Heippa! Onko kenelläkään Yorkkia? Tahtoisin kuulla rodusta kaiken mahdollisen! Luonne, terveys, karvanhoito.. Toiveena olisi pieni, iloinen, energinen ja pehmeä rakkauspakkaus joka tulee hyvin toimeen lasten kanssa. Kerrostaloon tulisi ainoaksi koiraksi minun ja poikakaverin kanssa. Karvanhoito jännittää vähän, voiko pitää lyhyenä kun kotikoiraksi tulisi? Kerro kerro kaikki! Ja jos joku tietää jokun hyvän Yorkki-keskustelupalstan niin mielellään ottaisin sen vastaan! :)
Yorkshirenterrieri
7
2660
Vastaukset
- naglo
moi!
itelläni ei oo yorkkia, mutta voin sanoo et sen karvanhoito vie aikaa! itse omistan bichon havanais-rotuisen koiranpennun :) joka on aivan ihana! ja tämä rotu sopisi myös sinun kriteereihisi ;)joten kannattaa tutustua! havannalla on myös pitkä, kaunis ja silkkinen turkki kuten yorkillakin, mutta sen turkki on silti aika helppohoitoinen. en suoranaisesti tiiä mitään yorkki-keskustelupalstaa, mutta googlesta etsimällä voi löytyä jotain. mutta yks osoite, missä kannattaa käydä on koirat.com. sieltä löytyy yorkeista tietoa ja varmasti myös keskustelua rodusta :) joten käypä kurkkaamassa! onnea etsintään!
p.s. eikö yorkeilla ole mitään rotuyhdistystä? jos on niin sieltäkin voisi saada tietoa!- mullekin!
Oon käyny koirat.com:ssa. Olihan siellä jotain mutta haluaisin kuulla kommentteja sellaisilta jotka omistavat Yorkin. Mitään sen kummempia ohjeita turkin hoitamiseen ei taida löytyä mistään.. Tahtoisin vaan kuulla vähän tarkemmin rodusta ja sen ominaisuuksista kun livenä en oo yhtään nähnyt. Esim. Parsonrussellinterrieristä on aivan mahtava keskustelupalsta, vähän sellaista kaipailin myös Yorkkien osalta. Mutta kiitti vaan sulle!
- naglo
mullekin! kirjoitti:
Oon käyny koirat.com:ssa. Olihan siellä jotain mutta haluaisin kuulla kommentteja sellaisilta jotka omistavat Yorkin. Mitään sen kummempia ohjeita turkin hoitamiseen ei taida löytyä mistään.. Tahtoisin vaan kuulla vähän tarkemmin rodusta ja sen ominaisuuksista kun livenä en oo yhtään nähnyt. Esim. Parsonrussellinterrieristä on aivan mahtava keskustelupalsta, vähän sellaista kaipailin myös Yorkkien osalta. Mutta kiitti vaan sulle!
siel koirat.comin keskustelupalstalla on ollu mun mielestä keskustelua yorkeista.haku- toiminnolla voi löytyä juttua yorkeista.
- Dana
http://www.yorkshirenterrieri.fi/ ja sieltä löytyy keskustelupalsta.
- slavik.fi
Hei!
Tässä muutama kuva 5 kukaudisesta kaverin yorkshirenterrierista. http://www.slavik.fi/dasha - JJJJJ< 3
Täällä päin asustelee kolme yorkkityttöä Nessi, Aamu ja Wilma. Luonne on erittäin pippurinen, omapäinen, tulinen mutta samalla aivan ihanan herttainen, hellyyttävä, kiltti, persoonallinen. Parempaa ystävää et voi saada, SE SINUN ON HYVÄ TIETÄÄ! : )
Terve koira yorkki on ja pitkäikäinen, eli sitä ei viskata syrjään kun sitä ei jaksa hoitaa!
Jos etsit koiraa, jonka turkinhoidossa menee vajaat 10 min kuukaudessa, yorkki ei TODELLAKAAN ole sinun rotusi! Yorkin turkinhoidossa menee joka päivä n. 1 h ja siihen saa varata aikaa, ihan tosissaan!
pieni, energinen, pehmeä..pieni ja energinen se on, mutta pehmeä se on VAIN silloin kun sitä itse huvittaa. Se kuitenkin rakastaa sinua yli kaiken, ja sinunkin on hyväksyttävä että yorkki ei ole sohvakoira, vaan energinen omantienkulkija. MUISTA SE!! : )) Awws - yorkillinENNN
meil on ollu yorkki jo 2 vuotta ja tiiän perushoidosta aika paljon, ja netistä saa sitten tarkempaa tietoa.eli luonne on tietysti terrierin luonne, eli leikkisä ja..no haukkuuhan se nyt, mutta terve koira, ainakin meillä on terveenä pysynyt ! karvanhoito on se että ainakin kerran 2 viikossa olisi koiran shampoolla peseminen hyvä, ja sitten miltei joka päivä pitää harjata ja kammata turkki, takkuja tulee helposti ! ja koiran turkin voi pitää aika lyhyenä, meidän yorkilla edessä ja tassuissa varmaan vähemmän karvaa kuin sentin verran, oli vähän pakko kun oli niitä huopaantuneita takkuja tullut niin trimmaajalla käytiin...eli siis karvan voi pitää aika lyhyenä, koirallakin parempi olla kesällä kun on kevyempi turkki ja muutenkin iho saa ilmaa. :) kennelliiton ja yorkshirenterrieriyhdistysten sivuilta varmasti löytyy paljon tietoa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh962326Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1821918- 1791466
- 247912
- 79892
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11806- 62799
- 55702
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349621