Rock-yhtye Apostolit, kuka muistaa?

Anonyymi

Jos kukaan, niin muistatteko jäseniä? Oli helkkarin hyvä live-bändi ainakin.

21

3694

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi apostolin paavalit sentään. Paljon tiedän rock musiikista ja paljon yhtyeistä. Mutta tuollainen Apostolit on mennyt ohi.
      Minulla lie ollut hetkittäistä pimeyden kukkaloistoa.

• Anonyymi

Apostolit teki kaksi singleä ''MANHATTAN MAN'' levymerkille vuonna 1975
      Taisi olla vain keikkabändi, levyt ei nousseet listoille.
      Bändissä soitti, levy tietojen mukaan, Jarmo ja Terho Hangassalmi sekä Markku Hölli.

• Anonyymi

Hupsista, piti olla Hangaslammi

• Anonyymi

Pitää paikkaansa ja laulussa muistaakseni Seppo Jaakkola. Teimme paljon yhteiskeikkoja -76
        vuonna Savotta yhtyeemme kanssa.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Ei hajua.

Kuulostaa tosin uskisjutulta, että ehkä siitä syystä ei erityisemmin tunnettu.

Oli ja on niitä rokettipändejä. jotka oli suosittuja keikoilla, ei erityisemmin sitten breikanneet. Mulla parikin mieleen, Ronski Gang, joka oli hiton kova livepändi ja teki parikin albumia, mutta ei niistä Hurriganesia tullut. Ronski kai eläkkeellä, mutta musa-uran jälkeen toimi suutarina.

Mutta yks mun mielestä kans aika tuntematon kova livepändi oli Hard Rock Sallinen. Se kai oli parempi livenä, kuin levyllä:

https://www.youtube.com/watch?v=inrsiKS88P4

Kaikki ei pääse rocktaivaisiin, ei kai tarkoituskaan.

=DW=

• Anonyymi

Sattui.

Silmiin yks piisi samalta pändiltä. En nyt sen kummemmin nyt osaa sanoa tostakaan piisistä, mutta ei se huono ole. Vaan, mä joltain keikkapaikalta keräsin ton julisteen talteen ja oli joskus seinälläkin. Hmm, taitaa vieläkin olla jossain arkistoissa.

https://www.youtube.com/watch?v=doPv_GxoIO8

Keräilyarvoa jullarilla, se pitääkin tutkia :D

=DW=

• Anonyymi

Sattui.

Silmiin yks piisi samalta pändiltä. En nyt sen kummemmin nyt osaa sanoa tostakaan piisistä, mutta ei se huono ole. Vaan, mä joltain keikkapaikalta keräsin ton julisteen talteen ja oli joskus seinälläkin. Hmm, taitaa vieläkin olla jossain arkistoissa.

https://www.youtube.com/watch?v=doPv_GxoIO8

Keräilyarvoa jullarilla, se pitääkin tutkia :D

=DW=

• Anonyymi

Tehtiin yhdessä 76 vuonna "Räjähdysvaara" kiertue. Apostolit ja Seppo-Juhani ja Savotta yhteye. Itse soitin Savotassa.
        -Reijo

• Anonyymi

Eikös alkuperäinen Apostolit yhtye syntynyt 1970-71 Tampereen Popteatterin "Salvation" musikaalin taustayhtyeestä, jossa runkona oli "Hairissakin" soittanut legendaarinen manserock-yhtye the Matthews. Bändiä vahvisti puhaltimissa Tanner ja Korjus sekä Risto Hiltunen koskettimissa. Laulusolistina oli Raija Alenius. Matthew'ssä soitti silloin Alajoki, Lindfors ja Martin. Tämä kokoonpano teki tuolloin mahtavia ja monipuolisia keikkoja ainakin Tampereella.

• Anonyymi

Just näin☮

• Anonyymi

Joo, minäkin näin Apostolit livenä ja mieleen on jääny.. Soitti covereita mm. Freen Allright Now tosi rautasesti. Muistanko väärin, mutta oisko laulaja ollu Pekka Pajula? Alajoki käytti aika iso Marshallin settiä sillon..

• Anonyymi

Suomessa syttyi ja sammui 60-70-luvuilla bändejä kuin tatteja sateen jäljiltä.
      Kaikki huokuvat käsittämätöntä legendaa.

• Anonyymi

Juu 60 luvulla oli bändei kuin pipoo. Mutta oli jortsu mestojakin tuhansia ladoista laatu lavoihin. Puhumattakaan ravintoloista joissa omat esiintyjänsä.
        Harvat yhtyeet löi itsensä läpi. Mutta keikkaa riitti kaikille. Kiitos runsaiden tanssipaikkojen.

• Anonyymi

Olin paikalla Kiuruveden Puistonkulmalla, kun Apostolit soitti. On kyllä elämäni parhaita keikkoja, vaikka yleisöä oli vain kourallinen, se oli tangoaikaa.

Ei ollut mitään "uskis"-meininkiä, jätkät levitti rockin ilosanomaa.
      Tosi hyvin soittivat, opin tuolla keikalla tanssimaan niin, että tulee suoraan sielusta vartaloon!

• Anonyymi

Apostoleita oli muutama eri kokoonpano:
      Jeesus Kristus musikaalin housbändi, periaatteessa Matthews vahvistettuna. Keikkailivat jonkin aikaa isolla bändillä: Mukana mm. pari Böljää sekä Pekka Pajula ja Raya.
      Pastori Pohjalainen tuli manageeraamaan.
      Syntyi uusi Apostolit -kokoonpano no1.
      Tero Kuulusa, Simo Kuulusa, Ville Palonen ja Supo Jaakkola. No 2 Tepa Hangaslammi, Jake Hangaslammi, Make Hölli ja Supo Jaakkola.
      Molemmat bädit kovia lavabändejä. No2 levytti omalla nimellämme sekä runsaasti Covereita Finnlevylle nimellä Manu ja Monumentti.
      Olimme myös syksyn Sävelessä nimellä Jetset.
      Kangasalan studiossa myöhemmin teimme Tepan ja Jaken tekemiä biisejä demoiksi muille levytettäviksi. Tunnetuin niistä lienee Tulipunaruusujen levyttämä "Kangasalan Kaunis Kaarina" Ainoa humppamme, jota koskaan olemme esittäneet, saati tehneet,
      Tässä vastaus lyhyesti.
      Supo Jaakkola

• Anonyymi

Supo Jaakkola Vocals
      Tepa Hangaslammi Guitars. Bändin säveltäjä
      Make Hölli Bass
      Jake Hangaslammi Drums. Bändin sanoittaja.

Apostolit teki myös useita coverbiisejä Finnlevylle pseudonyymillä Manu ja Monumentti.

• Anonyymi

Tuosta Seppo Juhani & Savotta porukasta, tapasin kerran tämän porukan v. 1975 Hartolan lavalla, heillä oli vanha Canadien moottorisaha mukana esityksessään, tosin ilman teräketjua. Sitä moottorisahaa käynnisteltiin takahuoneessa, missä oltiin kaverin kanssa soittamassa levyjä väliajalla. Tämä on jäänyt hyvin mieleen, koska isälläni oli samanlainen moottorisaha.

Onko tietoa, että ketkä tässä soittivat ja löytyykö mahdollisesti kuvatallenteita jostain. Tuo porukka oli aikaansa edellä, koska Maukka Perusjätkä päristeli moottorisahallaan vasta monta vuotta myöhemmin.

• Anonyymi

...ei varmaan tietoa löydy.

• Anonyymi

76 eteenpäin ainakin minä Reijo Aho soittelin bändissä.Laulossa Kake haaramo. Kitarassa Ilpo Turunen ja bassossa Jukka Aaltonen. Seppo-Juhani aina mukana alkuaikojen keikoilla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      168
      2877
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2486
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2189
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1796
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      101
      1758
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1611
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      92
      1373
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      212
      1121
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1110
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1059
    Aihe