Agadir on ihana paikka!!

sipsu

Olin tossa helmikuun lopussa (hiihtoloma)
agadirissä. Se oli niiin loistava paikka että!
tai no itse en ole käynyt muissa maassa kun viro, ruotsi ja nyt marokko mutta silti se oli todella kaunis paikka!
moni sanoo että paikka ei sovi lapsille. mutta itse olen 15v. ja mulla oli niin ihana matka että tippa tuli linssiin kun jouduin lähtemään.
sain sieltä pari kaveriakin. sillon tais ollla jtn 23 astetta lämmintä, mutta meri oli todella kylmää!!
mä haluun lähtee sinne uudelleen.!! SUOSITTELEN!!

8

1779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkalainen1

      Kiva että oli mukavaa ja nautit lomasta.

      Mua ei Agadiriin enää uudestaan saisi, musta siellä ei ollut mitään ihanaa, ellei sitten tuoreita, makeita mandariinejä lasketa mukaan.

      Reissanut olen useissa turistipaikoissa ja se mitä olen muiden suomalaisten turistien kanssa kokemuksia eri paikoista vaihtanut, niin moni on ollut sitä mieltä että Agadiristä olisi voinut lähtä kotiin ja parin päivän jälkeen..

      Noh,,okei, Marrakechin päivämatka oli mukava. Muutoin täytyy sanoa, että eipä ole kummonen tuo Agadir..

    • Agadirissa

      Meilläkin oli hyvä loma, näimme ja koimme paljon. Vuokrasimme auton ja ajelimme maaseudulla, kävimme vuorilla ja autiomaassa. Kalamarkkinoilla näimme mitä erikoisimpia kaloja ja vaikka mitä mereneläviä, mistä en ollut aikaisemmin kuullutkaan.

      Tietysti kävimme myös naapurikaupungin basaarissa. Suhtauduimme varovaisesti palvelujaan tarjoaviin oppaisiin, mutta basaarissa se oli ainkin meille oikea tapa tutustua kaupankäyntiin. Hän kuljetti meitä paikoissa, joihin emme muuten olisi millään osanneet mennä -eikä meitä varmaan olisi päästettykään. Hän myös neuvoi, milloin sopi ottaa kuvia ja milloin ei, kaikki paikalliset kun eivät suinkaan siitä tykänneet, emmekä halunneet loukata ketään.

      En tiedä, miksei Marokko sopisi lapsille. Paljon katsottavaa ja hyvät hiekkarannat ja ainakin meidän hotellissamme oli myös hyvät uima-altaat.

      • en enää uudestaan menisi

        Minä en lähtisi kyllä enää uudelleen agadiriin vaikka saisin ilmaisen matkan. Olisisin voinut lähteä muutaman päivän jälkeen kotiin. Miehet ahdistelevat niin ettei kadulla pysty kävelemään rauhassa, kerjäläisiä joka puolella, hotellien taso huono ja kaupustelijoita roikkuu koko ajan perässä.


      • himokuski

        Autonvuokraus kiinnostaa aina. Kuinka onnistui Marokossa, onko paljon paikallisia vuokraajia, vai pelkästään kansainv. ketjuja. Ja se tärkein paljonko maksaa??


      • kohtuuhinnalla
        himokuski kirjoitti:

        Autonvuokraus kiinnostaa aina. Kuinka onnistui Marokossa, onko paljon paikallisia vuokraajia, vai pelkästään kansainv. ketjuja. Ja se tärkein paljonko maksaa??

        Ainakin Agadirissa oli paljon autovuokraamoja ja hinnat oli jo ikkunoissa esillä. Vertailimme ohikulkiessamme ja menimme sisään yhteen sopivan näköiseen paikkaan. Autot olivat uudehkoja, siistejä ja ilmastoituja, ja kohtuuhintaisia - valitettavasti en kyllä summaa enää muista. Haimme auton vuokraamosta, ja se haettiin hotelliltamme takaisin ilman eri maksua. Oli mukavaa nähdä vähän maaseutua ja paikallista elämää. Teimme matkalla myös huomattavan edullisia ostoksia. Suoraan sanottuna niin uskomattoman edullisia, että ei millään olisi kehdannut edes tinkiä, vaikka se tapoihin kuuluukin. Lähtiessä taisi naurattaa niin meitä kuin myyjiäkin.

        Me ajoimme Agadirista etelään päin kohti Saharaa. Matkat olivat yllättävän pitkiä ja hitaita ajaa, ja kaupunkien välillä ei ollut juurikaan asutusta. Kiviä, hiekkaa, aavikkoa, erittäin kauniita ja jylhiä maisemia kylläkin, ja siellä täällä talo jossain keskellä ei mitään. Jos siis liikkuu Agadirista etelään päin, niin evästä ja juotavaa kannattaa ottaa mukaan jo kaupungista.

        Jatkoimme matkaa erääseen "Saharan portiksi" kutsuttuun pikkukaupunkiin saakka, tai kylähän se oikeastaan oli. Saapuminen sinne oli elämys. Kiviä, kallioita ja dyynejä toisensa perään, ja aivan yhtäkkiä edessämme aukesi keidas vehreine palmuineen - kuin suoraan mielikuvituksesta. Kylä oli muuten melko vaatimaton, mutta sieltä löytyi ihan kunnollinen hotelli, aito marokkolainen.

        Ja vielä varoituksen sana: ei kannata pysähtyä ihan mihin tahansa edes autiolla vuoristotiellä, tai ainakin kannattaa tarkkailla vähän ympäristöään. Jostain tyhjästä voi ilmestyä kerjäläisiä, jotka vapauttavat sinut väkisin ylimääräisestä omaisuudesta kyselemättä sen enempää.


      • Voisin lähteäkin
        en enää uudestaan menisi kirjoitti:

        Minä en lähtisi kyllä enää uudelleen agadiriin vaikka saisin ilmaisen matkan. Olisisin voinut lähteä muutaman päivän jälkeen kotiin. Miehet ahdistelevat niin ettei kadulla pysty kävelemään rauhassa, kerjäläisiä joka puolella, hotellien taso huono ja kaupustelijoita roikkuu koko ajan perässä.

        Meillä oli ihan mukava hotelli, vaikka ei kalleimmasta päästä ollutkaan. Huoneesta oli näköala rantaan, hotellissa oli iso uima-allas ja erinomainen aamiainen. Hotellin yleiset tilat olivat erittäin kauniit, huone oli suuri, mutta sisustukseltaan ei mitään luksusta.

        Mitähän vikaa mussa on, kun mulla ei ole koskaan mitään ongelmia niissäkään maissa, missä muut kohtaavat niitä riesaksi asti? Miehet eivät ahdistelleet. Kerjäläisiä oli ainakin yksi mamma, joka seurasi minua kymmenkunta metriä, kunnes käskin tiukkasävyisesti lähteä muuhun suuntaan. Uskoi kyllä. Basaareissa on joka maassa ollut sama juttu: jos ei osaa sulkea korviansa huuteluilta, niin varmasti menee hermo. Silloin kannattaisi ennemmin käydä ostoksilla kiinteähintaisissa kaupoissa, niissä saa katsella ihan rauhassa. En minäkään monena päivänä jaksaisi basaaria kierrellä.

        Tuskin kuitenkaan menen heti Agadiriin uudelleen, sillä yritän päästä aina uusiin paikkoihin. Mutta ei siis jäänyt yhtään paha maku Agadirin matkasta, voisin lähteäkin, jos sopivasti kohdalle sattuu.


      • himokuski
        kohtuuhinnalla kirjoitti:

        Ainakin Agadirissa oli paljon autovuokraamoja ja hinnat oli jo ikkunoissa esillä. Vertailimme ohikulkiessamme ja menimme sisään yhteen sopivan näköiseen paikkaan. Autot olivat uudehkoja, siistejä ja ilmastoituja, ja kohtuuhintaisia - valitettavasti en kyllä summaa enää muista. Haimme auton vuokraamosta, ja se haettiin hotelliltamme takaisin ilman eri maksua. Oli mukavaa nähdä vähän maaseutua ja paikallista elämää. Teimme matkalla myös huomattavan edullisia ostoksia. Suoraan sanottuna niin uskomattoman edullisia, että ei millään olisi kehdannut edes tinkiä, vaikka se tapoihin kuuluukin. Lähtiessä taisi naurattaa niin meitä kuin myyjiäkin.

        Me ajoimme Agadirista etelään päin kohti Saharaa. Matkat olivat yllättävän pitkiä ja hitaita ajaa, ja kaupunkien välillä ei ollut juurikaan asutusta. Kiviä, hiekkaa, aavikkoa, erittäin kauniita ja jylhiä maisemia kylläkin, ja siellä täällä talo jossain keskellä ei mitään. Jos siis liikkuu Agadirista etelään päin, niin evästä ja juotavaa kannattaa ottaa mukaan jo kaupungista.

        Jatkoimme matkaa erääseen "Saharan portiksi" kutsuttuun pikkukaupunkiin saakka, tai kylähän se oikeastaan oli. Saapuminen sinne oli elämys. Kiviä, kallioita ja dyynejä toisensa perään, ja aivan yhtäkkiä edessämme aukesi keidas vehreine palmuineen - kuin suoraan mielikuvituksesta. Kylä oli muuten melko vaatimaton, mutta sieltä löytyi ihan kunnollinen hotelli, aito marokkolainen.

        Ja vielä varoituksen sana: ei kannata pysähtyä ihan mihin tahansa edes autiolla vuoristotiellä, tai ainakin kannattaa tarkkailla vähän ympäristöään. Jostain tyhjästä voi ilmestyä kerjäläisiä, jotka vapauttavat sinut väkisin ylimääräisestä omaisuudesta kyselemättä sen enempää.

        hyvästä vastauksesta, kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta autoilukohteelta, taidanpa lähteä käymään, sääli ettet muista hintoja edes osapuilleen? BTW, mikä tärkeintä autonvuokrauksessa: Puhelinnumero, josta tavoittaa vuokraajan, ja että vararengas, jossa myös ilmaa.


    • Nasu

      Hei!! Olin vuosi sitten helmi-maaliskuun vaihteessa agadirissa 2 vk ja viihdyin vallan mainiosti.
      Missä hotellissa olit??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe