onko kani muka jyrsijä??!

miää..

EIhän kani oo jyrsijä? mihin ryhmään se site kuuluu?

28

2385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirppi
      • minätäällähei.

        kanilla on poskihampaat, ja siksi se on jäniseläin, eikä jyrsijä. olenpa kuullut puhuttavan "puolimärehtijästäkin" mutta jyrsijöitä ne ei ainakaan ole.


    • kirurki

      ... ei oo todellakaa jyrsiä

    • ^Kanii

      Miksei kani olis jyrsijä?
      Kyllähän se kai on polveutunut jäniksestä,
      tai enmä tiedä, mut voihan
      se siinä samassa olla jyrsijä.
      Jos jyrsijä sanaa miettii,
      niin kyllähän sen nimenkin perusteella
      tietää että se jyrsii,
      ehkei toi nyt riitä,
      mut jyrsijä se mun mielestä selvästi on.

      • pööö

        mistä ihmeestä sä ton vetäsit? johan on sulla asiat sekaisin. painu takas sinne korpee ja toivon että et ainakaan omista kania itse! ja tolla tiedon määrällä en suosittelekaan sellaisen hankkimista!!!


      • Jyrsijä

        Jyrsii koirtki mut ne ei oo jyrsijöitä


      • marsu34
        Jyrsijä kirjoitti:

        Jyrsii koirtki mut ne ei oo jyrsijöitä

        Ehkä koira on vähän eriasia😕


      • Anonyymi

        Itekkiin oontota miettiny, mut meidän koirakin jyrsii kaiken, eli mun koirakin on jrsijä lol xd


    • sanna

      kani ei ole jyrsijä eikä se ole jäniskään.kesykani (eurooppalaisen villikanin jälkeläinen)eli oryctolagus cuniculus kuuluu jäniseläinten lahkoon.

      • Sanere

        Juuri näin, kani on kaukana jäniksestä.

        Ja tuolla "puolimärehtijällä" tarkoitettiin todennäköisesti ruohonsyöjää, joihin kani kuuluu.


    • mievuan:)

      no voiko sitten jyrsijöiden herkku keppejä syöttää kanille, vai koituuko sille siitä jotakin? Itse ostin kaverin kanille herkkuekeppejä tuliaisiksi, kun olen sinne tulevaisuudessa menossa. Pakkauksessa lukee jyrsijän nami, hunajatangot. Voiko siis syöttää kanille vai menikö rahat hukkaan? Asiasta tietämättömänä luulin niin, että kanit kuuluvat jyrsijöihin, ja niinhän se onkin! KANIT KUULUVAT JYRSIJÖIHIN!!!!!!!!!!!

      • Sedä

        Periaatteessa voi syöttää, mutta ei kannata, ainakaan usein, sillä ne ovat rasvaisia ja epäterveellisiä jyrsijöillekin kanit eivät ole siemensyöjiä. Mutta siis ei ne kanin kokoiselle eläimelle toisinaan erityisen vaarallisia ole.


      • ööhm

        no me ollaan ainakin syötetty sellasia kanin herkku tikkuja tai jtn 8)


      • Anonyymi

        EI SAA SYÖTTÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ!!
        KANIT ON TÄYSIN KAVSISSYÖJIÄ, NIILLE EI SAA ANTAA MITÄÄN ELÄINPERÄISTÄ!!
        Ja muutenkin kanin elimistö ei tarvitse siemeniä tai muuta kakkaa...


      • Anonyymi

        EIVÄTKÄ KUULU


    • kan'i

      Kanit EIVÄT ole jyrsijöitä, vaikka usein niin luullaan... Jossain luin että ne ovat kaniineja, mutta en tiedä onko oikein... Koska: kanilla on 28 hammasta, jotka kasvavat jatkuvasti sen koko elämän ajan. Sillä on kaksi yläetuhammasta, kaksi alaetuhammasta ja yläetuhampaiden takana ylimääräinen pari pieniä hampaita, jotka estävät alahampaita koskemasta yläikeneen.
      Kanilla on 22 poskihammasta, 12 ylhäällä ja 10 alhaalla. Nämä hampaat ovat pureskelua varten ja niiden kulumisen ehtona on, että leuat liikkuvat normaalisti sekä eteen ja taakse, että sivusuunnassa. Näiden hampaiden olemassaolo erottaa jäniseläimet jyrsijöistä.... Tossa oli... Kattokaa vaikka kaniwikistä! Tosta anatomian, hampaat kohasta jos ette usko!

    • hevonen=märehtijä?

      "mut jyrsijä se mun mielestä selvästi on.

    • ahhahahahhahahahhaha

      EI LUOJA :D
      Mutta siis kani ei ole jyrsijä edelleenkään, en ymmärrä miksi sen pitäisi jyrsijä olla? Okei kanilla ja jyrsijöitä saatetaan pitää samalla tyylillä häkissä, samanlaista ravintoa antaa jne.
      Se, ettei kani kuulu jyrsijöihin johtuu kanin purennasta (etuhampaiden takana on suoraan toiset, ja jyrsijöillä ei ole näin..).

      elikkä kani ei ole jyrsijä kenellekkään kiitos ;D

    • eläinlääkäri

      VOI APUA KANI ON ISO JYRSIÄ JYRSIÄ JYRSII KAIKKEA KANI JURSII PUUN OKSIA ONKO JOKIN HANKALA YMÄRTÄÄ MENKÄÄ KYSYY ELÄINSAIRAALASTA ONKO KANI JYRSIÄ KULLÄ SE ON USKOKAA NYTTE MINÄ OLEN ELÄIN LÄÄKÄRI JA SANON ETTÄ KANI ON JYRSIÄ ÄLKÄÄ USKOKO JO ETTE HALUA LUKEEKAA EDEDES KIRJOJA hyvänen aika huoh

      • KANIEIOLEJYRSIÄ

        ensinnäki kani EI OLE JYRSIJÄ! mul on kani ja mulla on niistä sen verran kokemusta et Painu sää vaa sinne eläinlääkäriis Hakee ittelles sterilointi et oisit ees vähä rauhallisempi


      • Anonyymi

        Ei ole jyrsiä


    • betonienkeli

      Kani ei ole jyrsijä, vaan se kuuluu jänislahkoon.

    • kanin omistaja

      KANI EI OLE JYRSIJÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SE ON JÄNISELÄIN. HEI ELÄINLÄÄKÄRI SULLE TIEDOKS VAAN ETTÄ ELÄINLÄÄKÄRIT EI OLE MITÄÄN KANIKASVATTAJIA JA KANIASIANTUNTIJOITA. JA MÄ KYL LUEN KIRJOJA SELVITÄ TUO ASIA ITE. MULLA ON KANI JA YRITÄN KASVATTAA NIITÄ (mut en ny virallisesti koska en oo siinä suomen kaniliitossa rekisteröity kasvattaja) MUT SILTI HYVÄNEN AIKA. USKO JO MUSTA KYLLÄ TULEE ELÄINLÄÄKÄRI MUT KUNNOLLINEN JA TUUN TIETÄMÄÄN ET KANIT EI OO JYRSIJÖITÄ!!!!!!!!!!!!

    • Fabion

      Kani ei ole jyrsijä, lahkoa en tiedä mutta kun katselee eläinlääkäri sivustoja esim jokin leikkaus niin löytyy Kani eksoottinen lemmikki osiosta 😂

    • beyourselfnowandtomorrow

      Ymmärtääkseni lemmikkikani kuuluu kaniini -lahkoon.

    • Annikalainanen

      Ei kani oo jyrsiä itekkin saan kohta kanin ja kaverit sanoo että pitää ottaa hiiren karkottimet pois:'(

      • Zedä

        Ultraäänikarkottimen ääni voi kyllä ihan tosiaan häiritä kania.


    • Anonyymi

      Niinpä...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe