EIhän kani oo jyrsijä? mihin ryhmään se site kuuluu?
onko kani muka jyrsijä??!
28
2558
Vastaukset
- kirppi
Kani EI ole jyrsijä vaan jänis eläin tai muu.. Käy lukemassa tuolta noin --> http://www.puput.net/keskustelu/index.php?topic=15763.0
- minätäällähei.
kanilla on poskihampaat, ja siksi se on jäniseläin, eikä jyrsijä. olenpa kuullut puhuttavan "puolimärehtijästäkin" mutta jyrsijöitä ne ei ainakaan ole.
- kirurki
... ei oo todellakaa jyrsiä
- ^Kanii
Miksei kani olis jyrsijä?
Kyllähän se kai on polveutunut jäniksestä,
tai enmä tiedä, mut voihan
se siinä samassa olla jyrsijä.
Jos jyrsijä sanaa miettii,
niin kyllähän sen nimenkin perusteella
tietää että se jyrsii,
ehkei toi nyt riitä,
mut jyrsijä se mun mielestä selvästi on.- pööö
mistä ihmeestä sä ton vetäsit? johan on sulla asiat sekaisin. painu takas sinne korpee ja toivon että et ainakaan omista kania itse! ja tolla tiedon määrällä en suosittelekaan sellaisen hankkimista!!!
- Jyrsijä
Jyrsii koirtki mut ne ei oo jyrsijöitä
- marsu34
Jyrsijä kirjoitti:
Jyrsii koirtki mut ne ei oo jyrsijöitä
Ehkä koira on vähän eriasia😕
- Anonyymi
Itekkiin oontota miettiny, mut meidän koirakin jyrsii kaiken, eli mun koirakin on jrsijä lol xd
- sanna
kani ei ole jyrsijä eikä se ole jäniskään.kesykani (eurooppalaisen villikanin jälkeläinen)eli oryctolagus cuniculus kuuluu jäniseläinten lahkoon.
- Sanere
Juuri näin, kani on kaukana jäniksestä.
Ja tuolla "puolimärehtijällä" tarkoitettiin todennäköisesti ruohonsyöjää, joihin kani kuuluu.
- mievuan:)
no voiko sitten jyrsijöiden herkku keppejä syöttää kanille, vai koituuko sille siitä jotakin? Itse ostin kaverin kanille herkkuekeppejä tuliaisiksi, kun olen sinne tulevaisuudessa menossa. Pakkauksessa lukee jyrsijän nami, hunajatangot. Voiko siis syöttää kanille vai menikö rahat hukkaan? Asiasta tietämättömänä luulin niin, että kanit kuuluvat jyrsijöihin, ja niinhän se onkin! KANIT KUULUVAT JYRSIJÖIHIN!!!!!!!!!!!
- Sedä
Periaatteessa voi syöttää, mutta ei kannata, ainakaan usein, sillä ne ovat rasvaisia ja epäterveellisiä jyrsijöillekin kanit eivät ole siemensyöjiä. Mutta siis ei ne kanin kokoiselle eläimelle toisinaan erityisen vaarallisia ole.
- ööhm
no me ollaan ainakin syötetty sellasia kanin herkku tikkuja tai jtn 8)
- Anonyymi
EI SAA SYÖTTÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ!!
KANIT ON TÄYSIN KAVSISSYÖJIÄ, NIILLE EI SAA ANTAA MITÄÄN ELÄINPERÄISTÄ!!
Ja muutenkin kanin elimistö ei tarvitse siemeniä tai muuta kakkaa... - Anonyymi
EIVÄTKÄ KUULU
- kan'i
Kanit EIVÄT ole jyrsijöitä, vaikka usein niin luullaan... Jossain luin että ne ovat kaniineja, mutta en tiedä onko oikein... Koska: kanilla on 28 hammasta, jotka kasvavat jatkuvasti sen koko elämän ajan. Sillä on kaksi yläetuhammasta, kaksi alaetuhammasta ja yläetuhampaiden takana ylimääräinen pari pieniä hampaita, jotka estävät alahampaita koskemasta yläikeneen.
Kanilla on 22 poskihammasta, 12 ylhäällä ja 10 alhaalla. Nämä hampaat ovat pureskelua varten ja niiden kulumisen ehtona on, että leuat liikkuvat normaalisti sekä eteen ja taakse, että sivusuunnassa. Näiden hampaiden olemassaolo erottaa jäniseläimet jyrsijöistä.... Tossa oli... Kattokaa vaikka kaniwikistä! Tosta anatomian, hampaat kohasta jos ette usko! - hevonen=märehtijä?
"mut jyrsijä se mun mielestä selvästi on.
- ahhahahahhahahahhaha
EI LUOJA :D
Mutta siis kani ei ole jyrsijä edelleenkään, en ymmärrä miksi sen pitäisi jyrsijä olla? Okei kanilla ja jyrsijöitä saatetaan pitää samalla tyylillä häkissä, samanlaista ravintoa antaa jne.
Se, ettei kani kuulu jyrsijöihin johtuu kanin purennasta (etuhampaiden takana on suoraan toiset, ja jyrsijöillä ei ole näin..).
elikkä kani ei ole jyrsijä kenellekkään kiitos ;D - eläinlääkäri
VOI APUA KANI ON ISO JYRSIÄ JYRSIÄ JYRSII KAIKKEA KANI JURSII PUUN OKSIA ONKO JOKIN HANKALA YMÄRTÄÄ MENKÄÄ KYSYY ELÄINSAIRAALASTA ONKO KANI JYRSIÄ KULLÄ SE ON USKOKAA NYTTE MINÄ OLEN ELÄIN LÄÄKÄRI JA SANON ETTÄ KANI ON JYRSIÄ ÄLKÄÄ USKOKO JO ETTE HALUA LUKEEKAA EDEDES KIRJOJA hyvänen aika huoh
- KANIEIOLEJYRSIÄ
ensinnäki kani EI OLE JYRSIJÄ! mul on kani ja mulla on niistä sen verran kokemusta et Painu sää vaa sinne eläinlääkäriis Hakee ittelles sterilointi et oisit ees vähä rauhallisempi
- Anonyymi
Ei ole jyrsiä
- betonienkeli
Kani ei ole jyrsijä, vaan se kuuluu jänislahkoon.
- kanin omistaja
KANI EI OLE JYRSIJÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SE ON JÄNISELÄIN. HEI ELÄINLÄÄKÄRI SULLE TIEDOKS VAAN ETTÄ ELÄINLÄÄKÄRIT EI OLE MITÄÄN KANIKASVATTAJIA JA KANIASIANTUNTIJOITA. JA MÄ KYL LUEN KIRJOJA SELVITÄ TUO ASIA ITE. MULLA ON KANI JA YRITÄN KASVATTAA NIITÄ (mut en ny virallisesti koska en oo siinä suomen kaniliitossa rekisteröity kasvattaja) MUT SILTI HYVÄNEN AIKA. USKO JO MUSTA KYLLÄ TULEE ELÄINLÄÄKÄRI MUT KUNNOLLINEN JA TUUN TIETÄMÄÄN ET KANIT EI OO JYRSIJÖITÄ!!!!!!!!!!!!
- Fabion
Kani ei ole jyrsijä, lahkoa en tiedä mutta kun katselee eläinlääkäri sivustoja esim jokin leikkaus niin löytyy Kani eksoottinen lemmikki osiosta 😂
- beyourselfnowandtomorrow
Ymmärtääkseni lemmikkikani kuuluu kaniini -lahkoon.
- Annikalainanen
Ei kani oo jyrsiä itekkin saan kohta kanin ja kaverit sanoo että pitää ottaa hiiren karkottimet pois:'(
- Zedä
Ultraäänikarkottimen ääni voi kyllä ihan tosiaan häiritä kania.
- Anonyymi
Niinpä...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422846Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens302469Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362418Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau202263Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421772Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241315Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31197- 741089
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671007