Miksi kauppiksen naiset on niin kauniita?

Anonyymi

Löysin tämän langan toiselta alueelta niin ajattelin tuoda sen tänne kun voi olla mielenkiintoista luettavaa :)

Olen vieraillut useammassa yliopistossa Helsingissä niin selkeästi kauppiksen naisopiskelijat ovat keskimääräisesti paljon kauniimpia kuin ns. normi siviili nainen mitä näkee kaduilla. Yleinen piirre kauppiksen naisilla on ainakin siistit merkkivaatteet & takit, hyvät parfyymi tuoksut, kaunis kroppa, ja huolelliset meikkaukset. Itse olen humanistisesta tiedekunnasta niin käy hieman kateeksi.

Ymmärtäisin jos kyseessä ois joku suuren luokan business työ tai työhaastattelu, mutta kyse on kuitenkin opiskelusta (eli luennot, laskarit, muut koulutyöt, jne.). Miksi he tässä vaiheessa panostavat ulkonäköön niin paljon? Mahdolliset syyt mitä oon pohtinut:

-itsensä markkinoiminen, suhteiden luominen jo näin alussa?
-muutkin naisopiskelijat panostaa ulkonäköönsä, ja haluaa kuulua samaan joukkoon?
-siellä käytiin joku kurssi joka opettaa miten tyypillinen business naisen kuuluu olla?
-kauppiksen opiskelijat keskimääräisesti varakkaampia vrt. muihin tiedekuntiin ja siksi ulkonäköön viitsii satsata rahaa?

Osuvatko spekulaationi kohdilleen? Muita mietteitä? Kiinnostaisi kuulla syy aidolta kauppislaiselta if possible :)

2

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kauppiksen yhtenä pääsyvaatimuksena on hemaiseva ulkonäkö. 60 naimisissa olevista miehistä koostuva raati arvioi ulkonäön omista subjektiivisista lähtökohdistaan.

Vuosikymmenten varrella on havaittu valintakriteerien tulosten olevan riittävän yhtenäiset jotta valinta on tältä osin oikeudenmukainen. Tämä näkyy koulutukseen valittujen tasaisena laatuna tältä osa-alueelta.

• Anonyymi

Kauppiksen naisille on tärkeämpää se miltä näyttää kuin se mitä on.
      Mutta on siellä kyllä joitakuita ihan tavallisia omia itsejäänkin. Näistä osa vaihtaa alaa jossain vaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      255
      4581
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      131
      2993
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2762
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1740
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1594
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      24
      1485
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1334
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1245
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      206
      1103
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1099
    Aihe