oikein kysyntää eikä Dieseleitä haluta ostaa skandaalin jälkeen. Uskot mihin lystäät, minä taas tiedän koska olen fiksu.
Sinä tahvo tietty uskot kaiken mitä VW sulle syöttää ;) - Anonyymi
Oikeasti olen NERO, mutta en viitsi sillä asialla kehuskella koska sulle tulis paha mieli :)
- Anonyymi
Eurooppa jyllää dieselin puhtaustesteissä. Hondamiehet joutuu nuuskimaan diisseli hiukkasia !
https://www.talouselama.fi/uutiset/dieselautojen-kieltamiselta-murenee-pohja-uskomattoman-alhaisia-lukuja-paastotestissa-yhden-mallin-tulos-oli-0-grammaa/e7ec9b17-1205-35b6-ab22-1fa511485f94- Anonyymi
Pelkkää markkinamiesten propakandaa, isot rahat kiinni diesel teknologiassa ja asiakkaita nolla, kukaan järkevä ei enää Diesel autoa osta sen tietää kaikki fiksut!
Rahan takia ovat valmiita valehtelemaan, jopa tappamaan apinoita ja jopa ihmisisä!!!
- Anonyymi
Juu näin on puhtaat dieselit testattu, halautko taosiaan ostaa näin eettisesti valmistettuaj autoja?
https://www.facebook.com/watch/?v=10154557067934229
Ja samat testit on muuten tehty ihmisille, joukko opiskelijoita osallistui... - Anonyymi
Hesarissa oli hyvä juttu sähköautoista. Itse autossa (Huyndai) ei tietemkään ollut mitään vikaa, mutta Keskon latsuspisteessä ei ollut pikalaturia joten puolen tunnin tauolla akut ei latautuneet juuri lainkaan, lisäksi osa latureosta oli rikki. Bensa-autolla sama matka kesti aiemmim 12 tuntia, sähköautolla jatkuvan lataamisen takia 3,5 tuntia kauemmin.
Tiedättekö mitä tapahtuu kun kaikilla on sähköauto, jep te jonottelette tuntikausia latauspisteissä, no mutta ilmasto... - Anonyymi
VW tekee tällä hetkellä ja myös tulevaisuudessa bensa, diesel, kaasu ja sähköautoja. Sen mukaan mitä ihmiset ostavat. VW ei ole hirttänyt itseään yhteen käyttövoimaan niinkuin Tojo on tehnyt bensaautoillaan.
Ei kai tämä ole vaikea asia ymmärtää?
Pl. Mirai joka on vain markkinointikikka. Ei vetyautot ole oikeasti vaihtoehto.- Anonyymi
Aijaa, tässä jutussa kerrotaan että VW aikoo lupua kokonaan polttomoottoreista ilmeisesti siksi koska 1.5 TSI Evo oli myös susi ja Dieseleistä ei halvalla saa laillisia liikenteeseen?
https://www.jokamies.fi/vw-aikoo-luopua-kokonaan-polttomoottoreista-seuraava-voimanlahdesukupolvi-jaa-lajinsa-viimeiseksi/
Käsittääkseni polttomoottoreita on kaikki muut paitsi sähkömoottori? Eli edes Hybridit eivät kuulu VW suunnitelmiin koska Toyota on markkinajohtaja jota ei voi saavuttaa millään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aijaa, tässä jutussa kerrotaan että VW aikoo lupua kokonaan polttomoottoreista ilmeisesti siksi koska 1.5 TSI Evo oli myös susi ja Dieseleistä ei halvalla saa laillisia liikenteeseen?
https://www.jokamies.fi/vw-aikoo-luopua-kokonaan-polttomoottoreista-seuraava-voimanlahdesukupolvi-jaa-lajinsa-viimeiseksi/
Käsittääkseni polttomoottoreita on kaikki muut paitsi sähkömoottori? Eli edes Hybridit eivät kuulu VW suunnitelmiin koska Toyota on markkinajohtaja jota ei voi saavuttaa millään?Lukutaidosta olisi sinulle iso apu elämässä pärjäämiseen.
Tuossa sanotaan selkeästi että viimeinen polttissukupilvi tulee markkinoille 2026. Sen jälkeen niitä tehdään niin pitkään kun markkinoita on.
- Anonyymi
Minä en kylläkään aijo hirttäytyä yhteenkään volkkariin kun ei voi tietää, milloin huijaa tarkoituksella ja milloin valmistaa täysin ala-arvoista laatua. Näyttöä on jo liian paljon ja liian monilta vuosilta.
- Anonyymi
"Eli edes Hybridit eivät kuulu VW suunnitelmiin koska Toyota on markkinajohtaja jota ei voi saavuttaa millään?"
Ei VWllä ole mitään syytä tehdä tuollaisia menneen ajan autoja. Telkkarissa nähtiin että vievät matka-ajossa enemmän bensaa kuin TSI. Täysin toivoton konsepti joka ei niinnosta muita valmistakia.- Anonyymi
Muut valmistajat tekevät kevythybridejä jotka vasta turhia ovatkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muut valmistajat tekevät kevythybridejä jotka vasta turhia ovatkin.
Muut valmistajat tekevät kersejä. Ne keräävät jarrutusenergian talteen, mutta eivät tee sähköä bensasta
Oleellinen ero. On väärin nimittää niitä hybrideiksi.
- Anonyymi
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/muistatko-viela-nama-10-automaailmaa-ravisuttanutta-skandaalia/7486162#gs.qp7yvr
vw käynnisti sähköautobuumin- Anonyymi
Kohdat 3. ja 9. sopii hyvin suomen K Autoon, volkkarin maahantuojaan. Viranomaisten kanssa ollaan hyvää pataa ja turvavyö skandaali selätettiin kojelautaan näkyvälle paikalle liimattavalla tarralla. Mistähän ovat nämä ideat keksineet, luulen, että heillä on niksi pirkka opaskirja ahkerassa käytössä :)
- Anonyymi
VW voi käynnistellä ihan mitä haluaa sillä sähköautojen tärkeimmän komponentin akkujen valistus on Saksassa lilliputin asemassa. Euroopassa rakennetaan 1% autojen akuista maailmassa joten ihan sama mitä tekevät eivät ikinä saa mitään asemaa sähköautomarkkinoilla.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ulkomaat/artikkeli-1.421280
Kun vielä VW bensiinimoottorit ovat olleet täysiä susia jo monta sukupolvea ei edes vannoutuneimman natsiuskovaisen usko riitä kannattelemaan tätä kuplaa.
Bensaturboissa yhdistynyt Mersu, Renault, Nissan vie bensamoottoreiden laadun ihan eri tasolle VW väristimien kanssa ja vielä huomattavasti halvemmalla. Kannattaa "hieromasauva" Volskin koneen omistajien käydä ajamassa tämä Mersun 1,3 kone jonka ominaisuudet ovat ihan toiselta planeetalta johonkin Volskin 1,0 tai 1,5 verrattuna. Käytännön polttoaineen kulutuksessa jopa 2l ero 100km tämän yhteisvalmistus moottorin hyväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW voi käynnistellä ihan mitä haluaa sillä sähköautojen tärkeimmän komponentin akkujen valistus on Saksassa lilliputin asemassa. Euroopassa rakennetaan 1% autojen akuista maailmassa joten ihan sama mitä tekevät eivät ikinä saa mitään asemaa sähköautomarkkinoilla.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ulkomaat/artikkeli-1.421280
Kun vielä VW bensiinimoottorit ovat olleet täysiä susia jo monta sukupolvea ei edes vannoutuneimman natsiuskovaisen usko riitä kannattelemaan tätä kuplaa.
Bensaturboissa yhdistynyt Mersu, Renault, Nissan vie bensamoottoreiden laadun ihan eri tasolle VW väristimien kanssa ja vielä huomattavasti halvemmalla. Kannattaa "hieromasauva" Volskin koneen omistajien käydä ajamassa tämä Mersun 1,3 kone jonka ominaisuudet ovat ihan toiselta planeetalta johonkin Volskin 1,0 tai 1,5 verrattuna. Käytännön polttoaineen kulutuksessa jopa 2l ero 100km tämän yhteisvalmistus moottorin hyväksi.Jopa halpis daciassa tuo mersun ihmemoottori...
googlaa vaan jos et usko
toki dacia kolmekertaa halvempi samalla tekniikalla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa halpis daciassa tuo mersun ihmemoottori...
googlaa vaan jos et usko
toki dacia kolmekertaa halvempi samalla tekniikallaOnhan Räikkösen Alfassaki Ferrarin moottori, ei se silti Ferrari ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa halpis daciassa tuo mersun ihmemoottori...
googlaa vaan jos et usko
toki dacia kolmekertaa halvempi samalla tekniikallaNimenomaan moottori on edullinen ja paljon parempi kuin vastaavat VW väristimet. 140hp ja 160hp koneet ovat tämän päivän huippua ahdetuissa bensiinimoottoreissa ja ovat lähimpänä kulutuksessa Mazdan ja Toyotan korkean hyötysuhteen moottoreita joissa ei ole turboa.
Mitä järkeä on ostaa VW 1.0, 115 hp moottori ja maksaa siitä enemmän kuin tästä paljon paremmasta 140hp moottorista.
Tämän moottorin yli 3 miljoonan vuosivalmistus takaa, että moottoriin saa varaosia ja sen valmistus jää edulliseksi korkeasta laadustaan huolimatta.
- Anonyymi
Toyota luottaa Hybrideihin, lataa totuuden sähköautoista, totuuden jonka kaikki tietää jo
https://www.apu.fi/artikkelit/toyotan-johtaja-rehellisena-jos-latausinfraa-ei-saada-kasvatettua-merkittavalla-tavalla-eivat-sahkoautot-tulee-myymaan
Tieto: suomessa on rekisteröity 3400 sähköautoa, siitä on aika pitkä matka miljooniin sähköautoihin, lisäksi kestääkö sulakkeet?- Anonyymi
Lukekaa miten ristiriitaista tietoa suomen lehdistö jakaa kansalaisille:
TM väitti 2017 että Intiassa on 1,3 miljardia sähköautoa vuoteen 2030 menneessä (eli vain sähköautoja, tai jopa enemmän kuin tuo mainittu määrä)
https://tekniikanmaailma.fi/intiassa-myydaan-vuodesta-2030-alkaen-vain-sahkoautoja/
Tuulilasi toukokuu 2019 taas kertoo että Intia ei ehkä edes lähde mukaan ilmastotalkoisiin sähköautoilla joita siellä ei ole vuonna 2030 juuri lainkaan
https://www.apu.fi/artikkelit/tassa-1-3-miljardin-asukkaan-maassa-ei-ole-sahkoautobuumia-eika-taida-tullakaan
Kuka sepittää tarinaa ja haluaa edistää volkkareiden sähköautojen myyntiä valheilla ja kuka taas kertoo totuuden, päätä itse. Itse en usko TM juttuihin kuin varauksella, aina niihin on joku koira haudattuna.
No ehkä 2017 oli joku epärealistinen haave...kunnes totuus paljastui, täysin mahdotonta, sähköä ei vaan riitä kaikille se on saatanan saletti! Kiinassa on yhtä paljon autoja kuin Intiassa jne...laskekaa ite paljonko uusia ydinvoimaloita tarvitaan :) - Anonyymi
On siellä Intiassa jotain tapahtumassa, Fortum nimittäin rakentaa sinne latauspisteitä, voi olla aika iso uusi bisnes.
https://www.talouselama.fi/uutiset/fortumilla-merkittava-paaavaus-intiassa-pohjolan-sahkojatti-ja-sahkoautovalmistaja-mg-motor-india-rakentavat-kymmenia-sahkoautojen-latauspisteita-intian-jattikaupunkeihin/fe884873-a149-4e43-b8cf-1e9b609b10f4
Mitähän se Tuulilasi taas höpisi - Anonyymi
Kun taas toisaalta se ilmasto
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/267199-tt-sahkoauto-voi-olla-iso-saastuttaja
Jää nähtäväksi millainen maailma on kun on pelkkiä sähköautoja, ei varmaan kukaan pysty tarkasti ennustamaan. Mutta sen voi sanoa, että sitten ei volkkarit enää polta öljyä, mutta käämejä palaa varmasti :)
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä943231Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3031806Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461647- 901480
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4071471Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4141366Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21290Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381127Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun346972Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden275955