Alasti saunassa

Kuuluuko Prometheus-leiriin alasti saunominen muiden kanssa?

20

3675

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No kyllä kuuluu, mutta saunassa ja pesuhuoneessa, eikä pukuhuoneessakaan ei ole valoja, joten kehtaatte olla alasti. T: leirin isoiset ja ohjaajat. Ai niin, ps. Saunassa myös soitetaan Dimmu Burgeria. Sitä tulee seinäkaijuttimista sen verran isolla etteivät nolot äänet, kuten saunapierut kuulu. Myöskin on saunassa puhaltimia jotka sekoittavat ilmaa niin ettei kukaan voi päätellä, kenen suunnasta paha haju tulee.

    • Rippikoulussa oli kamerat turvallisuuden vuoksi ja alastomuuspakko. Saunaan piti mennä aamuisin ja iltaisin. Joka kerta Jumala valitsi pojan, joka sitten haettii saunasta. Jonkinlainen henkinen kokemus muutti Valittuja, olivat hiljaisia ja syrjäänvetäytyviä, joskus jopa kuului itkua, varmaan Valaistumisen ilosta.

    • Taas ovat kristityt ja ateistit edustettuja ja vähemmistöt hiljaa? On juutalaisillakin leirit ja suihkukokemukset!

      • Em, saanko kysyä

        Kun Raamatussa sanotaan, ettei mikään synny as. Sattuman kautta

        Miksi Rippikoulua kutsutaan yhä "Leirikeskuksesksi" Keskusleiri, --- keskitysleiri

        ei oo suurta eroa enää siihen. :D Ah Meme


    • Anonyymi

      Kuuluu, jos niin itse valitsee. Saa myös käyttää uikkareita tai pyyhettä, jos niin haluaa. Uuden saunaohjeistuksen mukaan erilaisista saunomistoiveista otetaan hyvin selkoa nimettömästi, joten voi toivoa omaa vuoroa tai sellaista vuoroa, jossa kaikilla on uikkarit.

      • Itse ainakin toimin kuten oletan enemmistön toimivan.
        Ryhmässä on aina hankala jos on ainoa joka käyttää uikkareita tai jos on ainoa joka on alasti.


      • Anonyymi
        kuusnolla kirjoitti:

        Itse ainakin toimin kuten oletan enemmistön toimivan.
        Ryhmässä on aina hankala jos on ainoa joka käyttää uikkareita tai jos on ainoa joka on alasti.

        Protuleirillä on vahvaa yhteisöllisyyttä, mutta myös yksilöllisyyttä arvostetaan. Niinpä saa olla ainoa, joka saunoo uikkareissa. Olen ollut toiminnassa mukana jo aika kauan ja tunnen parikin sellaista aktiivia, jotka edelleen saunovat uikkareissa. Heille se on luontevampaa ja se heille sallittakoon.

        Se kyllä on totta, että jos kaikki ovat alasti, niin kukaan ei ole alasti, eli alastomuuteen ei kiinnitetä mitään huomiota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Protuleirillä on vahvaa yhteisöllisyyttä, mutta myös yksilöllisyyttä arvostetaan. Niinpä saa olla ainoa, joka saunoo uikkareissa. Olen ollut toiminnassa mukana jo aika kauan ja tunnen parikin sellaista aktiivia, jotka edelleen saunovat uikkareissa. Heille se on luontevampaa ja se heille sallittakoon.

        Se kyllä on totta, että jos kaikki ovat alasti, niin kukaan ei ole alasti, eli alastomuuteen ei kiinnitetä mitään huomiota.

        Kuulostaa hyvältä. Tosin aina ajattelen kuitenkin kaikkea itseni ja kokemukseni kautta. Joissain alastomana saunassa tilanteissa, missä olen ollut mukana, olen miettinyt kovasti mitä muut tekee.
        Tosin niin myös mietin kahvijonossa. Kermalla vai mustana, kaksi keksiä.


    • Anonyymi

      Protu oli aivan mahtava kokemus. Sain sieltä paljon uusia ystäviä.

      Ne jotka ovat käyneet riparin ja protun, pitivät protua paljon parempana.
      Kaikki pisteet protulle.

    • Anonyymi

      Meidän protulla ei ollut mikään pakko olla alasti saunassa. Sai pitää uimapukua tai olla pitämättä. Kävin prometheus-leirin Nuuksiossa 2016

    • Anonyymi

      Saat olla alasti jos huvittaa. Se on sinun ihan oma valinta. Kukaan ei sinua painosta.

      Protu on paras

    • Anonyymi

      Protulla voi mennä saunaan vaikka talviturkki päällä. Ihan miten mieli lystää.

      Riparin ja protun käyneet sanovat että protu hakkaa riparin 6 -0.

      • Onko ne perustelleet miksi protu on parempi?
        Kai muitakin syitä kuin alasti saunominen.


      • Anonyymi

        Tässä on vähän vertailua viiden vuoden takaa:

        "Oma leirini oli Vaaruvuoressa, Korpilahdessa. Paikka oli tosi mukava ja aurinkoinen. Vehreä metsä, rantasauna ja vieressä ollut maatila toi oman tunnelmansa (-ja tuoksunsa).

        Ensimmäisenä päivänä kättäni vatkattiin reippaasti, tapasin monta uutta, iloista kasvoa sekä opin melkein kaikkien nimet, ainakin juttelin lähes kaikkien kanssa! Siitä lähtien olin ihan(an) pöllämystynyt. Jo alkuviikosta yhteishenki oli korkealla, sitä en ollut kokenut edes aiemmin kesällä ollessani rippikoululeirillä. Halusin käydä kummatkin leirit kokemusten vuoksi ja niitä tosiaan sain!

        Ripari ei saanut minua muuttumaan uskontokuntaan kuulumattomasta luterilaiseksi. Sen sijaan Prometheus-leiri kasvatti minua ja sai minut varmemmaksi elämänkatsomukseni sekä itseni suhteen. Sain olla oma itseni, olla samalla erilainen ja samanlainen. Ehkä suurinta ihmetystä toi rovaniemeläisyyteni, mutta olin vain iloinen, kun sain olla ainoa näin pohjoisesta.

        Viikko oli hyvin intensiivinen ja vilahti ohi, niin että viimeisenä päivänä en voinut uskoa yhteisen viikon menneen niin nopeasti. Päivien kulusta muistutti vain leirilakana, johon kerääntyi joka päivä lisää hauskoja juttuja ja lausahduksia. Tiimimme piti menoa yllä, mutta myös vahti, että pysyimme aiheessa.

        Kummatkin leirit olivat mukavia, mutta ehkä Protu oli antoisampi. Keskustelut, leikit ja ryhmätehtävät auttoivat käsittelemään aiheita. Opin katsomaan asioita eri näkökulmista, nousemaan ajatuksissani ihan uudelle tasolle, mutta ennen kaikkea kuuntelemaan ja ymmärtämään muita ihmisiä. Myös ystävyyden ja lähimmäisten tärkeys korostui minulle. Sain ainakin 22 uutta ystävää, joihin tutustuin seitsemän päivän aikana ehkä paremmin kuin olen tutustunut rovaniemeläisiin kavereihini ja luokkalaisiini seitsemän vuoden aikana. Kiitos kaikille!" - Sandra, Vaaruvuoren leiriläinen


    • Anonyymi

      Se nyt kuuluu tapoihin et saunassa käydään jonkun kanssa ja siellä ollaan alasti. Vai aattelitko mennä Adidakset päällä?

      • Anonyymi

        Ei ketään saunaan väkisin viedä, peseytyä voi myös suihkussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ketään saunaan väkisin viedä, peseytyä voi myös suihkussa.

        Saunominen ei ole kaikkien juttu, varsinkaan seurassa, joten oma peseytymisvuoro taataan kaikille halukkaille leiripaikan rajoituksista huolimatta. Jossakin paikassa saattaa saunan pesuhuone muuripatoineen olla se ainoa vaihtoehto. Jos pataan jää vettä, on se usein vielä aamullakin tarpeeksi lämmintä peseytymistä varten.

        Kuukautisten sattuminen leirin ajaksi voi saada nuoren toivomaan yksityistä peseytymisvuoroa. Tiimien saunaohjeistus uusiutui pari vuotta sitten ja sen mukaan toimittaessa kysytään leiriläisiltä vaikkapa lapuilla, missä seurassa kukin haluaa saunoa ja peseytyä.


    • Anonyymi

      Kuka viittis olla saunassa vaatteet päällä?

    • Anonyymi

      Olen aina alasti uimahallin saunassa ja tietysti kotona. Se on luonnollista.

    • Anonyymi

      Paljon mukavampaa saunassa on ilman vaatteita, kokemusta on!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      190
      4303
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      234
      2262
    3. Oletko kaivattusi tyyppinen henkilö

      ulkoisesti?
      Ikävä
      133
      1647
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1321
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      178
      1075
    6. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1054
    7. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      79
      1036
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      55
      964
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      68
      939
    10. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      77
      935
    Aihe