Mitä teen, olen 14 viotias ajelin äitini autolla ja kaverini oli mennyt sanomaan vanhemmille joka uhkasi soittaa minun vanhemmille. Mitä jos hän kertoo myös poliiseille mitä minulle ja auton omistajalle käy???
Alaikäinen ratissa
5
347
Vastaukset
- Anonyymi
Näin se pykälien mukaan menisi. Jos teko tulee poliisin tietoon, niin poliisi kirjaa siitä rikosilmoituksen nimikkeellä moottorikulkuneuvon kuljettaminen ajo-oikeudetta, sekä moottorikulkuneuvon luovuttaminen ajo-oikeudettoman kuljetettavaksi. Koska kortiton on alle 15 vuotias, niin se ei johda syytteeseen, mutta teko on näkyvissä poliisin rekistereissä, kunnes tekijä täyttää 18 vuotta, ellei tekijä sitä ennen syyllisty uuteen rikokseen, jolloin sitä ei poisteta. Lisäksi poliisilta lähtee ilmoitus lastensuojeluun.
Äitisi kutsuttaisi kuulusteluun, missä selvitetään syyllistyikö äitisi moottorikulkuneuvon luovuttamiseen ajo-oikeudettoman kuljetettavaksi, vai ´varastitko´ äitisi auton. Jos varastit, niin rikosnimikkeeksi sinulle lisätään silloin moottorikulkuneuvon käyttövarkaus, missä äitisi olisi asianomistaja, eikä häntä luovutuksesta syytettäisi. Mikäli äitisi oli tietoinen ajelustasi, niin hän saisi todennäköisesti sakot moottorikulkuneuvon luovuttamisesta ajo-oikeudettoman kuljetettavaksi. Kaikki sakot näkyvät poliisin aktiivirekisterissä viisi vuotta, mutta siirtyvät sen jälkeen arkisto-, eli historiatietoihin ja näkyvät siellä niin pitkään kun arkistoa ylläpidetään. - Anonyymi
Siis tässä on vain sana sanaa vastaan ja kummatkin varmaan alle 15 vuotiaita eli ei seuraa mitään kun et itse myönnä mitään vaan sanot kaveri valehtelee ja sano vaikka se itse ajoi ja pakotti sinut antamaan äitisi auto hänelle käyttöön.
- Anonyymi
Tällaisia neuvoja lakimiehet antavat rosvoille. Kyse on nyt lapsesta, jolle totuudessa pysyminen pitäisi alkaa jo äidinmaidosta, jottei aikuisena ura kulkisi linnasta linnaan.
- Anonyymi
Jos poliisi ei ole nähnyt sinun ajavan niin mitään kunnon todisteita ei ole. Kiistät ajaneesi ja verrot kaverisi valehtelevan. Sitä paitsi alle 15-vuotiasta ei voi tuomita rikokseen joten ei pitäisi mokoman asian elämää haitata. T: Ex-nuorisorikollinen
- Anonyymi
Poliisi tympääntyy sinun venkulointeihin ja valehteluun. Pääset vapaaksi, mutta sitä ennen joku rontti poliisimies piiskaa sinut. Ainakin minun yhdelle tutulle kävi niin. Eli totuudessa kannattaa pysyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2261673- 991478
Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori381264Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1731261Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks131117- 51974
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_189928Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric284892- 64856
- 25838