Vuokraamani asunnon kylpyhuoneessa halkesi laatta vuosia sitten ja ilmoitin asiasta vuokranantajalle, joka asuu ulkomailla. Hän lähetti toisen henkilön tarkistamaan asiaa ja tämä henkilö sanoi kyseessä olevan pintahalkeama, joka ei aiheuta toimenpiteitä. No tästä on nyt useita vuosia ja mielestäni laatta on irronnut pohjastaan eli muuttunut kopoksi. Ilmoitin asiasta uudelleen vuokranantajalle, mutta en ole kuullut heistä takaisin.
Kannattaisiko minun palkata joku ulkopuolinen arvioimaan tilanne? Ja mikä taho voisi olla oikea henkilö tähän?
Tähän mennessä olen saanut kaiken hoidettua asiallisesti vuokranantajan kanssa, mutta olen huolissani, että kylpyhuoneessa aiheutuu vesivahinko, joka sitten laitetaan minun maksettavakseni. Mikäli asunto olisi oma, olisin tämän asian jo korjannut. Hajonnut laattaa on siis lattialla suihkun kohdalla.
Vuokra-asunnon kylpyhuone
2
112
Vastaukset
- Anonyymi
Jos asunto on alle 20 vuotta vanha, laatoituksen alla on nykymääräysten mukainen vesieristys, eikä vesivahingon vaaraa ole.
Etkä ole vastuussa vuodoista tms vaikka vesieriste olisi viallinenkin esim. huonosti tehdyn asennustyön takia, koska olet ilmoittanut vuokranantajalle havaitsemastasi viasta laatoituksessa.
Muita velvollisuuksia sinulla ei vuokralaisena asiassa ole.
Yhden yksittäisen laattavian takia ei kannatakaan toimenpiteisiin ryhtyä. - Anonyymi
Ensinnäkään laatan ei pitäisi olla kosteuseristys, vaan se on erikseen laatoituksen alla.
Toisekseen riittää että olet ilmoittanut havainnostasi vuokranantajalle.
Se on vuokranantajan asia päättää että reagoiko korjaustarpeeseen vai ei, eikä voi omista laiminlyönneistään veloittaa mitään keltään muulta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..1716165Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa614683Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu514440Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa644269Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa682682En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.622195Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1331662odotatko vielä viestiä minulta...
Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan1321552- 481483
- 341328