Kawasaki GTR 1000

Anonyymi

Mitä kokemuksia teillä on ko pyörästä. Hyvämaineinen matkajuhta kuuuluu olevan.

11

2089

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen muutaman vuoden ajellut -88 vuosimallilla, ja olen tykännyt.

      • Anonyymi

        onko mitään ongelmakohtaa johon tulisi erityisesti tässä mallissa kiinittää huomiota? Esim moottorissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        onko mitään ongelmakohtaa johon tulisi erityisesti tässä mallissa kiinittää huomiota? Esim moottorissa?

        Moottori on vanhaa perua jota konstruktiota käytettiin jo aiemmin ja ala-vääntö on ohutta. Itse suosittelisin Yamaha FJR 1300 hankintaa joka oli loistava matka-juhta ilmestyessään markkinoille ja niillä alkaa vanhimmilla olla ikää sen verran että halvalla lähtee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        onko mitään ongelmakohtaa johon tulisi erityisesti tässä mallissa kiinittää huomiota? Esim moottorissa?

        Yksi kohta, joka on yleisemmin tiedossa, että venttiilivälyksiä on syytä tarkastaa ja säätää about 5-10 tuhannen km välein. Välykset pienenee, ja voi alkaa kantamaan. Mutta se vika on näissä -80 -luvun GTRissä. Uudemmissa varmaan kansimetallit parempia. Mutta huollot pystyy tekemään itse, jos perushuollot on muutenkin tuttuja.

        Alakierrosväännöt on itselleni riittäneet hyvin, ja tehoa löytyy ihan riittävästi. Kuka sitten mistäkin pyörästä tykkää ja mihin ensimmäisenä mieltyy. Mutta GTRän omistajaksi pääsee aika pienellä rahalla.
        Itselläni toisena pyöränä vm. -98 Gold Wing, ja yhtä paljon tai vähän niillä tulee ajeltua.


      • Nowiisi kirjoitti:

        Yksi kohta, joka on yleisemmin tiedossa, että venttiilivälyksiä on syytä tarkastaa ja säätää about 5-10 tuhannen km välein. Välykset pienenee, ja voi alkaa kantamaan. Mutta se vika on näissä -80 -luvun GTRissä. Uudemmissa varmaan kansimetallit parempia. Mutta huollot pystyy tekemään itse, jos perushuollot on muutenkin tuttuja.

        Alakierrosväännöt on itselleni riittäneet hyvin, ja tehoa löytyy ihan riittävästi. Kuka sitten mistäkin pyörästä tykkää ja mihin ensimmäisenä mieltyy. Mutta GTRän omistajaksi pääsee aika pienellä rahalla.
        Itselläni toisena pyöränä vm. -98 Gold Wing, ja yhtä paljon tai vähän niillä tulee ajeltua.

        Tuo venttiilien säätöväli on ohjekirjan mukainen ei vika tai tyyppivika, ihan normi väli niin vanhoille koneille kun tuon kyseinen moottori on perujaan.

        Nowiisi tykkää näköjään näyttävän kokoisista pyöristä. - Jatka samaan malliin


      • Jutustelija1 kirjoitti:

        Tuo venttiilien säätöväli on ohjekirjan mukainen ei vika tai tyyppivika, ihan normi väli niin vanhoille koneille kun tuon kyseinen moottori on perujaan.

        Nowiisi tykkää näköjään näyttävän kokoisista pyöristä. - Jatka samaan malliin

        Kyllä kiitos! ;-) GTR on vielä kohtuu kevyt ja näppärä.

        Tässä alkukesästä oli nettimotossa myynnissä siistin näköinen GTR hintaan 890€. Oli noin 100tonnia ajettu ja vm. ehkä -90. Vuosi tai pari sitten oli myynnissä saman ikäinen jolla ajettu 300tonnia. Kyllä näillä ajelee, kun tekee ne huollot hyvin ja ajallaan.

        Kierroksista vielä, niin kone kyllä vääntää hyvin pienilläkin kierroksilla ja isolla vaihteella. Mutta terävämpi kiihtyvyys on vasta isommilla kierroksila. Mutta nämä on jo nostalgiapyöriä, ja niillä on tyylikästä ajella rauhallisesti.


      • Anonyymi

        satatuhatta /kansiremontti noissa vanhemmissa. Ei voi mitään, venat painuu kanteen, joka tosinkin tyyppivika monissa vanhemmissa Kawoissa.
        Kallista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        satatuhatta /kansiremontti noissa vanhemmissa. Ei voi mitään, venat painuu kanteen, joka tosinkin tyyppivika monissa vanhemmissa Kawoissa.
        Kallista.

        Ei kai kansiremontti sadan tonnin välein niin ihmeellinen asia ole? Puhutaan kuitenkin vanhoista / harrastepyöristä, joita ihmiset tuunailee muutenkin huvin vuoksi.
        Kallista on se, kun ostetaan uusi pyörä velkarahalla, ja ajellaan muutama tonni kesässä. Vanhoja ostellaan ja laitellaan käteisellä.


      • Anonyymi
        Nowiisi kirjoitti:

        Ei kai kansiremontti sadan tonnin välein niin ihmeellinen asia ole? Puhutaan kuitenkin vanhoista / harrastepyöristä, joita ihmiset tuunailee muutenkin huvin vuoksi.
        Kallista on se, kun ostetaan uusi pyörä velkarahalla, ja ajellaan muutama tonni kesässä. Vanhoja ostellaan ja laitellaan käteisellä.

        Kuulehan. On eri asia kun puhutaan jostakin "tuunailusta" kuin esimerkiksi kansiremontista. Ensinnäkin, koneistamo töitä seetien ja ohjareiden vaihto, siihen vielä uudet venttiilit ja niiden sovittamiset..kirjoitin tuossa aiemmin että kallista!
        No niin on, ja tonnin mopoon harva alkaa 2-2,5 tonnia korjailuihin laittamaan koska sellaisessa ei ole minkaanlaista järkeä.

        Tuollainen kansiremontti on oikeasti ammattimiehen työtä ja hinnat ovat myös sen mukaiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulehan. On eri asia kun puhutaan jostakin "tuunailusta" kuin esimerkiksi kansiremontista. Ensinnäkin, koneistamo töitä seetien ja ohjareiden vaihto, siihen vielä uudet venttiilit ja niiden sovittamiset..kirjoitin tuossa aiemmin että kallista!
        No niin on, ja tonnin mopoon harva alkaa 2-2,5 tonnia korjailuihin laittamaan koska sellaisessa ei ole minkaanlaista järkeä.

        Tuollainen kansiremontti on oikeasti ammattimiehen työtä ja hinnat ovat myös sen mukaiset.

        Tottakai ammattimiehen työtä! ;-) Se on aika filosofinen kysymys, että missä on järkeä. Varsinkin kun puhutaan moottoripyöräilystä.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Moottori on vanhaa perua jota konstruktiota käytettiin jo aiemmin ja ala-vääntö on ohutta. Itse suosittelisin Yamaha FJR 1300 hankintaa joka oli loistava matka-juhta ilmestyessään markkinoille ja niillä alkaa vanhimmilla olla ikää sen verran että halvalla lähtee.

        Iso puute fjr 1300:ssa kun ei ole 6-vaihdetta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mieleni harhailee sinussa

      Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      9
      2102
    2. Jännitän sinua J mies

      Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      118
      1206
    3. Toivotko, että

      hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1185
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

      Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      993
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

      "Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      239
      985
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

      Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      904
    7. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

      paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      786
    8. Tunneälyä testaamaan!

      Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      776
    9. solmussa solmussa

      Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      709
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

      En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      43
      681
    Aihe