Kawasaki GTR 1000

Mitä kokemuksia teillä on ko pyörästä. Hyvämaineinen matkajuhta kuuuluu olevan.
Ilmoita


10 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


Olen muutaman vuoden ajellut -88 vuosimallilla, ja olen tykännyt.
9 VASTAUSTA:
onko mitään ongelmakohtaa johon tulisi erityisesti tässä mallissa kiinittää huomiota? Esim moottorissa?
Anonyymi kirjoitti:
onko mitään ongelmakohtaa johon tulisi erityisesti tässä mallissa kiinittää huomiota? Esim moottorissa?
Moottori on vanhaa perua jota konstruktiota käytettiin jo aiemmin ja ala-vääntö on ohutta. Itse suosittelisin Yamaha FJR 1300 hankintaa joka oli loistava matka-juhta ilmestyessään markkinoille ja niillä alkaa vanhimmilla olla ikää sen verran että halvalla lähtee.
Anonyymi kirjoitti:
onko mitään ongelmakohtaa johon tulisi erityisesti tässä mallissa kiinittää huomiota? Esim moottorissa?
Yksi kohta, joka on yleisemmin tiedossa, että venttiilivälyksiä on syytä tarkastaa ja säätää about 5-10 tuhannen km välein. Välykset pienenee, ja voi alkaa kantamaan. Mutta se vika on näissä -80 -luvun GTRissä. Uudemmissa varmaan kansimetallit parempia. Mutta huollot pystyy tekemään itse, jos perushuollot on muutenkin tuttuja.

Alakierrosväännöt on itselleni riittäneet hyvin, ja tehoa löytyy ihan riittävästi. Kuka sitten mistäkin pyörästä tykkää ja mihin ensimmäisenä mieltyy. Mutta GTRän omistajaksi pääsee aika pienellä rahalla.
Itselläni toisena pyöränä vm. -98 Gold Wing, ja yhtä paljon tai vähän niillä tulee ajeltua.
Nowiisi kirjoitti:
Yksi kohta, joka on yleisemmin tiedossa, että venttiilivälyksiä on syytä tarkastaa ja säätää about 5-10 tuhannen km välein. Välykset pienenee, ja voi alkaa kantamaan. Mutta se vika on näissä -80 -luvun GTRissä. Uudemmissa varmaan kansimetallit parempia. Mutta huollot pystyy tekemään itse, jos perushuollot on muutenkin tuttuja.

Alakierrosväännöt on itselleni riittäneet hyvin, ja tehoa löytyy ihan riittävästi. Kuka sitten mistäkin pyörästä tykkää ja mihin ensimmäisenä mieltyy. Mutta GTRän omistajaksi pääsee aika pienellä rahalla.
Itselläni toisena pyöränä vm. -98 Gold Wing, ja yhtä paljon tai vähän niillä tulee ajeltua.
Tuo venttiilien säätöväli on ohjekirjan mukainen ei vika tai tyyppivika, ihan normi väli niin vanhoille koneille kun tuon kyseinen moottori on perujaan.

Nowiisi tykkää näköjään näyttävän kokoisista pyöristä. - Jatka samaan malliin
Jutustelija1 kirjoitti:
Tuo venttiilien säätöväli on ohjekirjan mukainen ei vika tai tyyppivika, ihan normi väli niin vanhoille koneille kun tuon kyseinen moottori on perujaan.

Nowiisi tykkää näköjään näyttävän kokoisista pyöristä. - Jatka samaan malliin
Kyllä kiitos! ;-) GTR on vielä kohtuu kevyt ja näppärä.

Tässä alkukesästä oli nettimotossa myynnissä siistin näköinen GTR hintaan 890€. Oli noin 100tonnia ajettu ja vm. ehkä -90. Vuosi tai pari sitten oli myynnissä saman ikäinen jolla ajettu 300tonnia. Kyllä näillä ajelee, kun tekee ne huollot hyvin ja ajallaan.

Kierroksista vielä, niin kone kyllä vääntää hyvin pienilläkin kierroksilla ja isolla vaihteella. Mutta terävämpi kiihtyvyys on vasta isommilla kierroksila. Mutta nämä on jo nostalgiapyöriä, ja niillä on tyylikästä ajella rauhallisesti.
satatuhatta /kansiremontti noissa vanhemmissa. Ei voi mitään, venat painuu kanteen, joka tosinkin tyyppivika monissa vanhemmissa Kawoissa.
Kallista.
Anonyymi kirjoitti:
satatuhatta /kansiremontti noissa vanhemmissa. Ei voi mitään, venat painuu kanteen, joka tosinkin tyyppivika monissa vanhemmissa Kawoissa.
Kallista.
Ei kai kansiremontti sadan tonnin välein niin ihmeellinen asia ole? Puhutaan kuitenkin vanhoista / harrastepyöristä, joita ihmiset tuunailee muutenkin huvin vuoksi.
Kallista on se, kun ostetaan uusi pyörä velkarahalla, ja ajellaan muutama tonni kesässä. Vanhoja ostellaan ja laitellaan käteisellä.
Uusi
Nowiisi kirjoitti:
Ei kai kansiremontti sadan tonnin välein niin ihmeellinen asia ole? Puhutaan kuitenkin vanhoista / harrastepyöristä, joita ihmiset tuunailee muutenkin huvin vuoksi.
Kallista on se, kun ostetaan uusi pyörä velkarahalla, ja ajellaan muutama tonni kesässä. Vanhoja ostellaan ja laitellaan käteisellä.
Kuulehan. On eri asia kun puhutaan jostakin "tuunailusta" kuin esimerkiksi kansiremontista. Ensinnäkin, koneistamo töitä seetien ja ohjareiden vaihto, siihen vielä uudet venttiilit ja niiden sovittamiset..kirjoitin tuossa aiemmin että kallista!
No niin on, ja tonnin mopoon harva alkaa 2-2,5 tonnia korjailuihin laittamaan koska sellaisessa ei ole minkaanlaista järkeä.

Tuollainen kansiremontti on oikeasti ammattimiehen työtä ja hinnat ovat myös sen mukaiset.
Uusi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulehan. On eri asia kun puhutaan jostakin "tuunailusta" kuin esimerkiksi kansiremontista. Ensinnäkin, koneistamo töitä seetien ja ohjareiden vaihto, siihen vielä uudet venttiilit ja niiden sovittamiset..kirjoitin tuossa aiemmin että kallista!
No niin on, ja tonnin mopoon harva alkaa 2-2,5 tonnia korjailuihin laittamaan koska sellaisessa ei ole minkaanlaista järkeä.

Tuollainen kansiremontti on oikeasti ammattimiehen työtä ja hinnat ovat myös sen mukaiset.
Tottakai ammattimiehen työtä! ;-) Se on aika filosofinen kysymys, että missä on järkeä. Varsinkin kun puhutaan moottoripyöräilystä.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kawasaki GTR 1000

Mitä kokemuksia teillä on ko pyörästä. Hyvämaineinen matkajuhta kuuuluu olevan.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta