skoda on meluisa ja epämukava

Anonyymi

tuttuun tapaansa tämä uusin 2019 facelift skoda octavia on meluisa ja epämukava kivikovalla jousituksellaan. myös TM ja Autobild ovat todenneet koeajoissa skodan olevan meluisa ja sisustan muoviosien hälyäänet rasittavat, sirinää, räminää ja alustan kolinaa.

41

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      onkohan skodan äänieristys ja ruostesuojaus jäänyt suunnitteluosaston pöydälle? täysin keskeneräinen tuote jonka asiakas joutuu rakentamaan valmiiksi.

    • Anonyymi

      minäkin joskus mietin skodan ostamista mutta onneksi otin selvää skodan tyyppivioista, onneksi en hairahtunut skodaan, ostin renun ja tyytyväinen olen ollut.

    • Anonyymi

      skoda on halpis bulkkia. ei ajo eikä mitään muitakaan ominaisuuksia, vanhat kuurot äijän käppyrät käyvät lähikaupassa kerran viikossa ja kehuvat ettei mene kuin 6 litraa bensaa viikossa.

    • Anonyymi

      Uskomaton tuo Toyotahörhö. Kääntää Toyotan ongelmia muualle ja peukuttaa omia juttujaan, vaikka koko ketju on hänen yksinpuheluaan. Ilmeisesti hän uskoo otsikon voimaan ja inttämisen sitkeyden tuottavan tulosta?

    • Anonyymi

      Huonohan se on, mutta kun parempaakaan ei löydy samalla rahalla.

      • Anonyymi

        Niin huono, että aiheuttaa kateutta ja raivoa Toyotahörhön sieluun.


    • Anonyymi

      skodat nyt on meluisia ja mätivät käsiin. oli todella hölmö veto skodalta luopua sinkin käytöstä, autotehdas ei paljoa säästä jos jättää sinkityksen pois.

      • Anonyymi

        Toyotalta tosi hölmö veto jättää äänieristeet autosta pois, autotehdas ei paljoa säästä moisesta typeryydestä päinvastoin myynti alkaa vähenemään.


      • Anonyymi

        Muovivero kaiketi karsii sen käyttöä ja tilalle tulee luultavasti alumiini nahka pintaa?


      • Anonyymi

        EU vaatii KÄYTTÄJÄLTÄ säästöjä eli autolta pienempää kulutusta. Kulutus taas pienenee, kun kevennetään autoa. Pieni apu siinä on sinkin poisjättö.


    • Anonyymi

      skoda teki kyllä todella tyhmän tempun kun luopui korin sinkityksestä ja ruostesuojauksesta, skodan menevät romuttamoon jo 2 vuoden ikäisenä ruostevikojen takia.

      • Anonyymi

        tässä syy ja seuraus mitä tapahtuu kun autonvalmistaja luopuu korin sinkityksestä ja ruostesuojauksesta:
        https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/skoda-octavia-2009#!Skoda_Octavia_2009_komposti2

        Skoda Octavia 2009. Seitsemän vuotiaana suojaamaton Octavia on ruostunut paikoin jo pahasti ja vaatii hiekkapuhallusta. Taka-akseliston alue on pahiten ruostunut, mutta ruostuminen on edennyt kauttaaltaan koko autoon sinkin luopumisen myötä. Kynnyskotelon päähän eteen on kertynyt vuosien varrella huomattava määrä maa-ainesta, joka on kompostoitunut paljaan metallin ja muovisen lokasuojan väliin. Tehtaalla autoon ei ole tehty ruostesuojausta. Pelkkä maalipinta ei riitä suojaamaan autoa ruostetta vastaan Suomen olosuhteissa.

        Kuvat otettu 16.10.2016, ajokilometrimäärä 160 000km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tässä syy ja seuraus mitä tapahtuu kun autonvalmistaja luopuu korin sinkityksestä ja ruostesuojauksesta:
        https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/skoda-octavia-2009#!Skoda_Octavia_2009_komposti2

        Skoda Octavia 2009. Seitsemän vuotiaana suojaamaton Octavia on ruostunut paikoin jo pahasti ja vaatii hiekkapuhallusta. Taka-akseliston alue on pahiten ruostunut, mutta ruostuminen on edennyt kauttaaltaan koko autoon sinkin luopumisen myötä. Kynnyskotelon päähän eteen on kertynyt vuosien varrella huomattava määrä maa-ainesta, joka on kompostoitunut paljaan metallin ja muovisen lokasuojan väliin. Tehtaalla autoon ei ole tehty ruostesuojausta. Pelkkä maalipinta ei riitä suojaamaan autoa ruostetta vastaan Suomen olosuhteissa.

        Kuvat otettu 16.10.2016, ajokilometrimäärä 160 000km

        Mitäs Toyohörhö tähän Yariksen ruostumiseen: https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2013
        22tkm ja pahemmassa kunnossa kuin tuo Skoda 160tkm ajettuna.
        Kannattaako sun käyttää tuota korttia enää kun saat turpiisi heti?


    • Anonyymi

      todella hölmöä jättää perus edellytykset korin ruostumisen ehkäisemisessä pois. miksi skoda ei sinkitse ja ruostesuojaa koreja? voi toimia joissain lämpimissä maissa joissa ei teitä suolata, mutta ei todellakaan toimi suomessa. nyt jo puhutaan vuodessa puhki ruostuneista skodan koreista.

      • Anonyymi

        Voi sinua. Uskotko ärsyttäväsi vai muuttavasi mielipidettä inttämisen voimalla kääntämällä Toyotan perusongelmat muille?
        Ja nuo omat peukutukset on jo naurettavuuden huippua, vai mitä penttiossssholitigoool?


    • Anonyymi

      eikös tuo skoda octavia ollut jossain Tekniikan Maailman testissä todettu meluisimmaksi autoksi mitä ovat koskaan mitanneet, toimittaja oli kirjoittanut että "kuinka meluisa nykyauto voikaan olla".

      • Anonyymi

        Ei mikään eikös, vaan Skoda tulee olemaan TM:n meluisin koskaan mitattu auto.


      • Anonyymi

        Skoda on luokkansa hiljaisin auto kuten TM:n mittauksissa on tutkittu.
        Ei se asia mihinkään muutu vaikka kuinka ahkerasti sen kiellät.
        Toyota on aikamme meluisimpia autoja. Uusi Corolla on mitattu ja moottoritiellä mittari näytti 85db ja se on todella hirveän huono arvo kun Octavian vastaava on 68db.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nythän Tero vallan innostuu, kun sai Sinulta huomiota. Sellane on se trollauksen tratekia se...


    • Anonyymi

      skoda on luokkansa meluisin auto, TM mittasi skoda octavian sisämeluksi 85 desibeliä 80km/h maantievauhdissa! se vastaa vanhan työkoneen melutasoa jolloin on käytettävä kuulosuojaimia. skodista puuttuu äänieristys, korin sinkitys ja ruostesuojaus, nämä pitäisi asiakkaan itse laitattaa skodaan omalla rahalla mutta kalliiksihan se tulee, ruostesuojaus on pelkän maalipinnan varassa. toyota corollassa kaikki nämä ovat hyvällä mallilla, äänieristys kokoluokkansa paras, 100% sinkitty kori ja tehtaalla tehty laadukas ruostesuojaus.

    • Anonyymi

      en koske skodaan edes kolmen metrin rautakangella. mätävika autoissa on hankalaa ja kallista korjauttaa ja kun skodan tietää niin takuuhan ei korvaa mitään vikoja takuu aikana.

    • Anonyymi

      Outo juttu että skoota jätti sinkityksen pois vaikka juuri sinkkipeltihän on itäisen osaamisen kovaa ydintä, muistamme varmaan kaikki vielä bilateraalikaupan hedelminä saamamme hienot sinkkipeltiämpärit. Olisko jo kapitalismin syöpä hiipimässä skootanvalmistukseenkin?

    • Anonyymi

      skoda ruostuu, takuu ei korvaa. vaaditaan lujuuslaskelmia että ruostuminen johtuisi sinkityksen ja ruostesuojauksen puuttumisen vuoksi, hallelujaa!

    • Anonyymi

      Kivoja kavereita te skoda ja toyota fanit! Ihan hauska lukea muuten vain, vaikka ite oonkin juuri sen toisen omistaja, mutten kerro kumman.

    • juuri näin, aloituksessa se kaikki totuus paljastuu. skoda on luokkansa meluisin, ruostuvin ja sisustus on tehty mahdollisimman halvalla, skodissa jopa ovien verhoilut liikkuvat epämääräisesti, keskikonsoli tuskin on millaan edes kiinni, sisustus on pelkkää halpaa kovamuovia jota TM moitti kitisevänä, sirisevänä, rämisevänä ja hälyääniä antavana, alustan kolina häiritsi koeajoa myös.

    • Anonyymi

      kamalasti täällä on ikäviä kokemuksia skodien huonoista tyyppivioista, ruostumisesta ja meluisuudesta. tämä saattaa jopa pikkuhiljaa parantaa autoa jos ja kun tieto menee tsekkoslovakiaan skodan suunnitteluosastolle, vai missä albaniassa skodan suunnitteluosasto nykyään sijaitsee..

    • Anonyymi

      itsekkin huomasin ruoste ongelman 2 vuotta vanhassa octaviassa, vaihdoin toyotan aurikseen ja eipä ole ruosteista tietoakaan vaikka auris on jo 4 vuoden ikäinen.

    • Anonyymi

      Linkkiä ja arvosteluja alotuksen väitteisiin, jos löytyy kiitos.
      Vaikka vähän tämän kilpailijan tapaan:

      "Toyota kuulosti sen verran meluisalta, että oli mielenkiintoista katsoa, paljonko sen sisällä oli desibelejä. Kehä ykkösellä sisämelu vaihteli 75–81 dB:n välillä. Hämeenlinnan moottoritiellä 120 km/t vauhdissa melu nousi 80–85 dB:n tasolle, ja se oli yhdistelmä rengasmelua ja melkoista tuulenhuminaa"

      https://www.taloustaito.fi/vapaalla/toyota-corolla-ajaa-muotoilu-edella/

    • Anonyymi

      äänieristyksen lisäksi skodista puuttuu erittäin tärkeät korin sinkitys ja ruostesuojaus, aivan kertakäyttöinen ajoneuvo jossa saa talvipakkasilla palella. mitähän skodan suunnittelu oikein on miettinyt...ei sitten mitään, halpaa bulkkia yli hinnalla hölmöille.

    • Anonyymi

      Uskomatonta että VW lähti halpismerkissään tinkimään korin galvanoinnista.
      Tämä on kuitenkin linjassa sen kanssa, että VW mielestä auton moottori kestoikä on vain 120000 km joten kyllä se galvanoimaton kori kestää tuon jos sattuu moottori kestämään sen suunnitellun eliniän. Tosin aniharva Skoda kestää tekniikaltaan edes tuota 100000km.

    • Anonyymi

      Sä olet hyvää mainosta Toyotan omistamisesta.
      Kohta kukaan joka täällä käy, ei kehtaa Toyotalla ajaa.
      Muista, valheillasi on negatiivinen vaikutus "työhösi".

    • Anonyymi

      skoda octavia on meluisin auto minkä TM on koskaan mitannut, ajoa häiritsee sisustuksen muoviosien räminät ja helinät, alusta kolahtelee jo uudessa autossa (TM ja Autobild)

      • Anonyymi

        sattumoisin minulla on nuo lehdet joissa todellakin tämmöisistä asioista huomautetaan koeajon aikana. ruostehhan tuo tuntuu uusia skodia myös vaivaavan.


    • Anonyymi

      onneksi en ostanut skodaa, ostin dacian ja paljon hiljaisempi ohjaamo maantieajossa, parempi jälleenmyyntiarvo, todella paljon paremmat ajo ominaisuudet ja vähemmän vikoja kuin skodissa. ja mikä parasta niin halvemmalla hinnalla. ei mitään syytä enää ostaa skodaa, halpis auto josta hinta karannut sfääreihin.

    • Anonyymi

      On meluisa ja epämukava mutta pääasia että kauppa käy itæautofanaatikoille ja muille itæautoharrastajille. Hinta on uusissa okuissa kova muttei myyjää voi syyttää. Ainahan pyytää saa. Jos joku maksaa niin onhan on asiansa.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      251
      4535
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      127
      2971
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2742
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1710
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1553
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      20
      1451
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1304
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      92
      1216
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      204
      1083
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1075
    Aihe