1.6 tdci ostaminen kokemuksia

Anonyymi

Päädyin täältä kysymään neuvoa ku aikaisemmin en ole focusta omistanut.

Auton osto edessä,aikeissa ostaa 1.6 tdci.Myös 2.0 katellun. 2003-2009 ajettu n. 200t-250t.mut onko noissa mitään sudenkuoppia vai katsoo perinteiset hommat kaksoismassat ja turbot on kunnossa.

Vai kannattaa kerralla sijoittaa vähä enemmän uudempaan esim. 2011 focukseen.
Auto tulee mulla työmatka ajoon 100km päivä.

Onko nuo kaikki jakohihnalla paitsi duratec 2.0 ketjulla.
Dpf varmasti löytyy kaikista mut se varmaa pelaa ku huolehtii öljyistä.
Kiitti

16

6373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      moottorithan noista hajoilee, perua peugeot

      itse en ostaisi

    • Anonyymi

      Voitko perustella?
      Mikä osa moottorista heikko.

    • Anonyymi

      1.6 hdi on eri kone kun 1.6 tdci.

      • Anonyymi

        No eipä ole, vaan täysin sama moottori.


    • Anonyymi

      https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Duratorq_-moottori&ved=2ahUKEwifgfnazKLjAhXvs4sKHVvKAwYQFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw1lkZTUR0W9Z8tSgjHpuL21

      https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.is.fi/autot/art-2000000266434.html&ved=2ahUKEwjLgcH0zKLjAhVymYsKHXTyDkYQFjAFegQIAxAB&usg=AOvVaw2t21lss6I3hJn5fNTS_j0T

      Kaksi aivan eri moottoria

      • Anonyymi

        Kiitos linkeistä, mutta mutta... Nythän puhutaan 1.6 tdci moottorista.

        Ainoa 1.6 litrainen diesel tuossa mainitsemassasi listassa on 1.6 DLD moottori, josta kerrotaan seuraavaa:

        "DLD-416 (tai DV6) on 1,6-litrainen (1560 cm3) 90- tai 110 hevosvoimainen (66 tai 81 kW) versio, jota käytetään Fordin, Mazdan, Volvon, Minin, Peugeotin ja Citroenin toimesta. Tämän moottorin suunnitteli Peugeot PSA:n ja Fordin insinöörien puolesta. Suuren suosion johdosta, moottoria on valmistettu sekä Ranskassa että Englannissa."

        Jompikumpi meistä ymmärtää asian nyt jotenkin väärin. Voin toki olla väärässä, mutta minun silmääni nuo näyttää samalta moottorilta. DV6 on peugeotin käyttämä mallimerkintä 1.6 HDi moottorista.


    • Anonyymi

      itse ostin Focuksen 1,8tdci moottorilla. Muuten mukavan oloinen moottori, mutta alavääntö on huono ja jakopääremppa on kallis (n.1200€). Jakopääremppa tulee kalliiksi sen takia, että samalla pitää vaihdattaa syöttöpumpun hihnasarja, joka sijaittsee jakopäänhihnan "alla" omassa kotelossaan. Tai hinta nousi noin korkeaksi, kun vaihdatin samalla vesipumpun, vaikka kyseisessä 1,8tdci moottorissa apulaitehihna pyörittää sitä.

    • Anonyymi

      Voiko . 2003-2009 ajettu n. 200t-250t Ford vielä olla ajossa?

      • Anonyymi

        Mulla Focus 2006 ja kilsoja 200t ja kone ei edes syö öljyä. Tosin vaihdan itse aina öljyt, kun öljy alkaa tummenemaan. Viimeksi ajoin autolla 6500 kilsaa, kun vaihdoin öljyt ja siellä se pinta oli edelleen maksimissa. Joskus lisään RVS-ainetta moottoriöljyyn.
        Niin ja muutenkin olen huoltanut autoa. Pohjaa öljynnyt. Ovet suojattu sisältä. Takalokasuojat vaseliiniöljytty sisäpuolelta.
        Ja jarruremppoja ja iskareita vaihdettu.
        Itse uskon, että ajelen huoletta vielä 100-200t kilsaa.

        T. Teeitsemies


    • Anonyymi

      Vikalistaa Focus 2007 ja kilsoja 170 000:
      - jarrulevyt ja palat vaihdettu 2 kertaa eteen
      -jarrulevyt ja palat vaihdetu taakse
      -etuiskarit vaihdettu
      -takaiskarit vaihdettu ja molemmat jouset
      -alatukivarret eteen vaihdettu
      -molemmat laakerit vaihdettu etupyörään
      -ESP korjattu.
      -etupellin lukko vaihdettu ja etumaski
      .takaluukun mikrokytkin vaihdettu

      Seuraava auto ei Fordi.

    • Anonyymi

      Ostin itse 1.6 tdci vm 2010 viime vuoden helmikuussa. Kesti lokakuun asti, silloin alkoi ongelmat. Moottorin vikavalo syttyi palamaan joka 500 km ja auto limp-home-moodissa joka päivää. Vaihdettu EGR venttiili, MAF anturi ja joku ilmaputki. Käynt varmasti 8 krt korjaamossa (merkkihuolto) 4 kuussa ja maksanut kohta 2000 € korjauksiin. Tänään sytti moottorivalo taas palaamaan. Ajoin ennen 500.000 km Focus mk1:llä (1.8 TDci) ilman minkäänlaisia moottoriongelmia. Eli älä osta 1.6.

    • Anonyymi

      Hyvät ihmiset !
      Ostakaa Foooordi, niin elämä on yhtä seikkailua ja aika ei tule pitkäksi, kun seisotte pajoilla odottamassa rakasta autoa.

    • Anonyymi

      Älä osta, omat kokemukseni autosta on samat kuin tässä linkissä olevilla on mersusta.. Kauppa on helppo tehdä mutta mahdoton perua jos auto ei ole kunnossa uutena.. Käytettynä myyjäliike vastaa eli silloin on takuu myös toimivuudesta.

      https://yle.fi/uutiset/3-11188151

    • Anonyymi

      Osta heti. Saat auton, jossa paljon yllätyksiä..
      hahhhaaaaaaaa

      T,Köfffff

    • Anonyymi

      Itselläni oli mk2 1.6tdci focus jolla tuli ajettua 40 tkm mutta vaihdoin auton 1.8 tdci facelift malliin. Olihan tuo 1.6 tdci mukavampi paremman väännön puolesta pienillä kierroksilla mutta olen jo tottunut tohon 1.8 onnettomaan vääntöön pikkukierroksilla. Kannattaa tukkia egr peltilevyllä joka on erittäin helppo laittaa niin moottorin luonne paranee hieman. Ainiin ja itse kysymykseen niin suosittelen ennemmin hommaamaan tolla 1.8 moottorilla mutta kannattaa ottaa selvää että onko siihen vaihdettu jakohihnat milloinka kun tossa se on äkkiä lähelle tonnia kun on sen verta vaativa operaatio

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe