Omistamisen onnea VW

Anonyymi

Puran tässä nyt hieman sitä mielipahaa jonka tuo manuaalivaihteinen diesel VW on tarjonnut ensimmäisen kuukauden aikana.
Muitten ongelmien lisäksi ongelmana on täysin luokatomasti tehty manuaalivaihteisen auton kytkimen osat jotka ovat johtaneet hinurin käyttöön jo kahdesti.
Ensinnäkin auton jarrupääsylinteri on ohutta muovia, joka halkeaa erittäin hekästi. Lisäksi esim käyttövivun varsi on lyijkynän paksuinen kevennetty muovitanko joka myös katkeaa äärimmäisen herkästi.
Herkän rikkoontumisen vuoksi osaa on saatavilla joka paikassa, mutta sitten sen vaihto. Sylinterin saa vaihdettua mutta sitten törmäät seuraavaksi luokattoman huonoon työsylinteriin, josta järjestelmä pitäisi saada ilmattua. Ilmausruuvi on O-renkaiden varassa ja murtuu AINA ennekuin saat sen ilmattua. No työsylinteriäkin saa ja tietysti välissä olevaa putkea, mutta kun osat on jo lähtökohtaisesti niin heikot, ettei ne kestä edes normaalia köyttöönottoa niin miten noiden rihveleiden kanssa pärjää kun tulee kunnon pakkaset. Vaikka olen 40 autoiluvuoden aikana törmännyt kaikenlaiseen, niin tämä on kyllä kaiken huippu. Miksi tälläisiä rihveleitä ylipäänsä rahdataan tänne kylmään pohjolaan jotka on tehty jonnekkin lämpimien maiden suurkaupunkinen laitamille missä korjaamo on aina vieressä ja pakkasia ei ole.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla bensa audista meni vesipumppu 60tkm kohdalla.

      • Anonyymi

        Kuinka on mahdollista että vesipumppu rikkoontuu jo kuudessakympissä. Takuu tietenkin oli jo ohi ja itse maksoit vai maksoitko kun tuli parempaan kuntoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka on mahdollista että vesipumppu rikkoontuu jo kuudessakympissä. Takuu tietenkin oli jo ohi ja itse maksoit vai maksoitko kun tuli parempaan kuntoon?

        Ei tarvinu itellä maksaa,men takuuseen.
        Saattaahan niitä mennä.


    • Anonyymi

      mulla tänä vuonna rekisteröidystä skodasta alusta ruosteessa.

    • Anonyymi

      Melkoista höpöä taas ystävältämme, on hän lahjakas ja ahkera.

    • Anonyymi

      Siinä kuva tuosta lujuuden symbolista muovisesta leikkikalu kytkimen pääsylinteristä. Jopa leluautoissa on osat vahvempia kuin Volskissa.
      https://www.google.com/search?q=Volkswagen caddy kytkimen pääsylinteri&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj03tDJqbzjAhUvmYsKHREIDxEQ_AUIECgB&biw=1680&bih=939#imgrc=_YwfLy2hs319fM:

    • Anonyymi

      Nää sopii tyhmille, pitää heillekin jotain olla. Fiksut lukee netistä eikä tee samoja virheitä kuin muut. Tyhmät on niitä jotka porhaltaa autokauppaan ja päättää ottaa ite selvää onko Suomi24 luotettava vai ei. Ja kalliiksihan se tyhmyys tulee. Sitten nr ostaa vielä toisen Volkkarin kun joku uskotteli että viallinen oli maanantai kappale. Ei sellaisia maanantai kappaleita nykyteknologialla voi edes tuottaa, ne kasataam jossain salaisissa verstaissa kolariautojen jämistä, se on isoa bisnestä. Heikkoja osia taas tehdään jotta huoltoa voidaan pyötittää kolmessa vuorossa, siitä se kate tulee.

    • Anonyymi

      98 pasuunan huoltokulut renkaineen päivineen katsastukset mukaan lukien 700 per vuosi repikää siitä kuitenki 21 v. ajeltu...Köyhän ei oo vara ostaa paskaa.

      • Anonyymi

        Mihin helvettiin saat sullottua 700€ huoltoihin 250€ autossa?
        Mulla saman ikänen Avensis ja sen huoltokulut on alle 50€/v. Eihän auton jonka arvo on 250€ kulut saa olla arvoa suuremmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin helvettiin saat sullottua 700€ huoltoihin 250€ autossa?
        Mulla saman ikänen Avensis ja sen huoltokulut on alle 50€/v. Eihän auton jonka arvo on 250€ kulut saa olla arvoa suuremmat.

        Et siis aja tojollasi lainkaan kun renkaita ei tarvitse uusia. Edellinen kertoi Passatin huoltokulut RENKAINEEN!
        No, hönöhän sinä oletkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis aja tojollasi lainkaan kun renkaita ei tarvitse uusia. Edellinen kertoi Passatin huoltokulut RENKAINEEN!
        No, hönöhän sinä oletkin!

        keksittyjä vw kestävyys juttuja, kestäähän mikä vaan vw jos vaihtaa jatkuvasti uusia osia, muut kestää ihan huoltamalla. No VW on kuin uskonto, uskoohan ne Jehovatkin sellaiseen mitä kukaan ei ole nähnyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis aja tojollasi lainkaan kun renkaita ei tarvitse uusia. Edellinen kertoi Passatin huoltokulut RENKAINEEN!
        No, hönöhän sinä oletkin!

        Renkaat kuluu noin 1mm / 10 000km ja käytettyjä rengassarjoja vanteineen saa hyvällä kulutuspinnalla 100 eurolla.
        Vanhempaa autoa itse laittaen saa huolto- ja rengaskulut pysymään alle 50€ / vuosi. Ei se kovin ihmeellistä ole.


    • Anonyymi

      Köyhän ei kannata autoa pitää.

      • Anonyymi

        Ei ainakaan Volkkaria!


    • Anonyymi

      Tuo kytkinsylinterien ongelmahan koskee myös Audin 2,0 dieseliä.
      Omaani tuo kytkinsylinteri helvetti loppui kun kolmannen laukeamisen jälkeen korjaamo ehdotti muunnosta, jossa tuon hajoilevan kytkinpääsylinterin ja työsylinterin tilalle vaihdetaan Toyotan teräksestä valmistetut pääsylinteri ja työsylinteri, sekä näiden välinen putki.
      Työsylinteriä varten rintapeltiin tulee sellaiset isot prikat ja kaksi reikää johon tuo uusi sylinteri kiinnitetään pulteilla. Kytkinpolkimeen tulee kiinnike uudelle teräsvartiselle työsylinterin varrelle.
      Kytkinkoppaan tekivät sellaisen adapterin johon käy tuo Toyotan työsylinteri.
      Sylinterien välinen putki vaihdetaan myös. Noissa Toyotan sylintereissä on kunnolliset nipat ilmaamista varten ja ilmaus onnistui hetkessä entisen tappelun sijaan,
      Tuo muutos kannatti vaikka Toyotan osat on tuplahintaiset noihin alkuperäisiin verrattuna. Nyt olen ajanut ilman murheita tuosta jo 120000km.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe