Vuokra-asunnon kylpyhuone

Anonyymi

Vuokraamani asunnon kylpyhuoneessa halkesi laatta vuosia sitten ja ilmoitin asiasta vuokranantajalle, joka asuu ulkomailla. Hän lähetti toisen henkilön tarkistamaan asiaa ja tämä henkilö sanoi kyseessä olevan pintahalkeama, joka ei aiheuta toimenpiteitä. No tästä on nyt useita vuosia ja mielestäni laatta on irronnut pohjastaan eli muuttunut kopoksi. Ilmoitin asiasta uudelleen vuokranantajalle, mutta en ole kuullut heistä takaisin.

Kannattaisiko minun palkata joku ulkopuolinen arvioimaan tilanne? Ja mikä taho voisi olla oikea henkilö tähän?

Tähän mennessä olen saanut kaiken hoidettua asiallisesti vuokranantajan kanssa, mutta olen huolissani, että kylpyhuoneessa aiheutuu vesivahinko, joka sitten laitetaan minun maksettavakseni. Mikäli asunto olisi oma, olisin tämän asian jo korjannut. Hajonnut laattaa on siis lattialla suihkun kohdalla.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos asunto on alle 20 vuotta vanha, laatoituksen alla on nykymääräysten mukainen vesieristys, eikä vesivahingon vaaraa ole.
      Etkä ole vastuussa vuodoista tms vaikka vesieriste olisi viallinenkin esim. huonosti tehdyn asennustyön takia, koska olet ilmoittanut vuokranantajalle havaitsemastasi viasta laatoituksessa.
      Muita velvollisuuksia sinulla ei vuokralaisena asiassa ole.
      Yhden yksittäisen laattavian takia ei kannatakaan toimenpiteisiin ryhtyä.

    • Anonyymi

      Ensinnäkään laatan ei pitäisi olla kosteuseristys, vaan se on erikseen laatoituksen alla.

      Toisekseen riittää että olet ilmoittanut havainnostasi vuokranantajalle.

      Se on vuokranantajan asia päättää että reagoiko korjaustarpeeseen vai ei, eikä voi omista laiminlyönneistään veloittaa mitään keltään muulta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe