Kawasaki GTR 1000

Anonyymi

Mitä kokemuksia teillä on ko pyörästä. Hyvämaineinen matkajuhta kuuuluu olevan.

11

2250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen muutaman vuoden ajellut -88 vuosimallilla, ja olen tykännyt.

      • Anonyymi

        onko mitään ongelmakohtaa johon tulisi erityisesti tässä mallissa kiinittää huomiota? Esim moottorissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        onko mitään ongelmakohtaa johon tulisi erityisesti tässä mallissa kiinittää huomiota? Esim moottorissa?

        Moottori on vanhaa perua jota konstruktiota käytettiin jo aiemmin ja ala-vääntö on ohutta. Itse suosittelisin Yamaha FJR 1300 hankintaa joka oli loistava matka-juhta ilmestyessään markkinoille ja niillä alkaa vanhimmilla olla ikää sen verran että halvalla lähtee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        onko mitään ongelmakohtaa johon tulisi erityisesti tässä mallissa kiinittää huomiota? Esim moottorissa?

        Yksi kohta, joka on yleisemmin tiedossa, että venttiilivälyksiä on syytä tarkastaa ja säätää about 5-10 tuhannen km välein. Välykset pienenee, ja voi alkaa kantamaan. Mutta se vika on näissä -80 -luvun GTRissä. Uudemmissa varmaan kansimetallit parempia. Mutta huollot pystyy tekemään itse, jos perushuollot on muutenkin tuttuja.

        Alakierrosväännöt on itselleni riittäneet hyvin, ja tehoa löytyy ihan riittävästi. Kuka sitten mistäkin pyörästä tykkää ja mihin ensimmäisenä mieltyy. Mutta GTRän omistajaksi pääsee aika pienellä rahalla.
        Itselläni toisena pyöränä vm. -98 Gold Wing, ja yhtä paljon tai vähän niillä tulee ajeltua.


      • Nowiisi kirjoitti:

        Yksi kohta, joka on yleisemmin tiedossa, että venttiilivälyksiä on syytä tarkastaa ja säätää about 5-10 tuhannen km välein. Välykset pienenee, ja voi alkaa kantamaan. Mutta se vika on näissä -80 -luvun GTRissä. Uudemmissa varmaan kansimetallit parempia. Mutta huollot pystyy tekemään itse, jos perushuollot on muutenkin tuttuja.

        Alakierrosväännöt on itselleni riittäneet hyvin, ja tehoa löytyy ihan riittävästi. Kuka sitten mistäkin pyörästä tykkää ja mihin ensimmäisenä mieltyy. Mutta GTRän omistajaksi pääsee aika pienellä rahalla.
        Itselläni toisena pyöränä vm. -98 Gold Wing, ja yhtä paljon tai vähän niillä tulee ajeltua.

        Tuo venttiilien säätöväli on ohjekirjan mukainen ei vika tai tyyppivika, ihan normi väli niin vanhoille koneille kun tuon kyseinen moottori on perujaan.

        Nowiisi tykkää näköjään näyttävän kokoisista pyöristä. - Jatka samaan malliin


      • Jutustelija1 kirjoitti:

        Tuo venttiilien säätöväli on ohjekirjan mukainen ei vika tai tyyppivika, ihan normi väli niin vanhoille koneille kun tuon kyseinen moottori on perujaan.

        Nowiisi tykkää näköjään näyttävän kokoisista pyöristä. - Jatka samaan malliin

        Kyllä kiitos! ;-) GTR on vielä kohtuu kevyt ja näppärä.

        Tässä alkukesästä oli nettimotossa myynnissä siistin näköinen GTR hintaan 890€. Oli noin 100tonnia ajettu ja vm. ehkä -90. Vuosi tai pari sitten oli myynnissä saman ikäinen jolla ajettu 300tonnia. Kyllä näillä ajelee, kun tekee ne huollot hyvin ja ajallaan.

        Kierroksista vielä, niin kone kyllä vääntää hyvin pienilläkin kierroksilla ja isolla vaihteella. Mutta terävämpi kiihtyvyys on vasta isommilla kierroksila. Mutta nämä on jo nostalgiapyöriä, ja niillä on tyylikästä ajella rauhallisesti.


      • Anonyymi

        satatuhatta /kansiremontti noissa vanhemmissa. Ei voi mitään, venat painuu kanteen, joka tosinkin tyyppivika monissa vanhemmissa Kawoissa.
        Kallista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        satatuhatta /kansiremontti noissa vanhemmissa. Ei voi mitään, venat painuu kanteen, joka tosinkin tyyppivika monissa vanhemmissa Kawoissa.
        Kallista.

        Ei kai kansiremontti sadan tonnin välein niin ihmeellinen asia ole? Puhutaan kuitenkin vanhoista / harrastepyöristä, joita ihmiset tuunailee muutenkin huvin vuoksi.
        Kallista on se, kun ostetaan uusi pyörä velkarahalla, ja ajellaan muutama tonni kesässä. Vanhoja ostellaan ja laitellaan käteisellä.


      • Anonyymi
        Nowiisi kirjoitti:

        Ei kai kansiremontti sadan tonnin välein niin ihmeellinen asia ole? Puhutaan kuitenkin vanhoista / harrastepyöristä, joita ihmiset tuunailee muutenkin huvin vuoksi.
        Kallista on se, kun ostetaan uusi pyörä velkarahalla, ja ajellaan muutama tonni kesässä. Vanhoja ostellaan ja laitellaan käteisellä.

        Kuulehan. On eri asia kun puhutaan jostakin "tuunailusta" kuin esimerkiksi kansiremontista. Ensinnäkin, koneistamo töitä seetien ja ohjareiden vaihto, siihen vielä uudet venttiilit ja niiden sovittamiset..kirjoitin tuossa aiemmin että kallista!
        No niin on, ja tonnin mopoon harva alkaa 2-2,5 tonnia korjailuihin laittamaan koska sellaisessa ei ole minkaanlaista järkeä.

        Tuollainen kansiremontti on oikeasti ammattimiehen työtä ja hinnat ovat myös sen mukaiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulehan. On eri asia kun puhutaan jostakin "tuunailusta" kuin esimerkiksi kansiremontista. Ensinnäkin, koneistamo töitä seetien ja ohjareiden vaihto, siihen vielä uudet venttiilit ja niiden sovittamiset..kirjoitin tuossa aiemmin että kallista!
        No niin on, ja tonnin mopoon harva alkaa 2-2,5 tonnia korjailuihin laittamaan koska sellaisessa ei ole minkaanlaista järkeä.

        Tuollainen kansiremontti on oikeasti ammattimiehen työtä ja hinnat ovat myös sen mukaiset.

        Tottakai ammattimiehen työtä! ;-) Se on aika filosofinen kysymys, että missä on järkeä. Varsinkin kun puhutaan moottoripyöräilystä.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Moottori on vanhaa perua jota konstruktiota käytettiin jo aiemmin ja ala-vääntö on ohutta. Itse suosittelisin Yamaha FJR 1300 hankintaa joka oli loistava matka-juhta ilmestyessään markkinoille ja niillä alkaa vanhimmilla olla ikää sen verran että halvalla lähtee.

        Iso puute fjr 1300:ssa kun ei ole 6-vaihdetta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe