Miksi kauppiksen naiset on niin kauniita?

Anonyymi

Löysin tämän langan toiselta alueelta niin ajattelin tuoda sen tänne kun voi olla mielenkiintoista luettavaa :)

Olen vieraillut useammassa yliopistossa Helsingissä niin selkeästi kauppiksen naisopiskelijat ovat keskimääräisesti paljon kauniimpia kuin ns. normi siviili nainen mitä näkee kaduilla. Yleinen piirre kauppiksen naisilla on ainakin siistit merkkivaatteet & takit, hyvät parfyymi tuoksut, kaunis kroppa, ja huolelliset meikkaukset. Itse olen humanistisesta tiedekunnasta niin käy hieman kateeksi.

Ymmärtäisin jos kyseessä ois joku suuren luokan business työ tai työhaastattelu, mutta kyse on kuitenkin opiskelusta (eli luennot, laskarit, muut koulutyöt, jne.). Miksi he tässä vaiheessa panostavat ulkonäköön niin paljon? Mahdolliset syyt mitä oon pohtinut:

-itsensä markkinoiminen, suhteiden luominen jo näin alussa?
-muutkin naisopiskelijat panostaa ulkonäköönsä, ja haluaa kuulua samaan joukkoon?
-siellä käytiin joku kurssi joka opettaa miten tyypillinen business naisen kuuluu olla?
-kauppiksen opiskelijat keskimääräisesti varakkaampia vrt. muihin tiedekuntiin ja siksi ulkonäköön viitsii satsata rahaa?

Osuvatko spekulaationi kohdilleen? Muita mietteitä? Kiinnostaisi kuulla syy aidolta kauppislaiselta if possible :)

2

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kauppiksen yhtenä pääsyvaatimuksena on hemaiseva ulkonäkö. 60 naimisissa olevista miehistä koostuva raati arvioi ulkonäön omista subjektiivisista lähtökohdistaan.

Vuosikymmenten varrella on havaittu valintakriteerien tulosten olevan riittävän yhtenäiset jotta valinta on tältä osin oikeudenmukainen. Tämä näkyy koulutukseen valittujen tasaisena laatuna tältä osa-alueelta.

• Anonyymi

Kauppiksen naisille on tärkeämpää se miltä näyttää kuin se mitä on.
      Mutta on siellä kyllä joitakuita ihan tavallisia omia itsejäänkin. Näistä osa vaihtaa alaa jossain vaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      212
      3916
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      63
      2485
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      392
      2326
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2243
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1257
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      72
      1186
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe