Koira haisee hississä

Astmaatikko

Asun kerrostalon ylimmässä 5. kerroksessa ja olen
astmaatikko. Samassa rapussa 2. kerroksessa asuu
läskiperhe ja heidän kultainen lihava noutaja.
Perhe on niin lihavaa väkeä, että menevät aina hissillä ylös ja alas koiraa kuljettaen. Ihan hyvä muuten, mutta kun se koira on tosi nuori ja nyt aivan liian läski ja se haisee aivan kauhean pahalle. Varmasti hikoilee lihavuuttaan!
Koira pitäisi pestä . Minä en voi käyttää tämän hajun vuoksi hissiä ollenkaan
astmani vuoksi. Mutta tämä vain on kerrostalo
asumista tosin läskiperheen ehdoilla.

18

2023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......................

      Mitähän jos hankkisit itsellesi paremmin sopivan asunnon. Te astmaatikot ja muut allergiset olette aina vaatimassa, että muiden ihmisten pitäisi elää teidän ehdoillanne.

      • Mä vaan 84

        mitä sä tolla tarkotit kai se nyt saa asuu siellä asunnossa nii kauan ko pystyy tai haluu. ei sun tarvii ruveta heti haukkuun miten joku voi vastustaa sairaita ihmisä muakin on vastustettu ko oon astmaatikko mut ei se sitä kato. mee kuule eduskuntatalon eteen itkee; "" Hei auttakaa astmaatikot palhaa maan apua,mutsi,poliisi,palokunta.!.!""
        vitun hinttari!


      • tint
        Mä vaan 84 kirjoitti:

        mitä sä tolla tarkotit kai se nyt saa asuu siellä asunnossa nii kauan ko pystyy tai haluu. ei sun tarvii ruveta heti haukkuun miten joku voi vastustaa sairaita ihmisä muakin on vastustettu ko oon astmaatikko mut ei se sitä kato. mee kuule eduskuntatalon eteen itkee; "" Hei auttakaa astmaatikot palhaa maan apua,mutsi,poliisi,palokunta.!.!""
        vitun hinttari!

        turpas kii tonttu!!
        Taidat olla lapsi aikuisten kentällä??


      • kanetti
        Mä vaan 84 kirjoitti:

        mitä sä tolla tarkotit kai se nyt saa asuu siellä asunnossa nii kauan ko pystyy tai haluu. ei sun tarvii ruveta heti haukkuun miten joku voi vastustaa sairaita ihmisä muakin on vastustettu ko oon astmaatikko mut ei se sitä kato. mee kuule eduskuntatalon eteen itkee; "" Hei auttakaa astmaatikot palhaa maan apua,mutsi,poliisi,palokunta.!.!""
        vitun hinttari!

        hihihi miten voi olla vitun hinttari kjähkjäh, opiskele anatomiaa


    • JezzeX (kuvii netis)

      Mun mielestä sun pitäis ilmottaa talon isännöitsiälle siitä perheestä. jos niillä on koira niiden pitää huolehtia siitä. mut siinä ei oo mitään vikaa olla astmaatikko. sulla on vaan vähän erinlaiset elämäntavat. sulla on tiettyjä juttuja mitä sä et voi käyttää,pukea,tai syödä vaikkapa. Mutta kommentti oli tosi hyvä.

      T: 14-vuotias poika.....

    • Reksona

      Toivottavasti olet huolehtinut omasta hygieniastasi!

    • sivistynyt

      Hei
      Tekstistäsi saisi asiallisemman vaikutelman, jos et haukkuisi ketään "läskiksi". Tuo on todella naurettavaa. Puhuisit ennemmin vaikka ylipainoisista. Sivistynyt ihminen ei käytä tuollaisia solvaavia ilmaisuja, jos haluaa, että hänet otetaan vakavasti. Ilmaise asiasi jatkossa fiksummin, niin ehkä sinuakin arvostettaisiin enemmän.

      Liian moni ihminen väittää olevansa astmaattinen/allerginen (en tarkoita sinua) vain siksi, että saisi itselleen huomiota tai inhoaa eläimiä. Välillä tuntuu, että ne, jotka ovat oikeasti astmaattisia/allrgisia, pystyvät fiksummin keskustelemaan asioista ja ongelmiin saadaan ratkaisujakin. Heillä kun ei ole tarvetta lähteä nimittelemään naapureitaan.

      • Parempi laiha sopu ku lihav...

        Tunnen monet ketkä ovat astmaattisia/allergisia ja he eivät kyllä hauku tuollein naapureitaan läskeiksi, he ovat osanneet keskustella fiksusti asioista.


    • n2n34

      teksti, mutta koirat ei hikoile.

    • niinkuin itse haluaa.

      Ikävä kyllä kaikkia ei voi miellyttää. Jos talossa saa asua koiria, niin sun pitää vaan tottua siihen. Mua inhottaa ihmiset, jotka käyttää ihan liikaa hajuvettä tai muuta hajustetta, koska saan helposti migreeniä. Lisäksi minua inhottaa esim. kaalilaatikon haju, mutta epäilempä, että tuskin maailmasta minun vuokseni kielletään hajuvedet ja kaalilaatikko. Harmi. Muuten, yleensä monilla paikakunnilla on olemassa taloja, jotka on erityisesti tarkoitettu allergikoille..?

      • Kerrostalomyrkyttäjä

        Äkkiä rautakauppaan ja sitten yöllä tai koiran ollessa yksin pistä myrkky-ylläri postilaatikosta sisään. Niin niistä hajukasoista päästään!


    • SilverFox

      No asia kun kertakaikkiaan on niin, että yhtäläiset oikeudet on hissin käyttöön kaikilla niin vanhoilla, sairailla, YLIPAINOISILLA (niin koirilla kuin ihmsilläkin), lapsilla.. jokaisella.
      Ja ihan pitää kysyä että kun itse tunnen pahastikkin allergisia/astmaattisia ihmisiä.. nämä ihmiset sietävät aivan hyvin katsoa luonani elokuvaa kuolematta silläaikaa vaikka omistan: lievästi ylipainoisen miehen :) koiran, 2xmarsun ja hiiren.
      Joten kysymys herää, että asutko hississä?
      En usko että se muutama pieni hetki hississä sinua tappaa, kunhan valitat.. (tyhmyyttäsi)
      Jos elämäsi kärsii hissimatkustamisesta, käytä portaita ja mene tutkituttamaan ettet sairasta jotain omituista sairautta astman lisäksi.

    • Toinen astmaatikko

      Astma ja koira-allergia ovat ihan eri asiat.

      Astma on keuhkojen krooninen tukehdussairaus, johon ei välttämättä liity minkäänlaisia allergioita. Olen itse myöskin sairastanut astmaa jo 46 vuotta ja kahden koiran omistaja. Koira-allergiaa minulla ei luonnollisestikaan ole.

      Astmasi ei siis estä milläään tavalla hissin käyttöä.

      • Toinen astmaatikko

        Heh... tarkoitukseni oli kertoa, että astma on TULEHDUSsairaus, mutta osuipa virhe aika oikeaan kuitenkin. Tukehdustahan se.


    • tipu

      En tiedä mitä tekis kun naapurin luuviulu perseellä on astma ja sitten se tupruttaa sumutin lääkkeitään samaan aikaan hississä ollessamme. aLKAA NIIN KOVASTI YSKITTÄÄ JA SE LÄÄKE HAISEE TOSI PAHALLE.. APUA MIKÄ NEUVOKSI?

    • Tauski

      Vai ei henki kulje hississä?
      Kyllä liikunta ja pieni hengästyminen tekee hyvää astmaatikollekin-joten mars rappuja :)
      Sitä paitsi kai sulla on lääkitys?!
      Astmaan sairastuu päävaivaset ihmiset-se on päästä kii, kun henki ei kulje.
      Näin on!

    • Hissimies

      Meidän talossa eräs asukas kuljettaa 1-kerroksesta lyhytkarvaisia, mutta todella haisevia koiriaan ulos useasti päivässä (ei kuulemma voi käyttää rappusia, koska koirien jalat voivat vaurioitua). Kyseisen rapun koko 1-kerros löyhkää tämän yhden asunnon koirille.

      Itse asun talon ylimmässä kerroksessa ja hissi on 60-70 -luvulla rakennettu ja myöhemmin pinnoitettu ja vain ovet vaihdettu liukuoviksi. Tämä hissi on hitain missä olen ikinä ollut. Oven avautuminen pelkästään kestää lähes minuutin. Matka ylempiin kerroksiin vie lähemmäs kymmenen minuuttia. Tuona aikana joutuu pidättelemään hengitystä ja lopuksi hengittämään paidan sisältä. Itse olen astmaatikko ja koiran pöly aiheuttaa pitkäkestoisen yskäkohtauksen.

    • vapauttavaan

      suomi vapautuu!!ei saa tupakoida ei saa haisevia ruokia tehä ei koiria ei kissoja.on niinmaar suvaitsevainen tää suomi ihmisineen ja vieraineen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3270
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2335
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1793
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1747
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1610
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe