Lyhykäisyydessään kysymys on seuraava eli missä saa ampua .22 pistoolilla radan lisäksi.
Hyvä ystävä omistaa hieman syrhemmällä olevan maatilan ja hänen puolestaan maillaan saa ampua, mutta antaako laki tähän kuitenkaan myöten?
Missä saa ampua?
7
2371
Vastaukset
- saapi
Kyllä voit ampua. Ammutaan metsälläkin ja vesillä.
Sääntö on ettei ammuta liian lähellä naapuria
eikä vaaranneta ampumisella ympäristön turvallisuutta.
Luodit pysäyttävä maalin eli pilkan tausta riittää. - ed24
jos omistaja antaa luvan ni saat ampua!ota se sit huomioon ku innoissasi ammuskelet ettei ole hiihtäjiä/muita liikkujia missään ettei satu vahinkoa ja semmonen juttu kanssa aina löytyy niitä ketkä ei jaksa kuunella pauketta joten varaudu myös ihmisiin jotka voivat tulla rutisemaan!!!
- tikka3006
150 lähmpänä asuttua taloa ei saa ampua
- minä
saat ampua 150 metrin päästä lähimmästä naapurista
tai jos hän antaa luvan voit ampua lähempänäkin. - lähtökohtana
Ja sitten ne turvallisuus- ym. aspektit. Aivan kuin esim. avotulenteossa.
- anonyymi555
Onks se maanomistajan lupa pakko olla jossain keskel mettää?
- Tavalla tai toisella
on pakko.
Jos omistaja tosiaan antaa luvan, niin siihen ei muilla ole nokan koputtamista.
Mutta jos et kuulu alueen vuokranneeseen metsästysseuraan, tai saa henk koht lupaa, niin ei pidä paukutella toisen maalla.
Seuran jäsenenäkin pitää olla maltti mielessä - tokkopa maanomistaja tarkoitti aluetta mihinkään massa-ampujaisiin, vaan metsästykseen. Muutaman kohdistuslaukauksen voi toki ampua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt333064Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.441530Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö19971Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi32959Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.22928- 56924
Tuli vain mieleen
että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -37840Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä36793Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173783- 48699