Alaikäinen ratissa

Anonyymi

Mitä teen, olen 14 viotias ajelin äitini autolla ja kaverini oli mennyt sanomaan vanhemmille joka uhkasi soittaa minun vanhemmille. Mitä jos hän kertoo myös poliiseille mitä minulle ja auton omistajalle käy???

5

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin se pykälien mukaan menisi. Jos teko tulee poliisin tietoon, niin poliisi kirjaa siitä rikosilmoituksen nimikkeellä moottorikulkuneuvon kuljettaminen ajo-oikeudetta, sekä moottorikulkuneuvon luovuttaminen ajo-oikeudettoman kuljetettavaksi. Koska kortiton on alle 15 vuotias, niin se ei johda syytteeseen, mutta teko on näkyvissä poliisin rekistereissä, kunnes tekijä täyttää 18 vuotta, ellei tekijä sitä ennen syyllisty uuteen rikokseen, jolloin sitä ei poisteta. Lisäksi poliisilta lähtee ilmoitus lastensuojeluun.

      Äitisi kutsuttaisi kuulusteluun, missä selvitetään syyllistyikö äitisi moottorikulkuneuvon luovuttamiseen ajo-oikeudettoman kuljetettavaksi, vai ´varastitko´ äitisi auton. Jos varastit, niin rikosnimikkeeksi sinulle lisätään silloin moottorikulkuneuvon käyttövarkaus, missä äitisi olisi asianomistaja, eikä häntä luovutuksesta syytettäisi. Mikäli äitisi oli tietoinen ajelustasi, niin hän saisi todennäköisesti sakot moottorikulkuneuvon luovuttamisesta ajo-oikeudettoman kuljetettavaksi. Kaikki sakot näkyvät poliisin aktiivirekisterissä viisi vuotta, mutta siirtyvät sen jälkeen arkisto-, eli historiatietoihin ja näkyvät siellä niin pitkään kun arkistoa ylläpidetään.

    • Anonyymi

      Siis tässä on vain sana sanaa vastaan ja kummatkin varmaan alle 15 vuotiaita eli ei seuraa mitään kun et itse myönnä mitään vaan sanot kaveri valehtelee ja sano vaikka se itse ajoi ja pakotti sinut antamaan äitisi auto hänelle käyttöön.

      • Anonyymi

        Tällaisia neuvoja lakimiehet antavat rosvoille. Kyse on nyt lapsesta, jolle totuudessa pysyminen pitäisi alkaa jo äidinmaidosta, jottei aikuisena ura kulkisi linnasta linnaan.


    • Anonyymi

      Jos poliisi ei ole nähnyt sinun ajavan niin mitään kunnon todisteita ei ole. Kiistät ajaneesi ja verrot kaverisi valehtelevan. Sitä paitsi alle 15-vuotiasta ei voi tuomita rikokseen joten ei pitäisi mokoman asian elämää haitata. T: Ex-nuorisorikollinen

    • Anonyymi

      Poliisi tympääntyy sinun venkulointeihin ja valehteluun. Pääset vapaaksi, mutta sitä ennen joku rontti poliisimies piiskaa sinut. Ainakin minun yhdelle tutulle kävi niin. Eli totuudessa kannattaa pysyä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe