Katsoin tulevat 2019 Neste rallin erikoiskokeet YOU TUBE:sta. Kyllä on todella säälittävää katsottavaa. Pelkkää suoraa suoraa ja 90 vasen tai oikea ja taas suoraa helpoo ja taas suoraa. Enpä yhtään ihmettelisi jos FIA päättäisi siirtää rallin halvempaan Viroon. Kaiken tasoisia pätkiä on siellä saatavilla mielinmäärin ja niiden vaatimustaso on ainakin tulevaa Neste rallia reippaasti vaativammat.
2019 Neste rallin säälittävän helpot EK:t
23
127
Vastaukset
- Anonyymi
Juuri näin! Epävirallisten tietojen mukaan FIA:n pääomistaja Marko Fia harkitsee vakavasti kilpailun siirtämistä Jyväskylästä Tallinnaan jo vuodeksi 2020. Katsojatkin saavat juoda Karjalan sijaan Viron halpismerkki Karl Friedrichiä ja kaikilla on mukavaa. Lennart Meri on huhujen mukaan lupautunut heiluttamaan lähtölippua Viru Hotellin edessä.
- Anonyymi
Joo eiköhän nää surkeet ja mökkiperät ole sahattu jo ihan tarpeeksi monta kertaa.
- Anonyymi
Sais ajaa Virossa. Loppus se rahastus ja samaiset paskat pätkät.
- Anonyymi
Kaikki rallit voisi lopettaa. Loppuis kaikkialla se rahastus ja paskat eekoot
- Anonyymi
Kyllähän viikonlopun ralli virossa oli nimenomaan näyttö tulevaisuuden mm-rallista,jyväskylässä ei montaa kisaa enää valitettavasti ajeta.
- Anonyymi
Mikäs siellä oli sit niin paljon paremmin? Eiks toi jyskäläkin oo valittu monena vuonna parhaiten järjestetyks mm- ralliks...
- Anonyymi
En sitte tiedä onko toi viro ratkaisu tähän ongelmaan? Suoria,tai ainakin liian nopeita ja sitte kuitenkin huono pohjaisia tiet siellä omalla kokemuksella . Tapahtuma siellä kyllä osataan järjestää.se on totta. 90 luvun alusta asti jollain tavoin joka vuosi neste-ralliin osallistuneena voi kyllä olla samaa mieltä kisan alamästä. FIA asettaa tiukat raamit joista voi osin syyttää huonoa suuntausta.Väki vähenee penkalta ja lähtölistasta ja niiltä ketkä on jäljellä yritetään kerätä mahdollisimman paljon rahaa.Liikuminen pätkille on tehty mahdollisemman hankalaksi kaikenmaailman ajokielloilla. Ruuhkat on tosin historiaa kun samaa lenkkiä koko päivä kierretään. Ja lippujen hintoja hilataan jatkuvasti ylös päin vaikka tapahtuma kuihtuu..
- Anonyymi
Mun veikkaus on että suomessa ajetaan MM- ralli ainakin niin pitkään kun polttomoottoreilla ajetaan sarjaa.. kun sähköön siirrytään sit saa loppuakkin...
- Anonyymi
180ppiä vauhtia niin on vähän toisennäköistä kuin sillä sunnuntaivauhdilla.
- Anonyymi
Suorat pätkät tehty Latvalan takia. Se kun ei pysy tiellä mutkissa.
- Anonyymi
Mitä hyötyä näissä rallikilpailuissa on kenellekään. Missäs ne vihreät luuraa,kun
maailmaa pitäisi pelastaa. Tervemenoa vaikka Afrikkaan pölisyttämään. - Anonyymi
Kyllähän ne helpolta näyttää kun youtubesta tietokoneen kuvaruudulla katselee, vaan meneppäs ajamaan. 50 km/h ei juuri hypitä, mutta kun vaihtia on 150 km/h ja ylikin, niin se onkin sitten ihan eri juttu.
- Anonyymi
Mikä järki tuossa pihlajakosken ek;n alussa on, että on viety noin pienelle ja huonolle tielle.. nuotituksen jälkeen jo isoja kiviä kaivautunut esille. Vetomiehistä keskeyttää jo puolet tekniikka vikoihin tuolle pihlajakoskelle, jos edes ajavat sitä. En usko että tuo on ajettavassa kunnossa ainakaan toisella kertaa edes norf;n osallistujille ..
- Anonyymi
Joka vuosi liki samat pätkät ihan suolesta.Virossa olisi kaikki halvempaa juomat ja huorat ainakin aluksi.
- Anonyymi
Jep lisäksi tuo Jyväskylän rallin yli turvallisuus on ihan perseestä, tuntia ennen ensimmäistä kilpailijaa tiellä ei saa kävellä...ttu mitä urpoilua, lisäksi ihmiset ohjataan johonkin karsinoihin katselemaan, ei jaksa ymmärtää jos pätkä on vaikka 12 km pitkä niin eikö se nyt ole aivan sama missä kohtaa sitä katselee kunhan paikka on turvallinen eli ei esim. ulko kurvissa tia muuten pöljässä paikassa. Lisäksi tuossa rahastuksessa ei ole mitään tolkkua. Meillä on Suomessa hienoja pätkiä niin samalla myös niin että loppuu tuo 2 kertaan ajettavat ekoot, paluu vanhaan hyvään eli eka päivä vaikka Tampere ympäristöineen esim Valkeakoski kauimmainen ja siitä kohti Orivettä,Mänttää tai Keuruuta, seuraava päivä Jämsästä ylös ja vika päivä Jyväskylän ympärillä ja yläpuolella. 34 vuotta tuolla tuli rampattua ja nyt 6:tta vuotta pois eikä kaduta pätkääkään sillä ulkomaan kisat on paljon mukavampia seurata. PASKA kisa koko Jyväskylä.
- Anonyymi
Ja kuin sokerina pohjalla juuri netissä julkaistu incar Lapilta, vitun mulkku urat..että ajetaan ...tu jatkossa yhtenä päivänä vain 3 ekoota ja kaikki vähintään 3 kertaan...
Paska ralli edelleen... - Anonyymi
Taas tämä harjun Ek. toisen kerran jo ihan suolesta ja TV näyttä taas saman kun eilen halvalla.
- Anonyymi
Latvala.
Nyt Maisan kurvit pois mielestä.
Turhat hölmöilyt pois.Auto tiellä niin hyvä tulee. - Anonyymi
Vain 58 osallistujaa listan mukaan. Vain 6 wrc autoa, ja sen jälkeen kiinnostus on nolla. Yleisö lähtee ekan kuusikon jälkeen pikku hiljaa pois, osa vip telttaan kaljalle.
Joskus 90 luvulla oli joki 200 autokuntaa mukana. Tuolloin yleisöä alkoi poistua vasta 20 ekan auton jälkeen. Parasta A ryhmääkin oli se ekat 20 autoa.
Lisäksi, eihän nuo nykyautot pidä mitään ääntä, pieni surina vain kuuluu, kuin jostain radio ohjattavasta nikosta. Ennen moottorit karjui ja pakoputket paukkui kuin sorsamehtällä pyssyt konsanaan. Ja ajo oli näyttävämpää.
Nykyiset ralliautot on liian helppoja ajaa, sanoi muuan markkualen, joka jotain tietää ralliautoista hänkin. Sen takia erot ovat kliinisen pieniä, eikä kymmentä sekuntia oteta ajamalla kiinni. Yksi virhe, ja peli on käytännössä menetetty. 90 luvulla sentään otettiin ajamallakin kiinni, ja välillä tuli 7 sekunnin pohjia, nykyään 0.7 sekunnin korkeintaan.
Ei oo enää samaa hohtoa ralleissa. Liian kliinistä, yleisössäkin nykyään lähinnä sellaisia toopeja, jotka ei ymmärrä rallista mitään. Vip pelleily karsinoineen on houkutellut ralliin ihan toisenlaisen kohderyhmän, pellet.- Anonyymi
Alusta ja jousitus ovat kehittyneet valtavasti. Nykyautot menevät kuin juna kiskoilla ja ottavat hypyt niin nätisti alas.
- Anonyymi
Joo , karsinoita on ja niitä jopa tarvittaisiin testeissäkin...
Aivan ok väkeä on ns. AMOT.....
Aeroja on ajettu testeissäkin jo kolmen vuoden aikana ajettu....
Enenmpi tai vähempi.
Kyllä Öhlisikillä oli pikkuisen kova panostus Sitruunalle...
- Anonyymi
Tämän vuoden Pihjakosken alkuosa,traktoriuraa..... sitten se isompi tie satamaan ja siitä Kärppälään... Mites auton säädät?
Alkupää ei ole Suurajoja. - Anonyymi
Vitukseen paskat rallit.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1442251- 271958
Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha231918Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.851720Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?621498Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se201276Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo381190- 111178
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan371173Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k101157