OTTAAKO KISSA VAI EI

Anonyymi

Onneksi somessa on viime aikoina ollut kissojen kohtaloista ja kissan arvostuksesta. Arvostuksen nousuun väitetään auttavan kissoista pyydetty maksu.
En usko, että se arvostusta lisäisi. Summa jää kuitenkin liian pieneksi. Toivottavasta lakiesitys sirutus pakosta ja sen rekinnästä menisi läpi.
Mutta kyllä koiriakin pidetään huonosti. Aina ei ole kysymys hinnasta, vaan ihmisten asenteesta ja tiedonpuutteesta. Koirastani maksoin 2 200 e ja kissastani joko en mitään tai korkeintaan 12 e. Käytännössä molemmat ovat yhtä rakkaita. Eli hinta ei ratkaise. Minusta kissapennusta pitäisi maksaa ainakin 500 e, jos eläimen hinta ratkaisee hoidon.
Kenenkään rahat eivät riittäisivät eläimeni ostoon.

26

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi voi!

      Mitähän sinä höpinöilläsi tarkoitat, vai tiedätköhän itsekään?

      Kissathan ovat maaseutujen hyötyeläimiä. Ne elävät navetoissa ja maatilojen ympäristöissä pitäen tuholaiset pois. Eikä niiden omistajista ja lukumääristä mitään rekisteriä pidetä.

      Annathan kissasi maaseudulle sille sopivaan elinympäristöön. Koska sinulla ei ole tietoa, taitoa, eikä mahdollisuuksia tarjota kissallesi sen elämän arvoista elämää.

      • Anonyymi

        Juuri oli Facebookissa kuva sähkötolppaan jalastaan kiinni roikkuen kituen kuollut kissa. Kunka monrlta onkaan auton alle kuollut, kettu vienyt pienten pentujen emän. Se siitä vapaan kissan onnellisuudesta. Leikkaisivat edes, etteivät lisäänny räjähdysmäisesti isoiksi populaatioiksi kuten Pohjanmaalla.
        Siellä sitten talvella kuolevat, pennuilla silmät umpeen muurautuneina tulehduksista jne...


      • Anonyymi

        En anna kissaani kenellekään. Jo sinäänsä se on hyötyeläin itsessään. Niin paljon se tuo iloa elämääni. joten sitä on helppo rakastaa.


    • Anonyymi

      Ensimmäinen kirjoitus oli kyllä melkoista siansaksaa,mikäköhän oli se pointti koko kirjoituksessa.

    • Anonyymi

      Suuri osa maatiloilla, eikä siellä piitata eläimestä tippaakaan.Kisa saavat mennä, vaikka monien tontille vapaana. Säännöt eivät koske maatalolen väkeä. He nyt tuskin välitt'ävät onnetomuuksista, johon vapaana oeva kissa altistuu.. MUTTA ON TOISENLAISIAKIN KISSANOMISTAJIA,joille kissa on rakas perhenjäsen ja se saa aiken, mikä vaaan o parasta.PAARASTA VARMAN ON RAKKAUS KISSAAN. Siloin sitä rakastetaan ja kissa pidetään onnellisena

      • Anonyymi

        Kissan pitäisi saada viettää lajityypillistä elämää. Miksi pitäisi hankkia kissa, jos se ei voi toteuttaa lajityypillistä käyttäytymistä eli metsästää saalista ja syödä se,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kissan pitäisi saada viettää lajityypillistä elämää. Miksi pitäisi hankkia kissa, jos se ei voi toteuttaa lajityypillistä käyttäytymistä eli metsästää saalista ja syödä se,

        lAJITYYPILLISTÄ ON myös kissojen autonnalle jäämiset, joutumiset moniin vaaroihin. Jos haluat pitää kissasi onnellisena, annat sille paljon rakkautta ja aikaa.


    • Anonyymi

      lisäys vielä. Koposen papan ansiosta, koska hän on hyvin pietty ihmisena, kukaan ei puutu, jos lapsi on hiekkalaatikoolla Ja sinne pääseekinkissa tai koira.
      ...Kukaan taloyhtiön eläimistä ei tee tarpeitaan sinne. TÄMÄ ON AIAN IHANATALOHTI, KOSKA KAIKKI OVAT eläinytäviä japarasta on , että Touho on kaikkien melkein , SYÄNYTÄVÄ. yHDESTÄ NAISESTA N TIEDÄ.

    • Anonyymi

      Jos rahat eivät riitä kissan ostoon, eivät ne riitä myöskään laadukkaaseen ravintoon ja terveydenhuoltoon. Ostohinta ei ole tae hyvästä hoidosta, mutta kyllä vähentää kissojen hylkäämistä/huonoa kohtelua.

      • Anonyymi

        Niin mikä on laadukas ravinto. Yhtälailla mun kissoille maistuu lidlin 46 senttiä maksavat purkit kuin kalleimmatkin. Laadukas on se mitä kissa tykkää syödä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mikä on laadukas ravinto. Yhtälailla mun kissoille maistuu lidlin 46 senttiä maksavat purkit kuin kalleimmatkin. Laadukas on se mitä kissa tykkää syödä.

        Niin jos ei välitä siitä, että syöttää kissoille sokeria ja viljoja, jotka eivät edes kissan ravintoa. Hyvä ravinto on myös omistajan viitseliäisyyttä ottaa asioista selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jos ei välitä siitä, että syöttää kissoille sokeria ja viljoja, jotka eivät edes kissan ravintoa. Hyvä ravinto on myös omistajan viitseliäisyyttä ottaa asioista selvää.

        Höpölöpö. Ei niitä myytäisi jos eivät sopisi kissalle ja ravitsisi kissaa tarpeeksi.

        Mun kissat ainakin oikein hyvinvoivia ja suorastaan ahmivat riippumatta onko siinä kipossa lidlin purkista kaadettua ruokaa vai jotain kalliimpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpölöpö. Ei niitä myytäisi jos eivät sopisi kissalle ja ravitsisi kissaa tarpeeksi.

        Mun kissat ainakin oikein hyvinvoivia ja suorastaan ahmivat riippumatta onko siinä kipossa lidlin purkista kaadettua ruokaa vai jotain kalliimpaa.

        Höpönlöpön itsellesi, aivotyöskentelyyn kykenemätön ystäväni.

        Sokeria ja muita hiilihydraatteja saa myydä kissojen ravinnoksi ihan siinä missä karkkia ja big mac aterioita ihmisille. Sopivaa sapuskaa päivittäin (tai edes viikoittain) syötäväksi niistä ei silti saa tekemälläkään. On siis täysin sinun armoillasi, mitä kissaparkasi poskeensa pistelevät.

        Nyt, kun olen verrannut kissaraukoillesi syöttämiä nipinnapin kissanruoaksi verrattavaa sotkua karkkiin, niin arvaapa kaksi kertaa, miksi ne sitä ahmivat? Sokerin on todettu olevan koukuttavampaa kuin heroiinin, niin ihmisillä kuin eläimilläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jos ei välitä siitä, että syöttää kissoille sokeria ja viljoja, jotka eivät edes kissan ravintoa. Hyvä ravinto on myös omistajan viitseliäisyyttä ottaa asioista selvää.

        vAIKEA SANOa. NE kissat, jotka tidän, ovat hyvinhoidettuja sisäkissoja. OmasTA KOKEMUKSESTANI KERRON, ETTÄ OLEN KOITTANUT PARHAITA KISSANRUOKIA MERKISTÄ MERKKIIN.eI OLE KELVANNUT,KUNNES LÖYSIN SOVIVAN, NAPPULOINA BRIT, MÄRKÄRUOKANA GOURMET TAI APPLE. hyvin syäö. lisäksi maksaaa munuaisia, kananmunan keltuaaista,keitettyä kananlihaa ja raejuusto.a


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vAIKEA SANOa. NE kissat, jotka tidän, ovat hyvinhoidettuja sisäkissoja. OmasTA KOKEMUKSESTANI KERRON, ETTÄ OLEN KOITTANUT PARHAITA KISSANRUOKIA MERKISTÄ MERKKIIN.eI OLE KELVANNUT,KUNNES LÖYSIN SOVIVAN, NAPPULOINA BRIT, MÄRKÄRUOKANA GOURMET TAI APPLE. hyvin syäö. lisäksi maksaaa munuaisia, kananmunan keltuaaista,keitettyä kananlihaa ja raejuusto.a

        osa kissojen ruukiin onruiskutettu sokeria ja makuaineita, muuten ruoka voi olla pelkää kelvotonta rehua, sim ROYL CANIN on ylimainostettu. MUITA eläimelle tarkoitettuaruokaa opaljon, joka kelpaa ihmisravinnoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mikä on laadukas ravinto. Yhtälailla mun kissoille maistuu lidlin 46 senttiä maksavat purkit kuin kalleimmatkin. Laadukas on se mitä kissa tykkää syödä.

        Ei pidä paikkaansa. Kissa syö mielellään esim. Latzia, joka on pelkkää rehua. Onneksi tuoteselosteessa lukee, mitä se sisältää.


    • Anonyymi

      Myönnettäkööt että itse otin 2 pentua
      koska sain ilmaiseksi. Kohta ne 8kk ikäisiä enkä ole saanut leikattua. Toinen onkin tyttökissa niin se maksaa 150e. Kokoaika tulee jotain yllättävää kun luulee että nyt pystyy leikata.

      Eile tuli kivi tuulilasiin ja lasi halki pahasta paikkaa niin menee tuulilasi vaihtoon. Ilman sitä olisu rahaa leikata tässä kuussa molemmat. Auto pakollinen töidenkin takia maalla. Kissat on täysin sisåkissoija. Madotuksen olen saanut sentäs hoidettua mutta jos en kohta saa leikattua niin ne pitää antaa pois tai pyytää joku pieni summa en tiedä.


      Pelkona tässä on että ne tekevät pentuja keskenään koska ovat sisaruksia.

      • Anonyymi

        Kyllä kissat saa hyvin syödäkseen jne. ainoa ongelma on tuo että aina kun näyttää että pystyy leikata niin tulee jotain.

        Kissanhiekkana käy ainakin mun kissoille ihan perus pelletti vaikka puutarhaliikkeetä. Eikös se kissanhiekkana myytäväksi ole iha tavallista mutta kissanhiekka nimellä ostettuna kalliimpaa.


      • Uroksen leikkaaminen on halvempaa


      • Anonyymi

        Koita nyt keksiä joku keino, että saat edes toisen kissoista leikattua. Jos ne saavat pentuja, niin silloin vasta lirissä olet.


    • Anonyymi

      Tunnen monta ihmisistä kiellä kissoja sisäkissoina pelkästään ja syövät kauppojen kissan ruokia aina ja oikein hyvinvoivia kissoja ovat.

      Tuo on loputon taistelu koska se ruoka uttu jaka amielipiteitä.


      Jotkut antaa sitäkin ruokaa mitä ihminen syö ja jotkut sanoo että ei missään nimessä. Ei siis mitää raakoja vaan uunissa tai pannulla tehtyjä mitä jää tähteeksi kun ihmiset on syöny.

      Enkä ole koskaan kuullut että joku kissa oliis ennenaikaisesti kuollut tai sairastunut sen takia että on saanut kaupan kissanruokaa tai ihmisen ruokaa. Muutama tuttu antaa monesti sitäkin mitä itse syövät. Eikä ole asiaa lääkäriin koskaan hielä tullut kissan kanssa jos heillä on useampi kissa jokaisella ja myös todella iäkkäitä.

      Sitä saa tutkimukset sanoa mitä tahansa mutta omat kokemukset ovat ainostaan sellaisia mihin minä luotan.

      Vaikka kaikki maailma.n tutkimukset sanois esim. että mun auto on huono niiin ei se tarkoita sitä että se on huono. Minä tiedän että se on hyvä niin ei milään muilla mielipiteillä ole mitään merkitystä.

      • Anonyymi

        Mielipiteissä vain on se ongelma, että niin kauan kuin sinulla ei ole vertailukohtaa, ei mielipiteelläsi ole mitään arvoa. Jos ne tuttujesi "hyvinvoivat" kissat eivät ole useampaa kuukautta oikeasti hyvällä ravinnolla, jotta tuttusi pääsisivät vertaamaan sitä entistä "hyvinvoivaa" kissaa oikeasti hyvinvoivaan kissaan, ei sinun kannata moisesta höperöidä yhtään mitään. Minä näen työssäni päivittäin "hyvinvoivia" kissoja, joissa ei omistajien mukaan ole mitään vikaa, mutta kas kummaa kun minä näen metrien päästä, mitkä kissoista syövät oikein ja mitkä eivät.


      • Anonyymi

        KUULES NYT, taidatnyt hiuan valehdella. Jos olisit elämssäsi saanut hiukan enmmän vastarakkautta, et kirjoittaisi noin ilkeästi.


    • Anonyymi

      Kissat pääasiallisesti syövät proteiinipitoista ravintoa (lihaa, sisäelimiä). Jos kissan päivittäisestä ravinnosta puuttuu taikka on niukanlaisesti proteinia niin kissa sairastuu. Kissan luonnollinen ravinto perustuu 98% lihaan. Metsästää hiiren ja syö sen karvoineen päivineen. Heinää pureskelee vatsantoiminnan tähden että karvapallot ei varastoidu suolistoon. Kaikki kissaeläimet syövät pääasiallisesti vain lihaa.

    • Anonyymi

      On todellakin suuret erot kaupoista ostetuista märkäruoista.

    • Anonyymi

      Jos harkitset kissan ottoa, niin ota huomioon, että se vaatii paljon aikaa, sitä ei voi jättää tuntitolkulla yksin, eli kaikkineen se vaati aika paljon omistajaltaan, jos sen kunnolla hoitaa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe