Parempi, isompi ja tukevampi tukki kivääriin

Anonyymi

Suunnittelen pitkälle miehelle tukkia. Tukki tulee olemaan sniper-mallia. Valmiit lasikuitutukit maksavat maltaita. Hommasin kivääriini käytetyn alkuperäisen tehdastukin . Tukin sisustan jyrsiminen aseelle sopivaksi on iso työ joten valitsin olemassaolevan tukin tuunaamisen. Tarkoitus laittaa toiseen tukkiin lasi- tai hiilikuidusta kunnon pistoolikahva ja peukaloreikä. Etutukki massiivisemmaksi ja sen alaosa suoraksi. Puu- ja kuituosien yhdistamiseksi topcoat maali pohjaksi. Kun homma on tehty, niin koko komeus spray-maalilla matta mustaksi tai Sako TRG-vihreäksi. Picatinny kisko alas. Siihen saa kiinni asehihnan, bibodin ja vaikkapa valon/lasertähtäimen haavakkojahtiin. Minulla on jo nyt hyvä nahkainen poskituki jossa toisella puolella paikka 10 patruunalle en siis laita säädettävää poskipakkaa.

Mitä mieltä olette projektista? Onko kellään kokemusta vastaavasta projektista?

7

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Säilytä aseen vanha tukki, sillä muutoin omatekoisen tekeleen myyminen on käytännössä mahdotonta. Jos sinulla ei ole kokemusta puu- ja kuitutöistä, niin varaudu siihen, että ensimmäisestä yrityksestä tulee aika kauhean näköinen. Muutoinkin tukin mitoittaminen ja muotoilu vaatiia paljon kokemusta.

    • Anonyymi

      Projektin lopputuloksena sinulla on tukki joka maksoi tuplaten aftermarket tehdastukkiin nähden, on ruma kuin synti ja puolet huonompi kaikin osin.

      • Anonyymi

        Juu ilman muuta säilytän paremman tehdastukin. Lasikuitutöistä on kokemusta veneilyn puolelta. Löytyisikö keneltäkään kokemusta tai osaamista liittyen tämän säikeen avaukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ilman muuta säilytän paremman tehdastukin. Lasikuitutöistä on kokemusta veneilyn puolelta. Löytyisikö keneltäkään kokemusta tai osaamista liittyen tämän säikeen avaukseen?

        Tuossahan aikaisemmin tuli jo kokemuksia vastaavista projekteista. Eli tukin mitoittaminen ja sen ulkoasun saaminen edes siedettäväksi on erittäin vaikeaa. Projekti siis harvoin onnistuu eikä siinä ole usemmiten mitään järeä.


      • Anonyymi

        Mistä löysit kokemuksia vastaavista projekteista? Kiinnostaisi kovasti! Montako olet itse tehnyt kun kerrot, että minun tekemänä siinä ei ole mitään järkeä? Näetkö jotain ongelmia osaamisessani?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä löysit kokemuksia vastaavista projekteista? Kiinnostaisi kovasti! Montako olet itse tehnyt kun kerrot, että minun tekemänä siinä ei ole mitään järkeä? Näetkö jotain ongelmia osaamisessani?

        Jos kyselet kokemuksia ym. niin todennäköisesti osaamisessasi on puutteita. Se, joka osaa tekee, eikä kysele.
        Mistäkö löysin kokemuksia projekteista? No esim. noista kahdesta aikaisemmasta vastauksesta. Kaksi vastaajaa kertoo asian aika selvsanaisesti.
        Missä kohtaa sanoin, ettei sinun tekemänä siinä ei ole mitään järkeä? Kerroin siis: "Projekti siis harvoin onnistuu eikä siinä ole usemmiten mitään järeä." Eli en osoita ketään sormella, vaan totean yleispätevästi asian.
        Jos haluat kuvia itsetehdyistä tukeista, niin KVG myytäviä aseita ja sellaisia, jotka ovat olleet myynnissä KAUAN. Tälläkin hetkellä myynnissä on muutama tekele ihan hyvään hintaan, mutta siitä huolimatta niitä ei kukaan halua. Jälleenmyyntiarvo on käytännössä nolla.
        En halua pidempää pilata innostustasi, joten onnea projektille ja sen onnistumiselle. Poikkeushan aina vahvistaa säännön.


    • Anonyymi

      URPO! Miten ihmeessä jälleenmyyntiarvo laskee kun toimin kuten olen jo kahdesti kirjoittanut tähän säikeeseen.
      Laitain tietysti siihen myyntikuvaan aseen alkuperäisellä tehtaan tukilla. Tarkoitatko, että jos mainitsen, että aseeseen on toinen custom tukki varalla, niin se pudottaa hintaa ja vaikeuttaa myyntiä? No meitä harhaoppisia on muitakin kun englanniksi tuli 2,9 milj osumaa: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=DIY rifle sniper stock
      Jos sinä et osaa jotain, niin miten ihmeessä kuvittelet, ettei kukaan muukaan osaisi?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      291
      3319
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      25
      3194
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      26
      2090
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1952
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1894
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1691
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1440
    8. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      44
      1318
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1273
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1183
    Aihe