Meillä on vanha Uljas-tiilikatto, johon ei tahdo enää löytää varatiiliä. Tietääkö kukaan onko Ormaxin nykymallistossa yhtään mekaanisesti yhteensopivaa puolitiilimallia?
Tavallisia tiiliä löytyy varastosta sen verran, että pärjäillään jonkin aikaa.
Mistähän rautakaupoista ylipäätään Hki-Vantaa-Espoo -akselilla löytyisi näitä Ormaxen (puoli)tiiliä? Eivät tunnu halukkailta tilaamaan pieniä määriä mitä olen parista paikkaa kysellyt.
Puolitiilet / vanha uljas / Ormax
5
379
Vastaukset
- Anonyymi
Hae tehtaalta Orimattilasta. Ota muutama tiili mukaan ja mallaa sopivuutta. Ostin noin vuonna 2012 uusia tiiliä sieltä -85 hankittujen lisäksi. Laitoin uudet päätyihin reunatiiliksi, piti panna jokaisen alle suikale koska aalto on uusissa matalampi. Päätyräystäällä ei haittaa vaikka hiukan vettä menisi aluskatteelle.
- Anonyymi
Ok, kiitos tiedosta! Sinnekö voi vain mennä ostoksille eli siellä on joku myymälä tms?
Millainen se "suikale" on, onko se joku tiilenkappale vai?
Olen miettinyt myös, voisiko puolitiilen tehdä itse halkaisemalla kokotiilen sopivasta kohtaa. Onkohan kukaan yrittänyt sellaista ja miten onnistui?
- Anonyymi
Viimeksi kun kävin, oli konttori jossa voi tehdä ostoksia. En ole varma tämän hetket tilanteesta, paras soittaa ensin.
Suikale taisi olla laminaatin pala tai pari päällekkäin, puu tai mikä tahansa sopivan paksuinen tietysti käy.
Tiilen voi tietysti halkaista esim. rälläkällä, tosin pitää leikata tarpeeksi, sutta voi tulla eli halkeaa väärin kun taittaa. - Anonyymi
Tiilikatto nyt vuotaa muutenkin kuin seula, joten turha siinä on diivailla. ILMAN aluskatetta sulla olis uima-allas joka huoneessa.
- Anonyymi
Tämä ei liity asiaan millään tavalla. Uima-altaat ja katot on vähän eri asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368662Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5370824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102231Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1671242Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17896Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72744- 46725
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657