Kawasaki GTR 1000

Anonyymi

Mitä kokemuksia teillä on ko pyörästä. Hyvämaineinen matkajuhta kuuuluu olevan.

11

1838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen muutaman vuoden ajellut -88 vuosimallilla, ja olen tykännyt.

      • Anonyymi

        onko mitään ongelmakohtaa johon tulisi erityisesti tässä mallissa kiinittää huomiota? Esim moottorissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        onko mitään ongelmakohtaa johon tulisi erityisesti tässä mallissa kiinittää huomiota? Esim moottorissa?

        Moottori on vanhaa perua jota konstruktiota käytettiin jo aiemmin ja ala-vääntö on ohutta. Itse suosittelisin Yamaha FJR 1300 hankintaa joka oli loistava matka-juhta ilmestyessään markkinoille ja niillä alkaa vanhimmilla olla ikää sen verran että halvalla lähtee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        onko mitään ongelmakohtaa johon tulisi erityisesti tässä mallissa kiinittää huomiota? Esim moottorissa?

        Yksi kohta, joka on yleisemmin tiedossa, että venttiilivälyksiä on syytä tarkastaa ja säätää about 5-10 tuhannen km välein. Välykset pienenee, ja voi alkaa kantamaan. Mutta se vika on näissä -80 -luvun GTRissä. Uudemmissa varmaan kansimetallit parempia. Mutta huollot pystyy tekemään itse, jos perushuollot on muutenkin tuttuja.

        Alakierrosväännöt on itselleni riittäneet hyvin, ja tehoa löytyy ihan riittävästi. Kuka sitten mistäkin pyörästä tykkää ja mihin ensimmäisenä mieltyy. Mutta GTRän omistajaksi pääsee aika pienellä rahalla.
        Itselläni toisena pyöränä vm. -98 Gold Wing, ja yhtä paljon tai vähän niillä tulee ajeltua.


      • Nowiisi kirjoitti:

        Yksi kohta, joka on yleisemmin tiedossa, että venttiilivälyksiä on syytä tarkastaa ja säätää about 5-10 tuhannen km välein. Välykset pienenee, ja voi alkaa kantamaan. Mutta se vika on näissä -80 -luvun GTRissä. Uudemmissa varmaan kansimetallit parempia. Mutta huollot pystyy tekemään itse, jos perushuollot on muutenkin tuttuja.

        Alakierrosväännöt on itselleni riittäneet hyvin, ja tehoa löytyy ihan riittävästi. Kuka sitten mistäkin pyörästä tykkää ja mihin ensimmäisenä mieltyy. Mutta GTRän omistajaksi pääsee aika pienellä rahalla.
        Itselläni toisena pyöränä vm. -98 Gold Wing, ja yhtä paljon tai vähän niillä tulee ajeltua.

        Tuo venttiilien säätöväli on ohjekirjan mukainen ei vika tai tyyppivika, ihan normi väli niin vanhoille koneille kun tuon kyseinen moottori on perujaan.

        Nowiisi tykkää näköjään näyttävän kokoisista pyöristä. - Jatka samaan malliin


      • Jutustelija1 kirjoitti:

        Tuo venttiilien säätöväli on ohjekirjan mukainen ei vika tai tyyppivika, ihan normi väli niin vanhoille koneille kun tuon kyseinen moottori on perujaan.

        Nowiisi tykkää näköjään näyttävän kokoisista pyöristä. - Jatka samaan malliin

        Kyllä kiitos! ;-) GTR on vielä kohtuu kevyt ja näppärä.

        Tässä alkukesästä oli nettimotossa myynnissä siistin näköinen GTR hintaan 890€. Oli noin 100tonnia ajettu ja vm. ehkä -90. Vuosi tai pari sitten oli myynnissä saman ikäinen jolla ajettu 300tonnia. Kyllä näillä ajelee, kun tekee ne huollot hyvin ja ajallaan.

        Kierroksista vielä, niin kone kyllä vääntää hyvin pienilläkin kierroksilla ja isolla vaihteella. Mutta terävämpi kiihtyvyys on vasta isommilla kierroksila. Mutta nämä on jo nostalgiapyöriä, ja niillä on tyylikästä ajella rauhallisesti.


      • Anonyymi

        satatuhatta /kansiremontti noissa vanhemmissa. Ei voi mitään, venat painuu kanteen, joka tosinkin tyyppivika monissa vanhemmissa Kawoissa.
        Kallista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        satatuhatta /kansiremontti noissa vanhemmissa. Ei voi mitään, venat painuu kanteen, joka tosinkin tyyppivika monissa vanhemmissa Kawoissa.
        Kallista.

        Ei kai kansiremontti sadan tonnin välein niin ihmeellinen asia ole? Puhutaan kuitenkin vanhoista / harrastepyöristä, joita ihmiset tuunailee muutenkin huvin vuoksi.
        Kallista on se, kun ostetaan uusi pyörä velkarahalla, ja ajellaan muutama tonni kesässä. Vanhoja ostellaan ja laitellaan käteisellä.


      • Anonyymi
        Nowiisi kirjoitti:

        Ei kai kansiremontti sadan tonnin välein niin ihmeellinen asia ole? Puhutaan kuitenkin vanhoista / harrastepyöristä, joita ihmiset tuunailee muutenkin huvin vuoksi.
        Kallista on se, kun ostetaan uusi pyörä velkarahalla, ja ajellaan muutama tonni kesässä. Vanhoja ostellaan ja laitellaan käteisellä.

        Kuulehan. On eri asia kun puhutaan jostakin "tuunailusta" kuin esimerkiksi kansiremontista. Ensinnäkin, koneistamo töitä seetien ja ohjareiden vaihto, siihen vielä uudet venttiilit ja niiden sovittamiset..kirjoitin tuossa aiemmin että kallista!
        No niin on, ja tonnin mopoon harva alkaa 2-2,5 tonnia korjailuihin laittamaan koska sellaisessa ei ole minkaanlaista järkeä.

        Tuollainen kansiremontti on oikeasti ammattimiehen työtä ja hinnat ovat myös sen mukaiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulehan. On eri asia kun puhutaan jostakin "tuunailusta" kuin esimerkiksi kansiremontista. Ensinnäkin, koneistamo töitä seetien ja ohjareiden vaihto, siihen vielä uudet venttiilit ja niiden sovittamiset..kirjoitin tuossa aiemmin että kallista!
        No niin on, ja tonnin mopoon harva alkaa 2-2,5 tonnia korjailuihin laittamaan koska sellaisessa ei ole minkaanlaista järkeä.

        Tuollainen kansiremontti on oikeasti ammattimiehen työtä ja hinnat ovat myös sen mukaiset.

        Tottakai ammattimiehen työtä! ;-) Se on aika filosofinen kysymys, että missä on järkeä. Varsinkin kun puhutaan moottoripyöräilystä.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Moottori on vanhaa perua jota konstruktiota käytettiin jo aiemmin ja ala-vääntö on ohutta. Itse suosittelisin Yamaha FJR 1300 hankintaa joka oli loistava matka-juhta ilmestyessään markkinoille ja niillä alkaa vanhimmilla olla ikää sen verran että halvalla lähtee.

        Iso puute fjr 1300:ssa kun ei ole 6-vaihdetta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe