case maxxum

auramies

Millaisia kokemuksia on Casen 5130-5150 malleista.Onko etuakseli/navat riittävän vahvat
jos pusketaan kärkiauralla metristä hankea auki.
Riittääkö koneessa puhti,kestääkö laatikko?
Siirtoajoa 100-300 km per päivä. Urkki on kestänyt yllättävän hyvin,oisko Casesta seuraajaksi?

28

17495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla

      että on ihan hyvä peli,tietenkin riippuu yksilöstä, mutta omat kokemukset ovat sellaisia että en ehkä ostaisi. olen työpaikalla tutustunut aika paljo semmoisiin koneisiin. etuakseli on melko järeää tekoa, kestää kyllä vaikka lykit mitä. mutta vaihteistosta ei voi sanoa samaa. ja varsinkin jos on semmoinen traktori jossa on kaksi vaihdekeppiä, se ei ole hyvä ratkaisu. muutenkin casessa ei taho ne vaihteet mennä millään päälle, ne on tosi jäykät.

      muuta negatiivistä samaisesta koneesta on se, että hydr. suunnanvaihtaja on huonossa paikassa, liian edessä.

      saattaapi tuo ollakin muuten ihan hyvä peli, kannattaa vaan tarkasti tutkia se.

      • lisäystä

        edelliseen:
        puhti kyllä riittää, 5150 saa virittämällä tehoa vaikka kuinka. noin 140 hv tulee helposti. siihen asti virittäminen on vielä turvallista, ei tarvitse pelätä että kone hajoaa.

        maantieajoon kannattaisi etsiä kone, joka on 50km/h laatikolla.


      • maajussih
        lisäystä kirjoitti:

        edelliseen:
        puhti kyllä riittää, 5150 saa virittämällä tehoa vaikka kuinka. noin 140 hv tulee helposti. siihen asti virittäminen on vielä turvallista, ei tarvitse pelätä että kone hajoaa.

        maantieajoon kannattaisi etsiä kone, joka on 50km/h laatikolla.

        Mulla on siis tuo 5140 ja siinä on vakiona muistaakseni 135hv, ja siitä on ruuvattu ulos noin 160-170hv ja hyvin on kone kestänyt, ajettu kohta 8000h eikä kone vielä syö öljyä.

        Ja minun mieletä casen vaihteet on erittän hyvät, eikä edes jäykät.. Ja pikavaihteet on erittäin mukavat..

        Voimaa pelissä kyllä piisaa...


      • hemu

        vaihteet men päälle unelmasti, ei oo samallaiset ku valametissa että ruskaa ja paakkaa, kaks tai yks keppi niin on paras vaihe laatikko mitä on keksitty ei mää tehoja hukkaa. ja kase keksi hydraalisen suunan vaihtajan ensmäisenä ja vähän se riuhtas mutta siihen tottuu ja vipu on jus käden kohdalla ei oo kaakana!!!


      • Nimetönt

        Case 5130 maxxum plus sunnan vaihtaja1 vaihde keppi ja suunan vaihtaja ja niks naks saat naputella työnnettävästä kepistä lisää vauhtia käsi kaasulla kulkee 45 voimaa piisaa ja ei tartte viriä yhtään naftaa tankkiin öljyä koneeseen ja menoks


    • hemu

      kyllä on hyvä kone paino/teho suhe kohallaan. meillä oli 5150 pro ajettiin 5300h ja lumitöissä oli ,yhessä lenkisssä meni 14h ja 5vuotta tehtiin lumi työt ja kyllä kesti,ainut vika tuli että neliveto ei lähteny päällä pois,koska mangneetti venttiiliin tuli jottain hässäkkää ,ei tämä vika paljon haitannu ku issoo alue aaroo lykkäs.
      oli muutenkin hyvä kulukunen laitto isommat renkaat niin kuluki jo 49kilsoo tunnissa eikä siinä ollu ees kiekkoja lisätty.osta pois varma ostos!!!

      • auramies

        Joissakin myynnissä olevissa Maxxumeissa mainittiin 50kmh laatikosta.Onko niitä tullut
        eri välityksillä vai onko nopeutettu rengas-
        kokoja muuttamalla tai kierroksia lisätty?


      • hemu
        auramies kirjoitti:

        Joissakin myynnissä olevissa Maxxumeissa mainittiin 50kmh laatikosta.Onko niitä tullut
        eri välityksillä vai onko nopeutettu rengas-
        kokoja muuttamalla tai kierroksia lisätty?

        meillä mikä oli siinä oli vaan isommat renkaat niin se kuluki 49 ja ei ollu kieroksia nostettu


      • saa
        auramies kirjoitti:

        Joissakin myynnissä olevissa Maxxumeissa mainittiin 50kmh laatikosta.Onko niitä tullut
        eri välityksillä vai onko nopeutettu rengas-
        kokoja muuttamalla tai kierroksia lisätty?

        laatikon joka liikuttaa sitä 50km/h, normaalilla rengaskoolla ja vakiokierroksilla. Jos vielä laitat isommat renkaat ja lisäät kierroksia, saattaa tuo kulukee yli 55km/h.


      • Nopeutta
        auramies kirjoitti:

        Joissakin myynnissä olevissa Maxxumeissa mainittiin 50kmh laatikosta.Onko niitä tullut
        eri välityksillä vai onko nopeutettu rengas-
        kokoja muuttamalla tai kierroksia lisätty?

        Nopeutuksia on tehty. Muistaakseni joku firma pohjammaalla on tehnyt. Ja tehdään vieläkin vanhoihinkin muutaman tuhannen euron hintaan. Se jo todistaa että traktori on sen verran kestävä, että siihen kannattaa panostaa vielä käytettynäkin.


    • vika

      Urkissa? Kiinnostaa kun en ole koskaan ajanut.
      Miksi case?

      • auramies

        Uusia Ursuksia ei taideta juuri tuoda ja hinta
        taisi mennä jo melko kovaksi.Kolmas uutena ostettu on jo menossa.Rautaa ei ole kyllä säästelty ja muutenkin metsäauraukseen järeä.
        Mutta voisihan tuota kokeilla muutakin merkkiä.Yksi pienempi Case oli joskus apukoneena.
        Maxxumissa kiinnostaa 6-kone ja etunavat näyttäs
        ainakin kuvissa isoilta.Urkissahan ne täyttää
        melkein koko etuvanteen.Vetoakseleita eikä
        ristikoita ei ole tarvinut vaihdella vaikka on
        hydraulilukko edessä.Kyllähän se Case olisi
        enempi herrasmiespeli hallintalaitteilleen jos
        se vain kestäisi saman rääkin.Valtraa ei uskalla
        ajatellakaan.


    • Ana

      MInulla ei ole Maxxumista kokemusta, mutta laitoin apukoneitten ykköseksi tuossa vuodenvaihteessa Case IH 956 XL:n vm.-87 turbolla ja etukuormaimella, tarkoituksena käyttää sitä päivittäin säilörehun irroitukseen.
      On maailman huonoin käynnistyjä.
      Aiempi kokemus Intikoista perustui IH 453:een, jolla on aina pantu kehnommin käynnistyvät käyntiin. Tässä 453:ssa joka siis nyky mittakaavassa on pelkkä lelu, on pakkosyöttö, hehkulanka imusarjassa ja hehkulla oma katkaisin ja lisäksi letkulämmitin.
      956:ssa on muka hienoja uudistuksia AUTOMAATTI hehku, josta ei tahdo tietää toimiiko se ja pakkosyöttö on POISTETTU kokonaan P_____e!
      Täytyy pitää puolilämpimässä tallissa jatkuvasti roikassa.
      Letkulämmitin on Defan 1500-wattinen p---a. Älkää hyvät ihmiset ostako yhtään ainutta tällaista lämmitintä. Se ei lämmitä muuta, kuin itseään. Lämmittimen thermostaatti räppää virran poikki ennen, kuin ylempi letku on edes lohkoon asti lämmin. Minulla on näitä Defoja kaksi kpl toinen on Fiat 880DT:ssä, eikä toimi siinäkään. Ei Fiatti lämmitystä toki niin ole vaillakaan. No tämä nyt meni jo vähän toiseen aiheeseen.

      • lähtee

        kelillä kuin kelillä, ainakin nää vanhemmat "kunnon" pelit. Meillo 685 ja siinä calixin lohkolämmitin, eikä oo ollu ongelmaa etteikö lähtis käymään. Mutta ilman lämppäriä ny on vaan tyhmää ruveta rattoreita sahaan talvella käyntiin..toivotonta..


      • Ana
        lähtee kirjoitti:

        kelillä kuin kelillä, ainakin nää vanhemmat "kunnon" pelit. Meillo 685 ja siinä calixin lohkolämmitin, eikä oo ollu ongelmaa etteikö lähtis käymään. Mutta ilman lämppäriä ny on vaan tyhmää ruveta rattoreita sahaan talvella käyntiin..toivotonta..

        Kyllähän Calix toimii ja on tosi hyvä. Itselläni on Fiat 130-90DT:ssä 2000-wattinen Calix ja loki tosissaan lämpenee myös ulkona navetan nurkalla ja taitaapa IH 453:ssakin olla esihistoriallinen Calix ja totisesti toimii, mutta varokaa 1500-wattista Defaa, jos taivasosuutta kaipaatte. Se on joka startilla "katkolla".
        Tulisi nyt näistä uudemmistakin Case Maxxumeista joku kommentti tähän.
        956:ssa se käynnistyvyys on ainakin minulla aivan todellinen ongelma. Kone ei ole "horo", ei huohota, eikä syö öljyä, ja käy, kuin kutonen konsanaan. Ytyä on kuin pikku pitäjässä ja muitakin ominaisuuksia tosi mukavasti. On nopeutta ja hallintalaittet kohdallaan. Käteen käypä, kun saa käyntiin.


      • hemu

        meijjän 5150 oli talvella vikkaa kun se pakkasilla jääti sitä sit sai ilimata ja lämmitellä putkia ei muuta vikkaa ja käypä käteen!!!


      • Ana
        hemu kirjoitti:

        meijjän 5150 oli talvella vikkaa kun se pakkasilla jääti sitä sit sai ilimata ja lämmitellä putkia ei muuta vikkaa ja käypä käteen!!!

        Nämähän ovat normaaleja ongelmia, ja ellei muuta ole, niin eiku Maxxumin ostoon.
        Mutta kerropa vielä miten käynnistyvyys on varmistettu.
        Onko normaali käsikäyttöinen hehku, jopa omalla säiliöllä.
        Tai mikä minusta olisi parasta: PAKKOSYÖTTÖ uudelleen käyttöön.
        Nämä 956:sen uudistukset ovat tänne napapiirin lähettyville lievästi ilmaistuna, nuorison kielellä PERSEESTÄ!


      • ih 956

        on automaattinen boschin pumpusa


    • maxxum mies

      on kokemuksia kolmesta maxxumista, kaikki ollu urakointikäytössä metsäteiden aurauksessa. kärkiaura etukuormaajassa ja perälevy takana.
      oikeen hyviä urakointikoneita. eikä taida paljokestävämpää traktoria olla. valon vaihto rele menee 2000tunnin välein 511-sarjasta, siinä suurimmat murheet. ensimmäinen maxxumi oli 5130 siihen kertyi 7500h. sit 5150plus, siihen tuli 15800h sit tuli mx150 jolla ajettiin 7000h. kyllä maxxumi soveltuu kärkiauran työntöön

      • olisko

        kellään myydä sellasta ja tai mistäköhän saisin käyttöohjekirjan ja räjäytys kuvan?


      • Anonyymi

        Minkälainen tila 5130 istuimen takana,saisko siihen tehtyä kääntyvän penkin,kun kuormainta käyttää, että ei tarvis könötää polvillaan


    • maxumi

      tehty sitä hommaa varten,älyttömän näpäkkä lumikone.osta pois suosittelen!!!!

    • jopi4

      etuakselit ei kestä, ei ainakaan navat 5120ssa ja helat murtuu 5150 jos on järee kuormain millä nostelee, ajaessa laukkaa perkeleesti ainakin isoilla renkailla.

    • Liisa34v

      Moi

      Case ih koneiden vaihtee pelaa hyvin, kun käyttää Case ih HyTran Ultra öljyä vaihteistossa. Öljy suositus kannattaa tarkistaa käyttöohjekirjasta.
      Ainakin vanhemmat englantilaiset menee sekaisin halpis öljyistä

      Jos ostaa 5150 casen niin plus mallissa on lujempi perä ja paljon muita parannuksia

      Case ih käyntiin lähtö parannee noin 60% kun laitaa takaiskun [väliventiilin) ennen siirto pumppua. Ei enää polttoöljy valu tankkiin vaan on valmiina käynnistyksessä

    • Aino.Lampela
    • arg1

      5100 sarjan Caseihin kantsii laittaa lisäsäiliö hehkutulpan yläpuolelle, ei lopu soppa käynnistäessä. Tankin putki myös tarkistettava murtumien varalta.

    • jonteeremies

      osta jontikka

    • Jontikastacaseenpalannut

      Jontikka sovellu mihinkään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe