Koira, kissan ystävän vihollinen?

Katsukka

Kuinka moni kissafani täällä vihaa koiria? Minä ainakin.

Kissa on niin itsenäinen, mutta silti se voi osoittaa hellyyttä. Koira on niin typerä eläin. En voi sietää sitä tuntikausia kestävää epätoivoista tuijotusta ja läähätystä jalkojeni juuressa, kun kyläilen koiraihmisten luona. Olen oikea koiramagneetti, koska vaatteeni haisevat aina kissalle!

Meillä oli kotona aina koiria ja kissoja, mutta nyt kun asun omassa kodissa, minulla on kaksi kissaa, koiraa en ottaisi mistään hinnasta. Ehkä tämä aggressioni koiria kohtaan liittyy lapsuuteeni. Ollessani 2-vuotias tätini kultainennoutaja raateli käteni siihen kuntoon, että saan olla onnellinen, että minulla vielä on tämä raaja tallella. Tästä tapahtumasta kului kuitenkin ainakin 10-vuotta, ennen kuin aloin pelkäämään ja vihaamaan koiria.

Asun asuinalueella, joka on ehkä hieman "epämääräistä" seutua. Täällä ihmiset eivät siivoa koiriensa jätöksiä, eivätkä kaikki pidä koiraa edes talutushihnassa. Siinä ollaan vähän pissat housuissa, kun ollaan kissan kanssa ulkona, ja vapaana oleva muriseva koira alkaa lähestyä...

Mutta, tämän tarkoitus oli herättää keskustelua siitä, kuinka moni on ihastunut toiseen eläimeen, ja kuinka moni molempiin.

15

728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • girl1981

pahalta toi kuulostaa miten koiria haukut mutta eipä kaikista eläimistä voi tykätä. Mä tykkään kaikista eläimistä, ne on niin erilaisia eri lajit, omat hyvät ja huonot puolet. Itselläni on 3-kissaa, koira ja lauma hiiriä enkä mistään luopuisi.

• joo....

meillä on kaks kissaa ja on ne ihan kivoja. mutta enemmän minä tykkään koirista, ne on sosiaalisempia, ja niitten kanssa on kivempi leikkiä ja ulkoilla. kissojen kanssa ei oikein voi käydä lenkillä. meillä oli koira, mutta se kuoli. itse ottaisin mieluummin koiran, mutta onhan nuo meiän kissat toki ihan mukavia otuksia.. :) ja ymmärrän, jos et (alkuperäisen viestin kirjottaja, vastasin vahingossa sinun girl1981:sen viestiin) pidä koirista sen takia kun koira on raadellut sinua. minullakin on vähän koirapelko, kun meiän entinen koira on purrut minua. se oli tosi äkäinen (sekarotuinen) ja piti varoen kulkea ruokakupin ohi esim. ruuasta se oli tosi äkäinen. silti se oli kiva koira ja pidän koirista, mutta välillä pelottaa jos näkee jonkun äkäisen näkösen koiran. mutta silti, olen koirien ystävä... :>

• Satru

Itse pidän niin kissoista, kuin koiristakin. Koira minulla on ollutkin näiden kissojen kaverina ja varmasti vielä joskus tulee olemaankin.

Itse tein niin, että jos tiesin tuttuni pelkäävän/välttelevän koiria niin käskin koiran paikalleen. Ei kaikki pidä koirista, joten ei koiran tarvitse kaikkien syliin tunkea. :)

Usein itseasiassa koirainho/pelko katosi, kun ihminen huomasi, että koira on tottelevainen eikä lähesty ilman lupaa. Paljon olisi monella koiran omistajalla opittavaa muiden ihmisten huomioon ottamisesta.

• vihaa?

Minusta on melko äärimmäistä sanoa "vihaavansa" koiria (tai kissoja tai lapsia tms.) Yleensä se osoittaa näin sanojasta sellaista, mitä kannattaisi pohtia uudelleen, mitä sillä oikeasti tarkoittaa ja minkälaisen kuvan itsestään haluaa antaa. On asioita mistä ihminen ei pidä, mutta vihaaminen...melko negatiivinen katsantokanta asioihin..ongelmia on yleensä monella elämänalueilla, jos todellakin tuntee oikeaa vihaa mm. koiria kohtaan.

No, minä itse pidän sekä kissoista, että koirista. Kummatkin ovat eläimiä, jotka tarvitsevat ihmisen hellyyttä ja huolenpitoa.

Yleensä jätökset tms., mitä luonnollisesti koirista ja kissoistakin jää, on omistajien, ei eläinten vikoja, jollei niitä korjata pois.

Meillä koira laitetaan omaan huoneeseen, jos tulee sellaisia ihmisiä kylään, jotka eivät koiran kanssa toimeen tule. Näin myös kissojen kohdalla. Mutta yleensä on kyllä syynä jonkun vieraan allergiat, ei niinkään asenteet.

• Katsukka

Nimim. Vihaa?:
        Miten voit sanoa, että jollain ihmisellä on vakavia ongelmia, jos tämä ei pidä jostain? Sanoisitko näin, jos joku ystäväsi kertoisi vihaavansa käärmeitä, hämähäkkejä tai vaikkapa ihmisiä, jotka ovat esim. murhaajia?

Mielestäni sellaisella ihmisellä on ongelmia, jolla ei ole mielipiteitä...

Hyvät lukijat:
        Oletteko huomanneet, oli sitten kyse mistä tahansa keskustelupalstasta täällä, ja oli asia mikä hyvänsä, jonkun on aina pakko alkaa haukkumaan tai väittämään että kirjoittajalla on ongelmia tms? Ihminen, joka on kerran mokannut tai ajattelee eri tavalla kuin enemmistö, on täysin friikki. Asialliset keskustelut ovat harvassa.

• vihaa?
        Katsukka kirjoitti:

Nimim. Vihaa?:
        Miten voit sanoa, että jollain ihmisellä on vakavia ongelmia, jos tämä ei pidä jostain? Sanoisitko näin, jos joku ystäväsi kertoisi vihaavansa käärmeitä, hämähäkkejä tai vaikkapa ihmisiä, jotka ovat esim. murhaajia?

Mielestäni sellaisella ihmisellä on ongelmia, jolla ei ole mielipiteitä...

Hyvät lukijat:
        Oletteko huomanneet, oli sitten kyse mistä tahansa keskustelupalstasta täällä, ja oli asia mikä hyvänsä, jonkun on aina pakko alkaa haukkumaan tai väittämään että kirjoittajalla on ongelmia tms? Ihminen, joka on kerran mokannut tai ajattelee eri tavalla kuin enemmistö, on täysin friikki. Asialliset keskustelut ovat harvassa.

Sinä suurentelet nyt asiaa. Puhuin nimenomaan vihasta, en siitä, että ei pidä jostakin. Tässä se ero.

Negatiivinen oli kyllä tuo sinun viestisi, että ei tässä kummoisia selvännäkijän lahjoja tarvita...

ja muuten, jos joku vihaa hämähäkkejä, on kyse araknofobiasta (eli sairaus)
        Murhaajia...joo, onko kyse todellakin, että vihaa sitä ihmistä henkilökohtaisesi, joka murhaa vai ei pidä tästä mitä hän on tehnyt? (yleensä murhaajillakin on jonkinlaista vihaa sisällään, eli sairaus)

Erilaiset agressiot ihmisissä purkautuu ulos negatiivisinä tunneilmauksina, mm viha.

Ei kuulu alkuperäiseen aiheeseen, mutta selvästi hait vielä kommenttia.

• Omppu

Kissoista ja koirista, mutta meillä asuu kissa ja se on mulle hyvä, koiraa en niin mielelläni ottaisi, kun en ole mikään himolenkkeilijä. Kaverilla on koira, enon luona on kolme koiraa ja mummon ja ukin luona on koira, joten olen tottunut tulemaan niiden kassa toimeen.
      Joskus pienenä kylläkin pelkäsin koiria, kun yksi koira tyrkkäsi minut metrinkorkuisilta rapuilta alas, onneksi siinä alla oli nurmikko.
      Äiti taas on kertonut, että kun hän oli pieni, niin kissa hyppäsi päin naamaa ja kynsi häntä.

• westend

Mulla on sekalainen eläintarha. On sekarotuinen koira ja kolme ihanan persoonallista kissaa. Eläimet tulevat erinomaisesti toimeen keskenään joskus aina joku rupeaa joukosta elvistelemään, mutta ketään elukaistani en antaisi pois. Kissoja ulkoilutan valjaissa tai saavat oleskella parvekkeella ja koirulini paseroiset korjailen kulkuväylältä.

• cati81
        westend kirjoitti:

Mulla on sekalainen eläintarha. On sekarotuinen koira ja kolme ihanan persoonallista kissaa. Eläimet tulevat erinomaisesti toimeen keskenään joskus aina joku rupeaa joukosta elvistelemään, mutta ketään elukaistani en antaisi pois. Kissoja ulkoilutan valjaissa tai saavat oleskella parvekkeella ja koirulini paseroiset korjailen kulkuväylältä.

Minulla on samantapainen katras kuin sinulla, hiukan pienempi vain, nimittäin lauantaina sekarotuisen koirani velikullaksi tuli kisuli. Eli minä todella pidän molemmista näistä eläinkunnan edustajista. Mutta myös monet muut elukat ovat lähellä sydäntäni, mutta esim. hämähäkkejä kammoan, olen jopa hypännyt saunan pukuhuoneen penkille pikavauhtia kun näin sormenpään kokoisen hämähäkin *naur* onneksi en ihan noin peloissani ole enää noiden kahdeksanjalkaisten kanssa. :)

• Tabby

Minä en pysty vihaamaan mitään eläintä. Koirissa on ärsyttäviä persoonia, mutta niin on ihmisissäkin. Sen sijaan ärsyttävää kissaa en ole vielä tavannut ;) Olen kuitenkin koko ikäni ollut eläinrakas enkä voi sanoa vihaavani mitään eläimiä. Kissa on toki suosikkieläimeni, mutta ei koirankaan hankkiminen olisi mikään mahdottomuus, jos kissamme eivät sattuisi olemaan niin koiravihaajia kuin nyt ovat =)

• jästi

Minusta koira on aivan ylivoimainen olento kissaan verrattuna monessakin mielessä... En vihaa kissoja, mutta mielestäni lemmikkinä kissa menee ennemminkin kanin tasolle, mutta tämähän onkin vain minun mielipiteeni.

Monet vannoutuneet kissaihmiset moittivat koiria siitä, että niillä ei ole itsenäisyyttä ja että ne ovat perässä kulkevia typeryksiä. Minä näen tämän asian taas niin päin, että kissa ei koskaan - aivan kuten ei kanikaan - kiinny täysin perheeseen ja on siksi esimerkiksi nopeasti villiintyvä eläin. Koira taasen on enemmänkin kuin lapsi, joka elää ihmisen rakkaudesta ja on siksi juuri enemmän perheenjäsen. Se haluaa liikkua laumansa mukana kaikkialla, kun taas kissa pärjää pitkiäkin aikoja yksin eikä vaadi samalla tavalla huomiota, ts. kissa ei niin paljon tarvitse/välitä ihmisestä. Se, että koiraa sanotaan sosiaalisemmaksi, on myös totta. Minusta se ei edes ole mielipide.

Se, että uskallan sanoa koiraa ylivoimaiseksi, on mielestäni hyvin perusteltavissa; koirassa on niin paljon varitaatiota, että kissaihminen löytää halutessaan kissan koirasta, jos niikseen on. Koirarotuja ja luonteita on niin monia, ettei voi missään nimessä sanoa, että "koirat ovat haisevia, kuolaavia ja typeriä", koska jotkut rodut todella muistuttavat kissaa, jotkut rodut taas ovat alkukantaisempia. Koirista ei edes biologisesti tulisi puhua yhtenä rotuna, koska rodun määritelmähän on, että rodun kaikkien yksilöiden tulee voida lisääntyä keskenään ja saada elinkelpoisia jälkeläisiä. Mitä luulet, tulisiko chihuahuasta ja tanskandogista lasta? :)

Minua ihastuttaa koirassa myös suojeluhalu, mitä kissasta taasen ei samassa määrin löydy. Ajatellaanpa vaikka tätä iän ikuista vanhaa - mutta toimivaa - esimerkkiä tilanteesta, jossa sinä olet kävelyllä lemmikkisi kanssa. Kimppuusi hyökkää kaksi miestä, joista toisen on tarkoitus pitää kiinni ja toisen hoitaa homma ja sen jälkeen vaihtaa vuoroa. Kumman kanssa sinä olisit mieluummin tuossa tilanteessa kävelyllä, kissan vai koiran?

Se, että koiraa sanotaan typeräksi ja että se tottelee kaikkea, mitä omistaja vaan haluaa sen tottelevan ja että se olisi miellyttämishaluinen, on myöskin hieman virheellinen tulkinta. Kaikki temput, mitä koira tekee käskystä, on vain ehdollistamisen tulosta. Eli koira on oppinut mallin, jonka mukaan se saa aina käskyä toteltuaan palkinnon. Koira noudattaa mielestäni aina ensisijaisesti käskyä saadakseen palkinnon, ei miellyttääkseen omistajaa. Tämä on täysin looginen toimintamalli mille tahansa eläimelle, koska luonnossa säilyäkseen kaikki saatavilla oleva ravinto on syötävä. Palkinnon --> makupalan takia istuminen ei siis ole mikään typerä veto.

Minusta molemmat eläimet ovat tahoillaan hyvinkin miellyttäviä, mutta koira enemmän ihmisen kaltainen ilman ihmisen huonoja puolia.. Olen vähän samaa mieltä sen jonkun toisen vastaajan kanssa, että viha on vähän liian vahva tunne mitään tai ketään kohtaan ja syö vaan sitä vihaajaa itseään sisältä. Et sinä yhdenkään koiran mieltä pahoita vihallasi, et kenenkään ihmisen, mutta itselläsi ei varmasti ole mukava olla tässä eläinrakkaassa ja eläimmellisessä maailmassa. Kertomasi perusteella vihallasi on hyvinkin looginen perusta, mutta puhut väärällä termillä: sinä et VIHAA koiria, sinä PELKÄÄT koiria. Siitä hetkestä, jolloin koira kävi kimppuusi, sinulla on jäljellä muistissa tunne siitä tilanteesta ja lyönpä vaikka vetoa, että 2-vuotiaalla lapsella se ei ollut viha. Voin olla väärässäkin, mutta se on mielipiteeni eikä muuksi muutu.

Loppuun voisin vielä sanoa, että tekisit itsellesi suuren palveluksen, jos tarttuisit pelkoa sarvista kiinni. Tutustu vähitellen koiriin uudestaan, sinun ei tarvitse koskaan opetella pitämään niistä, mutta oman viihtyvyytesi kannalta olisi hyvä yrittää päästä pelosta eroon - koirakin kun on sellainen asia, jonka kanssa tässä maailmassa on elettävä, niitä tulee vastaan joka kulmasta. Itselläni on paha fobia, joka todella häiritsee elämääni tietyissä tilanteissa. Olen yrittänyt voittaa sitä, mutta ongelmani on, etten tiedä sen perustaa, olisi huomattavasti helpompaa päästä pelosta eroon, kun tietäisi sen aiheuttajan. Sinä sentään tiedät sen, joten käytä tilaisuus hyväksesi!

• Tabby

Joopa joo. En vihaa koiria, kuten jo edellä mainitsinkin, mutta tuollainen rinnastaminen on täysin perseestä. Kahta erilaista eläintä ei voi verrata toisiinsa. Kissat ovat fiksuja eri asioissa kuin koirat: itsenäisessä ongelmanratkaisussa muun muassa.

Miksi en saisi olla vannoutunut kissaihminen? Saathan sinäkin olla koiraihminen? Täysin järjetöntä alkaa tehdä vertailua ja vastakkain asettelua tästä asiasta.

Minulla ei koiraa. Uskallan silti liikkua pimeässäkin yksin - ajattele, ilman minkäänlaista lemmikkiä tai edes miestä. Voi kamalaa. Joku voi käydä kimppuun, mutta sitä varten olen treenannut itseni siihen kuntoon, että pääsen irti otteesta kuin otteesta ja tarpeen vaatiessa voin myös muutamalla pienellä liikkeellä saada kimppuuni hyökänneen ihmisen maahan. Oli hyökkääjiä sitten yksi tai kaksi. Eipä ole kovin kauan siitäkään, kun naisen kimppuun hyökännyt mies löi ensin koiraa ja sitten raiskasi naisen. Kyseessä ei ollut mikään pieni koira.

• jästi
        Tabby kirjoitti:

Joopa joo. En vihaa koiria, kuten jo edellä mainitsinkin, mutta tuollainen rinnastaminen on täysin perseestä. Kahta erilaista eläintä ei voi verrata toisiinsa. Kissat ovat fiksuja eri asioissa kuin koirat: itsenäisessä ongelmanratkaisussa muun muassa.

Miksi en saisi olla vannoutunut kissaihminen? Saathan sinäkin olla koiraihminen? Täysin järjetöntä alkaa tehdä vertailua ja vastakkain asettelua tästä asiasta.

Minulla ei koiraa. Uskallan silti liikkua pimeässäkin yksin - ajattele, ilman minkäänlaista lemmikkiä tai edes miestä. Voi kamalaa. Joku voi käydä kimppuun, mutta sitä varten olen treenannut itseni siihen kuntoon, että pääsen irti otteesta kuin otteesta ja tarpeen vaatiessa voin myös muutamalla pienellä liikkeellä saada kimppuuni hyökänneen ihmisen maahan. Oli hyökkääjiä sitten yksi tai kaksi. Eipä ole kovin kauan siitäkään, kun naisen kimppuun hyökännyt mies löi ensin koiraa ja sitten raiskasi naisen. Kyseessä ei ollut mikään pieni koira.

Siis mitäs kummaa.... olitko sinä nyt tuon aloittaja viestin kirjoittaja, vai ymmärsinkö jotain väärin..? Minähän vastasin hänelle, enkä sinulle ja aloittaja nimenomaan halusi mielipiteen koirista, kissoista ja niiden tykkäämisestä! Uskon tässä sattuneen jonkin virheen, mutta vastaan nyt vaikka ihan aikani kuluksi sinulle.

Tottakai saat olla vannoutunut kissaihminen, missä minä sinua kielsin olemasta? Ja missä yleensäkään puhuttelin sinua? Ja siihen mitä minä aikaisemmin kirjoitin, kommentoin jo silloin ja kommentoin nyt, että MINÄ olen tätä mieltä ja että PERUSTELUNI ovat nämä. Minusta jokainen on oikeutettu mielipiteeseen etenkin silloin, kun sen pystyy perustelemaan; olihan aloittajakin mielipiteeseensä täysin oikeutettu, vaikka olenkin hänen kanssaan eri mieltä. Siksi totesinkin loppuun, ettei hänen koskaan tarvitse oppia koirista pitämään, vai mitä? Minusta minä voisin kysyä sinulta, että miksen minä saisi olla vannoutunut koiraihminen? En kyllä ole, mutta mielestäni olit hieman itsekäs tuossa kommentissa, sillä vaadit saada olla vannoutunut kissaihminen, mutta muilla ei ole oikeutta olla koirien suhteen samaa.. Ei millään pahalla, mutta noin tekstisi on tulkittavissa.

Haastat riitaa ihan turhaan sanomalla "voi kamalaa, ajattele" jne. Tuskin minä tai kukaan muukaan on kiinnostunut asiasta tappelemaan, koska jokainen hivenenkin seestynyt ihminen tietää, että ei tälläisesta asiasta voi tapella - makuasia, tiedäthän.

Kuten jo edellä sanoin, kissat ja koirat ovat molemmat viehättäviä eläimiä, mutta minun mielestäni koirat vaan vetävät pidemmän korren. Ei siinä mitään sen kummempaa ole, enkä tälle mielipiteelleni muuta voi - kuten et sinäkään sille, että pidät enemmän kissoista. :) Kaikki me erilaisia ollaan, etkä sinä minua yhtään parempi, enkä minä sinua. Mitään aikaisemmin kirjoittamaani en muuttaisi, koska se kaikki oli totta. Sinäkään tuskin muutat omia sepustuksiasi, koska ne ovat taas sillä taholla totta. Mitä siis asiasta hermoilemaan?

On hienoa, että kykenisit selättämään siat tieltäsi, mutta muistathan, että on vielä valtaosa meitä siroja naisellisia naisia, jotka saivat aivoja kun lihaksia jaettiin. Minulla ei ole koiraa, mutta olisihan se sellainen tuki ja turva tuolla lenkkipolulla, jos lenkkipolulle viitsisin.. :D Sekin oli vaan esimerkki, eikä siihen ole niin vakavasti tarttuminen. Voisihan sitä todeta myös, että voihan niillä äijillä ase olla ja sitten ei auta mikään, mutta se on sitä lillukan varsissa kompurointia se. Kaikki ymmärsivät esimerkkini, aivan varmasti.

Kissamaista ja koiramaista päivää kaikille eläinrakkaille ihmisille, ei riidellä!

• Tabby
        jästi kirjoitti:

Siis mitäs kummaa.... olitko sinä nyt tuon aloittaja viestin kirjoittaja, vai ymmärsinkö jotain väärin..? Minähän vastasin hänelle, enkä sinulle ja aloittaja nimenomaan halusi mielipiteen koirista, kissoista ja niiden tykkäämisestä! Uskon tässä sattuneen jonkin virheen, mutta vastaan nyt vaikka ihan aikani kuluksi sinulle.

Tottakai saat olla vannoutunut kissaihminen, missä minä sinua kielsin olemasta? Ja missä yleensäkään puhuttelin sinua? Ja siihen mitä minä aikaisemmin kirjoitin, kommentoin jo silloin ja kommentoin nyt, että MINÄ olen tätä mieltä ja että PERUSTELUNI ovat nämä. Minusta jokainen on oikeutettu mielipiteeseen etenkin silloin, kun sen pystyy perustelemaan; olihan aloittajakin mielipiteeseensä täysin oikeutettu, vaikka olenkin hänen kanssaan eri mieltä. Siksi totesinkin loppuun, ettei hänen koskaan tarvitse oppia koirista pitämään, vai mitä? Minusta minä voisin kysyä sinulta, että miksen minä saisi olla vannoutunut koiraihminen? En kyllä ole, mutta mielestäni olit hieman itsekäs tuossa kommentissa, sillä vaadit saada olla vannoutunut kissaihminen, mutta muilla ei ole oikeutta olla koirien suhteen samaa.. Ei millään pahalla, mutta noin tekstisi on tulkittavissa.

Haastat riitaa ihan turhaan sanomalla "voi kamalaa, ajattele" jne. Tuskin minä tai kukaan muukaan on kiinnostunut asiasta tappelemaan, koska jokainen hivenenkin seestynyt ihminen tietää, että ei tälläisesta asiasta voi tapella - makuasia, tiedäthän.

Kuten jo edellä sanoin, kissat ja koirat ovat molemmat viehättäviä eläimiä, mutta minun mielestäni koirat vaan vetävät pidemmän korren. Ei siinä mitään sen kummempaa ole, enkä tälle mielipiteelleni muuta voi - kuten et sinäkään sille, että pidät enemmän kissoista. :) Kaikki me erilaisia ollaan, etkä sinä minua yhtään parempi, enkä minä sinua. Mitään aikaisemmin kirjoittamaani en muuttaisi, koska se kaikki oli totta. Sinäkään tuskin muutat omia sepustuksiasi, koska ne ovat taas sillä taholla totta. Mitä siis asiasta hermoilemaan?

On hienoa, että kykenisit selättämään siat tieltäsi, mutta muistathan, että on vielä valtaosa meitä siroja naisellisia naisia, jotka saivat aivoja kun lihaksia jaettiin. Minulla ei ole koiraa, mutta olisihan se sellainen tuki ja turva tuolla lenkkipolulla, jos lenkkipolulle viitsisin.. :D Sekin oli vaan esimerkki, eikä siihen ole niin vakavasti tarttuminen. Voisihan sitä todeta myös, että voihan niillä äijillä ase olla ja sitten ei auta mikään, mutta se on sitä lillukan varsissa kompurointia se. Kaikki ymmärsivät esimerkkini, aivan varmasti.

Kissamaista ja koiramaista päivää kaikille eläinrakkaille ihmisille, ei riidellä!

Kyllä minä sen tiesin, että vastasit viestiketjun aloittajalle, mutta käsittääkseni täällä kaikki saavat kommentoida kaikkia viestejä ;)

En minä kiellä ketään olemasta vannoutunut koiraihminen. Kysyn vain, miksen minä (tai kuka tahansa muu) saisi olla vannoutunut kissaihminen ;)

Enkä muuten haasta riitaakaan. Eiköhän niitä riidanhaastajia ole tässä maailmassa ihan tarpeeksi ilman että minäkin alkaisin sellaiseksi ;) Sen sijaan tykkään kyllä kovasti keskustella asioista ja väittelenkin mielelläni.

"On hienoa, että kykenisit selättämään siat tieltäsi, mutta muistathan, että on vielä valtaosa meitä siroja naisellisia naisia, jotka saivat aivoja kun lihaksia jaettiin."

Sanoit viestissäsi noin. Pitäisikö tuo nyt sitten tulkita niin, että väität minua aivottomaksi typerykseksi? Siro olen minäkin, pituutta on kertynyt huimat 155 cm (vai onko ihan niinkään paljon, ei voi muistaa) eikä sitä painoakaan kovin paljon ole tullut. Sen kummemmin en ole treenannut, harjoitellut vain itsepuolustusta ;) Siihen ei tarvita lihaksia yhtään sen enempää kuin esim. lukemiseen.

• jästi
        Tabby kirjoitti:

Kyllä minä sen tiesin, että vastasit viestiketjun aloittajalle, mutta käsittääkseni täällä kaikki saavat kommentoida kaikkia viestejä ;)

En minä kiellä ketään olemasta vannoutunut koiraihminen. Kysyn vain, miksen minä (tai kuka tahansa muu) saisi olla vannoutunut kissaihminen ;)

Enkä muuten haasta riitaakaan. Eiköhän niitä riidanhaastajia ole tässä maailmassa ihan tarpeeksi ilman että minäkin alkaisin sellaiseksi ;) Sen sijaan tykkään kyllä kovasti keskustella asioista ja väittelenkin mielelläni.

"On hienoa, että kykenisit selättämään siat tieltäsi, mutta muistathan, että on vielä valtaosa meitä siroja naisellisia naisia, jotka saivat aivoja kun lihaksia jaettiin."

Sanoit viestissäsi noin. Pitäisikö tuo nyt sitten tulkita niin, että väität minua aivottomaksi typerykseksi? Siro olen minäkin, pituutta on kertynyt huimat 155 cm (vai onko ihan niinkään paljon, ei voi muistaa) eikä sitä painoakaan kovin paljon ole tullut. Sen kummemmin en ole treenannut, harjoitellut vain itsepuolustusta ;) Siihen ei tarvita lihaksia yhtään sen enempää kuin esim. lukemiseen.

..ja minä voisin edelleen sitkeästi kysyä, että missä kohdin minä olen estänyt sinua olemasta kissaihminen? Otit jo toistamiseen asian puheeksi ja minä en vain löydä kohtaa, missä valitan, että on olemassa kissoista kiinnostuneita ihmisiä. Ja se, että kommentoit alkuperäistä viestiäni perusteella "täällä saa kommentoida kaikkeen", oli myös hieman outoa, ainakin tapasi kommentoida; kysyit heti, että mikset SINÄ saisi olla vannoutunut kissaihminen ja jatkoit samaa rataa, ts. samaa itsekeskeistä rataa, aivan kuin viesti koskisi pelkästään sinua ja sinun lemmikkejäsi.. Ja minä puolestani en puhunut alkujani mistään ihmistyypistä, en mistään tietystä kissasta, enkä mistään tietystä koirasta, vaan vastasin ainoastaan aloittajan kysymykseen. Ja se, että kiellät haastavasi riitaa ja että haluat vain keskustella asioista, on myös aika perusteeton väite, ainakin, kun käytit ilmaisua "tuo sinun tapasi kertoa asiasta on perseestä", tai muuta vastaavaa. Ja myöskään "hui kamala" ei ole varsinaisesti hyvän keskustelun ase, minusta se on jopa hieman lapsellinen kommentti ja hätäinen sellainen, kuulen nimittäin yleensä pikkusiskojeni käyttävän sitä keskenään riidoissaan ja he ovat molemmat ala-asteella... Ei millään pahalla - ja tämähän onkin vain minun mielipiteeni! :)

En nyt edelleenkään ymmärrä intoasi kommentoida minua yhtämittaa, kun kyse on näinkin selvästä makuasiasta.. Ethän sinä kommentoi muillekaan, jotka ilmoittavat myös pitävänsä koirista! Kenellä tahansa olisi täällä oikeus kirjoittaa todella rumastikin kissoista, kun katsoo aloittajan tekstiä, vai mitä? Minä näen tämän ainoastaan niin, että sinä et alkujasi kestänyt kuulla perusteltuja mielipiteitäni koirista ja kissoista, koska et halua, että joku muu on jotain toista mieltä tai että kukaan ainakaan kertoo ääneen kissojen miinuksia. Tai yksi syy myös saattaa olla se, että kuulit liian hyviä (=ärsyttäviä) perusteluja vastakkaisille mielipiteille, jolloin sinun oli aivan pakko puolustaa omaa kantaasi, koska tunsit jostain syystä olevasi alakynnessä... Minusta vaan omaa kantaansa ei tarvitse koskaan lähteä puolustamaan noin agressiivisesti, jos on varma itsestään. Minun mielestäni. (tuntuu, etten voi sinulle tarpeeksi painottaa edellistä..) Taidanpa olla jopa hieman imarreltu. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1598
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1119
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1010
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      838
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe