Paljonko käytetystä Cliosta hyvitetään?

Anonyymi

Uusi Clio 4v/100tkm takuulla ja noin 15000 euron lähtöhinnalla kuulostaa hyvältä valinnalta 2 hengen ajeluun. Tarve ei ole ajella satoja kilometrejä putkeen. Miten käytännössä, onko joitakin ärsyttäviä ominaisuuksia ja huonoja puolia. Miten arvon säilyminen esim 4v ja 60-75 tkm jälkeen. Saako enää montaa tonnia vai onko annettava lähes ilmaiseksi?

63

1382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos uusi clio noudattaa samaa arvonalenemaa kuin mitä nyt neljän vuoden iässä olevat, niin siinä vaiheessa autoliikkeet myy niitä 8000 - 9000 euron hintaan. Voisi siis olettaa hyvityshinnan olevan noin 6000 - 7000 euroa.

      Eli neljässä vuodessa tulee arvonalenemaa 190 euroa/kk.

      Sensijaan jos ostaa sen 4 vuoden ikäisen clion ja ajaa 10 vuotiaaksi, arvonalennusta tuleekin vain 60 euroa/kk.

    • Anonyymi

      Vuoden 2015 Cliosta pyydetään autotalli.com ilmoituksissa hieman alle 9 tonnista sinne 15 tuhanteen riippuen kilsoista ja spekseistä. Liikkeestä saat tietysti hieman vähemmän.

      Euroopan myydyin auto kokoluokassaan viime vuonna, kuten monena aiempanakin vuonna. Taisi olla myös kaikista markkinoilla olevista automalleista toiseksi myydyin Euroopassa viime vuonna. Ei luulisi että on kovinkaan huono tai ärsyttävä.

    • Anonyymi

      Sähkölaitteet olivat ennen ranskiksien huonoin puoli, se tuli Pösöjen omistajana koettua. Onko Cliossa samoja ongelmia ja millä kilometreillä.

      • Anonyymi

        Essonbaari liittyi keskusteluun. Juu ei.


      • Anonyymi

        Minkälaisia sähkövikoja pösössäsi oli, ja mikä pösön malli mahtoi olla kyseessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisia sähkövikoja pösössäsi oli, ja mikä pösön malli mahtoi olla kyseessä?

        Pösöhistoriani 504, 305, 505, 307. Laturit, startit, sulakerasia. lämppärin puhaltimet, sähkölukot ym, 307 ohjaustehostin ja kompura alle 150 tkm, pa-pumppu 200 tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösöhistoriani 504, 305, 505, 307. Laturit, startit, sulakerasia. lämppärin puhaltimet, sähkölukot ym, 307 ohjaustehostin ja kompura alle 150 tkm, pa-pumppu 200 tkm.

        Joo-o, noi 1960-luvun autot oli vähän epäluotettavampia kuin nykyiset. Tuon 307:n valmistuskin lopetettu jo 2009, eli puhutaan varmaan tuoreimmillaankin jostain yli kymmenen vuoden takaisista asioista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo-o, noi 1960-luvun autot oli vähän epäluotettavampia kuin nykyiset. Tuon 307:n valmistuskin lopetettu jo 2009, eli puhutaan varmaan tuoreimmillaankin jostain yli kymmenen vuoden takaisista asioista...

        Noin muuten esimerkiksi 307:n alkuperäis pumput näyttäis olevan boschia. Ne on noi saksalaiset osat mitkä voi pilata auton. On kokemusta boschin vesipumpusta joka hajosi alle 40 tkm ajetusta. Ikävä kyllä noita saksalaisia osia on nykyään vähän kaikkialla.


    • Anonyymi

      Kyllä noi boschin osat ainaki muilla merkeillä kestää.

      • Anonyymi

        En tiedä hyvittelystä, mutta kyllä tuosta voi tuttava ja ystävä piirien pahoittelut saada, että tuomoista matkassa raijaa ja häiritsee kanssaeläjiä turhalla värkkyyllä, ei liene virkavaltakaan kovin iloinen moisesta renuamisesta, no he ovat kyllä tottuneet monenmoiseen seilaajaan, mutta kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä hyvittelystä, mutta kyllä tuosta voi tuttava ja ystävä piirien pahoittelut saada, että tuomoista matkassa raijaa ja häiritsee kanssaeläjiä turhalla värkkyyllä, ei liene virkavaltakaan kovin iloinen moisesta renuamisesta, no he ovat kyllä tottuneet monenmoiseen seilaajaan, mutta kuitenkin.

        Yrjö-poika se vahvisti että Bossi on jaskaa muissakin merkeissä...


    • Anonyymi

      Mitäs niitä autoja 4-vuotiaana menis vaihtamaan. Sehän on selvää, että ei käytetystä autosta, merkistä riippumatta, mitään rahaa saa. Ostaa auton, maksaa sen, ja ajelee, kunnes tuntuu siltä, että olisi taas vaihdon aika.

      • Anonyymi

        Maanantaina saa ainakin romuReiskalta turpaan, jos ja niin edelleen, mutta kyllä jo tiistaina voipi se parikymppiä irrota hyvästä renun romusta, edellyttäen, että voitelu ei ole kuitenkaan renun luokkaa, Reiska ei ole ilkiä mies, mutta täyttä renua eli paskaa ei hänkään suvaitse.


    • Anonyymi

      Clio kannattaa ottaa yksityisleasingilla
      Miksi ostaisin auton, kun voin nyt tehdä Renault-yksityisleasing -sopimuksen?
      -Saan uuden auton käyttööni edullisesti ja ilman käsirahaa
      -Autoliike ostaa halutessani nykyisen autoni käypään hintaan
      -Jätän huolen uuden auton jälleenmyyntiarvosta taakseni
      -Käytän autoa sopimuskauden (2-4 vuotta), jonka jälkeen voin palauttaa sen tai lunastaa omaksi.

      Tee Renault Clio yksityisleasing -sopimus!
      Ei käsirahaa, ei riskiä
      Alk. Clio Hatchback 179 €/kk tai Clio farmari 199 €/kk, 48 kk/40 tkm.

      Tietenkin se maksaa, mutta kannattaa laittaa numeroita Exceliin ja vertailla, niin mutu ja vatu muuttuu lähemmäksi todellisuutta.

      • Anonyymi

        48 kk ja 80 tkm on yht. 10992 euroa. Mieluummin osto kuin leasing ja kaikkea sen pilkunnussintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        48 kk ja 80 tkm on yht. 10992 euroa. Mieluummin osto kuin leasing ja kaikkea sen pilkunnussintaa.

        Näin on.
        Kun mukaan tulee yksi uusi voittoa tavoitteleva kerros so. Leasing-yhtiö, ei se vaihtoehto oikeastaan juuri koskaan voi olla edullinen.


    • Anonyymi

      Halvemmaksi tulee ostaa käteisellä uusi Clio ja nyt ollut tarjous alle 14000 e ja hyvä peli

      • Anonyymi

        Mutta mikä hintalappu laitetaan arvon alenemiselle.
        Sitähän tässä ketjussa alunperin kyseltiin.

        Se, että auto on halpa ostaa, ei tarkoita sitä, että se olisi kaikkein edullisin vaihtoehto omistaa.
        Kalliimpi auto voi tulla halvemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mikä hintalappu laitetaan arvon alenemiselle.
        Sitähän tässä ketjussa alunperin kyseltiin.

        Se, että auto on halpa ostaa, ei tarkoita sitä, että se olisi kaikkein edullisin vaihtoehto omistaa.
        Kalliimpi auto voi tulla halvemmaksi.

        Käytetty auto Ruotsista voittaa uuden oston Suomesta.


    • Anonyymi

      Ei ainakaan paljoa kannata maksaa on nimittäin koeajettu niin hirviä kolina ja pauke kuulu jokapaikasta taitaa olla varsin lyhytikäisiä alustan nuppeja. Sitten päälle vielä sähkö ja käyntihäiriöt niin huh huh... Että onpas siinä jo kerrakseen!

      • Anonyymi

        Kuten jo sanoin, Yrjö-poika, vähennä papusopan syöntiä ennen koeajoja, niin paukkuu ja kolisee vähemmän.....


    • Anonyymi

      Älä osta arvo tippuu olemattomiin jo vuoden päästä ja vikoja löytyy paljon.
      Osta toyota on huoleton auto ja arvo säilyy.

      • Anonyymi

        Rellu ei ole tuossa vaiheessa ruosteessa, Toyota on ja on lisäksi surkea ajaa ja kallis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rellu ei ole tuossa vaiheessa ruosteessa, Toyota on ja on lisäksi surkea ajaa ja kallis.

        Aloittaja oli ostamassa 15000€ autoa. Uskoisin että tuon hintainen Renault ja Toyota on samanhintaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja oli ostamassa 15000€ autoa. Uskoisin että tuon hintainen Renault ja Toyota on samanhintaisia.

        Mutta eri-ikäisiö ja tojota on muutenkin tojota. Yliarvostettu ruostuva kidutusväline.


    • Anonyymi

      Monikaan liike edes huoli vaihdossa renaultteja ja täytynyt laittaa sitten suvussa kiertoon.

      • Anonyymi

        Näin se Jorma taisi tosiaan kertoa herran vuonna 1968 essonbaarissa.


      • Anonyymi

        Kolme markkaa, mutta sen täytyy sitten olla hyvä.


    • Anonyymi

      Arvo putoaa 4 vuodessa vähemmän kuin kalliin sähköauton 1 vuodessa, joten ei kannata olla huolissaan.

      • Anonyymi

        Viiminen tarjous kolme markkaa viisikymmentä penniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viiminen tarjous kolme markkaa viisikymmentä penniä.

        Tuolla summalla saanee koht. tuoreen tojotan mutta renun kaltaiseen laatuautoon saa jo kaivaa enemmän kuvettaan...


      • Anonyymi

        Pitää paikkansa, kuvetta sai kaivaa, kun oli "laaturenu". Rahaa meni tuhansia euroja korjaamiseen, eikä koskaan tullut kuntoon. Japanilaista autoa kannattaa korjata, renua ei, sutta ja sekundaa Ranskanmaalta.
        "Renulla päähän ja Arevalla takaraivoon" ei siinä auta edes mereen tippuva lentäväpelle, kun on kuttaperkasta ja löysästä laadusta kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää paikkansa, kuvetta sai kaivaa, kun oli "laaturenu". Rahaa meni tuhansia euroja korjaamiseen, eikä koskaan tullut kuntoon. Japanilaista autoa kannattaa korjata, renua ei, sutta ja sekundaa Ranskanmaalta.
        "Renulla päähän ja Arevalla takaraivoon" ei siinä auta edes mereen tippuva lentäväpelle, kun on kuttaperkasta ja löysästä laadusta kysymys.

        Jahas, se oli taas Yrjö-poika joka täällä kummitteli. Olisihan se maitokärrien kolina pitänyt tunnistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää paikkansa, kuvetta sai kaivaa, kun oli "laaturenu". Rahaa meni tuhansia euroja korjaamiseen, eikä koskaan tullut kuntoon. Japanilaista autoa kannattaa korjata, renua ei, sutta ja sekundaa Ranskanmaalta.
        "Renulla päähän ja Arevalla takaraivoon" ei siinä auta edes mereen tippuva lentäväpelle, kun on kuttaperkasta ja löysästä laadusta kysymys.

        Teekkareiden Autokerho teki aikoinaan Rellu 19 peräti 300 tkm testitestin ilman ongelmia. Onko muilla tehty vastaavaa ja mikähän merkki pärjäisi yhtä hyvin?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Auton arvo putoaa keskimäärin 50% viidessä vuodessa ja pientä heittoa tulee auton kunnosta ja kilometreistä.
      Teslan hinta putoaa 60% kolmessa vuodessa ja se on melkoinen ennätys.

    • Anonyymi

      Clion nykyisen tarjousmallin arvonalenemaksi voi odottaa aika maltillisia prosentteja ja vielä maltillisempia euromääriä. Nyt on hyvä hetki ostaa uusi Clio, mikäli ei kuulu siihen joukkoon joka ei halua ostaa mitään automallia pakan viimeisistä ennen suurempaa mallimuutosta. Hyvin varusteltu auto farmarinakin alle 15000, ei paha. Tosin tietysti aika mopo koneella = 90hp kolmipyttyinen turbo.

      • Anonyymi

        90 hevosvoimaa kiidättää clioa ainakin 180 km/h

        luulis riittävän suomessa


      • Anonyymi

        Kiidättää, kiidättää, mutta joskus saattaa tehonpuute pikkuisen jurppia.
        Jonoa kun ei muodosta jonon ensimmäinen auto, vaan se joka jumittuu hidastelijan taakse ja heikkotehoisella autolla on ikävä kyllä se jononmuodostustaipumus. Ei Clio mikään onneton kulkija ole, mutta varsinkin enemmän kuin pelkällä kuskilla kuormattuna varsin puhditon peli. Vastapainona kone on todennäköisesti kestävämpi kuin monella muulla automerkillä, joilla tuon kokoisesta koneesta otetaan yli 1 hp / kuutio


    • Anonyymi

      Ajelin tuollaisen Clion perässä Hämeenlinnasta Vantaalle ja ainakin sen yksilö kulki reilut 130 km / h koko matkan. Auton arvosta en tiedä, mutta yleensä auto ostetaan käyttöä varten ja myydessä /vaihtaessa siitä saa sitten sen, minkä saa. Valitettavasti siinä vaiheessa saattaa vähän pettyä, mutta sellaista elämä on.

      • Anonyymi

        Hinta laskenut, nyt markka ja viisikymmentäpenniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta laskenut, nyt markka ja viisikymmentäpenniä.

        Huomaa selvästi että elät "Essom paarin todellisuudesssa" jossa aika on pysähtynyt jonnekin 1970-luvulle.


      • Anonyymi

        Tietenkin, jos siinä Kliiossa on karvanopat, niin onhan se sitten paljon arvokkaampi, mutta tuskinpa pelkällä kliiolla on käyttöä Suomen oloissa eli siinä olisi niksi pirkkalaisille keksimistä, että mitä sitä voisi väkertää tuomoisesta kopista. Hauska harrastushan se on keksiä tyhjille vessapaperirullille, Kliioille sun muulle joutilaalle romulle jotain käyttöä, ehkä jotkin nuorisoverstaat voisivat ottaa Kliioja laikalla purku harjoituksiin, tavalliset työkaluthan ei näihin ranskalaisiin sovi. Palokunta voisi myös käyttää pelastusharjoituksissa näitä V;mäisiä koppeja, kun konepeltikin aukeaa päinvastoin kuin oikeissa autoissa. Hauskaa ja haastavaa väkertämistä varmasti kaikki tyyni, kuten sanonta kuuluu.
        Renulla päähän ja ,,,, niin kaikkihan jo tietävätkin wanhan sanaparren jatkon, ranskalaisen tekniikan, laadun, kuovi ateriat ja monta monituista, omituista tapaa tehdä sekundaa ja sutta maailman markkinoille.
        Kerro yksi hyvä ranskalainen tuote, jos keksit.
        ( Utissa käytetään kaiketi ranskalaisia hyppykypäriä, ehkä tämä poikkeus, onko muita)?


      • Anonyymi

        Syysflunssako vaivaa kun Yrjö-poika taas täällä oksentelee?


    • Anonyymi

      5 vuodessa putoo suunnilleen puolet hinnasta.

      • Anonyymi

        Sehän ei ole euromääräisesti vielä paljon per vuosi.


      • Anonyymi

        Kyllä vanhastakin renusta, kliiosta voi maksaa reilusti, jos se siltä tuntuu ja parantaa ostajan luottoa itse kohteeseen. Mikään laki ei kiellä maksamasta vanhasta kliiosta vaikka 100. 000 eurooppaa eli tätä nykyistä roskaeuroa, jonka nämä veturimaat Ranska ja Saksa ovat siittäneet meidän kaikkien salaloossilaisten tulevaisuuden turvaksi, ennen sirutusta. Voihan se olla niinkin, että renu tuntuu hauskemmalta, kun siitä on hiemankin oikeata arvoa enemmän maksanut eli ei tunne kuuluvansa aivan pohjaloossiin, buleraus-orja porukkaan, vaan voi liukua ruostevapaalla tyylikkäällä, pintaliito, lyhytkiito ( vastakohta kaukokiidolle) maaseutumatkailu "autolla" auvoisen tietämättömänä muoliman menosta ja meiningistä, tämä tekee autuaaksi. "Antakaa heille anteeksi, koska he eivät tiedä millä ajavat"


      • Anonyymi

        Lisää oksennusta a la Yrjö-poika.


      • Anonyymi

        Renault = Saippuavesi konjakki = Oksennus = Renuaminen = ranskalainen "auto" = Renault.
        Hauskasti kiertää ympyrää tuo Renault "evoluutio". Toistaiseksi niiku tota kiertää sillee. Oksennus = Kiertotalouden lopputuotos, liukas iljetys, jota moni renuaja kantaa rinnustuksillaan, merkkinä sivistyksestä. Sivistys = Se on niiku sellanen, niiku että osaa tehä niiku sellaisia renult asioita, niiku tota ranskassa silleen. Ranska = Kuttaperkkaperkan kotikontu/maa, mm. maailmalla harmia tuottaneet/tuovat renault-hylkiötuotteet ja lopputuotokset eli Oksennukset saavat alkunsa kokonaan tai osin täältä, taas alkoi kiertämään. Kiertäminen = Fysiikkaan ulkoisesti, Kemiaan sisäisesti liittyvä luonnonilmiö, jonka sivistyneet ranskalaiset ovat omineet itselleen, kuten myös perunat, jopa viivan.


      • Anonyymi

        Oksennusta oksennuksen päälle. Tohtorin pakeille mars, mars.


      • Anonyymi

        Renault tuotteet ovat ajatuksena pahoinvointia tuottavia niille jotka ovat altistuneet ja sen seurauksena harmistuneet (huomioitse sivistynyt ilmaisumuoto) loppuiäksi ns. löysään kuttaan eli laadullisesti heikkoon tuotokseen.
        Tohtori koulussa ei opeteta mitään Renault autoista, eikä tohtorit itse alennu käyttämään Renault "autoja", tämän vuoksi ei myöskään renuVitutukseen heiltä apua voi saada, anteeksi sivistymätön perussuomalainen ilmaisu. Kun renu-tieto puuttuu, niin ei apuakaan voi antaa eli renufanaatikko, tohtorin pakeille marssittaja kierättää nyt kuten aikaisemminkin omaa sisäistä yrjöään eli oksennustaan, kun kehoittaa huom! juoksemaan (mars, mars) tohtoriin.
        Toki on tohtoreilla yleislääkkeitä vaivaan kuin vaivaan, mutta he itsekkin tietävät niiden olevan vain työhön kuuluvia apuneuvoja tarkoittaen, että saadaan hankala mm. vakavaan renukseen sairastunut ihmisraunio lume-lääkkeellä pois kiusaamasta, pitäähän lääkärin edes jotain määrätä tai diaknosinoida. Kaikkea ei voi viisas tohtorikaan tietää, siksi on turvallista määrätä vaikka ranskanpastilleja pari aamuin illoin, tästä tuskin seuraa hoitovirhettä reenusbakteeria kantavalle potilaalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renault tuotteet ovat ajatuksena pahoinvointia tuottavia niille jotka ovat altistuneet ja sen seurauksena harmistuneet (huomioitse sivistynyt ilmaisumuoto) loppuiäksi ns. löysään kuttaan eli laadullisesti heikkoon tuotokseen.
        Tohtori koulussa ei opeteta mitään Renault autoista, eikä tohtorit itse alennu käyttämään Renault "autoja", tämän vuoksi ei myöskään renuVitutukseen heiltä apua voi saada, anteeksi sivistymätön perussuomalainen ilmaisu. Kun renu-tieto puuttuu, niin ei apuakaan voi antaa eli renufanaatikko, tohtorin pakeille marssittaja kierättää nyt kuten aikaisemminkin omaa sisäistä yrjöään eli oksennustaan, kun kehoittaa huom! juoksemaan (mars, mars) tohtoriin.
        Toki on tohtoreilla yleislääkkeitä vaivaan kuin vaivaan, mutta he itsekkin tietävät niiden olevan vain työhön kuuluvia apuneuvoja tarkoittaen, että saadaan hankala mm. vakavaan renukseen sairastunut ihmisraunio lume-lääkkeellä pois kiusaamasta, pitäähän lääkärin edes jotain määrätä tai diaknosinoida. Kaikkea ei voi viisas tohtorikaan tietää, siksi on turvallista määrätä vaikka ranskanpastilleja pari aamuin illoin, tästä tuskin seuraa hoitovirhettä reenusbakteeria kantavalle potilaalle.

        Söitkö vääriä sieniä herkkusienien sijaan vai mistä tuo sekoilu?


      • Anonyymi

        Pitänee kysyä tohtorilta liittyykö myös sekoilua eli sekorenua renusaltistumaan. Itse en osaa vastata lääketieteellisiin kysymyksiin, mutta kiitos kysymästä, en todellakaan tiedä mitä sieniä te renuajat syötte ja kuinka hulluiksi mahdollisesti tulette. Itse olen parantunut renuksesta, olen Tojottaja.


      • Anonyymi

        Oksennustesi laatu senkun huononee, Yrjö-poika, nyt tulee jo pelkkää mahanestettä.
        Kannattaisikohan ottaa todella piiiiiiiiiiiiiitkä tauko Suoli24:stä?


      • Anonyymi

        Sitähän ne renulus-kauppiaat toivovat, että Yrjänä ottaisi ja lopettaisi tyystin totuudentorvena olemisen tämän kelvottoman Renault kuvotuksen suhteen. Ymmärtää kyllä, kun on saanut työpaikan ja on luonteen mukaisessa toiveammatissa, johon kuuluu ihmisparkojen harhaan johtaminen ja korkkiruuvimainen venkoilu, niin eihän sitä haluta, että joku tulee aivan toisesta tuntemattomasta loossista väliin sotkemaan. Se on se fiffe eli hillo nääs, sisältyy siihen muutakin mm. yleismaailmallista "sairasta" ideologiaa. Maailmahan on mielipuolinen paikka, johtuen juuri tästä edellä mainitusta seikasta, jota toistaiseksi harva tunnistaa.
        Suomi ja suomalaiset ei/eivät tarvitse Renault "autoja", näiden maahantuonti voidaan lopettaa, ovat tarpeettomia ja Suomeen huonosti soveltuvia. Vapaa markkinatalous kuitenkin antaa mahdollisuuden tuoda kuttaperkkaa rajan yli ja kusettaa sillä vielä tietämättömiä kansalaisia. Ideologialtaan korkkiruuvista mallin ottaneet ylistävät ranskalaista laatua ja ovat täten kuin kivi kengässä hiertämässä oikeiden metsäläisten arkielämää. Jotain todellistahan kuitenkin on oltava olemassa, kuten metsäläisyys, ei kaikki voi alkaa ranskalaisiksi, litkiä kallista viiniä ja syödä kuovinrintaa, näin niiku vähän kärjistetysti.
        Ja mitä tulee Japaniin, niin onhan sielläkin korjaamista elämäntavoissa, mutta kuin yö ja päivä verrattuna Ranskaan. Japani tuottaa mielestäni maailman parasta teknologiaa ja japanilaiset ihmiset ovat kansana ihailtavia, heitä voi arvostaa ja heistä voi ottaa mallia. Nämä kansojen ominaisuudet heijastuvat sitten siihen mitä tekevät, tuottavat ja mikä on laatu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän ne renulus-kauppiaat toivovat, että Yrjänä ottaisi ja lopettaisi tyystin totuudentorvena olemisen tämän kelvottoman Renault kuvotuksen suhteen. Ymmärtää kyllä, kun on saanut työpaikan ja on luonteen mukaisessa toiveammatissa, johon kuuluu ihmisparkojen harhaan johtaminen ja korkkiruuvimainen venkoilu, niin eihän sitä haluta, että joku tulee aivan toisesta tuntemattomasta loossista väliin sotkemaan. Se on se fiffe eli hillo nääs, sisältyy siihen muutakin mm. yleismaailmallista "sairasta" ideologiaa. Maailmahan on mielipuolinen paikka, johtuen juuri tästä edellä mainitusta seikasta, jota toistaiseksi harva tunnistaa.
        Suomi ja suomalaiset ei/eivät tarvitse Renault "autoja", näiden maahantuonti voidaan lopettaa, ovat tarpeettomia ja Suomeen huonosti soveltuvia. Vapaa markkinatalous kuitenkin antaa mahdollisuuden tuoda kuttaperkkaa rajan yli ja kusettaa sillä vielä tietämättömiä kansalaisia. Ideologialtaan korkkiruuvista mallin ottaneet ylistävät ranskalaista laatua ja ovat täten kuin kivi kengässä hiertämässä oikeiden metsäläisten arkielämää. Jotain todellistahan kuitenkin on oltava olemassa, kuten metsäläisyys, ei kaikki voi alkaa ranskalaisiksi, litkiä kallista viiniä ja syödä kuovinrintaa, näin niiku vähän kärjistetysti.
        Ja mitä tulee Japaniin, niin onhan sielläkin korjaamista elämäntavoissa, mutta kuin yö ja päivä verrattuna Ranskaan. Japani tuottaa mielestäni maailman parasta teknologiaa ja japanilaiset ihmiset ovat kansana ihailtavia, heitä voi arvostaa ja heistä voi ottaa mallia. Nämä kansojen ominaisuudet heijastuvat sitten siihen mitä tekevät, tuottavat ja mikä on laatu.

        Lisää katkeraa mahsanestettä, Yrjö-pojalta alkavat ainekset loppua...


      • Anonyymi

        Renufanaatikkolla neula jäänyt jauhamaan samaa uraa, levy jo pilalla, mahsanesteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renufanaatikkolla neula jäänyt jauhamaan samaa uraa, levy jo pilalla, mahsanesteessä.

        Mitäpä muuta noihin oksennuksiisi voisi oikeastaan kommentoida, Yrjö-poika?


    • Anonyymi

      PS: Ainoa täällä jolla on jäänyt levy päälle olet sinä, Yrjö-poika. Olet jatkanut tuon yhden ja lähes saman viestin lähettämistä ainakin vuoden jos et kahden ajan.

    • Anonyymi

      kyllä auton arvo tippuu 2 vuodessa 50% jos sen haluaa myydä päivän hintaan vaidossa 2 vuodessa noin 35 %

      • Anonyymi

        Uuden renun romuarvo taasen nousee heti oston jälkeen ja 2-vuoden päästä se onkin jo niin korkea, että alkaa vetämään olemuksellaan romun kerääjiä puoleensa, kuin kissa kuumaa puurokuppia ne kiertävät renua ja lipovat kieltänsä. Mutta kun huomaavat halvaksi ranskalaiseksi, niin suurin into laimenee. Peltiin kiinitettyä rimpulaa ja muuta propun nelikköähän tuo "laatuauto" lähinnä on, muutama oikosulkua tekevä johdon pätkä siellä täällä, niin ja ymmyrkäiset renkaat, aivan kuten oikeissakin autoissa eli poikkeus vahvistaa säännön laki täyttyy täydellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden renun romuarvo taasen nousee heti oston jälkeen ja 2-vuoden päästä se onkin jo niin korkea, että alkaa vetämään olemuksellaan romun kerääjiä puoleensa, kuin kissa kuumaa puurokuppia ne kiertävät renua ja lipovat kieltänsä. Mutta kun huomaavat halvaksi ranskalaiseksi, niin suurin into laimenee. Peltiin kiinitettyä rimpulaa ja muuta propun nelikköähän tuo "laatuauto" lähinnä on, muutama oikosulkua tekevä johdon pätkä siellä täällä, niin ja ymmyrkäiset renkaat, aivan kuten oikeissakin autoissa eli poikkeus vahvistaa säännön laki täyttyy täydellisesti.

        Otitko varmasti oikeat lääkkeet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otitko varmasti oikeat lääkkeet?

        Tarkastin lääkepurkit ja niinhän siinä kävi, että vasemmat lääkkeet on nyt otettu. Täytyy yrittää oksentaa renun puuttuessa vessan pönttöön ja yrittää oikaista oikeat lääkkeet nieluun. Kiitos kun kysyit, en olisi itse huomannut. (sama pää, kesät, talvet).


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2101
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      81
      2019
    3. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1357
    4. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      122
      1133
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      1087
    6. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      8
      1012
    7. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      170
      842
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      60
      790
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      59
      741
    10. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      241
      701
    Aihe