Luin juuri lehdestä, että naisten vaihdevuosihoitoina käytetyt hormonihoidot ovat vähentyneet, koska niillä on myös haittoja. Kyse siis estrogeenistä.
Vaihdevuosihoitojen hormonihoitoja saa kritisoida ja niiden sivuvaikutuksista puhua. Toisin on transsihmisten hormonihoitojen kanssa.
Samaa hormonia - estrogeeni - käytetään transihmisten hoidossa. Heidän käyttämäänsä hormonihoitoa ei saa kritisoida tai pohtia sen haittoja. (Ks. Case Maria Nordin). Miksi näin?
Lisäksi olen huolissani siitä, miten kaikkien hormonihoitojen - siis e-pillerien, trans-ihmisten lääkkeiden, joidenkin miesten syömien lihaksenkasvatushormonien jne - jäämät kulkeutuvat juomaveteen. Helsingin seudun juomavedessä onkin jo estrogeenia.
Myös havaittavissa monien miesten kehonrakenteen naisellistuminen: rintoja pukkaa, lanteille tulee rasvaa niin että miehelle tyypilliset naista kapeammat kaareutuu naisellisiksi.
Hormonihoidot ihmisien lääkinnässä
11
86
Vastaukset
- Anonyymi
Et huomioinut sitä että cis-ihmisillä hormooneja kehittyy jo murrosiästä saakka. Transsukupuolisella tuo hormonitoiminta joudutaan hoitamaan ulkoisella lääkityksellä, mutta lopputulos on sama. Vasta kun transnainen ylittää tavanomaisen menopaussi-iän ja jatkaa estrogeenihoitoa, ollaan samalla viivalla cis-naisen hormoonikovaushoidon kanssa. Transmiesten testosteronihoito iäkkäänä poikkeaa cis-miehistä, koska miehillä käytetään harvemmin hormoonikorvausta.
- Anonyymi
Ei luonnollisten naisten virtsasta erity jäteveteen estrogeenia, vain kemiallisesti lääkittyjen. Ja e-pillereitä käyttävien. Faktat faktoina.
- Anonyymi
En tiedä naisten kohdalla, mutta transmiesten hormonihoito on ainakin turvallisempaa kuin biomiehen, koska transmiehellä ei ole riskiä saada eturauhassyöpää.
- Anonyymi
Transnaisilla estrogeenihoito pienentää eturauhassyövän riskin lähes olemattomiin (näkyy selvästi laboratoriotuloksissa).
- Anonyymi
Hormonijäämät vesistössä aiheuttavat haittaa kaloille ja myös ihmisille. Ettekö te voisi vain hyväksyä omaa monimuotoisuuttanne? Oletteko huomanneet, että naisia on moneen junaan, niin kuin miehiäkin. Ei ole olemassa enää mitään universaalia naisellisuutta, jota pitäisi tavoitella. On poikatyttöjä ja maskuliinisia naisia ilman kirurgisia amputaatioita. Ja naisellisia miehiä, jotka eivät tarvitsis muovirintoja.
Transsukupuolisten itseinho kertoo siitä, että kyse on syvemmästä kuin sukupuoleen liittyvästä ongelmasta.- Anonyymi
Valtavasti suurempi osa naisista "syyllistyy" tuohon hormoonien johtamiseen vesistöihin (e-pillerit ja hormoonikorvauslääkkeet). Transnaisten aiheuttama kuormitus on siihen nähden niin pieni ettei sitä pystytä erottelemaan.
- Anonyymi
Valitettavasti transsukupuolisuudessa ei ole kyse sukupuolirooleista, kunpa olisikin.
- Anonyymi
Myös silikonitäytteet tulevat olemaan ongelma sitten kun nämä operoidut tulevat vanhoiksi ja kuolevat. Silikoni ei maadu.
Joskus tuntuu, että seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen pitäisi nostaa välillä katseensa omista genitaaleistaan ja ajatella välillä muiden olentojen hyvinvointia (kuten eläinten, kasvien jne.) Se voisi antaa mielekkyyttä elämään, kun ei olisi niin itseensä käpertynyt.- Anonyymi
Moninkertaisesti enemmän implantteja laitetaan cis-naisille.
- Anonyymi
Toistaiseksi. Mutta trans-tutkimuksiin hakeutuvien ihmisten määrä on "kasvanut eksponentiaalisesti", toteaa ylilääkäri Aino Mattila.
- Anonyymi
Tutkimuksiin hakeutuminen ja tutkimukset läpäisevät ovat kaksi hieman eri asiaa.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401