Minulla on ollut nyt kissanpentu pari viikkoa. Tiedän varsin hyvin, että jokainen kissa on yksilö ja täten erilainen, mutta jotenkin olisin olettanut pennun olevan jotenkin enemmän kiintynyt? minuun. Kaksi viikkoa uudessa kodissa on kylläkin vielä lyhyt aika, mutta pentu ei esim. anna silittää tai koskea melkein ollenkaan. Ihan hyvissä oloissa kasvanut ja sain sellaisen vaikutelman, että pentu on tottunut käsittelyyn ja on sosiaalinen. Vasta viime päivinä antanut hipsuttaa kun on ollut unenpöpperössä ja nukkunut sängyssäkin sekä kehräämistä kuuluu. Ei kiehnää, ei puske, saattaa läpsiä silmiin jos on liian lähellä ja viihtyy sohvan alla. Vieraitakin on pariin otteeseen käynyt, mutta juoksee mielummin sohvan alle piiloon kuin esim turvautuisi minuun yms. Muuten on kyllä hyvin leikkisä ja riehakas, syö hyvin ja käy laatikolla mallikkaasti. Asunnossa näyttäisi olevan jo kuin kotonaan, mutta minua karttaa. Onko kisuni vain arka vai mitä? En ole väkisin yrittänyt mitään, mutta vähän olen kosketukseen painostanut, että käteen tottuisi. Tulee vain hieman paha mieli ja hämmennys kun oikein vetäytyy kauemmas kun käsi tulee lähelle..
Arka kissanpentu?
Anonyymi
4
93
Vastaukset
- Anonyymi
Hitaasti hyvä tulee, supervälkkykaveri sulle siitä tulossa. Me kaikki olemme yksilöitä.
- Anonyymi
Anna kissan tutustua sinuun omaan tahtiinsa. Älä tunge liikaa kissan lähelle.
Yksi keino kesyttää kissaa on antaa sen tulla nälkäiseksi. Silloin se ehkä alkaa itse lähestyä sinua, jos se tietää, että sinulta saa ruokaa. - Anonyymi
Onhan pentusi jo luovutusikäinen eli eli nyt 14 viikkoa?
Aika normi tavaraa kun uuteen kotiin mennään. - Anonyymi
Anna sen olla. Tekee kyllä tuttavuutta ihmiseen sitten, kun tahtoo.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest776383Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4444471Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille
34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön613638Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1142289Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1352275Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m221026En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su69970Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta44875- 85789
- 59715