Oletko hankkinut aktiivisuusrannekeen

Onko teillä jollain aktiivisuusranneke käytössä? Minkälaiset ominaisuudet siinä on? Markkinoilla näkyy olevan laitteita joka lähtöön. Itsellä on haave hankkia ihan sellainen peruslaite, ei halvimmastakaan päästä mutta ei mikään huippu-urheilijan älykello.

58

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toimiiko teillä DANSKE-ID sovellus.

      • Anonyymi

        Toimii


      • Pääosin toimii, ei kuitenkaan kaikkiin sovelluksiin.


      • Anonyymi

        Minullakin on.
        Pluu tuutti, wlanni, rannekello, matkapuhelinsovellus, seisontapuhelinta ei ole, verkkopankkitunnukset mobiilina ja paperina.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä tekee ”aktiivisuusrannekkeella”?

      Yhdellä tyypillä sellainen on ja on sitten kiva, kun istutaan jossain kahvilla ja siinä jutellaan, niin ”aktiivisuusranneke” ilmoittaa, että nyt istuminen riittää ja kävelemään. Sitten vaan ylös tuolista ja matka jatkuu. Ei yhtään tunne itseään koneen orjaksi, ei yhtään! Oikeasti!

      • No hanki passiivisuusranneke :D.


      • Anonyymi

        Hanki sinäkin! Perusranneke! Halvimmasta päästä!

        Kaikenlaista! Jäät vielä auton alle mittareita tuijotellessas.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä tekee ”aktiivisuusrannekkeella”?

      Yhdellä tyypillä sellainen on ja on sitten kiva, kun istutaan jossain kahvilla ja siinä jutellaan, niin ”aktiivisuusranneke” ilmoittaa, että nyt istuminen riittää ja kävelemään. Sitten vaan ylös tuolista ja matka jatkuu. Ei yhtään tunne itseään koneen orjaksi, ei yhtään! Oikeasti!

      • No luullakseni sitä että tulee kiinnittäneeksi huomiota ja seurattua omaa aktiivisuuttaan ja liikkumistaan, Ja sykettään ja stressiään ja vaikka hapetustaan :D. Ylipäätään on kiinnostunut kehonsa toiminnasta ja liikkumisesta.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        No luullakseni sitä että tulee kiinnittäneeksi huomiota ja seurattua omaa aktiivisuuttaan ja liikkumistaan, Ja sykettään ja stressiään ja vaikka hapetustaan :D. Ylipäätään on kiinnostunut kehonsa toiminnasta ja liikkumisesta.

        Äls muuta sano! Kiinnostunut oman ruumiinsa toiminnoista! Panin just tv:n kiinni, kun tuli ohjelmaa ”ikuisen” nuoruuden tavoittelusta erilaisilla mittareilla mitattuna. Oikeasti!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äls muuta sano! Kiinnostunut oman ruumiinsa toiminnoista! Panin just tv:n kiinni, kun tuli ohjelmaa ”ikuisen” nuoruuden tavoittelusta erilaisilla mittareilla mitattuna. Oikeasti!

        No ehkä ikuisen nuoruuden taviottelu ei ole aktiivisusrannekkeen tarkoitus vaan oman hyvinvoinnin jliikuntakyvyn tarkkailu myös ikääntyessä.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        No ehkä ikuisen nuoruuden taviottelu ei ole aktiivisusrannekkeen tarkoitus vaan oman hyvinvoinnin jliikuntakyvyn tarkkailu myös ikääntyessä.

        Mikäs siinä, jos tykkää! Itse olen jo sen ikäinen, että on toinen jalka haudassa. Ei tästä enää nuorruta. Ei millään mittarilla.


    • Anonyymi

      En ole kuullutkaan tuosta laitteesta.
      Vähän kuukkelista vilkaisin, mutta ei taida sopia omaan ranteeseeni.
      Ikää kun on tullut, ja kunto välillä niin ja näin . . . .ei taida olla minun juttuni.

      • Anonyymi

        No ei sitten tullut mieleen että juuri sinunlaiset ihmiset voisivat hyötyä rannekkeesta eniten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei sitten tullut mieleen että juuri sinunlaiset ihmiset voisivat hyötyä rannekkeesta eniten?

        No mistä helvetistä Sinä tiedät minkälainen olen ?
        Jos sanoin, että kunto välillä niin ja näin, niin mitähän mielikuvia Sinun pääkoppa minusta näkee ?


      • Niitä on menenlaisia. Ihan perustason mittarilla näet sykkeen ja kävelemsäi askelet. Ei kovin kummoinen. Jos innostaa liikkumaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistä helvetistä Sinä tiedät minkälainen olen ?
        Jos sanoin, että kunto välillä niin ja näin, niin mitähän mielikuvia Sinun pääkoppa minusta näkee ?

        Noh noh

        Jos aikuinen ihminen ei ole omien sanojensa mukaan ikinä edes kuullutkaan aktiivirannekkeusta, ja kunnonkin luonnehditaan olevan välillä niin ja näin, niin kyllähän siitä jo useampikin voi jotain johtopäätöksiä vetää.

        Aktiivisuusranneke toimii monilla, varsinkin vähän huonokuntoisimmilla ihan hyvänä arjen apuna ja tsempparina. Ihan turhaa (vaikkakin paljastavaa) ottaa asiasta kilareita. Ainakaan kun verenpaine ei siitä yhtään tykkää ;P


    • Anonyymi

      Ei tulis pieneen mieleenkään hankkia.....takavuosina sain askelmittarin työnantajalta joululahjaksi, no kahtena päivänä sitä töissä uteliaisuuttani pidin päällä ja kun totesin että niitä askelia tuli jo sen työpäivän aikana reilu kymppitonni niin mittari jäi kaappiin.....myöhemmin sain sen kirpparilla myytyä seuraavalle "uhrille"

      Mulle riittää se kun talviaikaan kävelen kelistä riippuen 5-10 km lenkin ja kesällä poljen pyörällä 10-60 km lenkin lähes joka päivä.....sellaisina päivinä kun vettä/räntää/lunta tulee taivaan täydeltä poljen kuntopyörää telkkaria katsoessa ja lähes joka päivä vielä kyykkään syväkyykkyjä......normaali arkiliikunta siihen päälle.......siinä on mulle liikuntaa ihan riittävästi näin eläkkeelläkin ilman mittareita ja kuntosaleja.....
      Kuntosalia olen kokeillut pariinkin otteeseen tuetuilla lomilla ja yhden talven kävin eläkeläisyhdistyksen jumpassa mutta tulin siihen tulokseen että nuo hikiset salit ei oo mun juttu......

      köyhämuteikipee

      • Siinä on nykyään muutakin toimintaa kuin askelmittari.


      • Anonyymi

        Minulla oli aikoinaan lenkkeillessäni sykemittari, ja se tuntui rasittavalta. Jos jäin jonkun kanssa juttelemaan, niin aparaatti alkoi herjata että liikkeelle siitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli aikoinaan lenkkeillessäni sykemittari, ja se tuntui rasittavalta. Jos jäin jonkun kanssa juttelemaan, niin aparaatti alkoi herjata että liikkeelle siitä.

        Annoit mittarin määrätä ja ahdistuit siitä :D.


    • Anonyymi

      En ole.
      Tokko hankin.
      Sehän olisi kuin digikaiutin.
      Minusta tuntuu, että rannekkeeni passivoituisi.
      En ole edes tutustunut.

      Beng

    • Anonyymi

      Ei ole. Joskus mietin sitä, mutta tulin tulokseen, että nämä liikkumis- ja elintapani pitämällä kaikki on kohillaan.

      On olemassa ilmaisia "appseja" kännykkään. Niissä on askelmittarit, kalorilaskurit, sykkeet ja ties mitä.

      Itselleni sopisi ehkä mindfullnes-apps,.

    • En ole hankkinut,
      toki katsellut ilmoituksista ja yksi joulu ajattelin ostaa itselleni joululahjaksikin,
      Silloin päädyin siihen, ettei anna aihetta.

      En ole mikään himoliikkuja ja sillä tiedolla miten monta askelta liikun päivässä ei ole niin suurta merkitystä, että haluaisin olla koko ajan yhden rannekkeen tarkkailtavana ja ohjailtavana.
      Kännykkäsovelluksilla näkee askeleet ja sykkeet ja jotain muutakin jos haluaa, enpä ole sitäkään aktivoinut.
      Riittää kun itsensä aktivoi ylös, ulos ja lenkille.

    • Anonyymi

      Onko siinä mittarissa toimintoa, joka komentaisi yhdyntöihin, ilmoittamalla nyt kiirulla makkuukammariin hopi, hopi.

      • No ei ainakaan siinä jonka minä aion hankkia.


    • Anonyymi

      Onko siinä mittarissa toimintoa, joka komentaisi kikottelemaan , ilmoittamalla nyt kiirulla makkuukammariin hopi, hopi.

    • Vekotin on varmaan hyödyllinen aktiivisille aktiivi-ikäisille ihmisille.
      Minun rannekkeeni onsalin seinäkello josta sykettäni seuraamalla määritän palautukset
      Olisihan sellainen ranneke hyvä joka ilmoittaisi salille mennessä, että tänään hauras vanhus tekee tangolla hack-kyykkyä. Takan on kolme viikkoa pitkiä sarjoja pienillä painoilla joten tänään vanhus yrittää irroitella tekemällä hackin kapeana pyramidina.
      Lämmittely soutaen 2 min ja sitten 90kg:lla. Varsinainen pyramidi 6 x 120kg, 4 x 140kg, 2 x 150kg ja kaksi yksittäistä 160kg:lla.
      Sama alaspäin mutta 140kg:lla ja 120kg:lla toistot jaksamisen mukaan.
      Jos se ranneke olsi tämän neuvonut niin sehän olisi otettava vakavasti.
      Jos se vielä neuvoisi huomenna vetämään 10:n sarjat 4:llä habatreenillä ja päälle 4 x 10 toistoa Rockia ( dragon flag ) niin pitäisi harkita vehkeen hankkimista.
      Nyt turvaudun taskualakkani karkeaan suunnitteluun.

    • Anonyymi

      60min sauvoilla 6 kertaa viikossa ja joka päivä sata seinäävasten punnerrusta.

      • Mut siinä et näe mitä sykkeellesi tapahtuu. Palautuukos se vai jääkö koholle? Ja et tieä nukutko hyvää unta joka antaa virkeyttä päivään. Eikös ne toiminnot ois aika mielenkiintoiia ainaki alkuun :).


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Mut siinä et näe mitä sykkeellesi tapahtuu. Palautuukos se vai jääkö koholle? Ja et tieä nukutko hyvää unta joka antaa virkeyttä päivään. Eikös ne toiminnot ois aika mielenkiintoiia ainaki alkuun :).

        Voe helevetin hellehattu. Sykkeen voi mitata ranteesta kuten ennen vanh!aan ja aina. Eli pulssin. Mihin siinä tarvitaan rannekkeita


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voe helevetin hellehattu. Sykkeen voi mitata ranteesta kuten ennen vanh!aan ja aina. Eli pulssin. Mihin siinä tarvitaan rannekkeita

        Rannekkeesta näet yhellä vilkaisulla, manuaalisti mittaamalla joudut mittaamaan laskien.


    • Anonyymi

      Vallan mahottomia voimailijoita, vaan eikö tuota vähempikin jo riittäisi.

    • Anonyymi

      Minulla ei ole semmosta. En halaja.
      Olen maalaisjärkeilijä, sillä erolla, että olen kaupunkilainen:)
      Olen suhteellisen aktiivinen ja tiedostan mitä milloinkin teen.
      Joskus pitää pakottaa itseään, mutta kummiskin. Hmmm.
      Jos kummiskisuudesta huolimatta on tunne, että hei liiku, liiku hyvä ihiminen ja jos ja mutta ei sitten huvitusta riitä, niin alan veisaamaan (viis veisauilua siis) ja oon ku en oliskaan.
      Minulle on tärkeää oma fiilis ja sitä myötä "miltä-tuntuu-systeemi"-tällä hetkellä.

      Omituisia systeemejä ja määräyksiä liikkeellä :)

      Heikunkeikku

      • Minua taas kiehtoisi tuosa rannekkeessa se ettäse toisi mukavaa lisää liikkumiseen, unen seuraamiseen, jopa hapessaannin seuraamiseen ja mahdollista stressistä palautumiseen niin yöllä kuin päivällä. Samoin kalorikulutukseen. Mutta voihan se olla hetken lelu joka jää kaappiin sitten. Siis yksi motivoija oman hyvinvoinnin tai sen puutteen tarkkailuun.


    • Eiköhän sitä huomaa ilman sykemittariakin onko hengissä vai ei.
      Jos numeroista tykkää ja osaa laskea noin kahteenkymmeneenviiteen, niin peukalollahan sen sykkeen ranteestaan tai kaulakuopastaan saa 15 sekunnissa.

      Minä sain sellaisen rannekkeen joululahjaksi joskus kauan sitten. Missähän lienee, kai se jossain.
      Kun en muistakaan rannekoruista välitä (enkä tykkää jatkuvasti kulkea kuumemittarikaan kainalossa), niin en minä sitä montaa päivää pitänyt. En muista tarkistinko siitä koskaan mitään lukemiakaan.

      Iphonessa on vakiovarusteena sellainen, mistä näkee yhdellä hipaisulla askeleensa,
      kävelemänsä matkan pituuden, montako kerrosta on kävellyt ylös ...
      Tietysti edellyttää, että se puhelin on mukana aina kun kävelee tässä keittiön, tietskari, vessan ... väliä
      Vähän syvemmälle tonkimalla siinä löytyy jos sun minkälaista terveyteen liittyvää toimintoa, mittaa kuulemma unen pituuden ja laadunkin. Senkin tiedän kyllä melkein aina itse puhelimeen katsomatta nukunko vai olenko valveilla.

      Ei minua ainakaan mitenkään innosta ne numerotiedot sen enempää tai vähempää liikkumaan. Kävelen silloin kun kävelyttää tai on meno jonnekin, juoksenkin jos on kiire ...

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä, että tämänikäiset ihmiset osaa tunnistaa oman liikkumisen ja sykkeensä ilman hilavitkuttimia, joita kauppa meille tyrkyttää.
      Ostaa ken haluaa, oma on asiansa.

      • Tämänikäisiäkään ihmisiä ei kannata yleistä tasaiseksi massaksi. Joku on kiinnostunut, toinen ei. Kuten sanoit, hankkikoon ken on kiinnostunut.


    • Anonyymi

      Ei ole, enkä näe mitään syytä hankkiakaan ko. mittaria.

      Käytössäni on ainoastaan verenpainemittari, joka ilmoittaa myös sykkeeni.

      Joillekin ihmisille aktiiviranneke ei sovi ensinkään, koska he voivat esim. tarkailla aivan sairaalloisesti sykettään rasituksessa ja sen palautumista levossa. Herkimmät säntäävät lääkäriin , kun pulssi ei laskekaan "koneen" ilmoittamiin lukemiin määrätyssä ajassa.

      Tavallinen, ikäisemme ihminen, joka liikkuu tavalla, jota on tehnyt vuosia ja syö monipuolista ruokaa entiseen malliin ja on ns. perusterve, ei mittaria tarvitse.

      Tietysti jokainen päättää itse omista ostoksistaan.

      Minusta esim. askelmäärän mittaaminen päivittäin on turhaa hömpötystä.
      Jonain päivänä voi ottaa 500 askelta, jos oikein laiskottaa ja toisena päivänä 10000 askelta, jos se hyvältä tuntuu.

      Nythän kailotetaan, että jokaisen pitäisi ottaa 10 000 askelta päivässä.
      Miten se sitten menee, jos minun askeleeni pituus on 40 cm ja poikani askel 80 cm.
      Minulle kertyy kävelymatkaa 4km/pv , mutta poikani pitäisi kävellä 8km/pv.
      Jokin tässä ohjeistuksessa mättää ja pahasti.

      Eiköhän tärkeintä ole, että yleensäkin liikkuu, eikä istu peffallaan ottamatta askeltakaan päivittäin.

      Pitäisikin selvittää, kuka ja kenenkä toimeksiannolla/rahoituksella, näitä askelmääriä ja niiden vaikutusta on "tieteellisesti" tutkinut.
      Nyt en sitä tee.

      Liikutaan ilman mittareita tai niiden kanssa.
      Liike on lääke, se on tosiasia.

      kylmätotuus

    • Anonyymi

      Suomessa elää harmittavan monta idioottia, jotka ovat hyvin paskalannoitettua osuma perää kaikenlaisten härpäkkeiden myyjille.

    • Ihminen on erinomaisen hyvä perustelemaan itselleen valintojaan!
      Joku saattaisi kutsua sitä ilkeämielisesti itsepetokseksi.

      Aivan vakavasti ottaen, jos suunnitelmallinen ja ohjattu ryhmäliikunta ei sovi niin joku ulkoinen härväke on paikallaan. Olkoon se sitten tuo ranneke, älypuhelimen sovellutus, askelmittari tai mikä tahansa.

      Minulla ei ole noita härväkkeitä mutta onpahan kiusallinen vertailu takavuosiin ja sieltä jääneitä rutiineja. Maksan vuoden salikortin aina kerralla etukäteen ja olen sopinut itseni kanssa sen maksimaalisesta hyödyntämisestä.
      Sitäpaitsi se on kivaa!

    • Anonyymi

      1eero
      Antaako aktiiviranneke potkua elämään, alkanu askel lyhenmään, nuorentaako, parta ja hiukset o harmaantuneet, nostaako miehuutta.

      • Miehuuvesta niin tiiä mutta mittaa se askelmittari lyhemmätki askelet :). Joko kävit siellä lääkärissä?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Miehuuvesta niin tiiä mutta mittaa se askelmittari lyhemmätki askelet :). Joko kävit siellä lääkärissä?

        Verikokeissa kävin tänään, iholääkärin pyynnöstä, viikonpäästä yleislääkärille arvuuttelee onko miehestä ennee mihinkään.

        Viettäny toukokuusta lähtien mökillä, laittelin vähän venettä myyntikuntoon ja möin mennäviikolla, nyt oon Mikkelin kotona enkä ihan heti lähde minnekkään.

        1eero


      • No hyvä kun sait veneen myytyä kun siitä kerta eroon halusit. Ottiko ne keuhkokuvvaa kun siitä puuskutuksesta mainihit? Kylymiä kelejä on pijelly.


    • Anonyymi

      Kovasti ne nyt yrittää lahjoa niillä aktiivisuusrannekkeilla....Lehtitilauksen kun teet ...saat rannekkeen. Toinen tulisi kosmetiikan tilauksesta lahjana...
      Luulisin että ei kovinkaan kauaa sitä tulisi pidettyä... lenkillä käydessä katson joskus puhelimesta askelmäärän ....
      mimmimum-..mi

      • Ne kaupantekijäisenä tulevat halpisvehkeet on ihan humpuukia. Minäki olen niitä muutaman saanu.


    • Minun aktiivi-härpäkkeeni ei ole ranteessa.
      Se on autoni koje-laudassa.
      Heti nopeus-mittarin vieressä.
      Mittarit toimivat hienosti hyvin-vointini rinnalla.
      Kiihtyvät aina vauhtiani parantaen ja kannustaen.

      H.

      • Anonyymi

        Onko siinä kierrosmittari ...vai kello...en ole katsellut enää niitä mittareita...
        Ferrarimiehet ajoi vähän holtittoman lujaa Suomessa ....kuvittelivat varmaan tämän joksikin "takapajulaksi" ettei siellä mitään poliiseja ole.
        mimmimum-..mi


      • Kantsis laittaa kuskille ihan omat härpäkkeet. Näkis miten kuski kiihtyy kun auto kiihtyy..........Tai hyytyy.


    • "Anonyymi"

      Hänen, joka tietää miten minun kierrokseni saadaan nousemaan.
      Ei pitäisi kysellä tuollaisia.
      Pitää nyt vaan reidestäni kiini.
      Ja se on muuten Kierros-luku-mittari. :)

      H.

      • "Anonyymi"

        Älä minua syytä.
        Profiilissanikin on kuva Voi-paistetuista Kanan-Pojan Leikkeistä höyry-Vihennes pedillä.
        Noh.
        Onhan siinä kyllä tuo höyry.

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Älä minua syytä.
        Profiilissanikin on kuva Voi-paistetuista Kanan-Pojan Leikkeistä höyry-Vihennes pedillä.
        Noh.
        Onhan siinä kyllä tuo höyry.

        H.

        En kait syytä, ihhailen hurmaustaitojaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kait syytä, ihhailen hurmaustaitojaisi.

        "Anonyymi"

        Hurmaus-taito...
        Ei tuollaista ole.
        Vahvasti minä uskon että kun jotain on jossain.
        Syntyy jotain.
        -
        Eli siis.
        Jos tunnet että joku joltain tuntuu.
        Tee parhaasi että sinä tunnut joltain hänelle.
        -
        Jokainen meistä voi tulvia tunteineen.
        Kirjoittaa riimitellen, yhdistäen musiikkiakin.
        Mutta.
        Pitää ilmaista jotain.
        Ja siihen ei auts töks töks riitä.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Hurmaus-taito...
        Ei tuollaista ole.
        Vahvasti minä uskon että kun jotain on jossain.
        Syntyy jotain.
        -
        Eli siis.
        Jos tunnet että joku joltain tuntuu.
        Tee parhaasi että sinä tunnut joltain hänelle.
        -
        Jokainen meistä voi tulvia tunteineen.
        Kirjoittaa riimitellen, yhdistäen musiikkiakin.
        Mutta.
        Pitää ilmaista jotain.
        Ja siihen ei auts töks töks riitä.

        H.

        Auervaarojakin on olemassa auts töks töks.


      • siilivain kirjoitti:

        Auervaarojakin on olemassa auts töks töks.

        Tai hännillä aktiisisuushärpäke reidessä😂🤣😎


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Tai hännillä aktiisisuushärpäke reidessä😂🤣😎

        Uuhhiihh 😂 aktiivuushärpäke kiihtyy ja nousee kun reidestä puristaa....


      • Herkkä on härpäke😆


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe